Monet tippuvat täysin tulottomiksi
Tiesin että tämä on tulossa. Kukaan vaan ei uskonut.
Kommentit (645)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on ulosottoviraston sivut missä on esim. ulosmitattuja asuntoja.
https://www.ulosottolaitos.fi/myynti-ilmoitukset/fi/index.html
Mitä 😱 Eikö sitä toimeentulotukea saakaan tosta vaan?
Voi ei, enkö voikaan enää ilmaiseksi ryypätä joka päivä?? 😱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit tietysti ja kannattaakin. On vähemmän mitä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Peritty kesämökki estää jopa toimeentulotuen saamisen."
sinä se jaksat jankuttaa tota samaa paskaa.
Yritysmyynneistä lähtee 800 miljoonaa.
Ihanaa saada yrittäjien Turun saariston mökit pois.
onko pää vähän pipi?.tollaset hullut pitäis sulkea laitokseen.
Missä kuplassa itse elät? Taitaa tulla itku, kun se poksahtaa ja tulee irtisanomispotkut. Susta tulee sossupummi luuseri.
en missään kuplassa mut sä oot hullu jankuttaja.pyysin lomautu
Ai sä olet vanha ruma ukko. Ilmankos pyörit tällä palstalla ja olet ihan seko.
Vierailija kirjoitti:
Meillä siis lukuisat ihmiset elävät täysin tukien varassa? Ei ihme että maa on konkurssissa, kun 306 000 ja risat vain odottavat tukia.
Niin? Jos ei ole työpaikkoja ei ole töitä ja joutuu elämään tuilla. Jos tuet otetaan pois niin sitten joutuu kadulle. Johtaako se hyvään?
Vähän yritteliäisyyttä tarvitaan niin hyvin kaikesta selviää. Sen sijaan että täällä palstalla valitetaan voisivat kaikki olla ulkona auringonpaisteessa keräämässä vaikka pulloja tai käpyjä. Se toisi mukavan lisän talouskassaan ja pysyisi kadut siisteinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä siis lukuisat ihmiset elävät täysin tukien varassa? Ei ihme että maa on konkurssissa, kun 306 000 ja risat vain odottavat tukia.
Onko sulla joku ratkaisu tähän? Jos ratkaisusi on "menkää töihin", niin ole hyvä ja tee niitä työpaikkoja. Miksi et ole yrittäjä ja työllistä porukkaa tai olet jo, niin mikä on tekosyysi ettet työllistä lisää? Starttirahat sinullekin kelpasi... Miksi olet niin köyhä ettet osta uusia asuntoja ja ylläpidä rakennusalaa? Miksi olet niin köyhä ettet käy ravintoloissa ja annat alan mennä konkurssiin? Tai mikä on sinun ratkaisu siihen, että en pääse lääkäriksi ilman lääkärin koulutusta tai en voi toimia nepalin tulkkina ilman etten osaa kieltä? Tai mikä olisi sinun ratkaisusi siihen, että siivousfirma ottaisi minut insinöörinä töihin ja saada heidät uskomaan, että en ole lähdössä oman alan töihin nauttimaan yli kaksinkerta
Tänään vapaana 22600 työpaikkaa. Riittääkö me sulle vai montako työtä oikein haluat?
Duunitori.fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassa sanoi, että.olutta hakee sellaset joilla on oranssit työvaatteet. Alkoholisteja.
Onko Purra ja Orpo nyt luomassa työpaikkoja ja asuntoja? Koska johonkinhan tämän leikkauksen pitää johtaa että asiat paranee? Paraneeko ne? Ensi hallituksen aikana nähdään valtakunnallisia lakkoja, kapinoita ja mielenosoituksia. Siitä saatte olla 100% varma.
Vierailija kirjoitti:
"9.9.2024 Ay-liikkeen inhoama "potkulaki" nytkähti eteenpäin."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1bc5a9d0-ce8d-4355-a05a-447ad9aaf…
Hyvä homma. Firmat uskaltaa palkata ihmisiä töihin jos huonoista työntekijöistä pääsee eroon helpommin. Hyvät pidetään, huonot ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku ratkaisu tähän? Jos ratkaisusi on "menkää töihin", niin ole hyvä ja tee niitä työpaikkoja. Miksi et ole yrittäjä ja työllistä porukkaa tai olet jo, niin mikä on tekosyysi ettet työllistä lisää? Starttirahat sinullekin kelpasi... Miksi olet niin köyhä ettet osta uusia asuntoja ja ylläpidä rakennusalaa? Miksi olet niin köyhä ettet käy ravintoloissa ja annat alan mennä konkurssiin? Tai mikä on sinun ratkaisu siihen, että en pääse lääkäriksi ilman lääkärin koulutusta tai en voi toimia nepalin tulkkina ilman etten osaa kieltä? Tai mikä olisi sinun ratkaisusi siihen, että siivousfirma ottaisi minut insinöörinä töihin ja saada heidät uskomaan, että en ole läh
22600 vapaata työpaikkaa juu. Poliisiksi ja palomieheksi voi mennä kuka tahansa.
Eikä yhdistelmän ajaminen vaikeeta ole, pitää koukata toiselta kaistalta, kun kääntyy.
Ja eikun linja-autoa ajamaan vaan tai parturoimaan jonkun tukkaa.
Jännitystä asiakkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis,minä maksan heidän elämänsä. On se hyvä, että se pikkuhiljaa loppuu se toisen varoilla eläminen. Mutta ihan liian hitaasti!
Ihmiset tekevät pian rikoksia. Sitten he vasta maksavatkin, kun pitää maksaa linnassa istuminen. Se vasta on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"9.9.2024 Ay-liikkeen inhoama "potkulaki" nytkähti eteenpäin."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1bc5a9d0-ce8d-4355-a05a-447ad9aaf…
Hyvä homma. Firmat uskaltaa palkata ihmisiä töihin jos huonoista työntekijöistä pääsee eroon helpommin. Hyvät pidetään, huonot ulos.
Eli suurin osa tupakkaa polttavista paskajauhaja mieshistä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Siis hänellä on 50000e kesämökki, jonka voisi joko myydä tai vuokrata. Miksi hänen olisi pitänyt saada toimeentulotukea? Ymmärrän, jos on lainaa siitä ja myynnistä jää velkaa, mutta muuten..
22600 työpaikkaa. Jos menen laatoittamaan vaikka kylpyhuoneita. En ole koskaan laatoittanut, mutta en minä siitä asunnosta euroakaan maksa vaan tyhmä ostaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hänellä on 50000e kesämökki, jonka voisi joko myydä tai vuokrata. Miksi hänen olisi pitänyt saada toimeentulotukea? Ymmärrän, jos on lainaa siitä ja myynnistä jää velkaa, mutta muuten..
Valtio irtisanoo 4000 virkamiestä esim. tullista.
Miksi teit 30 vuotta töitä ja ostit mökin.
Nyt päätät ruoka vai mökki.
Miehet polttaa tupakkaa ringissä ja istuu ABC : lla. Lähetetään kuva työnantajalle ja potkut persaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vähän yritteliäisyyttä tarvitaan niin hyvin kaikesta selviää. Sen sijaan että täällä palstalla valitetaan voisivat kaikki olla ulkona auringonpaisteessa keräämässä vaikka pulloja tai käpyjä. Se toisi mukavan lisän talouskassaan ja pysyisi kadut siisteinä.
Totta, kaupungin puistotyöntekijät jotka siivoavat myös katuja voitaisiin irtisanoa. Mitä sitä palkkaa maksamaan, kun muut tekee tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka itkette elättävänne muita: tutustukaa reaalimaailmaan. Jos jostain työstä maksetaan 10k/kk ja toisesta 2k/kk niin eiköhän sen enemmän tienaavan siedäkin maksaa enemmän yhteiseen pottiin, kun toisella ei riitä rahat kunnolla edes perustarpeisiin.
Ja ei, kyseessä ei ole ammatinvalintakysymys, ahkeruus tai lahjaakkuus joista pitäisikin palkita. Tosielämässä asiat on monimutkaisempia. Minua esimerkiksi koulussa kiusasi poika joka veti kokeista seiskoja, kun itse sain kymppejä. Hän häröili koko nuoruuden, kun minä menin eliittilukioon, korkeakouluun ja tein ankarasti duunia samalla. Lopputulos? Minä paloin loppuun tk -eläkkeelle ja kiusaajahulttio meni isänsä firmaan ja tienailee nyt mukavasti "elättäen" minua.
Meritokratia ei toimi läheskään aina, ja se vie pohjan oman elämänsä seppä -narratiivilta.
Ai sun heikko psyykekin on jonkun toisen syytä?
Ei, vaan jos lähtökohdat olisi olleet tasan, niin minä olisin nyt se hyvin tienaava, ja se kiusaaja paistaisi mulle pihvejä mäkkärissä. Ei lahjakkaat ja ahkerat aina menesty, jos lähtee liian vaikeasta asemasta kisaan, ja sen sijaan keskinkertaiset menestyy useinkin, koska ovat syntyneet oikeaan sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka itkette elättävänne muita: tutustukaa reaalimaailmaan. Jos jostain työstä maksetaan 10k/kk ja toisesta 2k/kk niin eiköhän sen enemmän tienaavan siedäkin maksaa enemmän yhteiseen pottiin, kun toisella ei riitä rahat kunnolla edes perustarpeisiin.
Ja ei, kyseessä ei ole ammatinvalintakysymys, ahkeruus tai lahjaakkuus joista pitäisikin palkita. Tosielämässä asiat on monimutkaisempia. Minua esimerkiksi koulussa kiusasi poika joka veti kokeista seiskoja, kun itse sain kymppejä. Hän häröili koko nuoruuden, kun minä menin eliittilukioon, korkeakouluun ja tein ankarasti duunia samalla. Lopputulos? Minä paloin loppuun tk -eläkkeelle ja kiusaajahulttio meni isänsä firmaan ja tienailee nyt mukavasti "elättäen" minua.
Meritokratia ei toimi läheskään aina, ja se vie pohjan oman elämänsä seppä -narratiivilta.
Isin firmassa töissä tai palolaitoksella, missä on isikin töissä.
en missään kuplassa mut sä oot hullu jankuttaja.pyysin lomautus lapun et saan mökkeillä.elelen ansiosidonnaisella.2v niin jään eläkkeelle.varmaa jankuttajaa vituttaaa kun kerrostalo luukussa kököttää.