Mies torkuttaa joka aamu. Hermo menee!
Mies laittaa joka aamu herätyksen soimaan kello 6:30 - siis myös viikonloppuisin. Sen jälkeen hän jää torkuttamaan ainakin puoli tuntia. Kukko kiekuu -herätysääni piippaa 5 minuutin välein aina vähintään kello 7:00 asti, ja minä herään siihen joka ikinen kerta! 😡
Mieheni ei ota valituksiani tosissaan, koska torkuttaminen on kuulemma hänen tapansa herätä "pehmeämmin". En kestä enää!
Kommentit (562)
Mun ex teki tuota. Lähti töihin 1,5h ennen mua. Ei riittänyt tunnin torkutus, vaan sitten piti laittaa pienessä asunnossa radio päälle ja jättää makkarin ovi auki. Syy kuulemma oli, että hän herää paremmin musiikkiin ja ovea ei voi laittaa kiinni, kun tarvitsee makkarista tavaroita.
Lopulta kysyin, ettämikä tämä homma oikeasti on. No syy oli se, että häntä kiukutti, kun minä sain nukkua pidempään. Ei tosin huomioinut, että hän vastavuoroisesti pääsi saman verran aikaisemmin töistä ja pääsi päivätorkuille täysin hiljaiseen asuntoon.
No, ex syystä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näistä asioista pitää aina vinkua, kun vaihtoehdot ovat hyvin selvät.
a) jatkat samaan malliin
b) menet toiseen huoneeseen nukkumaan
c) muutat toisen asuntoon nukkumaan
d) etsit sellaisen miehen, joka ei torkuta herätyskelloaan.
Niin tai ketjussa jo ehdotettu älykello mikä herättää värisemällä ranteessa. Ei tarvitse olla noin ajattelematon muita kohtaan.
Täällä yksi, joka tykkää torkuttaa aina silloin tällöin. Minulla juurikin tuollainen värisemällä herättävä älykello, eli en häiritse puolison unta oman mukavuudenhaluni vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistutetaan taas, että parisuhde on vapaaehtoinen ja kumppaninkin saa itse valita.
Kyllä niitä hölmöjä tapojaan voi myös muuttaa, jos puolisostaan välittää. Kaikille se ero ei ole ensimmäinen tai ainoa ratkaisu kaikkeen.
Mutta toisen hölmöjä tapoja ei voi muuttaa. Oletan, että AP on sanonut asiasta miehelleen ennen palstalla valittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun voi asua yksin, ei ole tuollaisia ongelmia. Miesystävä asuu omassa asunnossaan.
Ja maksatte kahta vuokraa :D
Omasta asunnosta ei makseta vuokraa :D
olet pankin orja ja maksat velkaa sitten :D
Vierailija kirjoitti:
Minä aloin torkuttaa keskellä yötä. Pakko käydä vessassa öisin ja päätin laittaa torkutuksen siihen kohtaan eli 2:00-2:30 viiden minuutin välein "kunnes jaksoin viimein nousta". Johan alkoi mennä oppi perille. Toisessa huoneessa nukkuminenkaan ei auta, täällä kuuluu naapurinkin torkutus seinän läpi mutta siihen ei onneksi herää.
Pikku kosto torkuttajalle :D
Mikset vaan herää itse siihen ekaan ja ala kolistelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun voi asua yksin, ei ole tuollaisia ongelmia. Miesystävä asuu omassa asunnossaan.
Ja maksatte kahta vuokraa :D
olet pankin orja ja maksat velkaa sitten :D
No tämä! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistutetaan taas, että parisuhde on vapaaehtoinen ja kumppaninkin saa itse valita.
Kyllä niitä hölmöjä tapojaan voi myös muuttaa, jos puolisostaan välittää. Kaikille se ero ei ole ensimmäinen tai ainoa ratkaisu kaikkeen.
Mutta toisen hölmöjä tapoja ei voi muuttaa. Oletan, että AP on sanonut asiasta miehelleen ennen palstalla valittamista.
Ap tuskin on sanonut mitään miehelleen. Tyypillinen av sarjavalittaja.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on herkempi heräämään koska äidinvaistot.
Naisviha näkyväksi!
Muuta omaan kämppään sit vaikka jos ei miehen seura kelpaa
Vierailija kirjoitti:
Lyö luuri seinään niin hiljenee. Kyllä se viidennen puhelimen jälkeen uskoo.
Ei kannattaisi. Voi tulla rikosrekisteri omaisuuden tuhoamisesta.
Töissä olen kuullut että jossain näissä miesvauva perheissä on jopa lapsia. Lapset ovat väsyneitä koulussa, kun heräävät siihen kun iskä aloittaa tunnin torkutuksen 4.30. On kyllä uskomatonta miten ei huomioida muita. Edes lapsia, kun on mukava torkuttaa tunti ja herättää koko talo
prkle meidän mies tänään torkutti 3 kertaa. mikä oliis hyvä kosto pikku torkuttajalle?!
Kumma kun mä en herää ollenkaan miehen herätyskelloon. Taidan unissani jo tunnistaa, että mun ei tartte reagoida siihen ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä oli myös tämä ärsyttävä tapa jossain vaiheessa nuorena. Siitä käytiin pari keskustelua, koska minua se häiritsi. Onneksi mies tajusi ja lopetti torkuttamisen.
Minun eksäni oli aina sitä mieltä, että hänen ärsyttävät tapansa eivät oikeasti voineet ärsyttää minua. Yksi niistä oli tämä torkuttaminen. Työttömänä ollessaan raivosi minulle, kun en äänettä lähtenyt ovesta ulos aamulla töihin, vaan kehtasin syödä aamupalan, käydä pesuilla ja pukea ennen töihin lähtöä (meluamista välttäen).
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sama pulma miehen kanssa parikymmentä vuotta sitten. Kerroin miehelle, että hänen täytyy ymmärtää se, että olen niin herkkäuninen, että herään hänen torkutteluihinsa - hän itse aina vain jatkoi unia. Hän ymmärsi ärsytykseni ja niin täytyy sinunkin miehesi ymmärtää, jos hän ylipäätään pystyy muita ihmisiä ymmärtämään. Pidä kiinni kannastasi. Tai pyydä miestäsi ostamaan kuurojen herätyskello, joka värisee ranteessa, johon toivon mukaan sinä et herää.
Itse taas olen torkuttaja jo siinä määrin, että tarvitsen vähintään kaksi kelloa herättämään. Olen unissani lätkäissyt herätyskellon pois päältä ja nukkunut sitten pommiin.
Eipä tähän mikään auta, se ja sama miten aikaisin olisi mennyt nukkumaan. Jotkut pitää tätä "huonona tapana", mutta ihan yhtä "huono tapa" kuin se, ettei herkkäuninen saa enää unta. Eli ei voi itse asialle mitään, on vain keksittävä keinoja pärjätäkseen tämän ominaisuutensa kanssa. Nukun kertakaikkiaan niin syvää unta, ettei saa helposti hereille.
En ole parisuhteessa, eli kukaan ei torkutuksistani joudu kärsimään. Mutta jos olisi herkkäuninen puoliso, niin eri huoneissa nukkuminen taitaisi olla se ainoa vaihtoehto. En ottaisi pommiin nukkumisen riskiä vain siksi, että saisi arkena nukkua herkkäunisen puolison vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Töissä olen kuullut että jossain näissä miesvauva perheissä on jopa lapsia. Lapset ovat väsyneitä koulussa, kun heräävät siihen kun iskä aloittaa tunnin torkutuksen 4.30. On kyllä uskomatonta miten ei huomioida muita. Edes lapsia, kun on mukava torkuttaa tunti ja herättää koko talo
Toisaalta, jos on niin sikeäuninen ettei meinaa herätä herätyskelloon, niin mitä tälle voi muuta tehdä kuin asettaa monta herätystä? Ihan nyt siis vilpittömästi kysyn, kun itse en tähän muuta ratkaisua ole keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti herääminen on niin kivaa, että sitä haluaa tehdä monta kertaa joka aamu.
Joo, en tajua torkuttajia.
Hommahan on ainakin omalla kohdalla niin, että kun nimenomaan en herää. Kun laitan torkun päälle, niin en edes muista tehneeni sitä. Joskus mennyt herätys kokonaan pois päältä, jonka takia on pakko laittaa useampi herätys.
Ja ei, ei auta laittaa puhelinta niin kauas, että nousisin sitä sammuttamaan. Silloin en herää siihen lainkaan.
Kyllä tässä vuosien aikana on tullut kokeiltua vaikka ja mitä, mutta ainoa keino on monta herätystä, joihin sitten ilmeisesti asteittain herään. Toinen vaihtoehto olisi nukkua pommiin joka ikinen aamu, ja monikohan työnantaja sitä sitten kauaa katselisi.
En asu kenenkään kanssa, ja jatkossakin näköjään pitää ottaa heti puheeksi jos siihen pisteeseen joskus parisuhteessa menisi. Minä en voi asua yhdessä herkkäunisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa olla elämässä asiat hienosti kun noin vähäpätöinen asia saa sut saippualaatikolle. Voimia!
Niinpä. On ap:n asiat aika hyvin. Monella saman ikäisellä miehellä ei ole edes tyttöystävää saati koskaan ollutkaan