Onko totta, että määräaikaisesta työsopimuksesta ei voi irtisanoutua?
Eikö koeajan jälkeen ole voimassa irtisanomisaika? Allekirjoitin työsopimuksen, mutta nyt alkoi mietityttää.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisimmässä määräaikaisessa, esimies vihjaisi, että omasta tarpeestani - eli uusi työpaikka - irtisanoutuminen olisi sopinut.
Toisaalta edellisessä määräaikaisessa, esimies totesi minulle ja työkaverille, ettei voi irtisanoa meitä, vaikka koronan takia melkein kaikki työt oli lopetettu ja osa porukasta lomautettu. Saattoi tietty liittyä siihen, että minulla oli alle kuukausi jäljellä ja kaverillakin kolmisen viikkoa yli kuukauden.
Työnantajalle määräaikainen on suurempi riski. Suurinpiirtein konkurssi on ainoa pätevä syy purkuun.
Suosittelen selvittämään itsellesi erot irtisanomisen ja työsuhteen purkamisen välillä.
Mitä selität? Koko homman pointti on siinä, että työnantajan näkökulmasta on vai
Mitähän järkeä työnantajan on palkata mahdollisimman vastahakoinen työntekijä? Saako työnantaja tästä jotain kiksejä vai? Työntekijä lähtee joka tapauksessa jos haluaa. Ei ketään voi sillä tavalla pitää vankina.
Mitähän järkeä on työnantajan yrittää pitää kiinni vastentahtoisesta työntekijästä? Tuskimpa siitä enää sen jälkeen saa hyvää tekijää. Saikuttaa minkä kerkeää, jää muutenvaan kotiin jos ei napostele, istuu tauolla puolet työvuorosta, töitä tekee vasurilla pain v1ttua. Eiköhän se ole työnantajan etu päästää menemään lähtöhaluiset työntekijät ja ottaa halukkaampi tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisimmässä määräaikaisessa, esimies vihjaisi, että omasta tarpeestani - eli uusi työpaikka - irtisanoutuminen olisi sopinut.
Toisaalta edellisessä määräaikaisessa, esimies totesi minulle ja työkaverille, ettei voi irtisanoa meitä, vaikka koronan takia melkein kaikki työt oli lopetettu ja osa porukasta lomautettu. Saattoi tietty liittyä siihen, että minulla oli alle kuukausi jäljellä ja kaverillakin kolmisen viikkoa yli kuukauden.
Työnantajalle määräaikainen on suurempi riski. Suurinpiirtein konkurssi on ainoa pätevä syy purkuun.
Suosittelen selvittämään itsellesi erot irtisanomisen ja työsuhteen purkamisen välillä.
Mitä selität? Koko homman pointti
Asennehan voi muuttua työsuhteen aikana. Ei se ole mikään luonnonvakio. Osa täällä elää täysin toisessa todellisuudessa, missä ihmisillä ei olisi omaa tahtoa.
Määräaikainen työsopimus on määräaikainen! Sitä ei voi yksipuolisesti irtisanoa kumpikaan osapuoli. Määräaikainen työsopimus loppuu ilman irtisanomista kun määräaika umpeutuu.
Irisanominen ja työsuhteen purku, ovat kaksi aivan eri asiaa.
Kaikenlaiset työsopimus voidaan purkaa, jos on purkamisen edellytykset.
Olen irtisanoutunut määräaikaisesta työsuhteesta. Pieni älämölö siitä nousi, mutta päästivät menemään lopulta ilman riitelyä. Yleensä näin.