Miksi naiset irvailevat keski-ikäisille tai sitä lähestyville miehille siitä että nämä haaveilevat vielä omasta perheestä?
Tähän olen törmännyt tälläkin palstalla usein. Mikä siinä on tuomittavaa jos esim 40-50-vuotiaana miehenä vielä haaveilee omasta perheestä, jos sitä ei aikaisemmin ole onnistunut saamaan? Onko kyseessä joku naisten katkeruus olemassa olevasta biologiasta? Muuta selitystä on hieman vaikea keksiä.
Kommentit (756)
Vierailija kirjoitti:
Toisella kierroksella olevia yh-mammoja asia vituttaa, koska kituvat miehen puutteessaan. Nämä nelikymppisenä perhettä haluavat ovat niitä kunnon miehiä, joilla on arvot kunnossa, mutta yh-mammat eivät sovellu heidän tarkoituksiinsa.
Näin n. 40v lasten isästä eronneena äiti-ihmisenä pakko kyllä kumota tuo, etteikö kunnollisia miehiä olisi tarjolla. Ihan on työkavereiltakin tullut ehdotuksia (korkeakoulutettuja olemme kaikki), tinderiä vähän kokeilin ja oikein hyviä tyyppejä tapasin - vaikkei kipinää kaikkien kanssa ollutkaan. Nykyään seurustelen myös eronneen isän kanssa, joka on myös hyvätuloinen, fiksu, kunnollinen ja itsestään huoltapitävä. Hänet kohtasin ihan sattumalta yrittämättä etsiä mitään.
Syy, että pidän vähän epätoivoisena niitä, ketkä vasta 40v jälkeen etsii tulevien lastensa äitiä, on yksinkertaisesti se, että se vaan on sekä tilastojen valossa, että ihan ymmärrettävästi hyvin epätodennäköistä saavuttaa. Jos jäi jo ekalla kierroksella ilman, ja ihan biologiakin jo tulee vastaan (40v miehen sperma ei ole samalla tasolla kuin 30v miehen, riskit kromosomipoikkeavuuksiin kasvaa myös isän iän myötä jne.), että vaikka onnistuisi saamaan sen 10v nuoremman naisen (myös ison ikäeron suhteet on tilastoissa harvinaisia), ei ole itsestään selvää, että lasta tulisi.
On myös kaikin puolin väärä lähtökohta etsiä pääasiassa tuleville lapsilleen äitiä (vrt. että etsisi rakkautta ja itselleen sopivaa puolisoa - tuli lapsia tai ei). Kuka nainen haluaisi tulla valituksi jonkun kumppaniksi vain siksi, että hänellä on kohtu, tietäen, että kuka tahansa hedelmällinen nainen kelpaisi. Ei parisuhteita muodosteta tuollaisin perustein, ja nämä lapsen äidin epätoivoiset 40-vuotiaat etsijät eivät näytä ymmärtävän sitä. Heidän todennäköisyytensä onnistua on siis aika mitättömät.
Johtuu siitä että nelikymppiset naiset etsii 10 v nuorempia. Eli 40-50 v papat joutuvat tyytymään 50-60 vuotiaisiin, jotka eivät voinenää saada lapsia
Vierailija kirjoitti:
"Ehkä ne 50v isäksi tulevat nauttivat siitä, että 60-vuotiaina saavat vielä seistä urheilukentän tai kaukalon laidalla tuntitolkulla niitten 35-45v isien kanssa."
Kuulostaa huomattavasti järkevämmältä kuin naisten istuminen joka päivä klo 7-23 tällä palstalla haukkumassa miehiä.
Siirrypä sinäkin sitten lähimmän urheilukentän laidalle. Saat järkevämpää tekemistä kuin roikkua täällä haukkumassa naisia. Voit kerrankin olla ylpeä itsestäsi!
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Sanomissa oli vuosi sitten mielenkiintoinen juttu tästä ilmiöstä: https://www.hs.fi/perhe/art-2000009726858.html
Jutussa haastatellaan 45-vuotiasta lapsetonta Jukkaa, joka haaveilee perheen perustamisesta. Hän on ikävä kyllä huomannut, että naisia ei enää löydy. Kolmekymppiset naiset, jotka sopisivat toimenkuvaan, haluavat ensisijaisesti omanikäisen puolison, eikä yli kymmenen vuotta vanhempaa miestä. Nuorempana Jukkaa ei perheenperustaminen kiinnostanut, vaan hän ajatteli, että "ehkä sitten joskus". Jukassa ei jutun perusteella ole mitään varsinaista vikaa: Hän on urheilullinen, hyvissä töissä, suht hyvän näköinen ja vaikuttaa fiksulta mieheltä. Mutta ei se auta, kun ikää vaan on liikaa. Jutussa on paljon tilastotietoa, mm. että keskimäärin suomalaisessa pariskunnassa mies on 2,5 vuotta naista vanhempi.
Juttu on pysäyttävä ja tuli paha mieli yksinäisen Jukan puolesta. Mutta ymmärrän kyllä, miksi
Minne se juna meni suomalaisella miehellä? Parhaassa iässä ja kypsempi kuin teininulikat. Eiköhän ongelma ole snobbailu naisilla kun jätkiä tulee maailmalta jonossa ja naisia ei juuri. Intersektionaalinen feminismi. Siitä on kyse ja se pätee myös valtion linjauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset mummoutuu aikaisin ja heidän on vaikea sitä käsitellä. Tämä näkyy kateutena ja katkeruutena.
Tämä! onko olemassa karismaattista mummoa? EI!
Tiedän montakin. Susan Sarandon vaikka mainitakseni.
Rummo ja feministi. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Sanomissa oli vuosi sitten mielenkiintoinen juttu tästä ilmiöstä: https://www.hs.fi/perhe/art-2000009726858.html
Jutussa haastatellaan 45-vuotiasta lapsetonta Jukkaa, joka haaveilee perheen perustamisesta. Hän on ikävä kyllä huomannut, että naisia ei enää löydy. Kolmekymppiset naiset, jotka sopisivat toimenkuvaan, haluavat ensisijaisesti omanikäisen puolison, eikä yli kymmenen vuotta vanhempaa miestä. Nuorempana Jukkaa ei perheenperustaminen kiinnostanut, vaan hän ajatteli, että "ehkä sitten joskus". Jukassa ei jutun perusteella ole mitään varsinaista vikaa: Hän on urheilullinen, hyvissä töissä, suht hyvän näköinen ja vaikuttaa fiksulta mieheltä. Mutta ei se auta, kun ikää vaan on liikaa. Jutussa on paljon tilastotietoa, mm. että keskimäärin suomalaisessa pariskunnassa mies on 2,5 vuotta naista vanhempi.
Juttu on pysäyttävä ja tuli paha mieli yksinä
Minne se juna meni suomalaisella miehellä? Parhaassa iässä ja kypsempi kuin teininulikat. Eiköhän ongelma ole snobbailu naisilla kun jätkiä tulee maailmalta jonossa ja naisia ei juuri. Intersektionaalinen feminismi. Siitä on kyse ja se pätee myös valtion linjauksissa.
Jukalla, 45 v, ohi aseman. Joku realiteettien taju voisi näille kertoa, että jos ooe on 72v, neljävitonen ole enää perheenperustamisiässä ollessaan jo yli puolenvälin. Teoreettinen mahdollisuus on kaukana käytännöstä, jukat jäävät vaille äitejä lapsilleen. Joko elämänkaariteoria takaisin kunniaan tai kouluihin valistusta siitä, ettei perhettä tule enää keski-iässä, sen eteen on tehtävä jotain jo aiemmin. Ihan loputtoman hitaasti ei voi kypsyä, vaikka nuoruutta ihannoiva aika toki niin uskotteleekin.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä että nelikymppiset naiset etsii 10 v nuorempia. Eli 40-50 v papat joutuvat tyytymään 50-60 vuotiaisiin, jotka eivät voinenää saada lapsia
Ei saa 40v nainen lapsia. Jo 30v 0n 90% munasoluista kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa 40v nainen lapsia. Jo 30v 0n 90% munasoluista kuollut.
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Miehet valittavat aina yksinäisyyttään ja syyllistävät siitä naisia. Miksei tavallinen mies kelpaa. Kyllä se kelpaa, on useasti kelvannut, mutta miehet eivät halua sitoutua nuorena. Jos ollaan saman ikäisiä, niin 35 alkaa olla viimeinen aika naiselle hankkia biologisia lapsia.
Mulla on useasti tyssännyt suhde miehen haluttomuuteen sitoutua (halutaan viettää villiä poikamies elämää). He etsivät perhettä sitten 40-50 vuotiaana, mutta harvemmin nuoret tytöt kiinnostuvat vanhoista ukoista ja saman ikäisillä naisilla on jo lapsia tuolloin.
Kukaan ei halua 40-50v naista.
Pilkka johtuu varmaan siitä, että tuossa 25-35-vuotiaana nämä miehet luultavasti ovat roikkuneet avoliitossa, mutta ovat ehdottomasti kieltäytyneet menemästä naimisiin tai jättämästä ehkäisyä pois. Ovat halunneet pitkittää nuoruutta.
Jos olisivat halunneet perheen, heidän olisi kannattanut kuunnella sen silloisen avopuolisonsa perusteluja ja todeta, että tosiaan, nyt on sopiva ikä mennä naimisiin ja perustaa perhe.
Minusta se on pikemminkin päinvastoin. Naiset irvailevat 20-25 -vuotiaille miehille jos he haluavat oman perheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttu on pysäyttävä ja tuli paha mieli yksinä
Tyyppi on siis yli nelikymppisenä yhtä kypsä kuin sellainen, joka hankkii lapsen ja parisuhteen nuorempana. Ei houkuttelevaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet valittavat aina yksinäisyyttään ja syyllistävät siitä naisia. Miksei tavallinen mies kelpaa. Kyllä se kelpaa, on useasti kelvannut, mutta miehet eivät halua sitoutua nuorena. Jos ollaan saman ikäisiä, niin 35 alkaa olla viimeinen aika naiselle hankkia biologisia lapsia.
Mulla on useasti tyssännyt suhde miehen haluttomuuteen sitoutua (halutaan viettää villiä poikamies elämää). He etsivät perhettä sitten 40-50 vuotiaana, mutta harvemmin nuoret tytöt kiinnostuvat vanhoista ukoista ja saman ikäisillä naisilla on jo lapsia tuolloin.
Kukaan ei halua 40-50v naista.
Kukaan ei halua 40-50v miestä. Varsinkaan nuoret naiset.
Vierailija kirjoitti:
Palstavirtahevot tekee "tarkkoja" tilastoja: tuo mies ja tuo mies on täällä ollut jo pitkään. Palstavirtahevot ovat väärässä,toki itse roikkuvat 7-23 paikalla!
Ööö, mitäkö itse teet? Roikut täällä itse joka päivä aamusta iltaan trollaamassa= olet säälittävyyden huippu.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempia etoavat naiset ovat saapasttyhmiä. Vanhemmalla miehellä voi hyvinkin olla pätikkää, oma talo/osake, vene, parempi auto jne. verattuna nuoreen tyhjätaskuun tai jännämieheen.
Hah, eli nyt on naisten oma vika kun tietävät, mitä haluavat, ja, mikä tärkeintä, mitä eivät halua. Jo on aikoihin eletty, vaikka ihan tällaisia saapastyhmiä miehet ovat olleet jo ihan raamatun ajoista.
Minua eivät kiinnosta veneet eivätkä autotkaan (siltä osin kuin että auto vie minut paikasta toiseen). Miehet vanhenevat niin paljon nopeammin kuin naiset että itse katselen mieluummin 10+ vuotta nuorempia miehiä. Ja huom. minun kohdallani kaikki kanssakäyminen perustuu vapaaehtoiseen ja molemminpuoliseen vetovoimaan, ei siihen, että minä olen itse päättänyt, että nyt kaikkien miesten tulee haluta minua.
Vierailija kirjoitti:
Naiset nyt irvailee kaikelle. Miehen merkki onkin siinä lähteekö sellasta kuuntelemaan vai pistääkö akan kuriin
Ja se onnistuu tällä palstalla miten?
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti syynä on juuri biologinen katkeruus. Kun naisen on hankala saada lapsia enää esim 45-vuotiaana, niin ei mieskään saa haluta, koska se ei ole relevanttia, vaikka biologisesti täysin mahdollista olisikin.
Ja palautteestasi päätellen sitä on vaikeaa hyväksyä.
Miksi yksi ihminen sarjatuottaa täällä noita omia haaveitaan muiden silmille ja syyttelee sitten haaveilun estämisestä :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen keski-ikäinen sporttinen mies ja aikomus on vielä perustaa perhe. Suomessa heikko tarjonta eli vähän ja asennevammaisia naisia ja asenteet vastaan.
Moni unohtaa sen, että vanheneminen on kiihtyvä prosessi. Mitä enemmän ikää, sen nopeammiksi iän mukana tulevat rapistumiset tulevat. Vaikka keski-iässä kokisi olevansa sporttinen ja hyväkuntoinen, viisi vuotta voi jo muuttaa koko paletin.
Kävin lääkärissä eri kokeissa ja keho vastaa 20v nuorempaa. Odotellaan tässä nyt sitten sitä miesten kiihtyvää ikääntymustä. Onko feministien juttuja?
Onnistunut saamaan? aivan, eiköhän tää oo tässä. Pärjäile.