Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömiä on enemmän kuin avoimia työpaikkoja

Vierailija
20.09.2024 |

Työttömiä on noin 11 kertaa avointen työpaikkojen määrä. Työttömät eivät voi mennä töihin, koska sellaista työtä ei ole. Olen koulutukseltani filosofian maisteri, valmistunut pääaineenani matematiikka, ja olen lähettänyt (kyllä, olen laskenut) 1211 työhakemusta. Olen työtön.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle te- toimiston virkailija sanoi suoraan, että tilanne on toivoton. Puhelu kesti minuutin ja hän vain toivotti voimia. Olen 61 v työtön.

Vierailija
2/73 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vain reippaasti hakemaan vaihtoehtoiselta alalta. Aina voi mennä mäkkäriin tai tehdä siivouskeikkaa pimeästi parempituloisten perheiden kodeissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus haluaa 40 000 uutta tulijaa vuosittain

Vierailija
4/73 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vain reippaasti hakemaan vaihtoehtoiselta alalta. Aina voi mennä mäkkäriin tai tehdä siivouskeikkaa pimeästi parempituloisten perheiden kodeissa.

Lol hakea mäkkärin kassalle korkeakoulutettuna? Onko tämä vitsi?

Vierailija
5/73 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut töitä muun muassa pikaruokaravintoloista ja kiinteistöhuollosta (käytännössä tarkoittaa kerrossiivousta). En tullut valituksi, koska olen maisteri.

Vierailija
6/73 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä hakea, mutta sinne palkataan aivan eri hakijajoukkoa.

Vierailija
7/73 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulutettuja ei huolita niihin hommiin.

Vierailija
8/73 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Pitäisi valehdella työhakemuksessa, että minulla ei ole maisterin tutkintoa, mutta silloin ihmetyksen aiheeksi syntyisi, mitä olen tehnyt ne vuodet, joina opiskelin. Ei tässä pelissä voi edes voittaa.

Vierailija
9/73 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskunnan keksimiä absurdeja käytäntöjä, kuten itsestään kasvavaa velkaa (koronkorko) ei voi loputtomasti laittaa taistelemaan luonnontieteellisiä lakeja, kuten itsestään vähentyvää ja rappeutuvaa varallisuutta vastaan.

Kun kierrossa olevan rahan arvo on suurempi kuin reaalitalouden arvo, rahan määrä johtaa helposti ekologisesti kestämättömään ylikulutukseen. Vaikka inflaatio hillitsee ylikulutusta, eli rahan arvo laskee silloin, kun rahaa on paljon ja yhä suuremmalla rahamäärällä tavoitellaan samaa määrää hyödykkeitä, korko puolestaan lisää rahan määrää nykyisessä rahajärjestelmässä. Korkoa korolle periaatteen mukaan pääoman korko lasketaan aina uuden korkosumman perusteella. Tällöin näennäisesti pienet korkoluvut tai talouden kasvuluvut johtavat pitkällä aikavälillä suureen kasvuun. Näin rahan määrä voi periaatteessa kasvaa loputtomiin, toisin kuin reaalitalouden vaurauden määrä, joka perustuu lopulta aina maapallon biofyysisiin rajoihin.

Maailman maiden kasvavat rahamääräiset velat ovat kestämättömiä koska ne kasvattavat reaalitalouteen kohdistuvia vaatimuksia. Rahajärjestelmässä velat tulee maksaa aina takaisin ja vieläpä korkojen kera. Tämä kierre lisää kierrossa olevan rahan määrää.

Vierailija
10/73 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön voi mennä koska tahansa töihin. Töitä on monella alalla kuten vaikka roskakuskina jonne pääsee helposti vakituiseksi töihin. Koulutusta vastaavaa työtä jos ei saa niin sitten mennään toiselle alalle töihin niin minäkin olen tehnyt.

Vierailija
11/73 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön voi mennä koska tahansa töihin. Töitä on monella alalla kuten vaikka roskakuskina jonne pääsee helposti vakituiseksi töihin. Koulutusta vastaavaa työtä jos ei saa niin sitten mennään toiselle alalle töihin niin minäkin olen tehnyt.

Ei taida mennä ihan näin. Jokaiseen työhän haetaan siihen sopivinta henkilöä useiden hakijoiden joukosta.

Vierailija
12/73 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Pitäisi valehdella työhakemuksessa, että minulla ei ole maisterin tutkintoa, mutta silloin ihmetyksen aiheeksi syntyisi, mitä olen tehnyt ne vuodet, joina opiskelin. Ei tässä pelissä voi edes voittaa.

Joihinkin paikkoihin riittää viimeisin alaan liittyvä koulutus. Korkeakoulutettu pyöräyttää amistutkinnon puolessa vuodessa tai vuodessa. Yksi vaihtoehto on oppisopimus. Itsekin opiskelin ensin korkeakoulututkinnon ja sitten amistutkinnon päälle, että sain töitä.

Vierailija
13/73 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi? Minä ajattelin juuri hakea 6000€/kk hommistani 2000€/kk hommiin. Omaisuutta on miljoona, mutten saa stressin takia enää edes nukuttua.

Vierailija
14/73 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskakuskiksi pääsee lähes kuka vaan ajotaitoinen.

Vierailija
15/73 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Har ni funderat på att själva skapa era arbetsplatser och den vägen dra nytta av ert kunnande och flit?

Ai i denna situation som Finland nu är? Som tur så har jag fått många unga finländare att lämna konkursslandet. De har fått bra tjänster i Europa o kommer inte tillbaka 🤗

Emigration är ett bra alternativ. Huvudsaken är att inte vänta på att någon annan kommer och fixar ens problem. Varför har du inte själv flyttat?

Vierailija
16/73 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustakaa yrityksiä.

Ai ette te tiedä mitä tekisitte niissä tai kuka palveluitanne edes ostaisi.... aivan

Vierailija
17/73 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirvesmieheksikin pääsee jos osaa käyttää kirvestä.

Vierailija
18/73 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitat sinne jotain opiskelusta mutta et valmistunut.

Tai sitten sekalaisia keikkahommia mutta työtodistukset katosivat sekopäisen exän takia.

Vierailija
19/73 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sinnekään enää pääsee, kun diilarifirmat tuo nuo tekijät suoraat jostain hevon kuusesta, kun noissa ei enää vaadita, että pitää antaa palvelua suomen kielellä.

Vierailija
20/73 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ryhdyt roskakuskiksi ilman C-ajokorttia? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän