Voiko ihmistä oikeasti ns. "lukea"?
Vai onko loppuviimein aika mahdotonta tuntea ihminen perehtymättä tähän pintaa syvemmältä?
Kommentit (66)
Voimme lukea myös viesteistä muutakin kuin sen mitä siinä sanotaan.
Toki ei sitä ihmistä täysin voi tuntea tutustumatta tai tietää hänen elämäänsä päältäpäin.
Voi. Itse olen opetellut tämän selviytystaidoksi lapsuudessa, kun piti aina päätellä millä tuulella vanhemmat on. Olen hyödyntänyt sitten aikuisena sitä, että tosi pienistä eleistä / äänenpainoista pystyn lukemaan ihmisiä. Tottakai joskus menee vikaan, mutta harvoin. Hassu "taito" kyllä
Vierailija kirjoitti:
Voi. Itse olen opetellut tämän selviytystaidoksi lapsuudessa, kun piti aina päätellä millä tuulella vanhemmat on. Olen hyödyntänyt sitten aikuisena sitä, että tosi pienistä eleistä / äänenpainoista pystyn lukemaan ihmisiä. Tottakai joskus menee vikaan, mutta harvoin. Hassu "taito" kyllä
Normaali taito ihan kaikille. Muistathan että kaikki ihmiset eivät ole lähimainkaan samanlaisia ja todellakin tulkinta tehdään aina itse joten oma vastuu on myös kaikesta tulkinnastakin itsellämme.
Vierailija kirjoitti:
Joitain voi, toisia ei.
Tottahan tämäkin on ja osasta näkee enemmän kuin toisista.
Olen introvertti Krapu horoskoopiltani. Kyllä minä huomaan monestakin ihmisestä, kuinka yrittävät olla "muka" kavereita.
Tilannetaju on myös olennaista kun tulkitaan asioita.
Lukijoille pelimies tai nainen syöttää haluamaansa viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä tarkoittaa?
Moni kuvittelee, mutta helposti menee pieleen, ja sitä ei 'tietäjä' yleensä itse tajua
Vierailija kirjoitti:
Tämä myös. Osaan tulkita mikroilmeitä, eleitä, kehon kieltä (kireys/rentous), mielentila. Aina sai olla varpaillaan ja toimintavalmiudessa. Sellainen jättää jälkensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali taito ihan kaikille. Muistathan että kaikki ihmiset eivät ole lähimainkaan samanlaisia ja todellakin tulkinta tehdään aina itse joten oma vastuu on myös kaikesta tulkinnastakin itsellämme.
Läheskään kaikilta ei luonnistu toisten ihmisten lukeminen tai tulkitseminen. On sitä niin kaikenlaista yksinkertaista pässiä tullut nähtyä. Ja siis epäilisin vahvasti taitoani, jos minusta kaikki ihmiset olisivat menneet samaan muottiin, kiitos vaan "neuvosta":D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä tarkoittaa?
Sitä, että sinua viedään kuin pässiä narussa, vaikka kuvittelet olevasi ihmisten lukija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä myös. Osaan tulkita mikroilmeitä, eleitä, kehon kieltä (kireys/rentous), mielentila. Aina sai olla varpaillaan ja toimintavalmiudessa. Sellainen jättää jälkensä.
Eikö tuo ole rasittavaa? Näkee aina jotain jossa ei ole mitään takana.
Jotkut ihmiset ovat todella läpinäkyviä, heitä on helppo lukea. Toiset piilottavat tunteensa hyvin.
Kysyppä joltain "mentalistilta". Olin joskus, erään "mentalistin" esityksessä ja testasin pystyykö hän lukemaan "ajatuksiani". Heti tuli kommenttia, joten kai se uskottava on, että ihmisiä pystyy lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole rasittavaa? Näkee aina jotain jossa ei ole mitään takana.
Ei aina. Silloin kun nähtävää on. Monet kuitenkin tunnistaa teeskentelijöiksi tai selkään puukottajiksi heti kättelyssä.
Puhut vaistoista. Kokemuksen pohjalta voit vaistota mutta todellisuudessa välttämättä et luo kuin harhakuvitelmia ennakkokäsitelmiesi pohjalta. Jokainen ihminen on vastuussa ajattelemistaan ajatuksista, tekemistään teoista, mielentilastaan ja elämästään. Mikään voima, tapahtuma tai olosuhde ei voi ajaa ihmistä esim pahuuteen. Hän itse ohjaa itseään. Hän toimii ja ajattelee omasta vapaasta tahdostaan. Hänen on itse valittava hyvä ja siten löydettävä onnensa. Ihminen löytää hyvän ja totuuden ja niiden onnen sekä rauhan haluamalla ja toivomalla. Esim väkivaltainen tai hermostunut ihminen syyttää aina muita suuttumuksestaan ja hänen huolensa ja sekavuutensa vain lujittuu tätä harhaluuloa jatkuvasti elättelemällä. Miten ihminen voi voittaa tai edes yrittää voittaa heikkoutensa, jos hän vakuuttaa itselleen sen johtuvan täysin toisten teoista?
Kyllä voi lukea ihan oikeastikin ihmistä tuntematta. Vaatii ymmärrystä asioista. Teemme tätä kyllä ihan normaalistikin, osa taas oikein yrittää keskittyä mutta usein menevät harhateille jos oma mieli käy hieman omilla panoksilla.