Nainen, ahdistutko jos tuntematon mies luo sinuun katsekontaktin?
Otsikossa kysymys. Yritän itse nykyään aina katsoa maahan tai muualle varsinkin jos vastaan tulee nuori nainen, en katso kohti. Aiemmin on valitettu tai katsottu murhaavasti takaisin kun olen vahingossa tai ajatuksissa katsonut päin, mutta nykyään ymmärrän olla asian suhteen varovaisempi. Ymmärrän täysin että varsinkin nuoret naiset joutuvat kokemaan paljon ahdistelua ja häirintää miehiltä, mutta kyllästyttää että kaikki miehet joutuvat siitä kärsimään. No elämä on.
- Kolmekymppinen mies
Kommentit (111)
Voi katsoa kunhan ei riisu minua katseellaan. Elämänkokemuksen jättämät jäljet ovat niin raadolliset että se olisi rumaa katsottavaa. Olen kuin ruumis joka on puettu jätesäkkiin jota lokit käy syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Tällä tarkoitin sitä kuten kävi yhdelle kaverilleni: nainen oli kääntänyt puhelimen kameran häneen, kuvannut ja julkaissut videon ja kun kyseisellä tylleröllä oli vähän normaalia enemmän seuraajia niin senhän tietää miten siinä kävi. Tämä ei tosin tapahtunut kadulla vaan kuntosalilla. Ei siihen lailla ole mitään merkitystä.
Luvatta kuvatun kuvan julkaiseminen voi johtaa eräissä tapauksissa kunnianloukkaukseen tai yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämiseen.
Toisin sanoen et voi julkaista kuvaa nettiin ilman kuvatun lupaa.
Etenkään kuntosalilla.
Vastikään oli ketju, jossa joukko ihmisiä ahdistui siitä, että maanantaisin työkaveri kysyy, miten viikonloppu meni. Olin ihan ihmeissäni, että tällaisia ihmisiä on, ei mahtunut mun maailmankuvaan. Tämä katsekontaktista ahdistuminen menee samaan sarjaan. Palsta avartaa.
En, hymyilen ystävällisesti ja jatkan matkaa, ellen saa tyypistä joitain creepyviboja. Silloin käännän katseen pois nopeasti.
En ahdistu koska en koskaan katso miehiä esim kadulla. En siis tiedä katsooko joku minua eikä katsekontaktia voi syntyä. En edes muista milloin olisin katsonut vierasta miestä silmiin.
"Tällä tarkoitin sitä kuten kävi yhdelle kaverilleni: nainen oli kääntänyt puhelimen kameran häneen, kuvannut ja julkaissut videon ja kun kyseisellä tylleröllä oli vähän normaalia enemmän seuraajia niin senhän tietää miten siinä kävi. Tämä ei tosin tapahtunut kadulla vaan kuntosalilla. Ei siihen lailla ole mitään merkitystä."
Ehkä nainen pelkäsi että kaverisi on niitä miehiä jotka kuvaavat salaa naisten perseitä ja jakavat ulilaudalle.
Keski-ikäisenä naisena ahdistaa minuun kohdistuva teini-ikäisten tyttöjen tuijottaminen, johon liittyy supinaa, osoittelua ja kikatusta.
Vierailija kirjoitti:
"Tällä tarkoitin sitä kuten kävi yhdelle kaverilleni: nainen oli kääntänyt puhelimen kameran häneen, kuvannut ja julkaissut videon ja kun kyseisellä tylleröllä oli vähän normaalia enemmän seuraajia niin senhän tietää miten siinä kävi. Tämä ei tosin tapahtunut kadulla vaan kuntosalilla. Ei siihen lailla ole mitään merkitystä."
Ehkä nainen pelkäsi että kaverisi on niitä miehiä jotka kuvaavat salaa naisten perseitä ja jakavat ulilaudalle.
Joten hän päätti sitten itse kuvata ja jakaa videon pelkän oletuksen perusteella? :D
En. Ahdistun vasta, jos mies jatkaa lähestymistä, vaikka en vastaa katseeseen ja teen selväksi etten ole hänestä kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Vastaan nyt suurimman osan nuorten naisten puolesta: en halua että kukaan tuntematon mies katsoo minuun päin jos tulee esimerkiksi kadulla vastaan. Olen joutunut kärsimään niin paljon ahdistelusta. Mielestäni on täysin oikein että kaikki miehet joutuvat kärsimään seurauksista vaikka kaikki eivät ahdistelisikaan.
Asiahan ratkeaa vain ja ainoastaan sillä että miehet alkavat kouluttamaan itseään ja toisiaan olemaan ahdistelematta, niin naisten ei pidä kärsiä ja uskaltavat ottaa vastaan niitä normaaleja katseita.
Miesten kärsimys on aika liioitteleva termi kun puhutaan pelkästä varovaisesta asenteesta heitä kohtaan. Se ei uhkaa heitä millään tavalla. Kun puhutaan naisten kärsimyksestä, se liittyy aina fyysiseen koskemattomuuteen ja henkeen. Miesten kärsimys on aina pelkkä loukkaantuminen, paha mieli, ja vielä ihan tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten hän päätti sitten itse kuvata ja jakaa videon pelkän oletuksen perusteella? :D
Hyökkäys on paras puolustus!
Vierailija kirjoitti:
Jos joku nainen katsoo minua niin katson niin vihaisesti takaisin kuin osaan,en piittaa sen enempää miesten kuin naistenkaan vilkuiluista.
Mikset samalla vaivalla katsoisi ystävällisesti takaisin?
Katsekontaktiin vaaditaan kaksi osapuolta, miksi ahdistuisin siitä että itse katson toista silmiin ja hän katsoo takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Katsekontaktiin vaaditaan kaksi osapuolta, miksi ahdistuisin siitä että itse katson toista silmiin ja hän katsoo takaisin?
Näin se menee. Minulla on ainakin ollut muutama todella pitkä katsekontakti kiinnostavien miesten kanssa. Miksi ahdistuisin kun itse katson takaisin.
Katsekontakti on tilanne, jossa kaksi henkilöä katsoo toisiaan silmiin samaan aikaan. -wikipedia
En, mutta olen jo yli 40.
Alle 35v katsoin minäkin takaisin murhaavasti, kun koko ajan ahdisteltiin. Nykyään 98% miehistä ei enää uskalla ahdistella, ja ne jotka uskaltavat, saavat kuulla kunniansa (aiemmin minulla ei ollut riittävästi itseluottamusta sanomaan pahasti).
En ota mitään katsekontaktia vieraisiin miehiin joten ei ahdista. Vasta kun aletaan seuraamaan, käpälöimään ja huutelemaan, ahdistaa. Onneksi nykyään tästä voi ilmoittaa poliisille, aiemmin ei näin ollut. Tai ainakaan aiemmin näitä ei otettu kovinkaan vakavasti. On hienoa, että naisten turvallisuuteen kiinnitetään nykyään enemmän huomiota. Toivottavasti jatkossa yhä enemmän.
Vaikka olen vähän ujo, niin en ahdistu siitä. Kunhan katseenluonti on ok eikä negatiivista . Sellainen ahdistaa jos vastaan tulee jokin teiniporukka tai muu porukka, ja sieltä sitten tiiraillaan ja supistaan tai hekotetaan, vaikka kyse voi olla heidän omista heko-höröjutuistaan, mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun minä katson naisia silmiin he jää tuijottaa ja alkavat hitaasti hymyilemään.
M36
Sama mulla. Yks kaupan kassa jopa sanoi että hänellä loppuu työpäivä puolen tunnin kuluttua.
Työni puolesta olen joutunut näitä asioita paljon hoitamaan. Henkilöstä otettua kuvaa ei saa julkaista nettiin ilman kuvatun lupaa.