Työttömiä on enemmän kuin avoimia työpaikkoja
Työttömiä on noin 11 kertaa avointen työpaikkojen määrä. Työttömät eivät voi mennä töihin, koska sellaista työtä ei ole. Olen koulutukseltani filosofian maisteri, valmistunut pääaineenani matematiikka, ja olen lähettänyt (kyllä, olen laskenut) 1211 työhakemusta. Olen työtön.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vain reippaasti hakemaan vaihtoehtoiselta alalta. Aina voi mennä mäkkäriin tai tehdä siivouskeikkaa pimeästi parempituloisten perheiden kodeissa.
Lol hakea mäkkärin kassalle korkeakoulutettuna? Onko tämä vitsi?
Miksi joku koulu toisi muka jonkun vapautuksen pee hommista? Se tuo vain mahdollisuuden tehdä myös muita töitä, mutta jos niitä muita töitä ei ole, tehdään sitä mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Työtön voi mennä koska tahansa töihin. Töitä on monella alalla kuten vaikka roskakuskina jonne pääsee helposti vakituiseksi töihin. Koulutusta vastaavaa työtä jos ei saa niin sitten mennään toiselle alalle töihin niin minäkin olen tehnyt.
Ei moni ota työtöntä ja moniin "helppoihin töihin" on omat hankalat kanavansa, moneen esimerkiksi valitaan ensisijaisesti vaikka terveysongelmaisia tai kielirajoitteisia ja muuta, eikä normaalit pääse edes hakemaan.Ja osa hommista täytetään palkkatuki henkilöillä, niin ei työnantaja ota siihen sellaista tervettä, jolle pitää maksaa palkka, jos sen tekee palkkatuella hänelle ilmaiseksi joku rajoitettu.
Ja tuo roskakuskin homma, se vaatii jo sen C-kortin, eikä sitä enää ala kukaan työnantaja maksamaan, eikä työttömällä ole varaa ja tuokin pitää nykyään uusia vielä todella tiheään tahtiin, että siitäkin tulee paljon kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön voi mennä koska tahansa töihin. Töitä on monella alalla kuten vaikka roskakuskina jonne pääsee helposti vakituiseksi töihin. Koulutusta vastaavaa työtä jos ei saa niin sitten mennään toiselle alalle töihin niin minäkin olen tehnyt.
Ei taida mennä ihan näin. Jokaiseen työhän haetaan siihen sopivinta henkilöä useiden hakijoiden joukosta.
Ainakin 99% töistä täytetään jossain toisessa työssä olevalla ja lopulta niitä paikkoja vapautuu vain sieltä kaikkein alimmalta tasolta, koska jokainen hakee ylöspäin.
Kuinka monen vuoden aikana olet AP lähettänyt nuo 1000 hakemusta?
Vierailija kirjoitti:
Roskakuskiksi pääsee lähes kuka vaan ajotaitoinen.
En ole ikinä nähnyt esim työkkärin sivuilla, että olisi yhtään paikkaa haussa?
Vierailija kirjoitti:
Perustakaa yrityksiä.
Ai ette te tiedä mitä tekisitte niissä tai kuka palveluitanne edes ostaisi.... aivan
Kun työtön ottaa ensin sen starttirahan ja sitten ison velan ja sitten puolen vuoden päästä konkurssin ja velatkin jää veronmaksajille, niin tämä tulee 10 kertaa kalliimmaksi, kun se, että tuokin olisi vain istunut sohvalla.
Ai niin, jos se pizzeria menestyykin, niin siitä kulman takaa kaatuu se toinen pizzeria pois ja siitä tulee työtön, että se on sitten parhaassa tapauksessa plus-miinus nolla.
Voiko joku perustella mitä järkeä tässä on????????
Ja työttömiä tulee vain lisää. Vuoden vaihteessa tältäkin "hyvinvointi"alueelta siirtyy työttömäksi hoitajia koska hallitus pakottaa supistamaan toimintoja ja säästämään. Ketään ei tietenkään irtisanota, mutta määräaikaisten sopimuksia ei vain jatketa.
Hallituksen tähtäimessä on julkisen terveydenhuollon alasajo. Tulevaisuudessa mennään Yhdysvaltojen malliin. Hoitoa saa jos on rahaa tai työnantajan tarjoama hyvä työterveys. Muut saavat rauhassa kuolla.
Työkkäristä soitti ja vihdoin multa loppui pakkotyönhaku kun eläkkeeseen aikaa 4kk, olisikin älytöntä tässä vaiheessa enää hakea. Noremmille pitää työtä järjestää eikä huonontaa tukitöitäkään, en tykännyt että palkkatukityö ei kerrytä työssäoloehtoa, kohta kukaan ei halua liittoonkaan liittyä eikä maksaa jäsenmaksua. Omituinen hallitus, ei mitään todellisuuden tajua työllistymis asioiden hoitamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskakuskiksi pääsee lähes kuka vaan ajotaitoinen.
En ole ikinä nähnyt esim työkkärin sivuilla, että olisi yhtään paikkaa haussa?
Juu, ei nykyään olekaan, aikoinaan työkkärin seinällä oli paljon työpaikka ilmoituksia. Ennen kaikki oli paljon paremmin. Työhön pääsi helposti, kesätöistäkin usein pääsi vakituiseksi.
Työttömiltä löytyy kyllä aina selitys miksei töitä saa. Ainoastaan yli 50-vuotiailla työttömillä voi olla oikeasti lähes mahdotonta löytää töitä.
Minä ja kaikki työhaluiset tuttavani ovat saaneet hyvin töitä. Tuntemani työttömät ovat sillä linjalla, että kun niille ehdottaa puolen tusinaa erilaista hommaa, joihin ei vaadittaisi koulutusta ja työkokemusta, mikään ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Työkkäristä soitti ja vihdoin multa loppui pakkotyönhaku kun eläkkeeseen aikaa 4kk, olisikin älytöntä tässä vaiheessa enää hakea. Noremmille pitää työtä järjestää eikä huonontaa tukitöitäkään, en tykännyt että palkkatukityö ei kerrytä työssäoloehtoa, kohta kukaan ei halua liittoonkaan liittyä eikä maksaa jäsenmaksua. Omituinen hallitus, ei mitään todellisuuden tajua työllistymis asioiden hoitamisessa.
Se on kurjaa, kun kerrostaloissa ollaan vastuussa muiden osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja asuntokauppa on jäässä ja vuokra-asunnoista ylitarjonta.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus haluaa 40 000 uutta tulijaa vuosittain
Kaikki puolueet niitä haluaa paitsi yksi, jota sitten r sis tiksi haukutaan porukalla.
Hallituksen tekemien säästötoimien seurauksena tulee lisää työttömiä. Virastoissa pidetään neuvotteluita, joissa päätetään irtisanottavien määrät.
Minäkin olen filosofian maisteri, mutta en matematiikan vaan kielten. Silti minäkin jmmärrän sen, ettet voi jättää yhtälöstä yhtä muuttujaa pois ja kuvitella saaneesi oikean vastauksen.
Joten kyseenalaistan sinun matematiikan osaamisesi, enkä ihmettele, ettet ole työllistynyt. Lisäksi kritisoin työhakutaitojasi. Minä kielten maisterina teen ajoittain myös matematiikan opettajan töitä, kun ei teitä matematiikkaihmisiä ole tekemässä. Joten töitä olisi.
Se yhtälön puuttuva muuttuja on piilotyöpaikat. Niitä on. Meidän perheen neljästä aikuisesta kolme on töissä piilotyöpaikoissa, joita ei ole ikinä ilmoitettu missään. Vaan ensin on verkostoiduttu ja tuotu osaaminen verkoston tietoon. Ja sitten sieltä on pyydetty töihin. Tuo ei ole niin salatiedettä kuin miltä se kuulostaa, vaan ihan tavallista elämää, jossa ollaan avoimia ja aktiivisia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain vaikka risusavottaan, menee vain lähimpään metsään vesurin kanssa niin kyllähän joku siitä palkkaa maksaa.
Mitään työsopimuksia saati työhaastatteluja tarvita menee vaan lähimpään yritykseen töihin.
On helppoa mennä esimerkiksi bussivarikolle ottaa sieltä bussi ja alkaa bussikuskiksi.
Kävelee vain lähimpään ravintolaan ja alkaa kokkaamaan, kukaan mitään hygieeniapasseja tarvitse.
Raksallekkin voi mennä töihin, työmaa-aidat voi avata ja lainata joltain vasaran ja alkaa vasaroimaan.
MENKÄÄ TÖIHIN!
Eilen selasin avoimia työpaikkoja tunteja netissä .. samat työpaikat tulivat useaan kertaan kun kokosuomea katselin todellisuudessa avointen työpaikkojen määrä on ehkä 1/3 kokonaismäärästä ja suurinosa sellaisia mestari tasoa vaaditaan harjoittelijan palkalla !!
Onko suomessa koskaan ollut työvoimapulaa eli avoimia työpaikkoja on enemmän kuin työttömiä?
Hallitus on pöljä, eikä tiedä että se juna meni jo ohi 😂. Saksa on korottanut palkkojaan (tästä on hyssytelty suomen medioissa). Tänne ei ole tulijoita 🤗