En vastaa koskaan puhelimeen tai avaa ovea ellen etukäteen tiedä kuka se on
Kommentit (125)
Puhelimeen on pakko vastata. Oven takaa huudan kuka siellä jos on vieras, en avaa.
Teen samoin. En vastaa numeroihin joita en tunnista enkä avaa ovea jos en etukäteen tiedä kuka siellä on.
Ei tarvitsekaan, oikeus yksityisyyteensä jokaisella
Kyllä suomalaiset on (vaino)harjaista porukkaa.
Ei vastata jos numero ei näy.
Ennen se numero ei näkynyt KOSKAAN (lankapuhelin).
Miten olisitte silloin eläneen. Jättäneet ilmeisesti elämästä!
Kaikkia se leipä elättää.
Lähinnä tulee näistä tuntemattomiin numeroihin vastaamatta jattäjistä mieleen pelkääjät, rosvot, tms jotka siis pelkää velkojen perijoitä tai muita rikollisia ja hämärämiehiä.
Heillä on jotain pelättävää ja siksi pelkäävät vastata puheluun.
Ilmeisesti on pelättävää ja aiheellista siis pelätä tuntemattomia nuneroita.
Rosvo siis rosvon tuntee.
Jos olette tavan ihmsiä ettekä pelkää niin miksi sitten ette vastaa? Jos joku väärä henkilö niin luurin voi sina sulkea.
Helppoa!
Ei ollut mun elämässä ainakaan koskaan mikään normi että joku vaan tulisi yhtäkkiä ovelle, aina tiedän vieraista etukäteen. Pitäisin kyllä pikkusen outona jos joku vaan tupsahtaisi oven taa mitään ilmoittelematta, mistä se joku tietäisi ettei mulla ole esim. etätyöpäivä, ketään kotona ylipäätään tai jotain muuta tärkeämpää menoa samalla hetkellä, ei järjen hiventäkään mielestäni.
Teillä ketkä ette vastaa puheluihin ei varmaan ole lapsia? Mulle on oudosta numerosta soittanut kouluterveydenhoitaja, kun lapsella oli sattunut haaveri ja piti lähteä lääkäriin kesken päivän. Myös päiväkodista on soitettu muustakin kuin oman ryhmän numerosta. Lapsella oli päiväunien aikana noussut korkea kuume ja olisi ollut ikävä odottaa vanhempia klo 17 asti jos en olisi puhelimeen vastannut.
Puhelinmyyjille sanon ystävällisesti kiitos ja hei, en jaksa heidän kanssaan vääntää.
Oven myös avaan aina, siellä voi olla esim apua tarvitseva naapuri tai lapsi, joka unohti avaimet kotiin.
Elämästä tulee vaikeaa jos kaikkea pelkää. Ja varsinkaan puhelimen kautta ei kukaan saa minua hengiltä.
Vierailija kirjoitti:
Teillä ketkä ette vastaa puheluihin ei varmaan ole lapsia? Mulle on oudosta numerosta soittanut kouluterveydenhoitaja, kun lapsella oli sattunut haaveri ja piti lähteä lääkäriin kesken päivän. Myös päiväkodista on soitettu muustakin kuin oman ryhmän numerosta. Lapsella oli päiväunien aikana noussut korkea kuume ja olisi ollut ikävä odottaa vanhempia klo 17 asti jos en olisi puhelimeen vastannut.
Puhelinmyyjille sanon ystävällisesti kiitos ja hei, en jaksa heidän kanssaan vääntää.
Oven myös avaan aina, siellä voi olla esim apua tarvitseva naapuri tai lapsi, joka unohti avaimet kotiin.
Elämästä tulee vaikeaa jos kaikkea pelkää. Ja varsinkaan puhelimen kautta ei kukaan saa minua hengiltä.
Lapsen päiväkodissa tiedetään kyllä, jos vanhempi tekee sellaista työtä, ettei hän pysty päiväaikaan vastaamaan puhelimeen ja laitetaan viesti, samoin koulusta. Toki vaatii vanhemmalta sen, että kirjoittaa/pyytää kirjoittamaan lapsen tietoihin tämän. Nyt jo aikuisen lapsen kohdalla koko 15 vuoden päiväkoti- ja kouluvuosien aikana tuli 3 kiireellistä viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Aika monelta nuorelta on jäänyt opiskelupaikka saamatta, kun eivät vastaa soittoihini. Viestittelyyn ei ole aikaa, vaan homma pitäisi saada nopeasti eteenpäin puhelimitse.
Mikä sihteeriopisto sulla siel on pyörimässä, kun opiskelupaikat vahvistetaan nykyään sähköpostilla😳
Vierailija kirjoitti:
Whatsupissa tuli puhelu Haitista tummaihoiselta naiselta (kuva pomppasi soiton yhteydessä) jota en ole koskaan ennen nähnyt. En todellakaan vastannut. Estin ja ilmiannoin, en tiedä mikä juttu oli
Mulle tuli whatsapp viesti intialaisen näköiseltä mieheltä kun olin ollut englantilaisessa tv-ohjelmassa omalla suomalaisella nimellä, se kysyi että oletko sinä se jonka näin just telkassa. Estin ja ilmiannoin tietty.
Kaikenlaisia sairauksia sitä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalaiset on (vaino)harjaista porukkaa.
Ei vastata jos numero ei näy.
Ennen se numero ei näkynyt KOSKAAN (lankapuhelin).
Miten olisitte silloin eläneen. Jättäneet ilmeisesti elämästä!
Kaikkia se leipä elättää.
Lähinnä tulee näistä tuntemattomiin numeroihin vastaamatta jattäjistä mieleen pelkääjät, rosvot, tms jotka siis pelkää velkojen perijoitä tai muita rikollisia ja hämärämiehiä.
Heillä on jotain pelättävää ja siksi pelkäävät vastata puheluun.
Ilmeisesti on pelättävää ja aiheellista siis pelätä tuntemattomia nuneroita.
Rosvo siis rosvon tuntee.
Jos olette tavan ihmsiä ettekä pelkää niin miksi sitten ette vastaa? Jos joku väärä henkilö niin luurin voi sina sulkea.
Helppoa!
Taidat itse olla puhelinmyyntihuijari, jota harmittaa kun ei saa myytyä vanhuksille tuotteita, joita he eivät tarvitse.
Joskus vastaan tuntemattomiin numeroihin ja joskus en. Tähän mennessä melkein poikkeuksetta ollut lehti myyjä, pari kertaa joku huijaus ja kerran väärä numero. Kahdelle ensimmäiselle lyön luurin korvaan.
Ei ole vielä tullut työtarjouksia, ilmoituksia opiskelu paikasta tai lapsen asioista. Se toki saattaa vaikuttaa että olen lapseton ja eläkkeellä. :D
Harvemmin vastaan puheluihin ja tuttavat kyllä tietää tämän ja laittavat viestiä. Vuorotyön takia puhelimessa on äärimmäisen harvoin äänet päällä, yleensä äänettömällä, ainoastaan jos tiedän odottaa soittoa esim. lääkäriltä ( ja ko. numeron tunnistan). Yleensä ne tuntemattomista numeroista tulleet puhelut ovat olleet puhelinmyyjiä, googlella/mobilepaylla tarkistan numerot.
Ja en pidä myöskään yllätysvieraista, enkä avaa ovea jos en tiedä kuka on tulossa. Jos haluaa tulla käymään, niin sovittava mielellään viimeistään edellisenä päivänä. Asunto on aina siisti mutta silti haluan siivota ennen vieraiden tuloa. Minulle on vaan niin vieras ajatus että tupsahdetaan paikalle ilmoittamatta.
Nykyään jätän vastaamatta, ellei ole tiedossa, että joku on mahdollisesti soittamassa. Pari vuotta sitten tuli paljon soittoja, joissa joku aasialainen nainen kimittävällä äänellä mongersi rallienglantia. Arvasin heti huijauspuheluiksi. Nykyään puhelimen estolistalla kaikki ulkomaan suuntanumerot. Satunnaisesti sieltä joku kokeilee soitella, puhelin vain näyttää että hylätty puhelu jostain mongoliasta tai chilestä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään jätän vastaamatta, ellei ole tiedossa, että joku on mahdollisesti soittamassa. Pari vuotta sitten tuli paljon soittoja, joissa joku aasialainen nainen kimittävällä äänellä mongersi rallienglantia. Arvasin heti huijauspuheluiksi. Nykyään puhelimen estolistalla kaikki ulkomaan suuntanumerot. Satunnaisesti sieltä joku kokeilee soitella, puhelin vain näyttää että hylätty puhelu jostain mongoliasta tai chilestä.
Minulle soitettiin DNA:n numerosta kymmeniä kertoja. En aluksi vastannut niihin kunnes kerran vastasin. Puhelimessa alettiin tyrkyttää puhelinliittymätarjouksia. Katkaisin puhelun ja laitoin numeron estoon.
En minäkään. Jos on jotain oikeasti tärkeää, siitä saadaan kyllä viesti perille jotain kautta. Lähinnä kohtaa vain kaupustelijoita ja muita hämäräheikkejä jos noihin vastaa.
Ihme erakkoja suurin osa. Puhelimeen vastataan ja osataan sanoa "kiitos ei", jos ei kiinnosta. Puhelin on puhumista varten, ei hienojen välkkyvien valojen katseluun.
Luulin olevani skarppi. Mutta tuo "ellei tiedä kuka siellä on" oli ansa. Ah niin luotettava, varmasti narsistinen kaveri, mies joka esitti seurustelukumppania. Ei koskaan silloin kun minä olisin halunnut, vain silloin kun en halunnut. Tiesin että se on se. Kun suutuin, esittikin rakastavaa ja välittävää. Voi saatana että sitä on voinut olla tyhmä. Narsistilla on erityistarve tunkea toisen kotiin, se kun on yksityinen. Muistakaa että teillä on velvollisuus suojella kotianne. Kotirauhan häirintä on rikos. Jos tapaatte kumppaneita, mitään loista tai kiusaaja ei tarvi kotiinsa päästää. Jos miehellä ei ole omaa kämppää jo se kertoo että ei ole luotettava. Myös perintökämpässä asuva ökypoika on samaa sarjaa, jos ei kunnioita toisen elämää ja omaisuutta. Jos jollakin on pakkomielle kodistasi, välit poikki lopullisesti.
Eeva Kilven runossa se sanotaan:
"Ei pidä päästää kotiinsa ihmistä jolla on paha silmä"
Olen aika ahdistuvaa sorttia ja minulla on aina ollut puhelinkammo. Silti ymmärrän, että puhelimessa asiointi nyt vain kuuluu aikuisen täysivaltaisen ihmisen elämään. Vedän henkeä ja vastaan puheluun, enkä ala vaatia erityiskohtelua ja perään lähetettyjä viestejä. Puhelussa on kuitenkin aina sulkemismahdollisuus, jos liikaa harmittaa. Huijatuksi tuleminenkin osuu omalle kohdalle huomattavasti todennäköisemmin netin kuin luurin kautta.