Monet tippuvat täysin tulottomiksi
Tiesin että tämä on tulossa. Kukaan vaan ei uskonut.
Kommentit (645)
Vierailija kirjoitti:
Onko viikonlopun pimeät työt tehty. Oletko menossa talletusautomaatille laittamaan rahoja tilille. Noi saisi vallan poistaa noi talletus automaatit.
Eihän tilille euroja laiteta tai Kela leikkaa joutuisasti tukia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ehdotus. Kelassa on yh-äidit merkitty. Kela voi kysyä näiden naapureilta onko ukkoa ja jos on niin tuet voidaan monelta vuodelta periå takaisin niinkuin Riston elatusmaksu tapauksessa.
Alkaa kansalaisia sitten rehellisyys kiinnostaa.
Ja jos ei ole tilillä rahaa mistä maksaa tukia takaisin niin katkaistaan tuet kokonaan.
Oma vika, jos rahat on hummailtu lemmikeihin, matkoihin, vaatteisiin, meikkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko viikonlopun pimeät työt tehty. Oletko menossa talletusautomaatille laittamaan rahoja tilille. Noi saisi vallan poistaa noi talletus automaatit.
Ei leikkaa, jos saa pelkän työttömyyskorvauksen ja asumistukea. Vain toimeentulotukea saadessa katsotaan tiliotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linja-autokuski tienaa 50 000 ja naisystävä, linja-autokuskin lasten äiti nostaa yh tukia.
Ei huono.
Miehelle vaan kirjat muualle.
Ja kappas, on rahaa lähteä vaikka Espanjaan lasten kanssa.
Pankissa tilitiedot säilyy jopa 30 vuotta taaksepäin, vaikka et itse niitä näe.
Mitä jos vaikka vähän viranomaiset tutkisi niitä.
Mitä? Eikö ihmiset saa matkustaa? Mihin saakkaajattelit valtion alkavan meitä valvoa?
No, ei silloin saa matkustaa, jos saa yh -tukia. Pitää tutkia mihin rahat on käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin meikkaan aina kaupungille lähtiessäni vaikka olen määräaikaisessa työsuhteessa. En tiennytkään että nämä ovat jotenkin toisensa poissulkevat asiat. Kauppakeskuksesta ostan tietysti meikit.
Niin, sulla on varmaan hyvätuloinen ukko tai sitten nostat väliajalla noita muita tukia.
Suomalainen joka saa jatkossa ansiosidonnaista 900, josta osa menee vuokraan ja loput lasten ruokiin ei meikkejä ostele.
Ei tipu tilille muita tukia.
Kirjoita viesti jossa taas sama asia, lähetä ja peukuta itseäsi. Tiltu heränhyt uuteen viikkoon.
Ja sinä et ole töissä, nostelet yh tukia ja kirjoitat
Toi tiitu ei ole töissä. Ei sulla mitään vapaapäivää ole. Täällä kirjoitat aamusta iltaan tiitu tiitu tai jankuti jankuti.
Noi, jotka nostelee yh tukia vaikka heillä on mies ja ne jotka tekee pimeesti töitä vie Suomen tuhoon. Meillä ei ole verorahoja tollaseen.
Nyt suomalaisessa avioliitossa olevien ansiosidonnaista leikataan eikä he saa toimeentulotukea tilalle.
Miksi vain suomalaisessa avioliitossa olevien ansiosidonnaista leikataan?
Miksi me ei voida pistää miehelle poste restante osoitetta ja nostaa yh tukia niinkuin muut voi.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin tai kerätkää pulloja kuten muutkin tekevät. Mistä teitä avuttomia sosiaaalipummeja oikein sikiää, Jos Suomessa ette pärjää niin muuttakaa pois. Ei teitä kukaan jää täällä kaipaamaan.
Sinä persu mene kuule ihan itse niitä pulloja keräilee, oletko niin tyhmä että niitä pulloja kaikille työttömille riittää kerättäväksi asti. Muista sinä persun typerys, minä olen just se joka vie sinun työpaikkasi!!!
Meillä asuu naapurissa yh. Soitan kelaan ja kerrotaan muiden naapureiden kanssa, että sillä on uusi ukko ollut 3 vuotta ja yh tuet voi periä siltä ajalta takaisin.
Itsepä halusitte ansiosidonnais leikkauksen naimisissa olevilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei leikkaa, jos saa pelkän työttömyyskorvauksen ja asumistukea. Vain toimeentulotukea saadessa katsotaan tiliotteita.
Minä saankin toimeentulotukea myös.
Vierailija kirjoitti:
Meillä asuu naapurissa yh. Soitan kelaan ja kerrotaan muiden naapureiden kanssa, että sillä on uusi ukko ollut 3 vuotta ja yh tuet voi periä siltä ajalta takaisin.
Loppuu toi yh tuki touhu ja ukot maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kohta kuolee ihmisiä nälkään.
Tuhansia kuolee ympäri maailmaa nälkään joka päivä.
Miksi ihmisille on eri asia, kuoleeko suomalainen, tai joku muun maalainen suomessa, nälkään, miksi asia on kiinni vain sijainnista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä siis lukuisat ihmiset elävät täysin tukien varassa? Ei ihme että maa on konkurssissa, kun 306 000 ja risat vain odottavat tukia.
Monet olisivat töissä jos niistä maksettaisiin palkkaa jolla tulee toimeen. On ihan sama maata kotona jos siitä 1200 kuin käydä töissä ja saada 1300 - työmatkat ja muut töissäkäymisestä aiheutuvat kulut.
Ulkomailta muuttavalle 1300 on kuulemma riittävä palkka,Vasemmiston mielestä ainakin,itku on ainakin ollut kova,kun PS vaati 2200 e,kompromissi sittemmin 1600 e,tällä sitten maksat elämisen ja asumisen vieraassa maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä siis lukuisat ihmiset elävät täysin tukien varassa? Ei ihme että maa on konkurssissa, kun 306 000 ja risat vain odottavat tukia.
Siis,minä maksan heidän elämänsä. On se hyvä, että se pikkuhiljaa loppuu se toisen varoilla eläminen. Mutta ihan liian hitaasti!
Sä maksat myös suuryritysten porskuttamisen yritystukirahoilla. Minua ei haittaa jos joku ihminen pysyy leiväsyrjässä mun verorahoilla. Se taas haittaa, että ne menee yritysten voittoihin, jotka pyrkii koko ajan vähentämään ihmistyövoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppuu toi yh tuki touhu ja ukot maksaa.
Ei käy minulle,somppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet olisivat töissä jos niistä maksettaisiin palkkaa jolla tulee toimeen. On ihan sama maata kotona jos siitä 1200 kuin käydä töissä ja saada 1300 - työmatkat ja muut töissäkäymisestä aiheutuvat kulut.
Yksinkertaisin korjausliike on siis lopettaa kotona makaamisesta maksaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin tai kerätkää pulloja kuten muutkin tekevät. Mistä teitä avuttomia sosiaaalipummeja oikein sikiää, Jos Suomessa ette pärjää niin muuttakaa pois. Ei teitä kukaan jää täällä kaipaamaan.
Sinä persu mene kuule ihan itse niitä pulloja keräilee, oletko niin tyhmä että niitä pulloja kaikille työttömille riittää kerättäväksi asti. Muista sinä persun typerys, minä olen just se joka vie sinun työpaikkasi!!! Ei kun minä olen just se typerä tollo joka pitäisi lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. No mä oon teologian maisteri ja saanut paikan it-alalta hakemalla. Kaksi opiskelukaveria myös meni töihin it-alalle, kun oma ala tuntui nähdyltä. Toinen meni koodariksi ja toinen myös ohjelmistokehityksen liittyviin tehtäviin. Eli minusta ainakin vaikuttaa siltä, että työvoimalla on huutava pula ja osaajia otetaan. Tosin, kaikilla meillä on korkeakoulututkinto, joten on myös riittävä pätevyys valtion virkoihin.
Juu, itse olen hortonomi ja pääsin sillä gynekologiksi. Puska kun puska... Elä mussuta! koodariksi todellakaan mennä ilman mitään kokemusta. Alan papereillakaan ei välttämättä mennä, jos ei ole näyttöä ja kyllä it-alalle pääsee myös ilman papereitakin juurikin, jos on näyttöä osaamisesta. JavaScriptin perusteiden osaamiseenkin menee 2 kuukautta, niin siinä ei kyllä it-firma kauaa kattele, jos menet töihin opettelemaan, kun pitäisi niitä töitäkin tehdä. Eri asia on jälleen taas, jos on joku Academy workin alan työllistymiskoulutus. Ole vaikka arkkipiispa ja teologian tohtori, niin et ole yhtään paremmassa asemassa johonkn terveydenhoitajaan nähden it-alalla.
Vierailia kirjoitti:
Paikallinen sopiminen ja potkulaki on käsittelyssä- En pelkäisi paikallista sopimista ainakaan ensi tuntumalta. bopp-
Mitä? Eikö ihmiset saa matkustaa? Mihin saakkaajattelit valtion alkavan meitä valvoa?