Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömiä on enemmän kuin avoimia työpaikkoja

Vierailija
20.09.2024 |

Työttömiä on noin 11 kertaa avointen työpaikkojen määrä. Työttömät eivät voi mennä töihin, koska sellaista työtä ei ole. Olen koulutukseltani filosofian maisteri, valmistunut pääaineenani matematiikka, ja olen lähettänyt (kyllä, olen laskenut) 1211 työhakemusta. Olen työtön.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen filosofian maisteri, mutta en matematiikan vaan kielten. Silti minäkin jmmärrän sen, ettet voi jättää yhtälöstä yhtä muuttujaa pois ja kuvitella saaneesi oikean vastauksen.

Joten kyseenalaistan sinun matematiikan osaamisesi, enkä ihmettele, ettet ole työllistynyt. Lisäksi kritisoin työhakutaitojasi. Minä kielten maisterina teen ajoittain myös matematiikan opettajan töitä, kun ei teitä matematiikkaihmisiä ole tekemässä. Joten töitä olisi.

Se yhtälön puuttuva muuttuja on piilotyöpaikat. Niitä on. Meidän perheen neljästä aikuisesta kolme on töissä piilotyöpaikoissa, joita ei ole ikinä ilmoitettu missään. Vaan ensin on verkostoiduttu ja tuotu osaaminen verkoston tietoon. Ja sitten sieltä on pyydetty töihin. Tuo ei ole niin salatiedettä kuin miltä se kuulostaa, vaan ihan tavallista elämää, jossa ollaan avoimia ja aktiivisia.

Piilotyöpaikat erikseen mut jos ei oo suhteita?

Vierailija
42/73 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vain reippaasti hakemaan vaihtoehtoiselta alalta. Aina voi mennä mäkkäriin tai tehdä siivouskeikkaa pimeästi parempituloisten perheiden kodeissa.

Ei mäkkäriinkään niin vain mennä, pimeä työ on laitonta. Olet aivoton ääliö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpäs nyt aloittaja valehtele. Meillä on työvoimapula ja se tarkoittaa että avoimia paikkoja on selvästi enemmän kuin hakijoita ja työttömiä. Etkös sinäkään nyt mitään tajua?!

T. pertti(ina) p. broileri, poliitikko, toimittaja ja ylpeä vihervasemmistofeministi jo kuudennessa polvessa

Vierailija
44/73 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskakuskiksi pääsee lähes kuka vaan ajotaitoinen.

Kelpaisi kyllä mutta kun ei ole sitä ajokorttia, pelkkä ajotaito ei riitä.

Vierailija
45/73 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläpäs nyt aloittaja valehtele. Meillä on työvoimapula ja se tarkoittaa että avoimia paikkoja on selvästi enemmän kuin hakijoita ja työttömiä. Etkös sinäkään nyt mitään tajua?!

T. pertti(ina) p. broileri, poliitikko, toimittaja ja ylpeä vihervasemmistofeministi jo kuudennessa polvessa

Olet ääliö persu.

Vierailija
46/73 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin selkeän vastauksen siihen, kun juuri lakia helpotettiin irtisanomisen suhteen, että tietyt ihmiset saadaan pois sieltä työelämästä, niin mihin ja miten nämä ihmiset tulisi saada töihin.

Oletteko sitä mieltä, että kovalla työllä haitaksi koetut työntekijät pitää laittaa jonkun toisen yrityksen/yrittäjän riesaksi, odottamaan seuraavaa irtisanomista??

Vierailija
47/73 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustakaa yrityksiä.

Ai ette te tiedä mitä tekisitte niissä tai kuka palveluitanne edes ostaisi.... aivan

Kun työtön ottaa ensin sen starttirahan ja sitten ison velan ja sitten puolen vuoden päästä konkurssin ja velatkin jää veronmaksajille, niin tämä tulee 10 kertaa kalliimmaksi, kun se, että tuokin olisi vain istunut sohvalla.

Ai niin, jos se pizzeria menestyykin, niin siitä kulman takaa kaatuu se toinen pizzeria pois ja siitä tulee työtön, että se on sitten parhaassa tapauksessa plus-miinus nolla.

Voiko joku perustella mitä järkeä tässä on????????

Tämä on vain 1 esimerkki siitä, kuinka kalliiksi kaikki työttömien pompottelu ja hyysääminen tulee ja ajatelkaapa montako tuhatta asiantuntijaa käyttää miljoonia työtunteja, jotka menevät kaikki kankkulan kaivoon ja tämä tulee veronmaksajille todella kalliikksi.

Paljon halvempaa olisi antaa työttömän vain olla, osa saa työtä, osa ei, sitä ei kovin paljon nämä kalliit toimenpiteet muuta.

ps ja kuka palkkaa sellaisen joka ei halua tehdä töitä, palkaisitko sinä yrittäjänä mahdollisimman huonon tekijän? miksi tällaisen ei sitten vain anneta olla vaan siihen käytetään aikaa ja rahaa?

Vierailija
48/73 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen selasin avoimia työpaikkoja tunteja netissä .. samat työpaikat tulivat useaan kertaan kun kokosuomea katselin todellisuudessa avointen työpaikkojen määrä on ehkä 1/3 kokonaismäärästä ja suurinosa sellaisia mestari tasoa vaaditaan harjoittelijan palkalla !!

Mutta meillä on niiiiiiin hyvä hallitusohjelma:(

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2e0011c0-db33-49f9-beaa-f2eb2e1f7…

Vierailija
49/73 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt justiinsa YT:t menossa vähän joka paikassa, porukkaa potkitaan ihan urakalla pihalle lisää

Vierailija
50/73 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskakuskiksi pääsee lähes kuka vaan ajotaitoinen.

Ei pääse mutta noihin ns jakeluautoihin on työllistetty väkeä väkisin ja täälä Helsingissä oli noin 1-2 vuotta sitten sellainen tilanne, että jopa satojen virastojen ja koulujen pihoissa oli luultavasti "puoli tahallisesti" törmäilty kaiteisiin, ajettu istutuksia ja nurmikoita ja aitoja nurin ja joitain ikkunoita ja muita, että se loppui se "laitetaan nämä väkisin töihin" projekti hyvin lyhyeen.

Vierailija
51/73 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kouluttaa kalliilla eri alojen osaajia, kun osaaminen haaskataan pitämällä ihmiset työttöminä. Se vasta rahantuhlausta onkin.

Vierailija
52/73 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ääliö persu.

Toimituksessa (vähemmän yllättäen) triggeröidyttiin ja ainoa argumentti minkä toimittaja (vielä vähemmän yllättäen) keksi oli persuttelu. Ei ihme että lehdet on täynnä roskaa kun tuon parempaa ei toimittajasta irtoa edes sähköshokeilla. 

Vierailija
53/73 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirvesmieheksikin pääsee jos osaa käyttää kirvestä.

Haita paskaa ..Sadottain on mennyt rakennusfirmoja isojan konkurssiin..eikä näille tuhansille kirvesmiehille ole töitä ,joten tuki turpasi.

Vierailija
54/73 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas väitetään että töitä kyllä saa, mutta kertokaa nyt että miten! Osaamista on parillekin alalle ja niiden lisäksi olen hakenut aika lailla kaikkea fyysisistä suorittavista töistä lähtien. Päivät teen yhdeksän euron työtä asiantuntijatasolla, illat haen töitä kaikesta mahdollisesta. Ainoa, mitä en hae, on feissaajan tai puhelinmyyjän työ, koska en kestä tyrkyttää (olen kyllä kokeillut sitä puhelunmyyntiä, kyse ei ole vain siitä että kuvittelisin etten pärjää).

Hakupaperit on aina kunnossa, räätälöin jokaisen hakemuksen huolellisesti. Lähetän myös avoimia hakemuksia, yritän olla aktiivinen linkkarissa, etsin piilotyöpaikkoja verkostojen kanssa. 

Niin että minne mä nyt voin mennä töihin? C-korttia ei ole eikä ole varaa ajaa (eikä siihen saa tukea, koska valmiiksi c-kortillisia on joka työpaikkaa hakemassa reilut määrät). B-kortti ja trukkikortti on. 

Kuulemma olen kotona makaava loinen. Mielelläni muuttaisin tämän, mutten selvästi osaa.

Vierailija
55/73 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle te- toimiston virkailija sanoi suoraan, että tilanne on toivoton. Puhelu kesti minuutin ja hän vain toivotti voimia. Olen 61 v työtön.

Minulle ei enään edes soiteta. T.saman ikäinen

Vierailija
56/73 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet ihan maisteri, osasit siis itse päätellä tuon työttömien ja avoimien työpaikkojen suhteen?

Vierailija
57/73 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

PERSUJEN   JANI  MÄKELÄ  SANOI   TV  HAASTATTELUSSA ETTÄ   NIITÄ  TYÖPAIKKOJA  EI  OLE  ..sen kyllä tiedämme ilman hänen julistamista ...👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Vierailija
58/73 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PERSUJEN   JANI  MÄKELÄ  SANOI   TV  HAASTATTELUSSA ETTÄ   NIITÄ  TYÖPAIKKOJA  EI  OLE  ..sen kyllä tiedämme ilman hänen julistamista ...👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Mitäs moukat tähän sanoo. ?????????

Vierailija
59/73 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko siellä huudellaan että mene lapsia hoitamaan tai hoivatyöhän vanhainkotiin. Voisit roskia kerätä tai pientareet siivota.(9e päivärahan päälle). Joka näitä huutelee voi ihan itse mennä, eiköhän jokainen työnhakija halua oikean työn joka elättää. Nämä päihderiippuvaiset, on oma lukunsa, kukaan ei niitä palkkaa.

Vierailija
60/73 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut tietyn pituisen ajanjakson työttömänä, esimerkiksi vuoden, pitäisi saada automaattisesti oikeus opiskella päivärahalla. Näin saataisiin paremmin työvoiman kysyntään sopeutettua osaamista. 

Suomi maksaa yrityksille monta kertaa enemmän yritystukia kuin mitä työttömät saavat. Yritystuet pitäisi tehdä vastikkeellisiksi siten että jokainen maksettu tuki velvoittaa palkkaamaan ja perehdyttämään maksettuun yritystukeen suhteutetun määrän työttömiä työnhakijoita.

Jos on pulaa osaajista, esimerkiksi lääkäripula, niin lääkäriksi opiskeleville pitää luoda helpotuksia opintojen rahoittamiseen ja valmistuvat lääkärit puolestaan sitoutuvat työskentelemään vaikkapa terveyskeskuksissa saatuihin helpotuksiin suhteutetun ajanjakson, näin helpotetaan työvoimapulaa siellä missä sitä esiintyy.