Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hävettää, taas puhuin liikaa

Vierailija
10.04.2024 |

Eilen ihmisten seurassa. Ensin työpaikalla sitten harrastuksessa. Yö meni hävetessä. Töissä olen väistellyt muita tämän päivää. Miten muut osaavat elää aina fiksummin?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ajatusharhaa sinulla?

Vierailija
2/28 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ajatusharhaa sinulla?

Mitä ihmettä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle käy noin silloin kun olen ollut pitkään yksin. Koska tuntemukseni on samoja kuin sinullakin, niin ihan tietoisesti olen lopettanut lörpöttelyn omista asioistani. Näin vältän stressiä jälkeenpäin.

Otan osaa ja toivon että opit pitämään suusi kurissa.

Vierailija
4/28 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti nuo ihmiset eivät huomenna edes muista mitä sanoit.

Vierailija
5/28 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaikka itse mokasin jo viikonloppuna, kun yritin taas kerran olla normaali ja "smalltalkata" sen pari sanaa.

En tiedä miksi enää edes yritän kun selvästi parempi olisi olla puhumatta mitään.

Vierailija
6/28 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Kun vaan kotona höpöttää koiralle joka on äärimmäisen kiinnostut kaikesta mitä sanon niin täytyy tosissaan keskittyä kun pääsee ihmisille puhumaan ettei ole ihan omituinen.

Vierailija
7/28 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri. Kommentoin luennolla kaksi kertaa, muut ei kertaakaan. Kyllä taas hävetti jälkeenpäin. En ikinä opi pitämään naamaani kiinni.

Vierailija
8/28 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän aina kun avaan suuni. Mutta yritän ajatella, että enhän itsekään mieti muiden sanomisia, vaikka ne puhuisi mitä. Niin miksi muutkaan kiinnittäisivät huomiota minun sanomisiini. 

Vierailija
9/28 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te puheliaat ihmiset olette ihania. Minä hiljaisena kiitän aina mielessäni sitä, että osaatte höpöttää ja pitää keskustelun käynnissä. Häpeän myös omaa hiljaisuuttani ja sitä, että keskustelutaitoni eivät ole kovin hyvät. 

Vierailija
10/28 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeän aina kun avaan suuni. Mutta yritän ajatella, että enhän itsekään mieti muiden sanomisia, vaikka ne puhuisi mitä. Niin miksi muutkaan kiinnittäisivät huomiota minun sanomisiini. 

Kyllä mä mietin muitten sanomisia. Ja niin tuntuu tekevän moni muukin, kun ottaa huomioon miten paljon osa niistä aiheuttaa keskustelua (selän takana esim). 

Vierailija
11/28 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ainakaan haittaa vaikka joku lörpöttelisi menemään. Joten älä häpeä, muista että on minunkin kaltaisia ihmisiä jotka kuuntelevat mielellään vaikka asiaa olisi liikaakin. 

Vierailija
12/28 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Joko puhun liian vähän tai sitten liikaa ja täysin hölmöjä juttuja. Vain nämä kaksi ääripäätä on olemassa, sellainen kultainen keskitie ei minulta luonnistu. Joskus olen vetäytynyt ihmissuhteistakin höpinöitteni takia, hävettänyt liikaa.

Vierailija
13/28 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ja johtuu nimenomaan yksinolosta. Kun pääsee (joutuu) ihmisten seuraan ei osaa puhua soveliaasti. Olin neljä vuotta työtön ja kun sain töitä niin ensimmäisellä kahvitauolla olin puhua pölpöttänyt alkoholisti vanhemmistani ja muidenkin sukulaisten ongelmista. 

Hävetti niin paljon että lähdin koeajalla. Seuraavassa työpaikassa pidän turvan tukossa.

Ja tuo ei edes ole itselleni ominaista, en IKINÄ puhu muiden asioista. Tuli joku shokkitila kun tentattiin ja joutui yhtäkkiä puhumaan ihmisille.

Vierailija
14/28 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten näissä on kyse vain siitä, että ihminen on liian itsekriittinen. Todennäköisesti ne muut ei ollenkaan ole ajatelleet, että puhut liikaa. Yleensähän muut kuin autistit huomaa eleistäkin, jos toisia alkaa kyllästyttää jutut, ja sitten vähentävät. 

Vierailija
15/28 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten näissä on kyse vain siitä, että ihminen on liian itsekriittinen. Todennäköisesti ne muut ei ollenkaan ole ajatelleet, että puhut liikaa. Yleensähän muut kuin autistit huomaa eleistäkin, jos toisia alkaa kyllästyttää jutut, ja sitten vähentävät. 

No kyllä mulle työkaveri sanoi suoraan tauon jälkeen että kannattaa vähän miettiä ettei avaudu liikaa kun juorut kulkee 

Vierailija
16/28 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta avautuminen oli jo tapahtunut joten lähtö työpaikasta oli enää ainoa vaihtoehto. Toivottavasti eivät enää minua muista, tästä aikaa jo kaksi vuotta.

Vierailija
17/28 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta avautuminen oli jo tapahtunut joten lähtö työpaikasta oli enää ainoa vaihtoehto. Toivottavasti eivät enää minua muista, tästä aikaa jo kaksi vuotta.

Kyllä meillä muistetaan jopa työharjoittelijat vuosien jälkeen 

Vierailija
18/28 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Muilla kokemuksia 

Vierailija
19/28 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autistien ongelma 

Vierailija
20/28 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on hiljaisena vaikea ymmärtää. Mistä saatte sen itseluottamuksen, että uskotte toista kiinnostavan jonkun pitkän jaarituksen?