Monet tippuvat täysin tulottomiksi
Tiesin että tämä on tulossa. Kukaan vaan ei uskonut.
Kommentit (645)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Luuletko että se narkki sitten vaan ottaa ja kuolee nälkään? Tai ryhdistäytyy ja menee sorvin äärelle? Ehei, se kyllä ottaa ne tupakat ja muutkin vaikka väkisin."
Ai siksi pitää antaa tukea, koska muuten ottaa kosin. Just tuollainen idioottien ajattelu on ajanut Suomen laman kynnykselle!
Ei se mikään kosto ole vaan tarve. Enemminkin se on valinta maksatko ne muutamat kympit vai lisäätkö rahoitusta poliisin ja vartiontiin. Joka tapauksessa maksat jollakin tavoin. Toki voisi lisätä päihde ja mt palveluita mutta niitä on vuosi vuodelta vähennetty ja päädytty ilmeisesti siihen että maksetaan muulla tavoin.
Persut on laajentamassa kolmea vankilaa, että saadaan ihmisiä lisää lukkojen taa.
Se on hyvä. Vielä kun hotellitasoa tiputettaisiin, niin rahatkin riittäisi. Rikolliset kuuluvat vankilaan.
Vierailija kirjoitti:
"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-,metsä-,korko- ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot).
https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
Oho, ei toi ollutkaan spämmi.
Ei niitä tukia oikeasti olla viemässä. Eu on antanut noottia niiden pienuudesta monta kertaa.
Nämä kirjoittelija eivät osaa ajatella laaja alaisesti seurauksia.
Eivätkä ymmärrä sitä että tukien poistaminen vie myös heiltä työpaikkoja pois.
Ainoa hyvä seuraus tässä olisi se. Että kädettömät alkaisivat itse tehdä juttujaan. Ja pitääkseen pelkän rengashotellin pystyssä hintaa pitää nostaa pelkkien vartiointikystannusten noustua 800 euroon per kausi. Kun kilpailijat vähenee. Tikataan varakkaiden perushintoja vieläkin ylemmäs.
Käsinpesu 1200.
Emme halua miljoonaa työtöntä. Emmekä lähikauppoja nurin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä siis lukuisat ihmiset elävät täysin tukien varassa? Ei ihme että maa on konkurssissa, kun 306 000 ja risat vain odottavat tukia.
Niin, eihän se voi olla niin, että konkurssin partaalla oleva maa jakaa ilmaista rahaa. Tähän täytyy tulla loppu.
Miten on niin vaikeaa ymmärtää, ettei töitä yksinkertaisesti riitä kaikille.
Mikä syynä? Ennen kaikkea globalisaatio, joka on siirtänyt ilmeisen pysyvästi Suomesta pois perustason kokoonpano työtä-ja muuta suorittavaa työtä moniin halpatuotannon maihin. Juuri niitä töitä, joita vähemmänkin koulutettu väestönosa voisi tehdä.
Sitten on työelämän muutokset. Jäljellä olevissa matalan koulutustason työtehtävissä on usein järjetön kiire ja kroonista aliresursointia tai sitten työntekijöistä tehdään alustatalouden orjia. Kaikkiin työpaikkoihin ei edes välttämättä haluta ihmisiä, jotka huolehtivat omista oikeuksistaan tai ovat ylipäätään niistä edes tietoisia. Juuri tänään oli juttu Hesarissa hsl bussinkuljettajista, vuorotyötä tekevät, alituinen kiire, vessassa ei edes ehdi käydä, asiakkailta tulee haistattelua. Heillä sentään palkka kompensoi siedettävästi työn ilmeisiä haittapuolia, mutta usein ei ole edes niin.
Eräs ongelma on myös työelämän liian korkeat palkat. Julkisen sektorin budjetti on aina rajallinen, joten jos siellä elätetään korkeapalkkaisia työntekijöitä, on jostain muualta leikattava, kuten suorittavan portaan resursoinnista. Julkisen sektorin korkeat palkat myös pität yllä yksityisen sektorin korkeita palkkoja, joka leikkaa yksityisen sektorin mahdollisuuksia työllistää enemmän.
Kaiken kaikkiaan ongelma kilpistyy pitkälti ahneuteen.
"9.9.2024 Ay-liikkeen inhoama "potkulaki" nytkähti eteenpäin."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1bc5a9d0-ce8d-4355-a05a-447ad9aaf…
Vierailija kirjoitti:
Kohta kuolee ihmisiä nälkään.
Suomessa ei kukaan kuole nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaa jos ihmisiä kuolee nälkään. Pääasia että mulla riittää ruokaa.
Sama täällä. Nytkin aletaan grillaamaan pihvejä kaikilla lisukkeilla ja sitten hyvät jälkiruoat.
"Vihatun lain valmistelu alkaa - Näin se iskee suomalaisten tuloihin."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/26038cab-209a-4526-88ca-100130e04248
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä siis lukuisat ihmiset elävät täysin tukien varassa? Ei ihme että maa on konkurssissa, kun 306 000 ja risat vain odottavat tukia.
Monet olisivat töissä jos niistä maksettaisiin palkkaa jolla tulee toimeen. On ihan sama maata kotona jos siitä 1200 kuin käydä töissä ja saada 1300 - työmatkat ja muut töissäkäymisestä aiheutuvat kulut.
Tuosta voi päätellä, että Suomessa on liian hyvät tuet, kun työnteko ei maita. Onneksi niitä leikataan nyt. Sitten opetetaan vielä lapsetkin elämään tukien varassa kun vanhemmatkin niin tekee. Eiväthän he ikinä opi kantamaan vastuuta omasta elämästään.
Toi potkulaki on tosi hyvä asuntovelkaisille.
Eiks je
Vierailija kirjoitti:
Nälkäinen ihminen tekee joko itsarin tai rikoksia.
Eikö voisi aloittaa syömällä omia sukulaisia ensin?
Te, jotka itkette elättävänne muita: tutustukaa reaalimaailmaan. Jos jostain työstä maksetaan 10k/kk ja toisesta 2k/kk niin eiköhän sen enemmän tienaavan siedäkin maksaa enemmän yhteiseen pottiin, kun toisella ei riitä rahat kunnolla edes perustarpeisiin.
Ja ei, kyseessä ei ole ammatinvalintakysymys, ahkeruus tai lahjaakkuus joista pitäisikin palkita. Tosielämässä asiat on monimutkaisempia. Minua esimerkiksi koulussa kiusasi poika joka veti kokeista seiskoja, kun itse sain kymppejä. Hän häröili koko nuoruuden, kun minä menin eliittilukioon, korkeakouluun ja tein ankarasti duunia samalla. Lopputulos? Minä paloin loppuun tk -eläkkeelle ja kiusaajahulttio meni isänsä firmaan ja tienailee nyt mukavasti "elättäen" minua.
Meritokratia ei toimi läheskään aina, ja se vie pohjan oman elämänsä seppä -narratiivilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis,minä maksan heidän elämänsä. On se hyvä, että se pikkuhiljaa loppuu se toisen varoilla eläminen. Mutta ihan liian hitaasti!
Alapeukut tähän ketjuun tulevat juuri niiltä tukipelleiltä. Taitaa tulla hätä noillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet olisivat töissä jos niistä maksettaisiin palkkaa jolla tulee toimeen. On ihan sama maata kotona jos siitä 1200 kuin käydä töissä ja saada 1300 - työmatkat ja muut töissäkäymisestä aiheutuvat kulut.
Tuosta voi päätellä, että Suomessa on liian hyvät tuet, kun työnteko ei maita. Onneksi niitä leikataan nyt. Sitten opetetaan vielä lapsetkin elämään tukien varassa kun vanhemmatkin niin tekee. Eiväthän he ikinä opi kantamaan vastuuta omasta elämästään.
Mitä mieltä olet listaamattomien yrityksien osinkoverotuksesta, jossa omistaja saa nostaa 150000 euron osingot vuodessa siten, että 75 prosenttia osingoista on verovapaata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis,minä maksan heidän elämänsä. On se hyvä, että se pikkuhiljaa loppuu se toisen varoilla eläminen. Mutta ihan liian hitaasti!
Alapeukut tähän ketjuun tulevat juuri niiltä tukipelleiltä. Taitaa tulla hätä noillekin.
Taitaa tulla idän naapurilta.
Vierailija kirjoitti:
Hei te kaikki tyhmät ja ilkeät kommentoijat: Tiesittekö, että voitte myös itse pudota maksajasta saajaksi, ja että se voi tapahtua jo tänään, ihan silmänräpäyksessä?
Siihen tarvitaan vain bemarinne eteen juokseva hirvi.
No onneksi ei koske meitä kaikkia kommentoijia. En elä tukiaisilla eikä minulla ole ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta kuolee ihmisiä nälkään.
Ihanaa kun saamme slummit Suomeenkin. M50
Slummit Suomen kylmässä ilmastossa vaan ei ole sama asia kuin slumit jossain lämpimässä kehitysmaassa. AIka karua on meno jos Suomen arktisissa olosuhteissa on slummeja.
Tässä on ulosottoviraston sivut missä on esim. ulosmitattuja asuntoja.
https://www.ulosottolaitos.fi/myynti-ilmoitukset/fi/index.html
https://yle.fi/a/74-20084126