Mikä niissä sähköautoissa niin pelottaa?
Onhan niissä ärhäkästi tehoa joo, mutta sitä pystyy ihan hallitsemaan sillä oikeanpuoleisella pedaalilla. Ja vaikka aina sanotaan, että ilmaisia lounaita ei ole, niin sähköautolla ajaminen on ihan oikeasti halpaa. Ei ole mitään koukkuja tuossa.
Vai onko siitä tullut jotenkin turvallinen rutiini, että pitää ajaa säässä kuin säässä huoltoasemalle tankkaamaan? Onko se nyt niin kiva räntäsateessa siellä seistä ja pitää jostain likaisesta letkusta kiinni? Voin luvata, että kotona yön aikana "tankkautuva" auto voittaa tuon toiminnan ihan 100 - 0.
Eiköhän siis unohdeta turhat pelot ja ennakkoluulot ja vaihdeta kaikki ne saastuttavat ja ulkomaisia öljy-yhtiöitä rikastuttavat muinaismenopelit moderneihin sähköautoihin. Make Car Driving Great Again!
Kommentit (1573)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Olen itsekin nuorempana rautaperseillyt lähes tauotta 1000+km Lappiin, mutta se ei ole millään muotoa miellyttävä tapa matkata.
Miksi jankutat jostain lapista koko ajan?
Minnekkä muualle Suomessa pystyy ajamaan 1000+km putkeen?
Missä on väitetty, että se matka ajetaan "putkeen"? Lopeta lapsellisten olkiukkojen väsääminen.
Yritä nyt päättää haluatko ajaa putkeen pitkiä matkoja vai et.
Haluan ajaa autolla niin, että aikaa ei mene latauksiin, eikä tarvitse valita pysähtymispaikkoja sen perusteella missä on sähköautolle vapaita latureita. Siksi bensa-auto.
Vierailija kirjoitti:
"No kerro nyt mikä järki pienipalkkaisena minun olisi se sähköauto velaksi hankkia niitä lyhyitä työmatkoja ja kauppareissuja varten? Asun kerrostalossa, ei latauspaikkaa kuin jossain kaupan pihalla. Ostokset teen vartissa. Perustele nyt miten se olisi kannaltani järkevää. "
Ei sinulla välttämättä olekaan järkeä hankkia sähköautoa jos budjettiin sopivaa ei löydy.
Meillä menee bensaan noin 150 euroa kuukaudessa ja autossa on rahaa kiinni noin 5000 euroa. Mikä sähköauto tulisi halvemmaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Olen itsekin nuorempana rautaperseillyt lähes tauotta 1000+km Lappiin, mutta se ei ole millään muotoa miellyttävä tapa matkata.
Miksi jankutat jostain lapista koko ajan?
Minnekkä muualle Suomessa pystyy ajamaan 1000+km putkeen?
Missä on väitetty, että se matka ajetaan "putkeen"? Lopeta lapsellisten olkiukkojen väsääminen.
Yritä nyt päättää haluatko ajaa putkeen pitkiä matkoja vai et.
Haluan ajaa autolla niin, että aikaa ei mene latauksiin, eikä tarvitse valita pysähtymispaikkoja sen perusteella missä on sähköautolle vapaita latureita. Siksi bensa-auto.
Jokainen tyylillään. Itse olen vuodessa ajanut 55tkm juuri noin sähkärillä.
Vierailija kirjoitti:
Yritä nyt päättää haluatko ajaa putkeen pitkiä matkoja vai et. Nimittäin yrität kun itket ettei saa olla taukoja edes muutaman tunnin välein. Vai oletko sen verran yksinkertainen ettet ymmärrä mitä korollaareja sanomisillasi on?
Alkoiko narsisti taas brassailemaan sivistyssanoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Paljonko maksaa sähköauto, jossa on kunnollinen latausteho, ja takaako se sen, että laturit ovat aina vapaana kun haluat autoasi ladata?"
~20tonnilla alkaa saada ihan hyviä käytettyjä joissa vielä pitkään takuu voimassa. Uusia 40t pintaan.
Ja muutamalla tonnilla saa käytetyn premiumtasoisen-audin bensakoneella, jolla ajaa helposti 10 - 15 vuotta.
Ajaa varmaan, on ne niin kestäviä nämä Tsi+DSG vehkeet.
Vierailija kirjoitti:Jokainen tyylillään. Itse olen vuodessa ajanut 55tkm juuri noin sähkärillä.
Mielikuvitusautolla on taas ajeltu. Missä vaiheessa ehdit ajamaan kun kaikki aikasi menee Vauva-palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä nyt päättää haluatko ajaa putkeen pitkiä matkoja vai et. Nimittäin yrität kun itket ettei saa olla taukoja edes muutaman tunnin välein. Vai oletko sen verran yksinkertainen ettet ymmärrä mitä korollaareja sanomisillasi on?
Alkoiko narsisti taas brassailemaan sivistyssanoilla?
Eikö Teppo enää taas jaksa esittää tyyppiä jolla on kaiki mahdolliset ongelmat vaihtaa sähköautoihin kun ei ole kotilatausta, ajoja on 100km kuussa, työpaikalla ei saa ladata ja lähin julkinen laturi on 500km päässä X-D
Vierailija kirjoitti:
Palan halusta nähdä kuinka huristelet 30 asteen pakkasilla Teslalla 300 kilometriä pysähtymättä lataamaan.
miksi pitäisi paskateslalla ajella kun on ihan oikeitakin sähköautoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: mulla tekee mieli syödä muutaman tunnin välein
Ihan vapaasti saat mussuttaa ruokaa vaikka vartin välein, mutta minä en silti odottelisi sähköauton latauksia minuuttiakaan.
Sulla ei nyt millään meinaa mennä jakeluun että normi-ihmisten ei tarvitse odottaa niitä minuuttiakaan. Kusemattalappiin-tyyppien tarvitsisi.
Eli väität että sähköauton latauksiin ei mene aikaa minuuttiakaan, eikä koskaan tarvitse odotella? Moni sähköautoilija on kyllä kanssasi eri mieltä kun odottaa parkkipaikalla autonsa latautumista että pääsee taas ajamaan.
Kun hankkii auton jossa on kunnollinen latausteho, myös talvella, niin ei mene. Poislukien edellämainitut kusematta-Lappiin tyypit. Omis
Vaikka siinä autossa olisi minkälaiset lataustehot tahansa ei niissä latauspisteissä välttämättä ole. Joskus laskin lataustehoa oman taloni seinästä, niin yön aikana en saisi akkua ladattua ikinä edes täyteen. Joutuisin siis käymään töissä joka toinen päivä tai sitten ajelemaan ensimmäisenä latauspisteelle täydentämään
Työpaikalla ei ole mahdollisuutta lataukseen
Vierailija kirjoitti:
Ajaa varmaan, on ne niin kestäviä nämä Tsi+DSG vehkeet.
Autossamme ei ole kumpaakaan. DSG:n ongelma on lähinnä se, että siihen ei vaihdeta öljyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Jokainen tyylillään. Itse olen vuodessa ajanut 55tkm juuri noin sähkärillä.
Mielikuvitusautolla on taas ajeltu. Missä vaiheessa ehdit ajamaan kun kaikki aikasi menee Vauva-palstalla?
Tänään viimeksi mielikuvitusautollani ajoin asioilla 250km kotipihasta kotipihaan ja sitten kiinni letkuun 8snt sähkö nauttimaan. Joo, siirto,verot ja alv mukana.
Työkaverilla kävi paskamainen tuuri. Talvipakkasella autot olivat latauksessa talon seinässä, kun pääsulake kosahti koko talosta. Siinä olikin sitten mukava lähteä latauspisteen kautta kauppaan hakemaan sulaketta ja pitää rokulipäivää
"
Vaikka siinä autossa olisi minkälaiset lataustehot tahansa ei niissä latauspisteissä välttämättä ole. Joskus laskin lataustehoa oman taloni seinästä, niin yön aikana en saisi akkua ladattua ikinä edes täyteen. Joutuisin siis käymään töissä joka toinen päivä tai sitten ajelemaan ensimmäisenä latauspisteelle täydentämään
Työpaikalla ei ole mahdollisuutta lataukseen "
Millä teholla pystyisit lataamaan kotona ja kuinka pitkä on työmatkasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään viimeksi mielikuvitusautollani ajoin asioilla 250km kotipihasta kotipihaan ja sitten kiinni letkuun 8snt sähkö nauttimaan. Joo, siirto,verot ja alv mukana.
Köyhän pitää varmaan aina miettiä miten lataa sähköauton halvimmalla. Paljonko autosi arvo on laskenut? Eli onko sähköautoilu ollutkaan ihan niin edullista kuin yrität sen esittää olevan?
Pekka Haavistolta kysyttiin miksi hän ajaa isolla polttomoottoriautolla. Pekka hymähti ja sanoi että ei hänkään nyt niin hom ppeli ole että ajaisi jollain sähköautolla.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverilla kävi paskamainen tuuri. Talvipakkasella autot olivat latauksessa talon seinässä, kun pääsulake kosahti koko talosta. Siinä olikin sitten mukava lähteä latauspisteen kautta kauppaan hakemaan sulaketta ja pitää rokulipäivää
Ja miksi tässä sadussa ei voinut mennä töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhän pitää varmaan aina miettiä miten lataa sähköauton halvimmalla. Paljonko autosi arvo on laskenut? Eli onko sähköautoilu ollutkaan ihan niin edullista kuin yrität sen esittää olevan?
Nettiauton hinnoilla noin 5t.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettiauton hinnoilla noin 5t.
Oletko ottanut sen huomioon laskelmissasi? Onko vielä akkutakuuta jäljellä?
Voi voi. Talvi tulee ja kohta on taas tien vierusta täynnä sähköautoja, jotka eivät kulje pakkasella. Noh, kesä tulee taas 8-10 kk päästä.