Nainen, ahdistutko jos tuntematon mies luo sinuun katsekontaktin?
Otsikossa kysymys. Yritän itse nykyään aina katsoa maahan tai muualle varsinkin jos vastaan tulee nuori nainen, en katso kohti. Aiemmin on valitettu tai katsottu murhaavasti takaisin kun olen vahingossa tai ajatuksissa katsonut päin, mutta nykyään ymmärrän olla asian suhteen varovaisempi. Ymmärrän täysin että varsinkin nuoret naiset joutuvat kokemaan paljon ahdistelua ja häirintää miehiltä, mutta kyllästyttää että kaikki miehet joutuvat siitä kärsimään. No elämä on.
- Kolmekymppinen mies
Kommentit (111)
En, koska en näe ihmisten kasvoja selvästi useimmiten, koska en pidä silmälasejani. Elämäni kiertää niin samoja kehiä, että lasit on useimmiten kotelossaan kassissani, koska ei ole tarvetta nähdä yksityiskohtia.
Kyllä mä vähän ihmettelen että miten sinä ap oikein olet katsonut jos sinulle on siitä valitettu? Olet tuijottanut kuola suupielistä valuen puolet nuorempia naisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän välttää katsekontaktia ainakin pari-kolmekymppisiin naisiin. Ongelmaksi muodostuu se että nuoret naiset tuijottavat minua :D sen huomaa sivusilmällä vaikka itse pyrin välttämättän katsekontaktia. Olen siis itsekin vielä melko nuori.
Miksi yrität välttää katsekontaktia? Varsinkin jos he katsovat takaisin.
Koska aiemmin on tuon ikäisiltä naisilta tullut niin paljon paskaa niskaan sen takia jos olen kiinnittänyt heihin huomiota. Nykyään he saattavat myös monesti samalla kuvata videota Tiktokiin ja voivat pilata kenen tahansa miehen maineen hetkessä.
ööö... ei voi. Perehdy lakiin.
Kyllä vaan voi ja niin tapahtuukin päivittäin jollekin ja jossain mittakaavassa. Lakia ei asia kiinnosta.
Kostun, jos joku Brad Pittin tyylinen mies katsoo ja hymyilee. Muuten ahdistun ja raivostun.
Tilanne on erittäin hankala tällä hetkellä. Asun kerrostalossa, ja olen tullut siihen lopputulokseen, että en uskalla sanoa naisille hyvää huomenta tai päivää, ettei vaan joku tulkitse sitä seksuaaliseksi ahdisteluksi. Se, mitä ennen pidettiin hyvinä käytöstapoina voidaan nykyään juridisesti tulkita rikolliseksi toiminnaksi. Ajat ovat muuttuneet.
Naiset katsovat minua tosi usein, joskus leveästi hymyillen, joskus haikaillen. Tällaista se kai on, kun on tarpeeksi komea.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä vähän ihmettelen että miten sinä ap oikein olet katsonut jos sinulle on siitä valitettu? Olet tuijottanut kuola suupielistä valuen puolet nuorempia naisia?
Ihan normaalisti katsonut. Ehkä olen sitten lievästi hymyillyt mikä on laukaissut jonkinlaisen reaktion heissä. Olen vielä itsekin reilusti alle 40-vuotias.
-AP
Riippuu miten katsoo ja millainen mies.
Jos on limainen setämies niin yök.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukut taas miehiltä ja 50-60v naisilta jotka eivät ymmärrä mitään ahdistelusta?
Kysymys on täysin aiheellinen
Eihän me oltu koskaan nuoria. 🙄
Kyllä mun ikäistäkin voidaan ahdistella. Varsinkin kaunista isorintaista naista.
Vierailija kirjoitti:
Naiset katsovat minua tosi usein, joskus leveästi hymyillen, joskus haikaillen. Tällaista se kai on, kun on tarpeeksi komea.
Kuulostat Mika Aaltolalta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että Aaltola ei ole komea...
Ei, mutta se, että tuijottaa 30 senttiä silmieni alapuolelle häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että Aaltola ei ole komea...
"-Sitä oli pitkä, ja varmaan aika komeakin, ja siitä sitten seuraa asioita, Aaltola kertoo. Iltalehden Totuus minusta -ohjelmassa Aaltola myöntää itsekin olleensa nuorempana naistenmies, vaikka hän oli ujo."
Eikö nykyään ole kohteliasta katsoa silmiin? Miksi se ahdistaisi?
Tätä se on kun on pakko apinoida USAn liberaaleja osavaltioita.
Jos joku nainen katsoo minua niin katson niin vihaisesti takaisin kuin osaan,en piittaa sen enempää miesten kuin naistenkaan vilkuiluista.
Tällä tarkoitin sitä kuten kävi yhdelle kaverilleni: nainen oli kääntänyt puhelimen kameran häneen, kuvannut ja julkaissut videon ja kun kyseisellä tylleröllä oli vähän normaalia enemmän seuraajia niin senhän tietää miten siinä kävi. Tämä ei tosin tapahtunut kadulla vaan kuntosalilla. Ei siihen lailla ole mitään merkitystä.
Luvatta kuvatun kuvan julkaiseminen voi johtaa eräissä tapauksissa kunnianloukkaukseen tai yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämiseen.
Toisin sanoen et voi julkaista kuvaa nettiin ilman kuvatun lupaa.
Tällä tarkoitin sitä kuten kävi yhdelle kaverilleni: nainen oli kääntänyt puhelimen kameran häneen, kuvannut ja julkaissut videon ja kun kyseisellä tylleröllä oli vähän normaalia enemmän seuraajia niin senhän tietää miten siinä kävi. Tämä ei tosin tapahtunut kadulla vaan kuntosalilla. Ei siihen lailla ole mitään merkitystä.