Miten jättää exän minusta vieraanuttaneet lapseni perinnöttömäksi?
En halua antaa senttiäkään mua aiheetta vihaaville lapsille jotka exä vuosien saatossa aivopesi minua vastaan.
Kommentit (51)
Kysyjä voi olla nainen. Mitäs vihaajat siihen sanoo?
Enpä usko että lapset haluavat tuollaiselta luuserilta mitään. Ovat tyytyväisiä vain kun olet kuollut.
Jos on lapsia joille haluaa antaa perintöä niin kannattaa lahjoittaa hellle rahaa ja muuta elinaikanaan niin tämä perinnöttömäksi haluttu saa sitten vähemmän. Voit myös riidellä hänen kanssaan niin sitten voi hyvällä omalla tunnolla tehdä perinnöttömäksi. Toim hyvini esimerkiksi Outi Alasen kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Hullu se on sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Enpä pysty keksimään keinoa, jolla mun entinen puoliso olisi kyenny pilaamaan mun ja lasten välit. Ootkohan itse laiminlyönyt välit lapsiin ja syyttelet muita.
YLEISEMPÄÄ KUIN USKOTKAAN ! Kostona riitaisesta erosta 😒
Biologinen isä uhkaili meitä tuollaisella, että jättää meidät perinnöttömksi, koska meidät on "vieraannutettu" hänestä. Biologisessa isässä itsessään ei toki ollut mitään vikaa, eikä omissa tekemisissään.
Elämässämme on ollut isäpuoli siitä asti kun olin alle kouluikäinen, hän on meille oikea isä ja adoptoi meidät kun olimme koululaisia. Biologinen isä yritti toki vastustaa adoptiotakin, mutta kas kummaa, adoptio vahvistettiin hänestä huolimatta. Adoption myötä juridinen suhde ja sitä myötä perimisoikeus lakkasi. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Ai näinkö "isänrakkauttasi" ilmaiset, kostamalla lapsillesi, jotka ovat vieraannuttamisen uhreja myös tarinassasi?
ne lapset on jo menetetty, kun exä aivopesi ne. ei niihin kannata enää rakkautta tai perintöä haaskata
Helppoa. Pane haisemaan eli hummaile omaisuus pois!
Avioliitto ja kaikki ostamasi omaisuus vaimon nimiin ja vaimo testamenttaa jollekulle muulle. Ikävämpi sitten jos tulee ero tai vaimo kuolee ensin..
Ei kai se lasten syy ole. Laita vaikka testamentin ehdoksi, että lapset eivät saa olla enää koskaan tekemisissä äitinsä kanssa, muuten omaisuus on myytävä ja rahat haudattava/poltettava yhdessä sinun ruumiisi kansa.
Tiedättekö, minä en olisi ikinä voinut kuvitella tulecani vieraannutetuksi omista lapsistani.
Kukaan lähipiiristä ei olisi koskaan voinut asioiden kääntyvän niin täysin päälaelleen.
Vaan niin siinä kävi. Isä sai lapset vieraannutetuksi minusta. Aivan tavallisesta äidistä, työssäkäyvästä, asiat hoitavasta normaalista hyvästä ihmisestä jolla oli aiemmin lämmin ja läheinen suhde lapsiinsa.
Etäinen ja autoritaarinen isä sai teini-ikäiset lapset luokseen asumaan. Eivätkä lapset ole sen koomin luonani asuneet. Vuoden aikana esikoinen on käynyt 2 kertaa viikonlopun.
Jos isä kuulee heidän puhuvan kanssani puhelimessa. Puhelu katkeaa eikä minulle enää vastata. Joten yhteydenpito puhelimitsekkaan ei toimi. Harvoin viestittelykään. Välillä on mennyt kuukausia, etteivät vastaa minulle yhtään mitään.
Joten, tarpeeksi toksisesta puolisosta erotessa voi tapahtua mitä tahansa. Kenelle tahansa.
Olkaa onnellisia te, joilla ei ole asiasta kokemusta. Mutta olkaa armollisia ja ymmärtäväisiä heitä kohtaan, joilla kokemusta on. Ei kaikissa tapauksissa syy ole sen vieraannutetun. Vaikka toki heitäkin, hulttioita tavalla tai toisella on.
Sinulle ap, joka haluat jättää lapsesi perinnöttä. Suosittelen tuhlaamaan omaisuutesi eläessäsi.
Ymmärrän vihan lapsia kohtaan siitä, että ovat hylänneet, uskoneet valheet. Vaikka ei se lasten syy ole. Taitava manipuloija saa ympärillään paljon tuhoa aikaan.
Toinen vanhempi on hullu niin kannattaa rankaista lisää niitä lapsia, jotka joutuvat elämään hullun kanssa.
Tee paljon lisää lapsia. Mitä enemmän niitä on, sitä pienemmäksi niiden osuus lakiosasta jää. Ja sen toisen puolen omaisuudestasi sitten testamenttaat. Joko niille uusille lapsille, mutta luultavasti et halua heillekään ylimääräistä jättää, niin mille hyvänsä yleishyödyttömälle yhteisölle.
Lahjoitat rahasi pois ennen kuolemaasi ja teet hyvän testamentin. Lakiosasta pääsee eroon kun perustelee sen, esimerkiksi sillä että lapsesi vihaavat sinua.
Vierailija kirjoitti:
Omat lapset voi jättää perinnöttömäksi jostain todella painavasta syystä. Ei ole ihan läpihuutojuttu, mutta laissa on tälläinen mahdollisuus
Ja esimerkkejä löytyy runsaasti joten siitä valikoimaan oma tarina, pitää siitä kiinni loppuun asti johdonmukaisesti niin kukaan ei pääse kiistämän.
Jokuhan oli että tytär on toiminut isän arvojen vastaisesti koko elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko että lapset haluavat tuollaiselta luuserilta mitään. Ovat tyytyväisiä vain kun olet kuollut.
Ihanaa katkeruutta. Jos olisi sinut asian kanssa, heille olisi aivan sama onko isä elossa vai kuollut. Tuo että on tyytyväinen toisen kuolemisesta kertoo aika paljon lapsista :)
Lapsesi vieraannuttaneet sinut eksästäsi? Mitä ihmettä nyt taas???
Vierailija kirjoitti:
Ei lapset ole syyllisiä tilanteeseen. Voit itse alkaa rakentaa suhdettasi heihin, kun he ovat vanhempia. Jos olet ollut läheinen ja hyvä isä heille, se käy helposti. Silloin exän vaikutus jää pois.
En ota muuten kantaa kun en tiedä mikä on totuus, mutta onhan vanhempiin lapsiin, saati aikuisiin, ihan erilaista luoda suhde kuin pieniin lapsiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin oletin että on nainen, ja hämmennyin kun kommenteissa puhuttiin miehestä. N30
Omat lapset voi jättää perinnöttömäksi jostain todella painavasta syystä. Ei ole ihan läpihuutojuttu, mutta laissa on tälläinen mahdollisuus