Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haaveileeko kukaan muu asunnosta Espanjassa?

Vierailija
21.09.2024 |

Itse haluan ostaa sieltä asunnon kun jään muutaman vuoden päästä eläkkeelle. Tykkään myös mökeistä Suomessa järven rannalla mutta niissä on vaikea asua ymoäri vuoden eikä lämpöä tai aurinkoa juuri ole 

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen katsellut Etuovessa kuinka hinnat ovat parissa vuodessa pompsahtaneet taivaisiin. Ennen koronaa Espanjassa oli vaikka kuinka paljon kaksioita, joiden hinta oli 50-70 tuhatta. Just nyt halvin on 90 tuhatta ja muut 150 000+.

Saattaa siellä olla halvempiakin, mutta jostain syystä niitä ei enää Etuovessa mainosteta.

No täällä pk-seudulla on vielä kalliimpaa

Itsekin asun pk-seudulla (ihan Helsingissä jopa!) ja oma 80-neliön kolmioni oli halvempi kuin nuo nyt Etuovessa näkyvät 190 000 euron hintaiset minikaksiot (42 m2). 

Vierailija
42/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen katsellut Etuovessa kuinka hinnat ovat parissa vuodessa pompsahtaneet taivaisiin. Ennen koronaa Espanjassa oli vaikka kuinka paljon kaksioita, joiden hinta oli 50-70 tuhatta. Just nyt halvin on 90 tuhatta ja muut 150 000+.

Saattaa siellä olla halvempiakin, mutta jostain syystä niitä ei enää Etuovessa mainosteta.

Itsekin asun pk-seudulla (ihan Helsingissä jopa!) ja oma 80-neliön kolmioni oli halvempi kuin nuo nyt Etuovessa näkyvät 190 000 euron hintaiset minikaksiot (42 m2). 

No etuovesta nyt ei kannata katsoa marginaalista tarjontaa vaan paikallisista välitystoimistoista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vedä ranteesi auki kaamoksessa ja räntäsateessa sitten. Lääkäriin et myöskään pääse. 

Miksi sinne pitäisi päästä hose nuhanenä.

Vierailija
44/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vedä ranteesi auki kaamoksessa ja räntäsateessa sitten. Lääkäriin et myöskään pääse. 

Miksi sinne pitäisi päästä hose nuhanenä.

Tätä ei kysytty. Kysyttiin haaveilet jo muutosta.  Voit vastata ettet haaveile.

Vierailija
45/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, siellä on vesi loppumassa ja talon valtauksia.

Vierailija
46/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse varmaan hankin asunnon Espanjan pohjoisrannikolta jo ennen eläkeikää. Etelärannikko on liian kuuma enkä muutenkaan tykkää kuivasta luonnosta. Pohjoisrannikolla sen sijaan on vehreää, paljon vaelluspolkuja eikä sateisuuskaan haittaa.

Mitä sinä siellä yksiksesi pidemmän päälle tekisit?   Oma maa mansikka, muu maa mustikka.

En ole se jolle vastaat mutta asun yksin Italiassa jo 15 vuotta. Kyllä tekevä fiksu ihminen keksii vaikka mitä tekemistä kaikkialla maailmassa. Eikä tarvitse olla yksin kun ystäviä ja tuttuja löytyy heti, naapurit tulevat käymään ja tutustumaan, elämä on vilkasta ja yhteisöllistä pienissä kylissäkin. 

Vierailija
47/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei innosta 40 asteen helteet ja veden säännöstely.

Innostaapa koska ilmalämpöpumppua myydään Espanjassa halvemmalla kuin Suomessa. 

Mitä iloa sinne on muuttaa sisälle istumaan kun ulkona on liian kuuma tehdä mitään.

Mitä teet Suomen räntäsateessa? Istut sisällä ja kudot sukkaa kun jalat palelelee. 

Lähden kävelylle asianmukaisesti pukeutuneena.

Kova helle on ahdistavaa.

T. Eri

Vierailija
48/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua koko Espanjan hypetystä. En ole päässyt ko. maan ruokien makuun, liian kuuma, ihmiset selkeästi kyllästyneitä turisteihin. Ehkä jossain "middle of nowhere" toimisi. Kreikka kiinostelee enemmän, jotenkin aina ollut paremmat kokemukset. Ruoka ainakin terveellisempää. Sielläkin kyllä joku pikkukylä kiinnostelee enemmän. 

Kreikka on mukava maa, mutta ihan yhtä kuuma kyllä.

Vierailija
49/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiasta haaveilen

Vierailija
50/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja on Euroopan  "Kontula".

Haaveilen huvilasta ITALIASSA.

Vierailija
51/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No etuovesta nyt ei kannata katsoa marginaalista tarjontaa vaan paikallisista välitystoimistoista. 

Varmasti niinkin, mutta totesin vain, että on erikoista kuinka tarjonta on Etuvoessa muuttunut. Miksi enää ei mainosteta halvempia vaihtoehtoja, kun varmasti kysyntää on ja uskoisin, että moni aloittaa tarkastelun näiltä perinteisiltä suomalaisilta sivuilta. Onhan sinne mennyt paljon suomalaisia, jotka eivät espanjaa niin hyvin osaa, että uskaltaisivat ostaa asuntoa suoraan paikallisilta.Kiinteistön ostaminen on kuitenkin hieman isompi asia kuin päivällisen tilaaminen. Ihan järkevää käyttää suomalaista välittäjää. 

Vierailija
52/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaveilen. Lapset lukee koulussa kieltä, itse yritän samoista kirjoista opetella myös. Ihan mahdollista parin vuoden päästä kun saan yhden projektin töissä suoritettua ja tämän kämpän myytyä.

Ajatusten tasolla työstetty tätä n. 5v ajan ja lomaillessa etsitty kivoja asuinalueita.

Kokeile lisäksi Duolingo sovellusta puhelimeen, siitä löytyy myös maksuton versio ja sen avulla olen itse oppinut tosi hyvin espanjaa.

Joo tätä olen siis jo kauan käyttänyt. Itse tykkään vaan enemmänkin lähteä kieliopista ja sanojen toisenlaisesta päättämisestä liikkeelle. Duolingon lauseet on välillä aina kökkökö. Jankataan pitkään lausetta jostain kiinnostavasta langosta. Mielummin opettelen vähän hyödyllisempiä sanoja.

Espanjankieliset versiot puuttuvat tuosta, lisää vielä ne.

Vierailija
53/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti ni

Lakimiehen avustuksella ajattelin kyllä asunnon oston tulevaisuudessa hoitaa. 

Vierailija
54/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osassa Espanjaa ei saanut vetää vessaa yöllä ja pyykinpesua ja suihkussa käymistä rajoitettiin.

En halua sellaista elämää. Lämmin ilma toki olisi kivaa.

Vierailija
55/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Enkä Kreikastakaan, sen puoleen. Ihan yksinkertaisesta syystä, että en tykkää helteeltä; en millään pystyis kestämään sitä jatkuvaa hellettä. (ihan näissä kotimaissakin on jo tekemistä ....).

Olkoonkin vaikka esp./kreikan elokuun illat; niin ne on meilläkin: Kuunnella uuttukyyhkyn kujerrusta illalla ..... en tosin ole sitä kuullut aikoihin.... :(

Vierailija
56/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osassa Espanjaa ei saanut vetää vessaa yöllä ja pyykinpesua ja suihkussa käymistä rajoitettiin.

En halua sellaista elämää. Lämmin ilma toki olisi kivaa.

Täälläkään ei meinannut tulla pulaa sähköstä ja kakkaämpäreitä?

Vierailija
57/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan hellettä. Inhoan pakkasta

Vierailija
58/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menehdyt, asuntosi ei jää perillisillesi vaan espanjan valtiolle, talonvaltauslaki on toinen asia ja kolmas sekava ja jäykkä byrokratia, neljäs, paikallisia työntekijöitä ei voi käyttää koska tekevät 2h töitä päivässä ja laatu on surkeaa.

Joten en ostaisi.

Vierailija
59/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilin pitkään ja toteutin tämän pari vuotta sitten . Kakkosasunto ostettu marbellasta ja koti myös Espoossa. Lasten vielä kasvaessa vietän sitten enemmän aikaa Espanjassa . Lomakoti ulkomailta kautta asunnon hankkiminen oli helppoa ja paljon asuntoja mistä valita. 

Vierailija
60/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menehdyt, asuntosi ei jää perillisillesi vaan espanjan valtiolle, talonvaltauslaki on toinen asia ja kolmas sekava ja jäykkä byrokratia, neljäs, paikallisia työntekijöitä ei voi käyttää koska tekevät 2h töitä päivässä ja laatu on surkeaa.

Joten en ostaisi.

Onko tuo totta, että Espanjassa ei ulkomaalaisella ole perintöoikeutta? Kuulostaa oudolta. Olen asunut Kyproksella, ja siellä peritään ihan normaalisti vainajan varallisuus, myös asunto.