Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos epäilette aikuisen lapsenne käyttävän huumeita - miten toimitte?

Vierailija
22.09.2024 |

Hän ei enää asu kotona, mutta luonne on muuttunut. Hän hikoili. Nuorempana sekoiluhistoriaa, mutta ei pariin vuoteen. Nyt hän on saanut perintöä, joten rahaa löytyy?

Miten ihmeessä minun pitäisi toimia?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisella on oikeus tehdä huonojakin valintoja. 

Vierailija
42/54 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkomaani ei välitä mistään muusta kuin aineesta. Et merkitse hänelle mitään aineeseen verrattuna. Mikäli kyse on huumeista. Rakasta häntä, älä hylkää, mutta et saa vastarakkautta, hyväksy se. Älä anna rahaa. Puhu asioista suoraan mutta älä vihaisesti. Suojaudu. Todellisen muutoksen ja vapauden voi tuoda ainoastaan Jeesus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn ihan oikeesti neuvoja. En ole vielä kysynyt, mutta aion kysyä. Haluan etukäteen päättää, miten reagoin ja toimin, siksi kysym teiltä apua. Ap

Mitä on mainitsemasi sekoiluhistoria, mitä tekee päätoimisesti tällä hetkellä?

Tunnen käyttäjiä ja läheisiä, voisin sanoa jotain järkevää jos kerrot enemmän.

Vierailija
44/54 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn ihan oikeesti neuvoja. En ole vielä kysynyt, mutta aion kysyä. Haluan etukäteen päättää, miten reagoin ja toimin, siksi kysym teiltä apua. Ap

Ah, kerroitkin myöhemmässä viestissä, että elää tuilla.

Vierailija
45/54 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti näin on. Poikani teini-iässä kanssa käytiin monissa eri terapioissa alkoholin ja pilvenpolton takia. Eipä juuri auttanut. Hän muutti  19v omilleen ja sen jälkeen opiskelut jäivät ja epämääräisen kaveripiirin kanssa hengailu jatkui. Oltiin kuitenkin hyvissä väleissä, hän kävi välillä kotona syömässä ja saunomassa. En tiennyt. milloin hänestä tuli sekakäyttäjä, piikinjäljet käsivarressa huomasin ensin.

Joku herätys hänelle tuli, kun kaveri oli puukottanut pahasti. Hänet leikattiin  ja oli viikon teholla, sen jälkeen elämä vähän aikaa rauhallisempaa. Kunnes taas vanhat elämäntavat ja kaverit kutsuivat.

Olen jo luovuttanut. Muutama kerta katkolla ei auta, jos ihminen itse ei halua lopettaa. 

Vierailija
46/54 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää rahaa hänen tilileen..on nääs kallis harrastus..

Vierailija
47/54 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosta kissa pöydälle. Kysy häneltä suoraan ja tarjoa apua. Osoita, että olet valmis auttamaan. 

Vierailija
48/54 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastaajille. Meillä on keskusteluyhteys, mutta on kiinnostunut lähinnä vain tapaamaan, jos pääsee lounaalle tms saa jotain. Ja tulee paikalle jouluna ja äitienpäivänä yms. Eikä silloin koskaan ole kännissä eikä silmät pyöri päässä. 

En ole tuominnut ja olen skarpannut, etten syyllistäisi. Hän puhuu minulle ajatuksistaan, joista paistaa täysi merkityksettömyys. Kun millään ei ole mitään väliä. Siihen on tosi vaikea puuttua. Eikä hän halua apua, ei vastaanota mitään, ei edes kirjasuositusta. Tällä hetkellä Hänestä paistaa välinpitämättömyys kaikkea kohtaan. Ja tämä pahenee vuosi vuodelta. 

Miksi huumeidenkäyttäjä pitää hylätä? Ap

Vierailija
49/54 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän käytti joitain vuosia sitten opiaatteja, mutta vierottautui niistä itse niistä johtuvien terveysongelmien vuoksi. Käsittääkseni hän ei olisi yli vuoteen käyttänyt mitään. Ja oli välillä avoimempi ja halukkaampi tekemään asioita. Nyt taas sulkeutunut omaan kuplaansa. Ap

Vierailija
50/54 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu minulle aikuisen tekemiset

Vierailija
51/54 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti näin on. Poikani teini-iässä kanssa käytiin monissa eri terapioissa alkoholin ja pilvenpolton takia. Eipä juuri auttanut. Hän muutti  19v omilleen ja sen jälkeen opiskelut jäivät ja epämääräisen kaveripiirin kanssa hengailu jatkui. Oltiin kuitenkin hyvissä väleissä, hän kävi välillä kotona syömässä ja saunomassa. En tiennyt. milloin hänestä tuli sekakäyttäjä, piikinjäljet käsivarressa huomasin ensin.

Joku herätys hänelle tuli, kun kaveri oli puukottanut pahasti. Hänet leikattiin  ja oli viikon teholla, sen jälkeen elämä vähän aikaa rauhallisempaa. Kunnes taas vanhat elämäntavat ja kaverit kutsuivat.

Olen jo luovuttanut. Muutama kerta katkolla ei auta, jos ihminen itse ei halua lopettaa. 

Mitä tarkoitat luovuttamisella? Tarkoitatko, että et jaksa välittää? Ap

Vierailija
52/54 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
53/54 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
54/54 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhun ensin aikuiselle lapselleni ja jos ei auta ilmoitan poliisille hänen käyttävän aineita. 

Poliisia kiinnostaa hei TOSI paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän