Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haaveileeko kukaan muu asunnosta Espanjassa?

Vierailija
21.09.2024 |

Itse haluan ostaa sieltä asunnon kun jään muutaman vuoden päästä eläkkeelle. Tykkään myös mökeistä Suomessa järven rannalla mutta niissä on vaikea asua ymoäri vuoden eikä lämpöä tai aurinkoa juuri ole 

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan muu

Vierailija
2/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei innosta 40 asteen helteet ja veden säännöstely.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ostaa asuntoa maasta, joka on muuttumassa aavikoksi.

Vierailija
4/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen. Lapset lukee koulussa kieltä, itse yritän samoista kirjoista opetella myös. Ihan mahdollista parin vuoden päästä kun saan yhden projektin töissä suoritettua ja tämän kämpän myytyä.

Ajatusten tasolla työstetty tätä n. 5v ajan ja lomaillessa etsitty kivoja asuinalueita.

Vierailija
5/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta, turistit tullaan lynkkaamaan.

Vierailija
6/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan haaveile. Inhoan niin paljon torakoita, että saisin sätkyn kun aamupuuro kattilaa etsisin kaapista ja jälleen näkisin torakan kaapissa tai kattilassa. 

Vierailija
7/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaveilen. Lapset lukee koulussa kieltä, itse yritän samoista kirjoista opetella myös. Ihan mahdollista parin vuoden päästä kun saan yhden projektin töissä suoritettua ja tämän kämpän myytyä.

Ajatusten tasolla työstetty tätä n. 5v ajan ja lomaillessa etsitty kivoja asuinalueita.

Kokeile lisäksi Duolingo sovellusta puhelimeen, siitä löytyy myös maksuton versio ja sen avulla olen itse oppinut tosi hyvin espanjaa.

Vierailija
8/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä enää kiinnosta, ihan saakelin kuumat kelit liian pitkään.

Vierailija
9/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN , en muuta talonvaltaajien keskelle.

Vierailija
10/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian viehätys on kadonnut monesta syystä.

Vierailija
11/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, enää. Sen verran paljon siellä oleillut ettei nappaa enää. Turistina voin ehkä käydä. 

Vierailija
12/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilin ennen. Asunnosta on kuitenkin riesaa ja huolta, joten olen hotellissa mieluummin. On halvempiakin ja kohteen vaihto on helppoa.

Vierailija
13/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Innostaapa koska ilmalämpöpumppua myydään Espanjassa halvemmalla kuin Suomessa. 

Vierailija
14/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile lisäksi Duolingo sovellusta puhelimeen, siitä löytyy myös maksuton versio ja sen avulla olen itse oppinut tosi hyvin espanjaa.

Hehehe. Olen kuullut millaista kieltä nämä duolingo-oppineet puhuvat ja nauratti todella. 

Vierailija
15/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tätä olen siis jo kauan käyttänyt. Itse tykkään vaan enemmänkin lähteä kieliopista ja sanojen toisenlaisesta päättämisestä liikkeelle. Duolingon lauseet on välillä aina kökkökö. Jankataan pitkään lausetta jostain kiinnostavasta langosta. Mielummin opettelen vähän hyödyllisempiä sanoja.

Vierailija
16/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Innostaapa koska ilmalämpöpumppua myydään Espanjassa halvemmalla kuin Suomessa. 

Mitä iloa sinne on muuttaa sisälle istumaan kun ulkona on liian kuuma tehdä mitään.

Vierailija
17/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vedä ranteesi auki kaamoksessa ja räntäsateessa sitten. Lääkäriin et myöskään pääse. 

Vierailija
18/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan hankin asunnon Espanjan pohjoisrannikolta jo ennen eläkeikää. Etelärannikko on liian kuuma enkä muutenkaan tykkää kuivasta luonnosta. Pohjoisrannikolla sen sijaan on vehreää, paljon vaelluspolkuja eikä sateisuuskaan haittaa.

Vierailija
19/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöh, mille hyvälle lapsiperhe sinne lähtisi, eikä tuommoinen kielenopiskelu kirjoista kuulosta nykypäivältä.  Suomessa eletään kuten ennenkin, kotona suvun ja ystävien keskellä.  Lomalla toki voidaan käydä, jos on varaa.

Vierailija
20/70 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suunniteltu, talvet siellä ja kesät Suomessa.