En vastaa koskaan puhelimeen tai avaa ovea ellen etukäteen tiedä kuka se on
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään lakihan ei vaadi vastaamaan puhelimeen. Puhelinsoitot kun on nykyään niin epämääräisiä niin ei niihin kannata vastata. Se on viranomaisten murhe jos yrittävät käyttää tätä teknologiaa ihmisten tavoittamiseen, se on sama kuin savumerkkejä lähettäisi. Sähköpostiin vastaan välittömästi.
Ihmettelen miksi viranomaiset soittavat tuntemattomasta numerosta. Kukaan järkevä ei vastaa sellaisiin puheluihin. Postissa voi onneksi lähettää kirjeen.
Järkevä nimenomaan vastaa sellaisiin puheluihin. Kerro nyt ihmeessä, mitä kamalaa vastaamisesta muka voisi seurata.
Ne puhelut ovat yleensä negatiivissävytteisiä. Kuka haluaa elämäänsä tahallaan negatiivisia fiiliksiä?
Ei se asia katoa olemasta sillä, että sen hoitamista mutkistaa tahallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noin tekisin, olisi aika monta oharia tullut. Viimeisimpänä en olisi ehtinyt äitini kuolinvuoteelle.
Eivätkö sinulle soittajat osaa lähettää viestejä?
Toisten pitää käyttää aikaan viestien kirjoittamiseen siksi, että itsekeskeiset kermaperseet eivät osaa vastata puhelimeen?
Et sinä voi tietää, miksi toinen ei vastaa puhelimeen. Voi olla vaikkapa lääkärissä, palaverissa tms, ettei yksinkertaisesti voi vastata puhelimeen. Sulla on asiaa puhelun vastaanottajalle, hänellä ei välttämättä sinulle, joten ei varmasti soita takaisin, varsinkaan, jos et laita viestillä soittopyyntöä ja mitä asia koskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Aika monelta nuorelta on jäänyt opiskelupaikka saamatta, kun eivät vastaa soittoihini. Viestittelyyn ei ole aikaa, vaan homma pitäisi saada nopeasti eteenpäin puhelimitse.
Tiesitkö, että sähköpostiosoitteiden kirjoittamiseen ei mene edes sitä puhelun aikaa ja sähköpostin lähettäminen onnistuu yhdellä kertaa kaikille, joille soittaisit. Lisäksi on ohjelmistoja, jotka kopioivat sähköpostin automaattisesti hakemuksista vastauspostiin. Jos ei laiteta viestillä soittopyyntöä, kun puhelimeen ei ole ehtinyt vastata, ei kenellekään ole velvollisuutta soittaa takaisin. Oikeastaan ei silloinkaan, koska soittajallahan sitä asiaa on, ei välttämättä vastaajalla.
Mutta vastaaja menettää sen opiskelupaikan, ei soittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noin tekisin, olisi aika monta oharia tullut. Viimeisimpänä en olisi ehtinyt äitini kuolinvuoteelle.
Eikö veljesi tai siskosi olisi kertonut asiasta?
Sen varaanko lasket, että veli tai sisko kertoo kaiken :D
Mitä jos ei ole sihteereinä toimivia sisaruksia?
Säälin tyrkyttäjiä, heitä muutenkin riistetään. Erä vanhempi puhelinmyyjä alkoi itkemään anoen ettei saa olla tyly🥲En siin vastaa tuntemattomiin, tarkistan toki numeron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisten pitää käyttää aikaan viestien kirjoittamiseen siksi, että itsekeskeiset kermaperseet eivät osaa vastata puhelimeen?
Et sinä voi tietää, miksi toinen ei vastaa puhelimeen. Voi olla vaikkapa lääkärissä, palaverissa tms, ettei yksinkertaisesti voi vastata puhelimeen. Sulla on asiaa puhelun vastaanottajalle, hänellä ei välttämättä sinulle, joten ei varmasti soita takaisin, varsinkaan, jos et laita viestillä soittopyyntöä ja mitä asia koskee.
Miten niin ei varmasti soita takaisin? Totta kai jokainen täysillä käyvä soittaa takaisin, jos hammaslääkärin aikana on yritetty tavoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään lakihan ei vaadi vastaamaan puhelimeen. Puhelinsoitot kun on nykyään niin epämääräisiä niin ei niihin kannata vastata. Se on viranomaisten murhe jos yrittävät käyttää tätä teknologiaa ihmisten tavoittamiseen, se on sama kuin savumerkkejä lähettäisi. Sähköpostiin vastaan välittömästi.
Ihmettelen miksi viranomaiset soittavat tuntemattomasta numerosta. Kukaan järkevä ei vastaa sellaisiin puheluihin. Postissa voi onneksi lähettää kirjeen.
Järkevä nimenomaan vastaa sellaisiin puheluihin. Kerro nyt ihmeessä, mitä kamalaa vastaamisesta muka voisi seurata.
Itselleni on soitettu viranomaiseksi tekeytyneenä. Yritti henkilötietoja kalastella.
Mulle soitti poliisi, kun teini oli näpistellyt. Ei ollut puhelinta mukana, niin ei voinut itse soittaa. Kai se olisi sitten viety johonkin sijaiskotiin, kunnes olisin kysellyt perään kun ei kotiin tule.
No onneksi vastasin puhelimeen ja hain teinin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni on soitettu viranomaiseksi tekeytyneenä. Yritti henkilötietoja kalastella.
Sama juttu, puhelinkuulustelun lopuksi kysyi vielä henkilötunnusta. Vastasin, että jos todella olet esitellyt itsesi oikeilla tiedoilla, tiedät, miten saat henkilötunnukseni selville, jos sinulla ei vielä sitä ole. Lupasin soittaa vielä Helsingin poliisilaitoksen (oli kertonut soittavansa sieltä) vaihteeseen ja pyytää yhdistämään hänelle puhelun. Sanoi, ettei ole nyt puhelimen tavoitettavissa, kysyin että miten ihmeessä sitten pystyy soittamaan minulle ja suljin puhelimen. Taisi olla sama kusipää, josta olin tehnyt ko rikosilmoituksen, oltiin kavereiden kautta tuttuja ja varmaan sieltä saanut numeroni, joka oli salainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi kiva nähdä tekstiviesti jossa ilmoitetaan että äiti on kuolemassa tai kuollut, ja lähteä soittamaan tuntemattomaan numeroon josta ei välttämättä tiedä kuka ja mistä.
Ei kaikki kuolema tapahdu iäkkäille palvelutalossa (jonka numeron voi tallentaa ja josta kyllä sitten tietää mistä soitetaan).
Puheluun vastatessa saa heti selville mitä, missä, milloin jne.
Aina voi sanoa ei kiitos jos jotain kauputellaan ja katkaista puhelu jos muuten epämääräinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Aika monelta nuorelta on jäänyt opiskelupaikka saamatta, kun eivät vastaa soittoihini. Viestittelyyn ei ole aikaa, vaan homma pitäisi saada nopeasti eteenpäin puhelimitse.
Tiesitkö, että sähköpostiosoitteiden kirjoittamiseen ei mene edes sitä puhelun aikaa ja sähköpostin lähettäminen onnistuu yhdellä kertaa kaikille, joille soittaisit. Lisäksi on ohjelmistoja, jotka kopioivat sähköpostin automaattisesti hakemuksista vastauspostiin. Jos ei laiteta viestillä soittopyyntöä, kun puhelimeen ei ole ehtinyt vastata, ei kenellekään ole velvollisuutta soittaa takaisin. Oikeastaan ei silloinkaan, koska soittajallahan sitä asiaa on, ei välttämättä vastaajalla.
Mutta vastaaja menettää sen opiskelupaikan, ei soittaja.
JOS jossain oppilaitoksessa todella toimittaisiin noin, ei paikan menettäminen ainakaan minua häiritsisi, tuskin olisi muutenkaan minulle sopiva paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei varmasti soita takaisin?
Itse saatan katsoa numeron finderista tai netistä. Jos ei löydy kummastakaan, en voi tietää, mitä asiaa soittajalla oli, vai onko vaan joku huijari. En todellakaan ala maksamaan siitä, että soitan jollekin randomtyypille, joka ei vaivaudu edes viestiä perään laittamaan. Kaikki tärkeimmät viranomaiset laittavat viestin perään, jos sairaalasta tms soitetaan, olen yrittänyt itse soittaa sinne ja tiedän odottaa sieltä puhelua.
Julkisen erikoissairaanhoidon asiakkaana on vähän pakko vastata kaikkiin puheluihin. Olisi muuten jäänyt siirtoelin saamatta. Kotiovella on toimimaton ovikello, joten en edes tiedä jos joku siellä käy soittelemassa. Tutut osaa jo koputtaa.
Whatsupissa tuli puhelu Haitista tummaihoiselta naiselta (kuva pomppasi soiton yhteydessä) jota en ole koskaan ennen nähnyt. En todellakaan vastannut. Estin ja ilmiannoin, en tiedä mikä juttu oli
Puhelut pitäisi lakkauttaa kokonaan ja siirtyä viestittelyyn WA:ssa tai esim. Viberissa.
"Mulle soitti poliisi, kun teini oli näpistellyt. Ei ollut puhelinta mukana, niin ei voinut itse soittaa. Kai se olisi sitten viety johonkin sijaiskotiin, kunnes olisin kysellyt perään kun ei kotiin tule.
No onneksi vastasin puhelimeen ja hain teinin kotiin."
Poliisit laittavat soittopyynnön viestillä, jos et vastaa. Kenttäpartio toki saattaa soittaa suoraan kännykästä ilman numeron näkymistä, mutta tarvittaessa pyytävät sitten tutkintaa soittamaan uudestaan/laittamaan viestin. Välttämättä vanhemmat eivät työvuoron aikana pysty vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi kiva nähdä tekstiviesti jossa ilmoitetaan että äiti on kuolemassa tai kuollut, ja lähteä soittamaan tuntemattomaan numeroon josta ei välttämättä tiedä kuka ja mistä.
Ei kaikki kuolema tapahdu iäkkäille palvelutalossa (jonka numeron voi tallentaa ja josta kyllä sitten tietää mistä soitetaan).
Puheluun vastatessa saa heti selville mitä, missä, milloin jne.
Aina voi sanoa ei kiitos jos jotain kauputellaan ja katkaista puhelu jos muuten epämääräinen.
Aina ei myöskään pysty vastaamaan puhelimeen, vaikka haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aivan ylimääräistä vaivaa tilanteessa, jossa aikaa ole.
Tämä. Miksi minun pitäisi vaivautua kirjoittamaan viesti kun et itse vaivaudu vastaamaan puhelimeen. Miksi se mitä sinä haluat on tärkeämpää kuin mitä minä haluan.
Siihen EI sanan käyttöön kohteliaasti oppii ja oppii katkaisemaan puhelun jos vastapuoli ei usko kun sanot EI KIITOS.
Itse voit lähetellä viestejä niin paljon kuin ikinä haluat, mutta et voi pakottaa muita toimimaan samoin.
Monta tärkeää asiaa olisi mennyt sivu suun jos en puhelimeen olisi vastannut. Mm. Useampi työpaikka (on paikkoja joihin paljon hakijoita, joten siirtyvät vain seuraavaan jos eivät tavoita. Et ole niin uniikki.)
Itse olen introvertti ja vihaan puhelimessa puhumista, mutta ymmärrän että asioiden pitää toimia ja maailma ei pysähdy minun takiani. Olen myös ollut työssä jossa käytännössä asiakaskontaktit ja yhteistyökumppanien yhteydenpito olivat lähes täysin puhelimen välityksellä. Kannattaa joskus poistua sieltä mukavuus alueeltaan, niin näkee asioita vähän laajemmin.
Niin, ja laittakaa markkinointikielto, niin se jo vähentää turhia tuntemattomasta numerosta tulevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aivan ylimääräistä vaivaa tilanteessa, jossa aikaa ole.
Tämä. Miksi minun pitäisi vaivautua kirjoittamaan viesti kun et itse vaivaudu vastaamaan puhelimeen. Miksi se mitä sinä haluat on tärkeämpää kuin mitä minä haluan.
Siihen EI sanan käyttöön kohteliaasti oppii ja oppii katkaisemaan puhelun jos vastapuoli ei usko kun sanot EI KIITOS.
Itse voit lähetellä viestejä niin paljon kuin ikinä haluat, mutta et voi pakottaa muita toimimaan samoin.
Monta tärkeää asiaa olisi mennyt sivu suun jos en puhelimeen olisi vastannut. M
Markkinointi kielto ei toimi koska ne kaupustelijat kiertää sitä. Kikkailevat niiden listojensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tietää että tällaisia puheluja ei viranomaiset tee. Punaista luuria vaan ja homma hoidettu. En sen takia jätä vastaamatta muihin puheluihin.