Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini kanssa voimat loppu

Vierailija
21.09.2024 |

Taas siivotessa huomasin uuden kolon seinässä :( hakkaa suuttuessaan paikkoja, aina pelkään mitä menee rikki. Oman huoneen ovi on jo rikki, seinissä koloja, hajottanut astioita ja kerran kaikki kynttiläkipot olohuoneen pöydältä. Kerran kävi myös minun päälle ja löi nyrkillä pään sivuun. Elän pelossa ja ahdistuksessa. Koulu ei kiinnosta, vain kaverit ja pelaaminen. Olen ollut aktiivisesti kouluun ja lastensuojeluun yhteydessä. Sanoi, että jos vielä kerran otan yhteyttä lastensuojeluun, hommaa minut vankilaan. Olen aina ollut liian kiltti kaikille, en ole koskaan tehnyt mitään mistä voisi vankilaan tuomita. Huutanut olen usein kun tunnin herättämisen jpleen ei vieläkään ole herännyt, yöllä joudun valvomaan puolille öin jotta vahdin meneekö nukkumaan. Päihteitä ei käytä, paitsi sähkötupakkaa olen löytönyt. Jos laitan kotiarestiin, nauraa minulle ja sanoo miten estät lähtemästä ovesta.

Minulle on sanottu, että tämä on normaali vähän rajumpi teini-ikä, onko tosiaan.. onko muilla tällaista? Menee ihan oma elämänhalu ajoittain tämän takia, en voi edes löhteä minnekään reissuun tms kun ei suostu mukaan ja yksin ei voi jättää. Kyseessä 15v poika.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut apua lastensuojelusta tai perheneuvolasta? Sinne kannattaa ottaa nyt yhteyttä, varmasti jotain apua on saatavilla.

Vierailija
2/68 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma huone pois, jos ei pidä sitä kunnossa. Pelikoneet pois. Yhteys vielä lastensuojeluun ja kerrot uhkailusta myös. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista häiriökäyttäymistä. Psykologin juttusille laittaisin teinin.

Vierailija
4/68 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs pojan isä sanoo?

Vierailija
5/68 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet tuollaisen p as ka pään kasvattanut.

Vierailija
6/68 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs pojan isä sanoo?

PRÖÖÖÖÖT!

Vierailija
7/68 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuollaista. Meillä käy ammattikoulua, ei ole siis mikään nero ja harrastaa omasta halustaan kahta eri urheiluharrastusta. Ei ole koskaan hajottanut paikkoja ja aina on tullut kotiin sovittuna aikana eikä käytä päihteitä. Täyttää pian 16v.

Vierailija
8/68 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs pojan isä sanoo?

Hän ei sano enää mitään. Hän teki itsemurhan oltuamme naimisissa noin kaksi vuotta. Hänellä oli samoja oireita kuin pojallakin. Hän hakkasi päätään seinään useasti selittäessään minulle asioita.

Vierailija
9/68 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastaako mitään urheilua? Saisi purkaa siihen raivoaan.

Vierailija
10/68 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma huone pois, jos ei pidä sitä kunnossa. Pelikoneet pois. Yhteys vielä lastensuojeluun ja kerrot uhkailusta myös. 

Todennäköisesti tuo pentu pieksisi äitinsä siihen paikkaan jos tämä edes uhkaisi viedä pelit ja muut. Itse soittaisin poliisit joka kerta kun riehuu. Eihän siitä välttämättä mitään hänelle seuraisi mutta olisi edes joku turvana. Hyvällä tuurilla veisivät mennessään johonkin laitokseen. Oma lapsi eikä kukaan saa laittaa toista ihmistä tuollaiseen tilanteeseen missä ap elää. Johtui tuo käytös sitten äidin lepsuilusta tai mielenviasta.

Vierailija
11/68 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tuollaista. Meillä käy ammattikoulua, ei ole siis mikään nero ja harrastaa omasta halustaan kahta eri urheiluharrastusta. Ei ole koskaan hajottanut paikkoja ja aina on tullut kotiin sovittuna aikana eikä käytä päihteitä. Täyttää pian 16v.

Miten sinun lapsesi tyhmyys nyt tähän liittyy?toisaalta olisihan se ihme jos lapsesi olisi nero.

Vierailija
12/68 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tämä on valitettavan yleistä nykypäivänä, kun vanhat lastenkasvatustavat on sanktioitu.

Lapsi täytyy saada ymmärtämään tekojensa vaikutukset ja jos puhe ei auta, niin ns. pehmeillä keinoilla ojennus oikeaan suuntaan.

Keinoja joita itse käytän on, imurin letku perseeseen tunniksi tai pakottaa poika pride-marssille ilman housuja eturiviin ilman liukkaria.

Vierailija
13/68 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa energiaa, voi olla ainakin osasyy. Lapsi salille. Ota yhteys lastensuojeluun, tarvitsee myös psykologista apua.

Vierailija
14/68 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet tuollaisen p as ka pään kasvattanut.

Tyypillinen yyhhoon lapsi joka joutuu kasvamaan ilman isällistä rakastavan lempeää kuria.

Vierailija
15/68 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmasti itse ollut ihan samallainen jos äitini olisi ollut hiljainen hissukka. Hanki kivekset ja pistä se kaka ra ruotuun, pelikoneet helv ettiin ja kännykkä kans.

Vierailija
16/68 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko saanut apua lastensuojelusta tai perheneuvolasta? Sinne kannattaa ottaa nyt yhteyttä, varmasti jotain apua on saatavilla.

Tietääkseni perheneuvola on tarkoitettu alle 15-vuotiaille lapsille. 

Vierailija
17/68 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti tuo pentu pieksisi äitinsä siihen paikkaan jos tämä edes uhkaisi viedä pelit ja muut. Itse soittaisin poliisit joka kerta kun riehuu. Eihän siitä välttämättä mitään hänelle seuraisi mutta olisi edes joku turvana. Hyvällä tuurilla veisivät mennessään johonkin laitokseen. Oma lapsi eikä kukaan saa laittaa toista ihmistä tuollaiseen tilanteeseen missä ap elää. Johtui tuo käytös sitten äidin lepsuilusta tai mielenviasta.

Huone ja koneet olisi pitänyt ottaa ensimmäisestä huonosta käytöksestä lähtien pois. Nykyvanhemmat on ihan kädettömiä. Ei osata asettaa rajoja eikä noudateta itsekkään rajoja, joita ehkä kiukussa asetetaan, mutta perutaan sitten heti. Näin auktoriteetti menetetään. 

Vierailija
18/68 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa lähtisin väliaikaisesti jonnekin hotelliin ja jättäisin sekopääkersan omilleen

Vierailija
19/68 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs pojan isä sanoo?

Hän ei sano enää mitään. Hän teki itsemurhan oltuamme naimisissa noin kaksi vuotta. Hänellä oli samoja oireita kuin pojallakin. Hän hakkasi päätään seinään useasti selittäessään minulle asioita.

Sano pojallesi että hänen täytyy opetella rauhoittumaan, alkaen silmistä. Seuraavana hengityksestä. Ja että hyvä olo seuraa rauhoittumista. Kirjoita vaikka lapulle johonkin jollei kuuntele. Tajuaa kyllä vaikka itse et tietäisi..

Vierailija
20/68 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen biologinen isä ei ole ollut kuvioissa 13vuoteen. Olen liian kiltti, lapsen isäpuoli on ollut se auktoriteetti vuosia ja kun erosimme alkoi vaikeudet ja samaan aikaan teini-ikä. Toinen lapsi, teini myöskin, on luonteeltaan vastakohta ja hönen kanssa on helppoa, on kiltti ja empaattinen, vaikka osaa laittaa asioissa vastaankin, mutta terveellä tavalla. Omassa kodissa pelkäämlnen ja oman lapsen pelkääminen saa aikaan henkistä pahoinvointia. Haluaisin muuttaa pois, ex-mieheni kanssa samalle paikkakunnalle jotta voisi olla lasten arjessa läsnä ja kasvatuksessa tukena, mutta teini uhkailee silloinkin minua hankaluuksilla, vankilalla tai minun tappamisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi