Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haaveileeko kukaan muu asunnosta Espanjassa?

Vierailija
21.09.2024 |

Itse haluan ostaa sieltä asunnon kun jään muutaman vuoden päästä eläkkeelle. Tykkään myös mökeistä Suomessa järven rannalla mutta niissä on vaikea asua ymoäri vuoden eikä lämpöä tai aurinkoa juuri ole 

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei innosta 40 asteen helteet ja veden säännöstely.

Innostaapa koska ilmalämpöpumppua myydään Espanjassa halvemmalla kuin Suomessa. 

Mitä iloa sinne on muuttaa sisälle istumaan kun ulkona on liian kuuma tehdä mitään.

Mitä teet Suomen räntäsateessa? Istut sisällä ja kudot sukkaa kun jalat palelelee. 

Vierailija
22/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vedä ranteesi auki kaamoksessa ja räntäsateessa sitten. Lääkäriin et myöskään pääse. 

Jopas sulla meni tunteisiin ettei mua kiinnosta muuttaa Espanjaan🤣.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaveilen. Lapset lukee koulussa kieltä, itse yritän samoista kirjoista opetella myös. Ihan mahdollista parin vuoden päästä kun saan yhden projektin töissä suoritettua ja tämän kämpän myytyä.

Ajatusten tasolla työstetty tätä n. 5v ajan ja lomaillessa etsitty kivoja asuinalueita.

Pöh, mille hyvälle lapsiperhe sinne lähtisi, eikä tuommoinen kielenopiskelu kirjoista kuulosta nykypäivältä.  Suomessa eletään kuten ennenkin, kotona suvun ja ystävien keskellä.  Lomalla toki voidaan käydä, jos on varaa.

Lapset ovat asuneet ennenkin ulkomailla. Suku ei asu Suomessa. Lapset puhuvat sujuvaa englantia Suomen lisäksi. Lastenohjelmia ollaan katsottu espanjaksi, toki nyt ovat jo isompia ja ei enää halua että tekstejä laitetaan päälle ja enemmän englanninkieliset ohjelmat kiinnostaa. 

Vierailija
24/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse varmaan hankin asunnon Espanjan pohjoisrannikolta jo ennen eläkeikää. Etelärannikko on liian kuuma enkä muutenkaan tykkää kuivasta luonnosta. Pohjoisrannikolla sen sijaan on vehreää, paljon vaelluspolkuja eikä sateisuuskaan haittaa.

Mitä sinä siellä yksiksesi pidemmän päälle tekisit?   Oma maa mansikka, muu maa mustikka.

Vierailija
25/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaveilen. Lapset lukee koulussa kieltä, itse yritän samoista kirjoista opetella myös. Ihan mahdollista parin vuoden päästä kun saan yhden projektin töissä suoritettua ja tämän kämpän myytyä.

Ajatusten tasolla työstetty tätä n. 5v ajan ja lomaillessa etsitty kivoja asuinalueita.

Kokeile lisäksi Duolingo sovellusta puhelimeen, siitä löytyy myös maksuton versio ja sen avulla olen itse oppinut tosi hyvin espanjaa.

Niin varmaan, kun et osaa edes kirjoittaa Duolingo-sovellusta.

Vierailija
26/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöh, mille hyvälle lapsiperhe sinne lähtisi, eikä tuommoinen kielenopiskelu kirjoista kuulosta nykypäivältä.  Suomessa eletään kuten ennenkin, kotona suvun ja ystävien keskellä.  Lomalla toki voidaan käydä, jos on varaa.

Lapset ovat asuneet ennenkin ulkomailla. Suku ei asu Suomessa. Lapset puhuvat sujuvaa englantia Suomen lisäksi. Lastenohjelmia ollaan katsottu espanjaksi, toki nyt ovat jo isompia ja ei enää halua että tekstejä laitetaan päälle ja enemmän englanninkieliset ohjelmat kiinnostaa. 

Ette sitten Venäjälle ajatelleet palata?  Miksiköhän, jos saa kysyä?

Vierailija
27/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua koko Espanjan hypetystä. En ole päässyt ko. maan ruokien makuun, liian kuuma, ihmiset selkeästi kyllästyneitä turisteihin. Ehkä jossain "middle of nowhere" toimisi. Kreikka kiinostelee enemmän, jotenkin aina ollut paremmat kokemukset. Ruoka ainakin terveellisempää. Sielläkin kyllä joku pikkukylä kiinnostelee enemmän. 

Vierailija
28/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen vuokraavani sieltä asunnon eläkkeellä tai jo aiemmin 4-5 kuukautta vuodessa. Ostaminen ei kiehdo, siinä olisi liikaa asioita selvitettävänä ja se sitoisi liian paljon yhteen paikkaan.

Suomessa asuttaisiin  asunto-osakkeessa. Ehkä kolmio ja kesämökillä.

Vierailija
29/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta, turistit tullaan lynkkaamaan.

Tuskin, jahka huomaavat elävänsä turismista.

Vierailija
30/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vedä ranteesi auki kaamoksessa ja räntäsateessa sitten. Lääkäriin et myöskään pääse. 

Miksi ne suomalaiset sieltä sitten tänne tulee heti hoidettavaksi, jos sairastuvat. Espanja muutenkin kehitysmaa verrattuna rikkaisiin Pohjoismaihin. Kohta muuttuu aavikoksi, inhoavat turisteja, vallataan talot, murtaudutaan ja vedestäkin pulaa.

Vierailija
31/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat asuneet ennenkin ulkomailla. Suku ei asu Suomessa. Lapset puhuvat sujuvaa englantia Suomen lisäksi. Lastenohjelmia ollaan katsottu espanjaksi, toki nyt ovat jo isompia ja ei enää halua että tekstejä laitetaan päälle ja ene

En ole koskaan edes käynyt venäjällä, sori siitä 

Vierailija
32/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen jo mainitun negatiivisen asian lisäksi, en ikinä haluaisi asua maassa jossa on niin käsittämättömän sairas ja julma asenne eläimiin. Kas kun perinteet vaativat, että härkätaistelut ja galgojen julma tappaminen tulee saada säilyttää. Espanjalaisilla on valovuosi vielä matkaa eläinten sivistyneeseen kohteluun.

Vierailija
33/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsellut Etuovessa kuinka hinnat ovat parissa vuodessa pompsahtaneet taivaisiin. Ennen koronaa Espanjassa oli vaikka kuinka paljon kaksioita, joiden hinta oli 50-70 tuhatta. Just nyt halvin on 90 tuhatta ja muut 150 000+.

Saattaa siellä olla halvempiakin, mutta jostain syystä niitä ei enää Etuovessa mainosteta.

Vierailija
34/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuitenkin tulit tähän ketjuun? Kysymys kuului "Haaveileeko kukaan muu Espanjassa asumisesta" eikä "Mielipiteesi asunnosta Espanjassa".

-eri

Vierailija
35/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse varmaan hankin asunnon Espanjan pohjoisrannikolta jo ennen eläkeikää. Etelärannikko on liian kuuma enkä muutenkaan tykkää kuivasta luonnosta. Pohjoisrannikolla sen sijaan on vehreää, paljon vaelluspolkuja eikä sateisuuskaan haittaa.

Mitä sinä siellä yksiksesi pidemmän päälle tekisit?   Oma maa mansikka, muu maa mustikka.

Jotkut ovat yksinäisiä Suomessakin, etkä sinä heistäkään välitä. Ihan sama siis olla yksin Espanjassa. 

eri

Vierailija
36/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsellut Etuovessa kuinka hinnat ovat parissa vuodessa pompsahtaneet taivaisiin. Ennen koronaa Espanjassa oli vaikka kuinka paljon kaksioita, joiden hinta oli 50-70 tuhatta. Just nyt halvin on 90 tuhatta ja muut 150 000+.

Saattaa siellä olla halvempiakin, mutta jostain syystä niitä ei enää Etuovessa mainosteta.

No täällä pk-seudulla on vielä kalliimpaa

Vierailija
37/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen jo mainitun negatiivisen asian lisäksi, en ikinä haluaisi asua maassa jossa on niin käsittämättömän sairas ja julma asenne eläimiin. Kas kun perinteet vaativat, että härkätaistelut ja galgojen julma tappaminen tulee saada säilyttää. Espanjalaisilla on valovuosi vielä matkaa eläinten sivistyneeseen kohteluun.

Onneksi sentään Suomessa kansanedustajat rääkyvät puhujapöntössä, kuinka turkistarhaus pitää säilyttää. Kun onhan se joidenkin elinkeino!

Vierailija
38/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile lisäksi Duolingo sovellusta puhelimeen, siitä löytyy myös maksuton versio ja sen avulla olen itse oppinut tosi hyvin espanjaa.

Joo tätä olen siis jo kauan käyttänyt. Itse tykkään vaan enemmänkin lähteä kieliopista ja sanojen toisenlaisesta päättämisestä liikkeelle. Duolingon lauseet on välillä aina kökkökö. Jankataan pitkään lausetta jostain kiinnostavasta langosta. Mielummin opettelen vähän hyödyllisempiä sanoja.

Käyn lävitse nyt B1-tason espanjaa Duolingolla. Tällä hetkellä on politiikkaan liittyvää sanastoa ja tässä esimerkkilauseita siitä mitä tänään opettelen

I worked as a volunteer for a few years.

None of the communities have official elections.

There weren't any debates about human rights.

Are there any articles about the current government?

I'm optimistic about some of their ideas.

Vierailija
39/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä haaveilen, mutta mies ei. Luultavasti päädytään siihen, että lomaillaan siellä eikä osteta omaa. Kiinnostaa matkustaa muuallakin ja asunto olisi paljon tyhjillää. Ei hyvä kun asunnonvaltaus on siellä ongelmana. Eikä me haluttaisi vuokrata asuntoa vieraille. Mutta Espanja on ihana enkä kärsi siitä kuumuudesta. Elokuussa en siellä vietä aikaa, mutta lopun vuotta siellä on mukavaa.

Vierailija
40/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuitenkin tulit tähän ketjuun? Kysymys kuului "Haaveileeko kukaan muu Espanjassa asumisesta" eikä "Mielipiteesi asunnosta Espanjassa".

-eri

No en haaveile, vastaahan sekin kysymykseen. Eikä muuten tulisi mieleenkään sanoa jollekin että vetää ranteessa auki jos se on eri mieltä kuin itse on.