Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokkaustaidoton mies turn off?

Vierailija
21.09.2024 |

Haittaako jos mies ei tykkää eikä osaa laittaa ruokaa vaan syö einestä?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on naisen tehtävä. Miksi opettelisin? Äiti teki ruokaa ennen ja tuleva naisystävä toivottavasti on kokkaustaitoinen.

Tuskin saat naista. Asenneongelma havaittavissa.

Vierailija
22/40 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin kysyisit, haittaako se, jos mies ei osaa pyyhkiä pyllyään/ pestä hampaitaan/ pukea itse/ mennä vessaan kun on pissahätä.

Kyllä haittaa. Nainen ei kiihotu miesvauvasta eikä muutenkaan vauvasta, pe do fi li a on miesten sairaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap montakin naista jonossa? Ei yhtään?

Vierailija
24/40 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäterveellinen ruokavalio (=eines) on turn off. Jos on niin rikas, että on varaa henkilökohtaiseen kokkiin, joka valmistaa terveelliset ateriat niin ei ole, harvalla taitaa olla.

Vierailija
25/40 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi se aloituksen mies ei osaa opetella asioita?

26/40 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä ole muuta ihmeellistä kuin että tekee vas reseptin ohjeen mukaan 

Vierailija
27/40 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuisen ihmisen pitää osata tehdä ruokaa. T: Kokki

Vierailija
28/40 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Mutta hän voi hakea välillä vaikka pizzaa niin minun ei tarvitse joka päivä laittaa ruokaa.

Ja saahan sitä kaupasta valmiita ruokia mitä voi välillä syödä.

Vierailija
29/40 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tehdä erittäin hyvää ruokaa jos on reseptit ja ohjeet, ilman ohjeita hommasta tulee huteraa. Reseptikirjaa löytyy, perusruoat menee ilman reseptiä. Säästän 'muistireservin' kiinalaisten merkkien opetteluun tällä hetkellä, ehkäpä joskun omaksun reseptitkin, kun valtava projekti on viety loppuun. 

Vierailija
30/40 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa hänen asenne. Ei tykkää = ei tee = ei opettele välttämättömiä perustaitoja. Tulee olemaa  riitaisa suhde, kun ei tee mitään, mist ei tykkää.

Vierailija
31/40 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei juurikaan osaa kokata. Ei ole koskaan välittänyt opetella. Me ollaan oltu yhdessä nuoresta (perhe-elämä takana jo), ja minä taas olen hyvinkin keittiöorientoitunut, joten asiat vaan ajautuivat siihen suuntaan, että vastaan koko ruokahuollosta. Kompensaatioksi mies sitten hoitaa kaiken siivouksen ja nykyään kaiken ajamisenkin, koska en näköjään saa tehtyä ajokorttiluokalleni mitään. Ihan ok tämä menee näinkin, hänen kanssaan, mutten lähtisi tähän toista kertaa.

Vierailija
32/40 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin joskus miestä joka söi jatkuvasti vain ulkona ja kun rahat loppuivat meni äitinsä ruokapadoille. 

Ei kokannut itse lainkaan. 

Mutta oli hänessä muutakin vikaa... 

Vierailija
33/40 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa jollakin tasolla vajaalta henkilöltä, kun ei muiden viimeistään ekassa omassa kodissa harjoitellut perustaidot vieläkään suju.

Vierailija
34/40 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu siitä tulevasta kumppanista ja miten molemmat suhtaudutte ruokaan.

Exäni ei osannut kokata eikä halunnut opetella. Raskaaksihan se arki minulle kävi, koska einekset eivät kuitenkaan kelvanneet hänelle, eikä hän myöskään lapsia voinut hoitaa kauppareissujen ajan, vaikka itsehän ei voinut omasta mielestään tietenkään käydä kaupassa, kun ei tiennyt mitä siellä ostaisi... Nykyisen mieheni kanssa jaamme ruuanlaiton puoliksi, laitamme usein ruokaa yhdessä keskenämme tai lasten kanssa, se on sellainen arjen hauska yhdessäolohetki. 

Vierailija
35/40 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisetko osaa muuta kuin lämmittää mikrossa?

Vierailija
36/40 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta puolestani syökööt vaikka  savea ja pieniä kiviä.  Mitäpä tuo minulle kuuluu, itse huolehdin ruokatalouteni eikä siinä paina minkään vertaa mitä joku mies syö tai syömättä jättää.

Asun yksin ja hoidan talouteni itsenäisesti ja yksin.  Siihen ei puutu kukaan.  

Vierailija
37/40 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen, joka osaa lukea, oppii tekemään ruokaa. Tai nykyään ei tarvitse edes osata lukea, kun netissä on videoita, joista voi opetella tekemään ruokaa.

Kun nuorena muutettiin miehen kanssa yhteen, hän ei vielä oikein osannut tehdä ruokaa. Kerran sanoin hänelle, että tee sinä tuo ruoka, kun minä tulen myöhemmin kotiin, olisi sitten valmiina kun tulen. Mies ihmetteli, että miten hän nyt osaisi, kun ei ole koskaan tehnyt. Minä siihen, että kerta se on ensimmäinenkin ja että tuossa on keittokirja, siellä ohje, olet lukutaitoinen: noudata ohjetta ja tee ruoka.

No, mies teki ruoan ohjeen mukaan, ja se oli ihan syötävää. Vähitellen hän opetteli tekemään yhtä ja toista ruokaa, ja nykyään on aika innokaskin kokki.

Minulla on sen verran ikää, että jos minulle olisi mahdollinen kumppaniehdokas, hänkään ei enää olisi mikään poikanen vaan keski-ikäinen mies, ja siinä iässä pitää jo osata tehdä ruokaa, joten vastaus on: kokkaustaidoton aikuinen mies on todellakin turn off.

Parikymppinen nuori ei ole vielä ehtinyt oppia kaikkea. Silloin tärkeintä on asenne, siis että pitää ruokaa tärkeänä ja haluaa syödä terveellisesti ja itse tehtyä ruokaa. Sukupuolikysymys tämän ei pitäisi, tai se ei saisi, olla. Maailman parhaimmista kokeista taitaa suurin osa olla miehiä? En koskaan lähtisi suhteeseen miehen kanssa, jonka mielestä minun kuuluu tehdä jotakin vain sen takia, että olen nainen. Pätee myös toiseen suuntaan.

Nuori mies: jos et osaa tehdä ruokaa, opettele.

Vierailija
38/40 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aiheet, missä on osana turn off, jää vaille huomiota. On niin typerä sanapari.

Vierailija
39/40 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei edes anna minun kokata.

Vierailija
40/40 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimo teki meille uuden tiilikaton taloomme.

Tekee parhaillaan tuossa pihalla talveksi polttopuita. Itse odottelen kun tiskikone on valmis. Pyykit heitin koneeseen ja Perunat kattilaan.

Nyt olen vauvapalstalla ja kuuntelen moottorisahan pärinää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan