Nainen, ahdistutko jos tuntematon mies luo sinuun katsekontaktin?
Otsikossa kysymys. Yritän itse nykyään aina katsoa maahan tai muualle varsinkin jos vastaan tulee nuori nainen, en katso kohti. Aiemmin on valitettu tai katsottu murhaavasti takaisin kun olen vahingossa tai ajatuksissa katsonut päin, mutta nykyään ymmärrän olla asian suhteen varovaisempi. Ymmärrän täysin että varsinkin nuoret naiset joutuvat kokemaan paljon ahdistelua ja häirintää miehiltä, mutta kyllästyttää että kaikki miehet joutuvat siitä kärsimään. No elämä on.
- Kolmekymppinen mies
Kommentit (111)
Vaikka kysely onkin naisille, niin vastaan näin miehenä: ymmärrän naisiin kohdistuvan ahdistelun ja pyrin välttämättän katsomasta varsinkin nuoriin naisiin päin ettei heidän tarvitse ainakaan minun takia ahdistua. Tästä sitten yksi plus-kokoinen nainen veti herneen nenään ja haukkui minua kusipääksi kun en kiinnittänyt häneen huomiota. Myös monesti alaikäiset tytöt koettelevat rajojaan, näiden kohdalla varsinkin pidän katseen tiukasti muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kysely onkin naisille, niin vastaan näin miehenä: ymmärrän naisiin kohdistuvan ahdistelun ja pyrin välttämättän katsomasta varsinkin nuoriin naisiin päin ettei heidän tarvitse ainakaan minun takia ahdistua. Tästä sitten yksi plus-kokoinen nainen veti herneen nenään ja haukkui minua kusipääksi kun en kiinnittänyt häneen huomiota. Myös monesti alaikäiset tytöt koettelevat rajojaan, näiden kohdalla varsinkin pidän katseen tiukasti muualla.
Miten tämä naisen plus-koko liittyy asiaan? 😂
Vierailija kirjoitti:
Alapeukut taas miehiltä ja 50-60v naisilta jotka eivät ymmärrä mitään ahdistelusta?
Kysymys on täysin aiheellinen
voi herrajjumala näitä hiutaleita.
En katso miehiä. En siis tiedä millaisia katsekontakteja yrittävät ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Vastaan nyt suurimman osan nuorten naisten puolesta: en halua että kukaan tuntematon mies katsoo minuun päin jos tulee esimerkiksi kadulla vastaan. Olen joutunut kärsimään niin paljon ahdistelusta. Mielestäni on täysin oikein että kaikki miehet joutuvat kärsimään seurauksista vaikka kaikki eivät ahdistelisikaan.
Asiahan ratkeaa vain ja ainoastaan sillä että miehet alkavat kouluttamaan itseään ja toisiaan olemaan ahdistelematta, niin naisten ei pidä kärsiä ja uskaltavat ottaa vastaan niitä normaaleja katseita.
Miesten kärsimys on aika liioitteleva termi kun puhutaan pelkästä varovaisesta asenteesta heitä kohtaan. Se ei uhkaa heitä millään tavalla. Kun puhutaan naisten kärsimyksestä, se liittyy aina fyysiseen koskemattomuuteen ja henkeen. Miesten kärsimys on aina pelkkä loukkaantuminen, paha mieli, ja vielä ihan tyhjästä.
Miehet tarvitsee isää. Se vaatii ennakointia naisilta millaisen miehen kanssa lapsi tehdään jotta lapsi saa hyvän isän eikä lapsi synny vahinkona ja mies sano adios. Siksi on paljon panomiehiä koska yh.
1. Äänestä suvaitsevaisuuden puolesta
2. Ahdistu, kun sinua suvaitaan
3. Ahdistu vielä enemmän, kun sinua joukkosuvaitaan
Persut ei osaa olla tuijottamatta.
Ne leikkaa nykyään palleja ihan valtion piikkiin, että suotta kiemurtelet tuollaisen itsesyyllistämisen kanssa. Reippaasti vaan klinikalle ja sitten hamekangasta valitsemaan, niin poistuu moiset murheet.
Nykyään taitavat ahdistua jopa siitä, että miehiä on olemassa.
No riippuu tilanteesta. Ahdistun, jos olen vaikka yksin uimahallin porealtaassa ja joku tuntematon mies tulee samaan pieneen altaaseen yhtäaikaa vaikka muuallakin olisi tilaa ja luo katsekontaktia. En ahdistu, jos kadulla vastaan tulee mies ja satutaan luomaan hetkellinen katsekontakti.
Vihaisen (vanhan) naisen syndrooma
Erityiset yhteiset nimittäjät vihaisen (vanhan) naisen oireyhtymässä erottavat sen kaikista nykyisistä vakiintuneista luokitteluista. Nämä oireet ovat jaksoittaiset provosoimattoman vihanpurkaukset, avioliitoon yhteensopimattomuus, vakavat itsemurhayritykset, alttius alkoholin ja huumeiden väärinkäytölle, sairaalloisesti suuntautunut kriittinen asenne ihmisiin ja päinvastainen pakkomielteinen tarve menestyä kaikissa pyrkimyksissä, sekä voimakas siisteyden ja täsmällisyyden tarve. Tämä jatkuva täydellisyyteen pyrkiminen on heidän tuhonsa. Hoito on parhaimmillaan lievittävää ja sitä yleensä vastustetaan. Esitämme kolme tapausta sekä heidän takiaan kärsivien miestensä seurausoireyhtymän, jotka reagoivat vihaan vahvistamalla heikkoja maskuliinisia halujaan.
Journal of American Medical Association, 'The Angry Woman Syndrome': https://jamanetwork.com/journals/jamapsychiatry/article-abstract/490382
Kaikki naispuoliset pari-kolmekymppiset kaverit ovat sanoneet samaa: eivät halua että kukaan tuntematon mies kiinnittää huomiota, katsoo sinnepäin ja varsinkaan tulee puhumaan. Onko tämä yleinenkin ajattelutapa naisilla? tietysti toimin näin itsekin, en kiinnitä huomiota, sillä en halua leimautua miksikään ahdistelijaksi. On vain masentava ajatella että vaikka olisi miten kiinnostavan oloinen nainen tahansa, niin et saa edes katsoa sinnepäin.
- Kolmekymppinen mies
Vierailija kirjoitti:
Alapeukut taas miehiltä ja 50-60v naisilta jotka eivät ymmärrä mitään ahdistelusta?
Kysymys on täysin aiheellinen
Kysymys on typerän runkkarin provo.
Joku hiiri voi ahdistua mulkoilusta. Itse osaan katsoa takaisin niin että nää hiirimiehet väistää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naispuoliset pari-kolmekymppiset kaverit ovat sanoneet samaa: eivät halua että kukaan tuntematon mies kiinnittää huomiota, katsoo sinnepäin ja varsinkaan tulee puhumaan. Onko tämä yleinenkin ajattelutapa naisilla? tietysti toimin näin itsekin, en kiinnitä huomiota, sillä en halua leimautua miksikään ahdistelijaksi. On vain masentava ajatella että vaikka olisi miten kiinnostavan oloinen nainen tahansa, niin et saa edes katsoa sinnepäin.
- Kolmekymppinen mies
Niin kauan kun te nuoret miehet ahdistelette ja pahoinpitelette naisia, en halua saada yhdeltäkään teistä mitään huomiota
N28
En ahdistu. Katsoa saa mut koskea ei. Juttelemaankin saa tulla jos on asiallinen. N33
Tapahtui raflassa kuukausi sitten.
Kolme juomajonoa. Mun edelläni nuori nainen tiukoissa legginsseissä ja napa paljaana. Vasemmassa jonossa lauma nuoria naisia supertiukoissa minihameissa.
Siinä sitten yrität katsella ympärillesi kohdistamatta katsetta perseenesittelijöihin.
Jossain vaiheessa huomaan että oikeassa jonossa nuori nainen tuijottaa suoraan silmiin. Katson muualle, ja kun taas katson oikealle niin sama homma.
No, whatever. Siinähän tuijottaa. Saan juomani, ja sitten tämä nainen kävelee kaverinsa kanssa ohi todeten "ihan v*tun ällöttävää kun kuolataan tolleen, mulla on tavalliset vaatteet päällä!".
Vastasin epäuskoisena että "mitä v*ttua???" kun mimmi käveli ohi, ja taas tuijotus suoraan silmiin.
Tämä tuntuu olevan meininki nykyään. Nuoria naisia saa katsoa jos on pitkä, komea tai kuuluisa. Muussa tapauksessa ei saa katsoa edes yleisesti heidän suuntaansa. Ja kun nuori nainen testaa katsekontaktilla että kyyläätkö sä mua (se kait sen tuijottamisen tarkoitus lopulta oli), pitää sulkea silmänsä ja katsoa kengänkärkiin anteeksipyytelevästi.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui raflassa kuukausi sitten.
Kolme juomajonoa. Mun edelläni nuori nainen tiukoissa legginsseissä ja napa paljaana. Vasemmassa jonossa lauma nuoria naisia supertiukoissa minihameissa.
Siinä sitten yrität katsella ympärillesi kohdistamatta katsetta perseenesittelijöihin.
Jossain vaiheessa huomaan että oikeassa jonossa nuori nainen tuijottaa suoraan silmiin. Katson muualle, ja kun taas katson oikealle niin sama homma.
No, whatever. Siinähän tuijottaa. Saan juomani, ja sitten tämä nainen kävelee kaverinsa kanssa ohi todeten "ihan v*tun ällöttävää kun kuolataan tolleen, mulla on tavalliset vaatteet päällä!".
Vastasin epäuskoisena että "mitä v*ttua???" kun mimmi käveli ohi, ja taas tuijotus suoraan silmiin.
Tämä tuntuu olevan meininki nykyään. Nuoria naisia saa katsoa jos on pitkä, komea tai kuuluisa. Muussa tapauksessa ei saa katsoa edes yleisesti heidän suuntaans
Mitä herrasmiesmäisempi olet, sitä enemmän sinua tylytetään.
Naiset ovat lopulta raukkamaisia juonittelijoita. Kun mies osoittaa heikkoutta, tämä saa kyytiä.
Vahvat miehet saavat tuijotella ja vaikka kommentoida persettä, eivätkä naiset valita siitä.
Pitääkö näitä tuijottajia ottaa koko ajan lisää?
Mulla on vähän sama, mun normaalikatse on kuulemma kuin murhaajalla, olen siis nainen. En viitsi silläkään aiheuttaa tahatonta mielipahaa miehille, siksi katselen aina maahan.
Onko silmiin katsominen siis kutsuhuuto petipuuhiin tai lähestymiseen?