Yle: Mikko pelastui raiskaussyytöksiltä, koska oli tallentanut seksin kellollaan
Ilman tätä tallennetta olisi ehkä taas yksi syytön mies vankilassa ja seksirikosrekistereissä.
https://yle.fi/a/74-20112048
Kommentit (1335)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko minkälaisia kommentteja me uuden lain kritisoijat saimme, kun varoittelimme juuri tämänkaltaisista tapauksista? Tulisivatko nämä meille naureskelijat nyt kommentoimaan uudestaan, kun asiat ovat konkretisoituneet?
Jep. Tässä vielä pari pätkää uutisesta kommentoinnin tueksi naureskelijoille:
Eduskunnan lakivaliokunta kuuli lakia säädettäessä useita asiantuntijoita, jotka kannattivat lakia mutta totesivat, että se lisää raiskaustutkinnoissa näyttöongelmia.
Poliisi ja syyttäjä ovat huomanneet saman ongelman nyt käytännössä.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, ettei laki ole kovin hyvin onnistunut, sanoo erikoissyyttäjä Nina Huttunen.
Ja:
Mahdollistaako uusi raiskauslaki aiempaa helpommin sen, että joku voisi tehdä kiusallaan toisesta henkilöstä poliisille tutkintapyynnön raiskauksesta?
Kyllä se on mah
Kovaa ja painavaa tekstiä tuolta erikoissyyttäjältä. Mielenkiinnolla kuulisin palstalla kuitenkin päivystäviltä wokettajilta kommentteja aiheeseen.
Myös naisen on usein vaikea todistaa raiskausta. Suurin osa raiskauksista ei johda rikossyytteisiin.
Itse harrastan seksiä vain sellaisessa tilanteessa, että mies välittää minusta muutenkin hyvin paljon ja haluaa minulle hyvää. Ei joudu miettimään mitään tallentamisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvinaista, että väärin syytetty on kantasuomalainen. Useimmat väärien syytösene kohteeksi joutuneista ovat mmaahhamuuttajia.
kyllä ne metoon uhrit useimmiten ovat ihan suomalaisia.
raiskaajaksi voi syyttää jos vaikka haluaa kostaa jotain muuta asiaa. raiskaussyytösten ei tarvitse mennä läpi oikeudessa. jo perättömät syytökset pilaavat maineen
Somessa feministit jopa kommentoivat miesten profiilikuvia, että ihan raiskaajan näköinen. Metoon ja suostumuspakon vuoksi homma on mennyt ihan mielivallaksi. Täytyisi olla nauhoitus päällä 24/7, jotta ei joutuisi vankilaan pelkän miessukupuolen vuoksi.
Mutta joutuu vankilaan kuitenkin kun on kuvannut. Eikö Mikolle tule mitään tuomioita?
Missä kohdassa uutisessa kerrotaan, että Mikko olisi kuvannut? Vinkki: Tallenne voi olla myös pelkän äänen tallentamista.
Hyvä muistaa myös se, että jos et ole itse tyytyväinen itseesi ulkoisesti ja sisäisesti, silloin tuskin kukaan muukaan haluaa sinua muuhun kuin kertap*noon.
Jutun mukaan mies ei vaikuta lainkaan syyttömältä. Sitä tukee sekin, että hän on kokenut tarpeelliseksi nauhoittaa aktin.
Olen joutunut seksuaaliväkivallan kohteeksi. Tilanne oli sellainen, että sen käsittely oikeudessa olisi mahdotonta, mutta tapauksen jälkeen mentin työkykyni, sain diagnoosin PTSD:stä ja vakavasta masennuksesta ja minulla on useamman ammattilaisen lausunto asiasta. On tullut todella kalliiksi sekä yhteiskunnalle että itselleni se, että yksi mies "sai pil**a".
Minulla on usein käynyt mielessä, että mies saattoi nauhoittaa tapahtuman, koska hänellä oli tarve saada suusanallinen suostumus. En olisi sitä halunnut antaa ja sanoinkin useamman kerran ei ennen kuin painostuksen jälkeen sanoin lannistuneena "no okei". Olisin halunnut keskeyttää, mutta en pystynyt, lamaannuin ja jouduin freeze-tilaan, jonka jälkeen en muista mitään.
Oksettaa ap:n kaltaiset katkerat tyypit, jotka eivät saa seksiä (kuin pakottamalla tai yhtymällä nukkuvaan?) ja sitten revittelevät asioita, jotka eivät kuulu heille pätkääkään ja joista eivät tiedä mitään. Ap, sulle tekisi oikein hyvää viettää viikko seri-keskuksessa tai tukinaisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko minkälaisia kommentteja me uuden lain kritisoijat saimme, kun varoittelimme juuri tämänkaltaisista tapauksista? Tulisivatko nämä meille naureskelijat nyt kommentoimaan uudestaan, kun asiat ovat konkretisoituneet?
Jep. Tässä vielä pari pätkää uutisesta kommentoinnin tueksi naureskelijoille:
Eduskunnan lakivaliokunta kuuli lakia säädettäessä useita asiantuntijoita, jotka kannattivat lakia mutta totesivat, että se lisää raiskaustutkinnoissa näyttöongelmia.
Poliisi ja syyttäjä ovat huomanneet saman ongelman nyt käytännössä.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, ettei laki ole kovin hyvin onnistunut, sanoo erikoissyyttäjä Nina Huttunen.
Ja:
Mahdollistaako uusi raiskauslaki aiempaa helpommin sen, että joku voisi tehdä kiusallaan toisesta henkilöstä poliisille tutkinta
Mitens bloggari Sami Minkkinen on mieltä aiheesta? Tuleeko kohta blogiin postaus kuinka koko YLEn juttu aiheesta on persuilua ja kaikki jotka kritisoivat lakia ovat persuja?
En tallenna, olen siirtynyt sooloseksiin.
Vierailija kirjoitti:
Myös naisen on usein vaikea todistaa raiskausta. Suurin osa raiskauksista ei johda rikossyytteisiin.
Itse harrastan seksiä vain sellaisessa tilanteessa, että mies välittää minusta muutenkin hyvin paljon ja haluaa minulle hyvää. Ei joudu miettimään mitään tallentamisia.
On vaikea tietää kuinka moni raiskauksista johtaa syytteeseen, kun ei ole edes tietoa siitä onko mitään raiskausta tapahtunut, kun nainen tekee rikosilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämä Mikonkaan väitetty raiskaus ei lopulta johtanut syytteeseen. Koska se ei ollut raiskaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvinaista, että väärin syytetty on kantasuomalainen. Useimmat väärien syytösene kohteeksi joutuneista ovat mmaahhamuuttajia.
Kelan tulisi jakaa uussuomalaisille älykellot, jotta vankilamme eivät rasismin vuoksi täyttyisi.
SE nyt vaan on TOSIASIA että NE tekevät 25 % seksuaalirikoksista Suomessa
Ranskassa ei vielä ole tätä lainsäädäntöä, ja nyt kun siellä on menossa Gisèle Pelicot'n oikeudenkäynti, monet tekijöistä vetoavat siihen ettei hän vastustellut (niin, ei voinut, koska oli aviomiehensä huumaama). Heille oli siis okei panna naista joka makaa tajuttomana. Hyvää seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
raiskaajaksi voi syyttää jos vaikka haluaa kostaa jotain muuta asiaa. raiskaussyytösten ei tarvitse mennä läpi oikeudessa. jo perättömät syytökset pilaavat maineen
Tästä syystä ilmoituksen tekijän tulisi myös saada aina syyte perättömästä lausumasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Jutun mukaan mies ei vaikuta lainkaan syyttömältä. Sitä tukee sekin, että hän on kokenut tarpeelliseksi nauhoittaa aktin.
Olen joutunut seksuaaliväkivallan kohteeksi. Tilanne oli sellainen, että sen käsittely oikeudessa olisi mahdotonta, mutta tapauksen jälkeen mentin työkykyni, sain diagnoosin PTSD:stä ja vakavasta masennuksesta ja minulla on useamman ammattilaisen lausunto asiasta. On tullut todella kalliiksi sekä yhteiskunnalle että itselleni se, että yksi mies "sai pil**a".
Minulla on usein käynyt mielessä, että mies saattoi nauhoittaa tapahtuman, koska hänellä oli tarve saada suusanallinen suostumus. En olisi sitä halunnut antaa ja sanoinkin useamman kerran ei ennen kuin painostuksen jälkeen sanoin lannistuneena "no okei". Olisin halunnut keskeyttää, mutta en pystynyt, lamaannuin ja jouduin freeze-tilaan, jonka jälkeen en muista mitään.
Oksettaa ap:n kaltaiset katkerat tyypit, jotka eivät saa seksiä (kuin pakottamalla t
Nyt suollat sellaista höttöä ettei mitään rajaa. Miksi menit tuon väitetyn miehen kanssa aktiin saakka? Oma vikasi. Jos tuo sepitelmäsi edes totta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä ilmoituksen tekijän tulisi myös saada aina syyte perättömästä lausumasta.
Samoin isyys pitäisi tarkastaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Semmoset naisvihat 😂
Jep, ei saaneet palstaulit naisia tänäkään viikonloppuna ja täällä sitä taas sitten kiehutaan omissa liemissä.
Ei voi olla oikeudetonta kuvaamista, kun kuvaaminen on ollut oman oikeusturvan vuoksi välttämätöntä.
Psykiatrini sanoin:" Luonnollisestikaan yhdynnästä ei ole tallennetta, kun kyseessä on kahden toisiinsa luottavan ihmisen molemminpuolinen terveellä pohjalla oleva seksi."
Tarve tehdä tallenne on itsessään valtava red flag.
Mitäs valitsit väärin. Et kai vaan provosoinut naista tekemään ilmoitusta? Ei pitäisi sekaantua jännänaisiin, niistä näkee jo kauas, että tulevat aiheuttamaan ongelmia.
Kuulostaako tutulta?
Vielä selvyyden vuoksi, koska lainausmerkit eivät näy: Viimeisin lause oli siis minun kommentti, ei Antikaisen.
-sama