Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaan vanhanaikaista tiskipöytää?

Vierailija
21.09.2024 |

Asumme asunnossa jossa keittiössä on puujäljitelmätaso ja siihen upotettu yksi allas.

Vain yksi allas on hankala ja laminaattipintaa jää aina jotenkin tahraiseksi pyyhinnän jäljiltä.

Ovat kuitenkin rempattu hetki sitten joten ei haluta lähtä vaihtamaan.

Tiskipöydättömyys on kyllä valinta missä mennään jotenkin estetiikka ja muoti edellä.

Käytännöllinen ei ole.

Kommentit (182)

Vierailija
81/182 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tätä minäkin ihmettelen. Ei likaisia astioita kuulu altaaseen latoa"

Onneksi olkoon. Olette meidän tavallisten ihmisten yläpuolella kun teillä laitetaan aina ja kaikki astiat heti koneeseen.

Minulla ei ole konetta vaan tiskaan käsin mutta ei niitä tiskejä altaaseen laiteta vaan likaiset ovat tiskipöydällä. En tiskaa joka päivä mutta allasta tarvitsen päivittäin joten sen on oltava vapaana. Eri

Vierailija
82/182 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudehko asunto, siinä yksi pyöreä allas!. Esim isot uunipellit joutuu pesemään suihkun alla!

Samassa asunnossa osa keittiön kaapistoa (kulmissa) tehty niin että kulmassa ei ole ovea, vaan jos sinne jotain laittaa kulman taa, niin se on kirjaimellisesti siellä, ei käytössä koskei sieltä voi ottaa mitään "normaalisti".  Haluaisin oikeasti tavata sen joka tämän keittiön suunnitteli! gggggrrrrrrrrrrr

Minun vuokra-asuntoni keittiössä on kaappi, jonka ovi sopii aukeamaan vain täydellisen hiotulla liikeradalla joka on pitänyt erikseen opetella. Sellainen kummallinen kulmakaappi, jonka ovi on keskeltä nivelletty, en osaa selittää. Vedettävän roskiskaapin ovi sen sijaan ottaa joka kerta mukaansa maalia sähköuunin avauskahvasta, koska kaikki on mahdutettu paikoilleen liian ahtaasti. Mutta on sentään kaksiosainen tiskiallas, kiitos jeesus siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/182 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon. Olette meidän tavallisten ihmisten yläpuolella kun teillä laitetaan aina ja kaikki astiat heti koneeseen.

Ei meillä ainakaan, kyllä ne saattavat siinä pöydällä lojua. Mutta koskaan eivät tiskialtaassa, hyi sentään. 

Vierailija
84/182 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä olisi ihanaa, jos olisi yksi iso suorakulman mallinen allas. Sellainen "country-style", valkoinen ja syvä.

Minulla on sellainen juuri. 120 cm pitkä. Kätevä kuin mikä esim. pestä uunipelti ja isot kattilat. Laskutilaa on riittävästi myös ja ne ovat travertinokiveä. Viisi vuotta sitten teetin remontin. 

Vierailija
85/182 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ainakaan, kyllä ne saattavat siinä pöydällä lojua. Mutta koskaan eivät tiskialtaassa, hyi sentään. 

Lojuvat likaisena ja haisevaan pöydällä, hyi sentään. 

Vierailija
86/182 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole konetta vaan tiskaan käsin mutta ei niitä tiskejä altaaseen laiteta vaan likaiset ovat tiskipöydällä. En tiskaa joka päivä mutta allasta tarvitsen päivittäin joten sen on oltava vapaana. Eri

Sama täällä, miksi niitä sinne altaaseen laittaisin? Siellä olisivat tiellä ja epähygienistakin jos likaisten päällä pesee käsiä tai huutelee vaikka veitsiä tai salaattia. Tiskipöytä on astioita varten, ja siinä myös odottavat huuhtelua pesun jälkeen. 

Vierailija
87/182 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä astioita teillä nyt sitten jää tiskattavaksi tiskikoneen käytön jälkeen?

Pellit, veitset, syömätikut, teräspillit, teesuodattimet, teflonpannut, hienostelukupit, sekalaiset pikkunippelit, jalalliset viinilasit jne.jne.

Näistä voi lähes kaikki pestä koneessa.

Hienostelukupeissa on kultaus reunassa, eli on ehdoton tiskikonekeilto.

Mä olen pessyt tällaisiakin koneessa eivätkä toistaiseksi ole menneet miksikään, kun käytetään muutenkin niin harvoin. Eikä toisaalta haittaa vaikka jossain vaiheessa menisivät huonoksi, kun kyseessä on käyttöesineet, joita on turha jälkipolvillekaan säästää, heitä ei minikokoiset kahvikupit kiinnosta.

Vierailija
88/182 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi allasta ja kunnon tiskipöytä, terästä kaikki. Keittiöremppa siintää tulevaisuudessa, mutta tätä asiaa ei muuteta. 

Vierailija
89/182 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lojuvat likaisena ja haisevaan pöydällä, hyi sentään. 

Enemmän ne haisevat altaassa koska siellä on kosteampaa. Altaassa säilyttäminen on se epähygienisempi tapa. 

Vierailija
90/182 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi iso upotettu komposiittiallas. Olen varsin tyytyväinen, siinä tiskaa uunipellin ja muut käsintiskattavat jutut. Vanha rosterinen on kesäkeittiössä käytössä. Mietittiin kyllä mennäänkö vanhalla rosterisella kahden ison altaan mallilla, mutta päädyttiin tuohon yhteen isoon kun ei juurikaan käsin tiskata.

Vierailija
91/182 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pesen pellit koneessa"

Wtf?

Millainen astianpesukone pitää olla jotta tavallinen uunipelti mahtuu sinne??

Älkääkä vaan sanoko että yläkoriin lappeelleen.

Ei mahdu niinkään. Ja jos mahtuisi niin miten energiatehokasta se sitten on että kone on vain pyolitäynnä ja yläosan tilan vie kokonaan yksi pelti

Siemensin koneissa on VarioFlexPro korit, joilla voidaan muuttaa koneen sisätilan tasoja niin, että esim. pellit mahtuvat.

https://www.siemens-home.bsh-group.com/fi/kodinkoneet/astianpesukoneet/…

Vierailija
92/182 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olishan se aivan kauheaa, jos TISKIT olisivat TISKIaltaassa. 

Vierailija
93/182 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että toisissa talouksissa ei tule käsitiskiä. Meillä tulee esim. mehupulloja, juomapulloja, Oltermannin kannet (eivät kestä konepesua), puiset lastat ja kauhat, saviset uunivuoat, nenäkannu... Kaikkia noita olen pessyt kuluneen viikon aikana.

Osaa juoda lasista, en tarvitse pulloa.

En juo mehua ja eikös ne ole kierrätyspulloja?

Miksi peset juustopakkauksen kannet?!?!

Pari kauhaa pesee minuutissa. 

En osta vuokia jotka ei kestä konepesua, valintakysymys. 

Nenäkannu desinfioidaan kiehuvalla vedellä, ei sitä tiskata tiskialtaassa, todella epähygieenistä!

"Pellit, veitset, syömätikut, teräspillit, teesuodattimet, teflonpannut, hienostelukupit, sekalaiset pikkunippelit, jalalliset viinilasit jne.jne" 

Veitset, suodattimet ja paistinpannut voi ihan hyvin pestä koneessa. Pillejä ei käytetä, tai osta kertakäyttöisiä (ihan oikeasti, tuo näpertely on ihan anekauppaa eikä siitä ole mitään hyötyä). Syömätikut 🙄🙄🙄. Syö haarukalla, snobi. Myös kunnolliset lasit kestää konepesua.

Kuulostaa olevan itsetehty ongelma, kun uhalla A) pesette käsin asioita jotka voisi pestä koneessa ja B) hankitte turhaa tirpettä jota ei voi laittaa koneeseen.

Voihan sitä noinkin toki sen marttyyrin kruununsa lunastaa. 

Vierailija
94/182 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tiskipöytätason voi vaihtaa helpohkosti räjäyttämättä muuten hyvökuntoista keittiötä.

Ja perinteisiä terästasoja saa mittojen mukaan edelleen. Tosin kuluttajaversiot ovat paljon ohuempia ja lötkömpiä kuin ennenvanhaan - suosittelen ravintolakeittiöversiota.

90-luvulla rempattiin keittiö minun mittojeni ja käyttötarpeitteni mukaan.

Tiskipöydän teräskansi teetettiin. On vankkaa tavaraa, 2 isoa allasta sekä laskutilaa. Teettäminen maksoi tuolloin n. 1,5-2 kertaa sen, mitä rautakaupassa olisi maksanut.

Myös pöytäkorkeus sekä kuivauskaapin alin taso on minulle suunniteltu. Olen 153 cm pitkä, ja parimetrinen remonttireiska yritti kakistella standardimitoista. Totesin, että täällä toimii mun standardit.

Keittiöni on hyvä ja palvelee minua niin kauan kuin sitä tarvitsen. Standarditietoista remonttimiestä ei ole kalusteiden asentamisen jälkeen näkynyt kyökissäni, joten kyllä sanoisin, että jos suunnittelemaan pääsette, vaatikaa itseänne palvelevat toteutukset. - Ystäväni antoi mennä yleisten standardien mukaan. On pituiseni, joten joutui hankkimaan paksupohjaiset kengät (6 cm), jotta ylettää työskennellä ikiomassa keittiössään.

Vierailija
95/182 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ilmiötä ihmettelen virolaisissa asunnoissa. Joku kosteutta kestämätön taso, jossa pieni pyöreä allas. Ei tiskikonetta. Hanan vieressä seinässä avoin pistorasia. 

Pesepä siinä tiskit ja mahdollisesti uunipelti jne. 

Vierailija
96/182 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on alkuperäinen 70-luvun teräksinen tiskipöytä ja se on ihan karsean näköinen, kun ei jaksa joka päivä putsata koko pöytää siihen sopivalla aineella, joka ei jätä rumia länttejä. Kaksi allasta on toki kätevä, mutta pöytätason haluaisin ihan mitä tahansa muuta materiaalia, kun se toimii myös säilytystilana pienessä keittokomerossa. 

Vierailija
97/182 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kunnon keittiö. On työtilaa ja kaksi allasta. Minä tiskaan kaiken käsin ei ole konetta enkä kaipaa sitä. En kiduta itseäni. Pyykkikone on.

Meillä myös keittiö vuodelta 1982. Rosterinen allas/ tasosysteemi. Ihan kätevä ja helppo pitää siistin- Tiskikone on mutta se on kattilakaappina. Kahden henkilön taloudessa ei tiskikonetta tarvita. Kun oli pienet lapset ja molemmat töissä niin tiskikonetta käytettiin.

Vierailija
98/182 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tiskipöytätason voi vaihtaa helpohkosti räjäyttämättä muuten hyvökuntoista keittiötä.

Ja perinteisiä terästasoja saa mittojen mukaan edelleen. Tosin kuluttajaversiot ovat paljon ohuempia ja lötkömpiä kuin ennenvanhaan - suosittelen ravintolakeittiöversiota.

90-luvulla rempattiin keittiö minun mittojeni ja käyttötarpeitteni mukaan.

Tiskipöydän teräskansi teetettiin. On vankkaa tavaraa, 2 isoa allasta sekä laskutilaa. Teettäminen maksoi tuolloin n. 1,5-2 kertaa sen, mitä rautakaupassa olisi maksanut.

Myös pöytäkorkeus sekä kuivauskaapin alin taso on minulle suunniteltu. Olen 153 cm pitkä, ja parimetrinen remonttireiska yritti kakistella standardimitoista. Totesin, että täällä toimii mun standardit.

Keittiöni on hyvä ja palvelee minua niin kauan kuin sitä tarvitsen. Standarditietoista remonttimiestä ei ole kalusteiden asentami

Juurikin näin, keittiö omien tarpeiden mukaan. Meillä puolestaan standardia 10cm korkeampi tasokorkeus koska ollaan molemmat pitkiä. Meidän keittiöremppa tehtiin jokunen vuosi sitten, mutta vanha terästiskipöytä kierrätettiin tähän uuteen. Paljon parempaa materiaalia kuin uudet ja pienellä huomiselle kuin uusi.

Vierailija
99/182 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 80-lukulaisessa kerostaloasunnossa 2 allasta mutta toisessa ritilä.

Mun mielestä molemmissa tulppa.

Sais sen tiskiveden, ja toiseen huuhteluveden.

Mitä tarkoitat mun mielestä molemmissa tulppa?

Vierailija
100/182 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi tosi iso allas. Niin iso, että uunipelti mahtuu. Se riittää oikein hyvin. Mutta sinä taidat kaivata sen altaan vieressä olevan teräspöydän perään? Meillä ei ole sitä, mutta olemme ratkaisseet asian laittamalla kuivausalustan siihen altaan viereen. Ostettu Normalista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme