Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä niissä sähköautoissa niin pelottaa?

Vierailija
22.09.2024 |

Onhan niissä ärhäkästi tehoa joo, mutta sitä pystyy ihan hallitsemaan sillä oikeanpuoleisella pedaalilla. Ja vaikka aina sanotaan, että ilmaisia lounaita ei ole, niin sähköautolla ajaminen on ihan oikeasti halpaa. Ei ole mitään koukkuja tuossa. 

Vai onko siitä tullut jotenkin turvallinen rutiini, että pitää ajaa säässä kuin säässä huoltoasemalle tankkaamaan? Onko se nyt niin kiva räntäsateessa siellä seistä ja pitää jostain likaisesta letkusta kiinni? Voin luvata, että kotona yön aikana "tankkautuva" auto voittaa tuon toiminnan ihan 100 - 0.

Eiköhän siis unohdeta turhat pelot ja ennakkoluulot ja vaihdeta kaikki ne saastuttavat ja ulkomaisia öljy-yhtiöitä rikastuttavat muinaismenopelit moderneihin sähköautoihin. Make Car Driving Great Again!

Kommentit (1573)

Vierailija
421/1573 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Vitustippa huvittaa jossain käenperseessä odotella hinuria vaikka se olisi kuinka ilmaista.

Itselläni on sama ajatus sähköautojen latauksien suhteen. En tosiaan odottele. Siksi bensa-auto.

Eipä niitä latauksia tarvitse odotella kun ei siinä kaapelissa tarvitse roikkua kiinni lataamisen ajan vaan voi tehdä jotain muuta.

Vierailija
422/1573 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sinä maksat niin mikä ettei. Puhtaasi rahakysymys monelle. En oikein ymmärrä mitä hyötyisin siitä että ottaisin paljon velkaa autoa varten mitä käytän vain työmatkoihin ja kauppareissuihin, kun ne hoituu parin tonnin autolla? Järjetön ajatuskin maksaa sitten useita vuosia sen auton lyhennyksiä pienestä palkasta.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1573 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Vitustippa huvittaa jossain käenperseessä odotella hinuria vaikka se olisi kuinka ilmaista.

Itselläni on sama ajatus sähköautojen latauksien suhteen. En tosiaan odottele. Siksi bensa-auto.

Eipä niitä latauksia tarvitse odotella kun ei siinä kaapelissa tarvitse roikkua kiinni lataamisen ajan vaan voi tehdä jotain muuta.

Kuten matkata kohti määränpäätä?

Vierailija
424/1573 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdä jotain muuta? Kuten vaikkapa juoda kuppikaupalla kurakahvia jossain aakkoshuoltamolla? Tai istua yöllä autossa odottamassa, että virta riittää kotimatkaan. 

Ei kiitos. Rahat riittää bensaan aivan hyvin, enkä tosiaan odottele jonkun sähköauton latauksia.

Vierailija
425/1573 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdä jotain muuta? Kuten vaikkapa juoda kuppikaupalla kurakahvia jossain aakkoshuoltamolla? Tai istua yöllä autossa odottamassa, että virta riittää kotimatkaan. 

Ei kiitos. Rahat riittää bensaan aivan hyvin, enkä tosiaan odottele jonkun sähköauton latauksia.

En mä susta tiedä mutta mulla tekee mieli syödä muutaman tunnin välein sen sijaan että ajaisin sen 1000km putkeen jotain rupista sämpylää ajaessa mutustaen.

Vierailija
426/1573 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sorry hesalaiset, mutta sähköautot ei yksinkertaisesti toimi käytännössä täällä maaseudulla pitkien matkojen vuoksi. Se on pikkuisen eri asia siellä Hesoissa. Joten miksi jankutatte vastaan?

Paremminhan sähkikset toimii maaseudulla kuin Helsingissä. Minä asun osan vuodesta Helsingissä ja osan vuodesta maalla itä-Suomessa ja sähkiksen omistaminen tuntuu paljon hankalammalta silloin kun on Helsingin kodissa. Siellä ei ole muuta kuin kadunvarsiparkki joten kotona ei pysty lataamaan ollenkaan vaan on pakko käyttää julkisia latauspisteitä. Jotka on aina joko täynnä tai rikki tai kaukana kotoa. Välillä joutunut ajamaan illalla tunnin ympyrää etsimässä vapaata latauspaikkaa. Kun työ vaatii suhaamaan päivittäin paljon ympäri pääkaupunkiseutua ja etelä-Suomea niin auton joutuu lataamaan vähintään joka toinen päivä ja suhteettoman paljon vapaa-aikaa kuluu siihen, että istut jossakin tympeällä parkkipaikalla selaillen nettiä ja odottamassa auton latautumista, että pääsee seuraavana päivänä taas töihin.

Itä-Suomen kodilla minä tökkään auton kotona laturiin ja ajelen sillä tyytyväisenä seuraavan päivän. Tosi harvoin tulee yhden päivän aikana yli 400 km mittariin vaikka etäisyydet onkin pitkät, joten yön latauksella pärjää hyvin seuraavan päivän ilman ylimääräisiä latauspysähdyksiä.

Lähinnä se on tympeää, että kun ajaa idästä Helsinkiin ja takaisin niin joutuu usein pysähtymään auton ehdoilla paikkoihin, joissa ei muuten välittäisi käydä. Vaikka haluaisi pysähtyä johonkin pieneen kuppilaan kahville tai syömään, niin monesti joutuu valitsemaan jonkun ABC:n tai muun yhtä tylsän paikan koska tietää että siellä voi kahvin tai ruokailun aikana ladata myös auton. Kun ei viitsisi aina pitää kahta taukoa ja istua tyhjän panttina jonkun ABC:n pihalla.

Vierailija
427/1573 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: mulla tekee mieli syödä muutaman tunnin välein

Ihan vapaasti saat mussuttaa ruokaa vaikka vartin välein, mutta minä en silti odottelisi sähköauton latauksia minuuttiakaan.

Vierailija
428/1573 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vapaasti saat mussuttaa ruokaa vaikka vartin välein, mutta minä en silti odottelisi sähköauton latauksia minuuttiakaan.

Sulla ei nyt millään meinaa mennä jakeluun että normi-ihmisten ei tarvitse odottaa niitä minuuttiakaan. Kusemattalappiin-tyyppien tarvitsisi.

Vierailija
429/1573 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei nyt millään meinaa mennä jakeluun että normi-ihmisten ei tarvitse odottaa niitä minuuttiakaan. Kusemattalappiin-tyyppien tarvitsisi.

Eli väität että sähköauton latauksiin ei mene aikaa minuuttiakaan, eikä koskaan tarvitse odotella? Moni sähköautoilija on kyllä kanssasi eri mieltä kun odottaa parkkipaikalla autonsa latautumista että pääsee taas ajamaan.

Vierailija
430/1573 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli väität että sähköauton latauksiin ei mene aikaa minuuttiakaan, eikä koskaan tarvitse odotella? Moni sähköautoilija on kyllä kanssasi eri mieltä kun odottaa parkkipaikalla autonsa latautumista että pääsee taas ajamaan.

Kun hankkii auton jossa on kunnollinen latausteho, myös talvella, niin ei mene. Poislukien edellämainitut kusematta-Lappiin tyypit. Omissa pitkissä matkoissa mukana on yleensä 2-3 muuta ihmistä ja kolme tuntia on ihan maksimi kunnes ihmiset haluavat tauon ja wc/kahvia/ruokaa. Olen itsekin nuorempana rautaperseillyt lähes tauotta 1000+km Lappiin, mutta se ei ole millään muotoa miellyttävä tapa matkata.

Vierailija
431/1573 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Olen itsekin nuorempana rautaperseillyt lähes tauotta 1000+km Lappiin, mutta se ei ole millään muotoa miellyttävä tapa matkata.

Miksi jankutat jostain lapista koko ajan?

Vierailija
432/1573 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun hankkii auton jossa on kunnollinen latausteho, myös talvella, niin ei mene.

Paljonko maksaa sähköauto, jossa on kunnollinen latausteho, ja takaako se sen, että laturit ovat aina vapaana kun haluat autoasi ladata?

Vierailija
433/1573 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota niin yhtään mikään. Ei vaan toteudu tuo helppo kotona lataaminen, koska latausinfraa ei taloyhtiössä ole. Muutenkaan järkeä vaihtaa vähän ajettua hyvin tpimivaa 8-vuotiasta diiseliä mihinkään. 

Vierailija
434/1573 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Olen itsekin nuorempana rautaperseillyt lähes tauotta 1000+km Lappiin, mutta se ei ole millään muotoa miellyttävä tapa matkata.

Minnekkä muualle Suomessa pystyy ajamaan 1000+km putkeen?

Vierailija
435/1573 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paljonko maksaa sähköauto, jossa on kunnollinen latausteho, ja takaako se sen, että laturit ovat aina vapaana kun haluat autoasi ladata?"

~20tonnilla alkaa saada ihan hyviä käytettyjä joissa vielä pitkään takuu voimassa. Uusia 40t pintaan.

Laturien saatavuus ei enää ole mikään ongelma koska pienemmissäkin pitäjissä on useampien operaattorien kenttiä ja uusia nousee sekä entiset laajenee.

Vierailija
436/1573 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minnekkä muualle Suomessa pystyy ajamaan 1000+km putkeen?

Missä on väitetty, että se matka ajetaan "putkeen"? Lopeta lapsellisten olkiukkojen väsääminen.

Vierailija
437/1573 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Paljonko maksaa sähköauto, jossa on kunnollinen latausteho, ja takaako se sen, että laturit ovat aina vapaana kun haluat autoasi ladata?"

~20tonnilla alkaa saada ihan hyviä käytettyjä joissa vielä pitkään takuu voimassa. Uusia 40t pintaan.

Ja muutamalla tonnilla saa käytetyn premiumtasoisen-audin bensakoneella, jolla ajaa helposti 10 - 15 vuotta.

Vierailija
438/1573 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun hankkii auton jossa on kunnollinen latausteho, myös talvella, niin ei mene. Poislukien edellämainitut kusematta-Lappiin tyypit. Omis

No kerro nyt mikä järki pienipalkkaisena minun olisi se sähköauto velaksi hankkia niitä lyhyitä työmatkoja ja kauppareissuja varten? Asun kerrostalossa, ei latauspaikkaa kuin jossain kaupan pihalla. Ostokset teen vartissa. Perustele nyt miten se olisi kannaltani järkevää. 

Vierailija
439/1573 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muutamalla tonnilla saa käytetyn premiumtasoisen-audin bensakoneella, jolla ajaa helposti 10 - 15 vuotta.

Ajatella, Vanhalla ritsalla ajamalla auton pääomakulut ovat pienemmät. Kuka olisi uskonut??!?!?!

Tämä voi tulla yllätyksenä, mutta kaikki eivät halua ajaa vanhalla ritsalla.

Vierailija
440/1573 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No kerro nyt mikä järki pienipalkkaisena minun olisi se sähköauto velaksi hankkia niitä lyhyitä työmatkoja ja kauppareissuja varten? Asun kerrostalossa, ei latauspaikkaa kuin jossain kaupan pihalla. Ostokset teen vartissa. Perustele nyt miten se olisi kannaltani järkevää. "

Ei sinulla välttämättä olekaan järkeä hankkia sähköautoa jos budjettiin sopivaa ei löydy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan