Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyly reaktio ystävältä kun puhuin elämäni vaikeimmasta asiasta

Vierailija
21.09.2024 |

Puhuttiin asioista ja esille nousi se että olen menettänyt molemmat vanhempani lapsuudessa. Tämä on minulle vaikea aihe puhua, joten olen suoraan sanottuna pettynyt, kun ystävän reaktio oli että ai niin voi kurjaa. Sitten alkoi puhua siitä miten nyt olemme kuitenkin aikuisia ja meillä molemmilla omatkin perheet. Tekisi mieli sanoa suorat sanat hänen käytöksestä, mutta toisaalta mietin olenko itse liian herkillä tästä. Olisitteko pettyneitä jos teille sanottaisiin samoin?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olette aikuisia ja omia lapsia, niin onhan tuo jo samaa sarjaa lapsuuden tuhkarokon kanssa. Sekin harmittaa enempi että veli sai enemmän jäätelöpaketista 1977.

Kyllä mä ihmettelisin jos nykyiset tutut alkais voivotella vaikkapa edesmenneen isäni skitsofreniaa joka vei elämästäni ison siivun ikävuosina 2-30.

Vierailija
62/67 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurempi kysymys kuuluu, miksi sinulle vanhempiesi menetys lapsuudessa on vielä aikuisenakin noin arka asia?

Vanhempien menettäminen mullistaa lapsen elämän. Sitähän voi kivasti äitin ja isin kanssa eläneiden vaikea ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa että hän yritti lohduttaa sinua. Että kurja juttu, mutta onneksi meillä on omat perheet ympärillä nyt. Vähän tökeröähän se ehkä on, mutta eleistä ja ilmeistä voi päätellä oliko hän tyly. Oliko tosiaan? Tuntuu että ei kannata sanoa mitään sureville koska kaikki saa heidät suuttumaan.

Vierailija
64/67 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuulostaa että hän yritti lohduttaa sinua. Että kurja juttu, mutta onneksi meillä on omat perheet ympärillä nyt. Vähän tökeröähän se ehkä on, mutta eleistä ja ilmeistä voi päätellä oliko hän tyly. Oliko tosiaan? Tuntuu että ei kannata sanoa mitään sureville koska kaikki saa heidät suuttumaan.

Näinhän se menee. Ei kannata sanoa mitään, kun aina menee ilmeisesti väärin.

Vierailija
65/67 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurempi kysymys kuuluu, miksi sinulle vanhempiesi menetys lapsuudessa on vielä aikuisenakin noin arka asia?

Vanhempien menettäminen mullistaa lapsen elämän. Sitähän voi kivasti äitin ja isin kanssa eläneiden vaikea ymmärtää.

Kenen mullistaa, kenen ei. Aikuisuutta kohti ja aikuisena tilanteen pitäisi kuitenkin olla sen verran tasaantunut, että asian kanssa pystyy elämään suht normaalia elämää.

Vierailija
66/67 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap aikuinen, et orvoksi jäänyt lapsi.

Vierailija
67/67 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh, onpa kivikovaksi mennyt tämä maailma, kun ei osata mitään mukavaa sanoa missään tilanteessa vaain räiskitään päin naamaa että on sitä muillakin ollut vaikeaa..

Kuitenkin psykologisesti ainakin ennen pidettiin hyvänä, että ihmisellä olisi edes pisaran verran empatiakykyä.

Ei sitten vissiin enää nykypäivänä.