Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ihmistä oikeasti ns. "lukea"?

Vierailija
20.09.2024 |

Vai onko loppuviimein aika mahdotonta tuntea ihminen perehtymättä tähän pintaa syvemmältä?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen introvertti Krapu horoskoopiltani. Kyllä minä huomaan monestakin ihmisestä, kuinka yrittävät olla "muka" kavereita.

Olen myös Krapu ja introvertti.

Mitäpä tuumaat? (https://www.city.fi/ilmiot/vahan+erilainen+horoskooppi/5784)

Rapu

"Rapu on koko luomakunnan ihmetys. Kukaan ei ymmärrä, miksi tällaisia ihmisiä on olemassa. Ravut ovat mustasukkaisia jopa omasta tietokoneestaan ja juoksuttavat mieluusti muita. Rakkaudesta ravun kanssa ei tule mitään, hän elää vain itsensä kanssa, vaikka kuinka kuvittelisi olevansa seurallinen ja sosiaalinen. Ravut haluaa kolmetoista lasta, seitsemän koiraa, viisi kissaa, marsun, kanin ja perunamaan, eivätkä edes hoida niitä. Usein tämä jää puolison harteille. Ravut ovat yleensä niitä, joista tulee vanhana erakoita. He tulevat ihmettelemään lopun elämäänsä, kuinka he ovat tilanteeseen joutuneet.

Motto: "Kukaan ei pidä minusta!"

- n68v -

Vierailija
42/66 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei pysty, ainakaan ensinäkemältä. Mutta koira pystyy, se lukee ihmistä kuin avointa kirjaa, eikä koskaan erehdy.

Erehtyy koiratkin. Ovat parempia tulkitsemaan elekieltä, mutta päänsisäisiä juttuja eivät kykene lukemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen introvertti Krapu horoskoopiltani. Kyllä minä huomaan monestakin ihmisestä, kuinka yrittävät olla "muka" kavereita.

Olen myös Krapu ja introvertti.

Mitäpä tuumaat? (https://www.city.fi/ilmiot/vahan+erilainen+horoskooppi/5784)

Rapu

"Rapu on koko luomakunnan ihmetys. Kukaan ei ymmärrä, miksi tällaisia ihmisiä on olemassa. Ravut ovat mustasukkaisia jopa omasta tietokoneestaan ja juoksuttavat mieluusti muita. Rakkaudesta ravun kanssa ei tule mitään, hän elää vain itsensä kanssa, vaikka kuinka kuvittelisi olevansa seurallinen ja sosiaalinen. Ravut haluaa kolmetoista lasta, seitsemän koiraa, viisi kissaa, marsun, kanin ja perunamaan, eivätkä edes hoida niitä. Usein tämä jää puolison harteille. Ravut ovat yleensä niitä, joista tulee vanhana erakoita. He tulevat ihmettelemään lopun elämäänsä, kuinka he ovat tilanteeseen j

Olipas negatiivinen tulkinta. Käänsin mielessäni oikeammalle tolalle. Mutta ihan hauskasti kirjoitettu. Minustakaan ei pidä kukaan ja samantyylisen voisi oinaastakin itse asiassa raapustaa. Mitenkäs kalat tai neitsyet? 

Vierailija
44/66 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimme lukea myös viesteistä muutakin kuin sen mitä siinä sanotaan.

Kyllä. Voimme lukea rivien välistä jotain, mitä tekstissä ei ole, ja tulkita mielialan mukaan. Yhtä hyvin voimme päätellä, millainen joku tuntematon/puolituttu on.

Vierailija
45/66 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kotoisin yrittäjäperheestä, nähnyt asiakkaita ympäri maailman sekä palvellutkin heitä, osaa lukea ihmisiä.

Näin jo lapsena kaukaa kenen tahansa ihmisen kansallisuudenkin hetkessä.

Ihan normaalia, ei mitään mystistä.

Aina voi olettaa ja oletus ei ole tiedon väärti. Tuntemani kauppias ei osaa lukea mua yhtään, kun oon hänen alaisensa. 

Vierailija
46/66 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin pystyy, joitakin ei. Eräs ystäväni on niin hasardi, että eräs mentalistikin meni hänen kanssaan vipuun.

Vierailija
47/66 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitenkäs kalat tai neitsyet?"

Tuoltahan se löytyy. Linkistä.

Vierailija
48/66 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain ihmisiä osaan lukea melkein kuin avointa kirjaa. Valehtelua minun on jostain syystä vaikea tunnistaa. Johtunee siitä, koska puhun itse käytännössä aina totta. 

Vierailija
49/66 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalat:

Kalat ovat yleensä rapajuoppoja, narkkareita ja työttömiä. He esittävät loppuun asti pirteää ja sosiaalista, vaikka mieli on hautonut itsemurhaa jo viimeiset 13 vuotta. Kaloista valitettavasti pidetään, sillä he keksivät aina tekemistä. Usein he keksivät tekemistä, vaikka kukaan ei ole enää edes paikalla. Kalat ymmärtää vasta kolmen tunnin päästä, että juhlat ovat ohi. Siksi he ajautuvat masennuksissaan juomaan, koska he missaavat hyvät jatkot.

Motto: "Meille pääsee!"

Työpaikka: Kiitä onneasi, jos on.

Auto: Moottoripyörä.

Neitsyt:

Neitsyet ovat raivostuttavan siistejä ja pilkunnussijoita. Kukaan ei kestä heitä kahta minuuttia kauempaa. Usein armeijassa tai vastaavissa paikoissa neitsyitä ammutaan ja uhrataan *******lle. Silloin moni henkilö on helpottunut, ja he saavat taas jättää märän pyyhkeensä sängyn päälle. Neitsyet eivät tule toimeen kenenkään kanssa, eivät edes toisien neitsyeiden, sillä aina jokaisessa ihmisessä on parannettavaa. He ovat myös epähygieenisiä.

Motto: "Pesiköhän tarjoilija kätensä käydessään vessassa?"

Työpaikka: Automekaanikko.

Auto: Citroên.

Vierailija
50/66 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoltahan se löytyy. Linkistä.

Kiitti, kurkistin. No ainakin muistan tuon oinaan jo nuoruudestani, muilta löytyy aina mielipiteitä ja kokemuksia oinaista. Jousimies löytyi sitten mieheksi ja lasteni isäksi, voitte miettiä millainen oli dynamiikka. :'D

Vierailija
51/66 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitain ihmisiä osaan lukea melkein kuin avointa kirjaa. Valehtelua minun on jostain syystä vaikea tunnistaa. Johtunee siitä, koska puhun itse käytännössä aina totta. 

Eikös tuo ole ristiriitaista? Olen itsekin rehellinen ihminen mutta valehtelijat huomaan aika nopeasti, varsinkin jos on tarvetta huomata.

Vierailija
52/66 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuolla saa, mutta lukea ei

Vierailija
53/66 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pystyy kun on sosiaalista ja psykologista silmää. 

Vierailija
54/66 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon kalat ja tuo kuvaus ei natsannut muhun yhtään. Pyrin hyvän tuuliseen elämään, mutta en teeskentelevästi.

Eipä noihin horoskooppeihin ole uskominen.

Vierailija
55/66 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oon kalat ja tuo kuvaus ei natsannut muhun yhtään. Pyrin hyvän tuuliseen elämään, mutta en teeskentelevästi.

Eipä noihin horoskooppeihin ole uskominen.

No riippuu vähän onko ne paikkansapitäviä. Aina ei kyllä ole, huomasin saman.

Vierailija
56/66 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut vaistoista. Kokemuksen pohjalta voit vaistota mutta todellisuudessa välttämättä et luo kuin harhakuvitelmia ennakkokäsitelmiesi pohjalta. Jokainen ihminen on vastuussa ajattelemistaan ajatuksista, tekemistään teoista, mielentilastaan ja elämästään. Mikään voima, tapahtuma tai olosuhde ei voi ajaa ihmistä esim pahuuteen. Hän itse ohjaa itseään. Hän toimii ja ajattelee omasta vapaasta tahdostaan. Hänen on itse valittava hyvä ja siten löydettävä onnensa. Ihminen löytää hyvän ja totuuden ja niiden onnen sekä rauhan haluamalla ja toivomalla. Esim väkivaltainen tai hermostunut ihminen syyttää aina muita suuttumuksestaan ja hänen huolensa ja sekavuutensa vain lujittuu tätä harhaluuloa jatkuvasti elättelemällä. Miten ihminen voi voittaa tai edes yrittää voittaa heikkoutensa, jos hän vakuuttaa itselleen sen johtuvan täysin toisten teoista?

Kuinka monta kertaa sinä olet joutunut pahoinpidellyksi, ra iskatuksi, hyväksikäytetyksi, panettelujen ja mustamaalaamisen kohteeksi minkä jälkeen elämäsi on tuhoutunut täysin tms ja kohdannut kaiken tämän täysin yksin ilman yhtäkään ystävää tai perheenjäsentä? 

Vierailija
57/66 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä jotka lapsena oppineet "lukemaan" toisia ovat usein sellaisia "tutkaajia" ja kuvittelevat omiaan ihan normaaleista ilmeistä, eleistä, sanomisista ja muusta käyttäytymisestä. Se on rasittavaa ja siitä pääsisi eroon psykiatrilla jossa voisi käsitellä ne lapsuuden traumat.

Ollut työkaverina pari tälläistä ja hirveän työläitä ihmisiä. Ei tartte kuin vilkaista väärään suuntaan niin tulkitsevat omiaan. Kuvittelevat että kaikki pienet ilmeet, kommentit ja vaikkapa vain naurahdukset koskevat heitä tai ihmiset ovat heitä vastaan. 

Olet I diootti jos kuvittelet psykiatrin tekevän mitään muuta kuin määräävän lääkkeitä ja pakkohoitolähetteitä. Miksi tulet suoltamaan tuollaisia valheita ihmisille? Traumaterapia on kallista ja se on vain harvojen etuoikeus. Sinä et ole elänyt sellaista lapsuutta,jonka perusteella voisit halveksia heitä,jotka ovat käyneet läpi maallisen he lvetin. Tutkaileppa sitä.

Vierailija
58/66 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkokemus auttaa tulkitsemaan eri ihmisiä. Mutta kuka hemmetti jaksaa 247 olla tutka päällä. On tosi kuluttavaa ja raskasta. Jälkikäteen toki helpompaa analysoida toisia ihmisiä ja heidän intressejä. Joskus olen osunut pelottavan oikeaan ihan hyvällä avauksella uudesta ihmisestä. Kerran yksi asiakas sai paska halvauksen kun sanoin hänen nimensä vaikkei oltu koskaan nähty, vaan vasta viestitelty. Siitä ihmisestä vaan lähti niin sen nimen energia. Noh joskus pitää ottaa rauhallisesti ettei pelota muita.. mutta se, että aistii muiden ihmisten tunnetiloja jne on todella raskasta. Ja aistii hyvää ja pahaa jne. Aistin myös jos joku haluaa minulle pahaa, vaikkei suoraan NS. Sitä ilmaise mulle. Kadulla tiedän, ketkä ovat niitä joita kannattaa varoa jne. Se on aika normaalia. 

Mutta sitten kun alkaa nähdä jo henkiolentoja , niin on perseestä. Että ei koko ajan jaksaisi miettiä ja pelätä ja että ihmiset luulee vielä hulluksi. Jep se on raskasta. 

Ihmiset jotka ei aisti mitään itsestään tai muista, saavat olla onnellisia. Me jotka aistimme ollaan koko ajan hermoromahduksen partaalla. Mieti nyt että tunnet koko ajan kaikkien ihmisten tunteet. Ja missä työssä edes tällaisesta on enemmän hyötyä kuin haittaa emt. Ja sellaiseen mihin ei ole vaikea päästä. 

Joskus tulee virhe tulkintoja tai vasta jälkikäteen tajuan että ai niin olihan mulla epäilyksiä tai koin että tässä jotain outoa, mutta en keksinyt mitä.

Vierailija
59/66 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jostain syystä vaikka mä itse osaan kohtalaisen hyvin lukea muita, niin mua taas lukee kaikki ihan väärin ja ymmärtää väärin. Mutta evvk.  Joskus ei vain jaksa enää selittää itseään, jos toinen ei halua ymmärtää toista, ei mitkään sanat tai faktat auta.

Vierailija
60/66 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi. Itse olen opetellut tämän selviytystaidoksi lapsuudessa, kun piti aina päätellä millä tuulella vanhemmat on. Olen hyödyntänyt sitten aikuisena sitä, että tosi pienistä eleistä / äänenpainoista pystyn lukemaan ihmisiä. Tottakai joskus menee vikaan, mutta harvoin. Hassu "taito" kyllä

Normaali taito ihan kaikille. Muistathan että kaikki ihmiset eivät ole lähimainkaan samanlaisia ja todellakin tulkinta tehdään aina itse joten oma vastuu on myös kaikesta tulkinnastakin itsellämme.

Et voi yleistää.

Esim. Kaikki eivät tunnista omiakaan tunteitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi