En vastaa koskaan puhelimeen tai avaa ovea ellen etukäteen tiedä kuka se on
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noin tekisin, olisi aika monta oharia tullut. Viimeisimpänä en olisi ehtinyt äitini kuolinvuoteelle.
Eivätkö sinulle soittajat osaa lähettää viestejä?
Se on aivan ylimääräistä vaivaa tilanteessa, jossa aikaa ole.
Tämä. Miksi minun pitäisi vaivautua kirjoittamaan viesti kun et itse vaivaudu vastaamaan puhelimeen. Miksi se mitä sinä haluat on tärkeämpää kuin mitä minä haluan.
Siihen EI sanan käyttöön kohteliaasti oppii ja oppii katkaisemaan puhelun jos vastapuoli ei usko kun sanot EI KIITOS.
Itse voit lähetellä viestejä niin paljon kuin ikinä haluat, mutta et voi pakottaa muita toimimaan samoin.
Monta tärkeää asiaa olisi mennyt sivu suun jos en puhelimeen olisi vastannut. M
Soittaja tietää, mitä asia koskee ja voi pitää sitä kiireellisenä ja se jopa saattaa olla oikeasti kiireellinen. Vastaanottaja ei välttämättä osaa odottaa kiireellistä puhelua ja toiseksi ei pysty välttämättä vastaamaan, vaikka haluaisi. Itse muistan hyvin vielä ajan, kun työnjohtajan kopissa oli lankapuhelin. Siihen soitettiin, jos jollakin oli kiireellistä asiaa. Työnjohtaja kävi sitten hakemassa puhelimeen. Nyt kännykkäaikana jostain syystä tätä ei enää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Annas kun arvaat, olet milleniaali? Edustat sukupolvea jolle ei hankittu enää lastenvahteja vaan jätettiin keskenään kotiin saatesanoilla "ette sitten vasteile puhelimeen ja availe ovea kenellekään".
Minä olen syntynyt 1970-luvulla ja äiti oli kotiäiti. Lapsuudessani tehtiin yllätysvierailuja. Silti toimin noin.
Vierailija kirjoitti:
Ap ja kaltaisensa ovat osasyyllisiä mm. terveydenhuollon ylikuormitukseen.
Kyllä minä ainakin vastaan jos odotan sairaalasta puhelua.
Vierailija kirjoitti:
Whatsupissa tuli puhelu Haitista tummaihoiselta naiselta (kuva pomppasi soiton yhteydessä) jota en ole koskaan ennen nähnyt. En todellakaan vastannut. Estin ja ilmiannoin, en tiedä mikä juttu oli
No, näihin on päivänselvää jättää vastaamatta. Mutta olen vastannut ulkomailta tulleisiin puheluihin ja katkaissut jos selvinnyt että nämä on ketä sattuu.
Töiden puolesta voi tulla ihan asiapuheluita myös muista maista ja tuntemattomista numeroista. Työnantaja ei pitäisi siitä että en vastannut kun en tiedä kuka soittaa.
Tuntemattomaan numeroon vastaan haloo, ovea en avaa vieraille. Asun yksin haja-asutusalueella itärajan läheisyydessä ja se on outoa jos ovella on vieras tyyppi.
Olen miettinyt, että onko tämä ihan suomalainen ongelma, että aikuiset käyttäytyvät noin oudosti, eivätkä selviä puhelimeen vastaamisesta? Olen jättänyt kaikki oudot kaverini, joille tuo puhelin aiheuttaa liian suuret ongelmat...
Puhelimeen vastaan, mutta ovea en avaa ellen tiedä kuka siellä on. Kerran avasin oven, kun ovikello soi ja oven takana oli naapuritalon narkkari kirveen kanssa etsimässä exäänsä joka on asunut tässä asunnossa ennen minua.
Puheluihin ei enää edes kannata vastata ennenkuin selvittää numeron taustat, sen verran paljon on huijareita liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noin tekisin, olisi aika monta oharia tullut. Viimeisimpänä en olisi ehtinyt äitini kuolinvuoteelle.
Tosi kiva nähdä tekstiviesti jossa ilmoitetaan että äiti on kuolemassa tai kuollut, ja lähteä soittamaan tuntemattomaan numeroon josta ei välttämättä tiedä kuka ja mistä.
Ei kaikki kuolema tapahdu iäkkäille palvelutalossa (jonka numeron voi tallentaa ja josta kyllä sitten tietää mistä soitetaan).
Puheluun vastatessa saa heti selville mitä, missä, milloin jne.
Aina voi sanoa ei kiitos jos jotain kauputellaan ja katkaista puhelu jos muuten epämääräinen.
Aina ei myöskään pysty vastaamaan puhelimeen, vaikka haluaisi.
Tämä toki on selvä asia, että aina ei ole otollinen hetki. Mutta jos ei ole jätetty viestiä ja näen numeron olevan joku mahdollisesti tärkeä niin soitan silloin takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisten pitää käyttää aikaan viestien kirjoittamiseen siksi, että itsekeskeiset kermaperseet eivät osaa vastata puhelimeen?
Et sinä voi tietää, miksi toinen ei vastaa puhelimeen. Voi olla vaikkapa lääkärissä, palaverissa tms, ettei yksinkertaisesti voi vastata puhelimeen. Sulla on asiaa puhelun vastaanottajalle, hänellä ei välttämättä sinulle, joten ei varmasti soita takaisin, varsinkaan, jos et laita viestillä soittopyyntöä ja mitä asia koskee.
Tarkista sinä numerotuedustelusta se m
No jos olen hakemassa töihin, eikä rekrytoija halua yrittää soittaa uudelleen, koska hakijoita on jonoksi asti, tuskin kyseessä on työpaikka, jonka saamatta jääminen harmittaa. Jos taas haen koulutusta vastaavaan työhön ja rekrytoija haluaa haastatella minut tai ilmoittaa, että minut on valittu tehtävään, hän myös soittaa uudelleen/laittaa viestillä soittopyynnön.
Kaikki kun eivät hae töihin paskaduuneihin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisten pitää käyttää aikaan viestien kirjoittamiseen siksi, että itsekeskeiset kermaperseet eivät osaa vastata puhelimeen?
Tarkista sinä numerotuedustelusta se mistä tuntemattomasta numerosta on soitettu. Jos puhelu on sieltä yrityksestä minne juuri hait töihin, niin ehkä kannattaisi soittaa takaisin. Minä en rekrytoijana sitä tee, koska hakijoita riittää muutenkin.
Jos oikeasti haluaa töitä, niin silloin pitää hankkia erillinen prepaid-puhelin pelkästään vain työasioita varten. Silloin tietää etukäteen, että puhelu tulee työpaikalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Whatsupissa tuli puhelu Haitista tummaihoiselta naiselta (kuva pomppasi soiton yhteydessä) jota en ole koskaan ennen nähnyt. En todellakaan vastannut. Estin ja ilmiannoin, en tiedä mikä juttu oli
No, näihin on päivänselvää jättää vastaamatta. Mutta olen vastannut ulkomailta tulleisiin puheluihin ja katkaissut jos selvinnyt että nämä on ketä sattuu.
Töiden puolesta voi tulla ihan asiapuheluita myös muista maista ja tuntemattomista numeroista. Työnantaja ei pitäisi siitä että en vastannut kun en tiedä kuka soittaa.
No asia on täysin eri, jos kyseessä on yksityishenkilön oma puhelinnumero tai työnantajan numero, johon oikeasti voi tulla ulkomailta työpuheluja.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Aika monelta nuorelta on jäänyt opiskelupaikka saamatta, kun eivät vastaa soittoihini. Viestittelyyn ei ole aikaa, vaan homma pitäisi saada nopeasti eteenpäin puhelimitse.
Mikäs opiskelupaikka se sellainen on että noin hoppu on ettei muka viestiäkään ehdi lähettää? Miten siihen soittamiseen sitten on aikaa? Kauemminhan puhelussa menee kuin napakan viestin näpyttelyssäja lähettämisessä.
Normisti opiskelupaikat tulee opintopolun kautta ja ne ilmoitetaan nimenomaan sähköpostitse tai viestitse.
Vierailija kirjoitti:
No jos olen hakemassa töihin, eikä rekrytoija halua yrittää soittaa uudelleen, koska hakijoita on jonoksi asti, tuskin kyseessä on työpaikka, jonka saamatta jääminen harmittaa. Jos taas haen koulutusta vastaavaan työhön ja rekrytoija haluaa haastatella minut tai ilmoittaa, että minut on valittu tehtävään, hän myös soittaa uudelleen/laittaa viestillä soittopyynnön.
Hyvä tietysti sekin, jos ilmenee jo rekrytointivaiheessa, että hakija on joustamaton ja hankala.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Aika monelta nuorelta on jäänyt opiskelupaikka saamatta, kun eivät vastaa soittoihini. Viestittelyyn ei ole aikaa, vaan homma pitäisi saada nopeasti eteenpäin puhelimitse.
Minä ainakin kirjeen postitse pääsystä yliopistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietysti sekin, jos ilmenee jo rekrytointivaiheessa, että hakija on joustamaton ja hankala.
Hakijalla ei ole mitään velvollisuutta olla aina tavoitettavissa. Yleensä paikan työpaikan tunnistaa siitä että sanotaan joustamattomaksi jos ei ole tavoitettavissa 24/7 ja soittele aina kiltisti takaisin jokaiseen numeroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkista sinä numerotuedustelusta se mistä tuntemattomasta numerosta on soitettu. Jos puhelu on sieltä yrityksestä minne juuri hait töihin, niin ehkä kannattaisi soittaa takaisin. Minä en rekrytoijana sitä tee, koska hakijoita riittää muutenkin.
Jos oikeasti haluaa töitä, niin silloin pitää hankkia erillin
Vielä kun ottaa pari erillistä prepukkaa, yksi oikeasti kiinnostaviin duuneihin ja toinen paskaduuneihin. Tietää heti, että kummasta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ns. win-win tilanne, tai sitten ei...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä itsekeskeinen luulet, että siihen puhelimeen on aina mahdollisuus vastata. Ääniviestin lähettäminen ei vie enemmän aikaa kun sen asian sanominen, jos tuo toinen olisi vastannut.