Mikä siinä punaisessa lihassa on niin epäterveellistä?
Onko vähärasvainen punainen liha, esim riista, todellakin epäterveellisempää kuin vaikka kanankoipi?
Kommentit (194)
Tässä keskustelussa menee iloisesti sekaisin terveellisyys, eettisyys ja hinta, ja toisaalta hirvi ja HK:n sininen :D
Vierailija kirjoitti:
Tänään lihaisan pataruoan lisäksi lasillinen laadukasta luomupunaviiniä.
Alkupalana iso salaatti oliiviöljyllä ja punaviinietikalla höystettynä. Jälkiruoaksi yksi pallo Kolmen kaverin vaniljajäätelöä.
Aamun 6 km juoksulenkki kiprakassa syyssäässä.
Mukavaa sunnuntaita kaikille! Elämä on täynnä valintoja, otan itse vastuun omista valinnoistani.
Ajatella, että voisit juosta jopa 15 km: n lenkkejä toisenlaisella ruokavaliolla! Mutta jos olet tuosta ylpeä niin mikäs siinä.
Elämässä tosiaan voi valita huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkupalana iso salaatti oliiviöljyllä ja punaviinietikalla höystettynä. Jälkiruoaksi yksi pallo Kolmen kaverin vaniljajäätelöä.
Mukavaa sunnuntaita kaikille! Elämä on täynnä valintoja, otan itse vastuun omista valinnoistani.
Ajatella, että voisit juosta jopa 15 km: n lenkkejä toisenlaisella ruokavaliolla! Mutta jos olet tuosta ylpeä niin mikäs siinä.
Mukavaa sunnuntaita sinullekin :D
Riistaa ei lasketa punaisiin lihoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En toivottanut sinulle mukavaa mitään, koska olet tuntematon hörhö.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tämä tieto on peräisin?
Vierailija kirjoitti:
Onko riistaliha sitten väriltään violettia?
Onko ankka punaista lihaa? On punaista, mutta lintu.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai punainen liha ainakaan kovin rasvaista ole, vai onko tuo paljon? Minulla on tässä nyt esimerkiksi paketti kinkkua, jossa on 100 grammassa rasvaa 2,0 g, ja täysjyväkauraleipää, jossa vastaavasti 5,3 g. Tyydyttynyttä rasvaa kinkussa 0,8 ja leivässä 0,9 grammaa. Jos tuo rasvamäärä olisi ongelma niin ei kai tuollaista leipääkään saisi syödä.
Tyydyttyneen rasvan osuus kaikesta rasvasta on se jota kannattaa verrata. Esimerkeissäsi se olisi kinkulla 2/5 ja leivällä n. 1/6.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En toivottanut sinulle mukavaa mitään, koska olet tuntematon hörhö.
Ok.
Voimmeko siis summata keskustelun niin, että hirvenliha on terveellisempää kuin kanankoipi? Kyllä vai ei?
Nyt oli artikkeli joka kumoaa tuon uskomuksen
Harmi ettei tullut tallennettua
on se ainakin terveellisempää kuin läskiä sisältävän lihan syöminen.Olen kakarasta alkaen leikannut saksilla kaiken läskiin vivahtavankin pois lihasta, fileosia käytän ruokaan
Jotkut jopa luulee, että lohi lasketaan punaisiin lihoihin.
Vierailija kirjoitti:
Suolistosyöpä, nitraatit jne
😒
Lihassa EI OLE nitraattia, kun ei lisää sitä siihen mm. marinadissa
Vierailija kirjoitti:
Voimmeko siis summata keskustelun niin, että hirvenliha on terveellisempää kuin kanankoipi? Kyllä vai ei?
Ei, koska hirven liha luetaan riistaksi. Riistaliha on punaista lihaa.
Ankka puolestaan kuuluu vaaleisiin lihoihin, kuten kanakin. Jotkut ehtivät täällä jo vääristellä asioita.
Haju, maku, ummetus, suolistotulehdus, huonot rasvat
Myös eläinperäinen rauta on se huono juttu. Aiheuttaa syöpää. Kasvikunnan rauta imeytyy huonommin, mutta siinä ei samaa vaaraa ole. Rauta varastoituu maksaan vuosiksi, joten puutosoireetkaan eivät heti näy.