Onko teillä henkivakuutus?
Kuka on edunsaaja ja kuinka suuri on korvaussumma. Hinta/ vuosi? Teidän ikänne?
Kommentit (80)
Täysin turha jos ei ole perhettä.
M37
Muutama kymppitonni molemmilla vanhemmilla. Edunsaajina perhe. Ollut pitkään. Edullinen, vuosimaksu varmaan jotain alle 300/vuosi/2hlö. Otettiin aikanaan kun lainaa oli eikä olla naimisissa.
Asuntolainassa on semmoinen lainaturva, että jos jompikumpi puolisoista kuolee, lainasta mitätöityy puolet. Jos kumpikin kuolee vaikkapa liikenneonnettomuudessa, pankki kuolettaa koko lainan. Se maksaa muistaakseni 14 euroa kuussa siihen lainasumman ja koron päälle. Nyt on lainasta vielä puolet jäljellä ja "vakuutusosio" siis pienenee sitä mukaa kuin lainakin. Ei ole tarvinnut vielä lähteä perimään, onneksi. Muuta henkivakuutusta meillä ei ole.
Ei ole, kroonisen sairauden takia en ole saanut.
Oli silloin kun oli lainaa ja olin köyhä.
Ei enää nyt kun lainat on maksettu, lapset maailmalla itsensä elättäen, varallisuutta kertynyt mukavasti ja eläke hyvä, eli puoliso saa hyvän leskeneläkkeen, jos kuolen ennen häntä
Ei ole mitään toivoa saada skitsofrenian ja vaikean masennuksen takia.
Mulla on säästöhenkivakuutus. Edunsaajina puoliso ja lapset. Tällä hetkellä säästön arvo on jotain huimat 3500€. Olen 33-vuotias.
Molemmilla vanhemmilla n.45 000 e eli 1/4 lainasummasta. Lisäksi mulla perheen pääelättäjänä vielä toinen n. 20 000 e henkivakuutus. Hinnat n. 150 e ja 70 e vuodessa. Puoliso edunsaajana.
Lisäksi molempien työnantajalla ryhmähenkivakuutus josta tulisi n. 16700 e leskelle ja 7500 e lapselle.
En ole koskaan ollut elämäntilanteessa, jossa siinä olisi ollut mitään mieltä.
On, 180k, edunsaajana 2 lastani. Olen 45v. Vuosimaksu jotain 200e, en muista tarkkaan.
Suosittelen laskemaan, paljonko saisit säästettyä jos laittaisit säästöön sen vakuutusmaksun verran. Voi yllättää, että saisit siten enemmän. Kenties sinua myös yllättää tieto siitä, että vakuutusyhtiö tekee voittoa
M44. Kyllä on ja suurehkolle summalle. Jos lähtö tulee, niin rouva ja lapset saa velat nolliin, sekä n. 100t jää pesämunaa per kärsä.
Vierailija kirjoitti:
16 000 €, perikunta, 20 €/a
Tuo ei voi pitää paikkansa muuten kuin siinä tapauksessa, että vakuutus on jokin kylkiäinen eli maksat jostain muusta asiasta firmalle enemmän. Vakuutusmaksusi on 1,25 promillea, siis 0,125 prosenttia korvaussumnasta. Ei tuollaisten vakuutusten tarjoaminen voi olla millekään firmalle kannattavaa, ellei vakuutuksen ohella saada myytyä jotain muuta.
On
Puoliso
Nyt noin 80000e alunperin 150000e korvaussumma pienenee vuosittain
Noin 300e/v
Vähän alle viisikymppisiä ollaan molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Oli silloin kun oli lainaa ja olin köyhä.
Ei enää nyt kun lainat on maksettu, lapset maailmalla itsensä elättäen, varallisuutta kertynyt mukavasti ja eläke hyvä, eli puoliso saa hyvän leskeneläkkeen, jos kuolen ennen häntä
"Hyvä ". On suhteellinen käsite.
"Leskeneläke on enintään puolet puolisosi työeläkkeen määrästä. Leskeneläkkeen suuruuteen voi vaikuttaa puolisosi työeläkkeen lisäksi sinun oman työeläkkeesi määrä ja lasten lukumäärä. Siihen ei vaikuta sinun eivätkä puolisosi kansaneläke, vapaaehtoiset eläkkeet tai kuolinpesän varallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen laskemaan, paljonko saisit säästettyä jos laittaisit säästöön sen vakuutusmaksun verran. Voi yllättää, että saisit siten enemmän. Kenties sinua myös yllättää tieto siitä, että vakuutusyhtiö tekee voittoa
Vakuutusyhtiö tekee voittoa, mutta sinun logiikkasi on nyt sama kuin sanoisi, että ei kannata ottaa vakuutusta tulipalon varalta, koska 60 vuodessa vakuutusmaksut tulevat yhteensä kalliimmiksi kuin uuden kodin hinta. Eihän se niin mene, koska vain hyvin pieni osa kodeista palaa. Sama juttu on henkivakuutuksissakin. Suuri osa niistä päättyy silloin, kun vakuutettu täyttää 65 vuotta. Koska vain pieni osa ihmisistä kuolee siihen mennessä, vakuutusyhtiö voi myydä henkivakuutuksia selvästi halvemmalla kuin mitä olisi korvaussumma jaettuna vakuutuksen voimassaoloajalla.
Ei. En tiedä, saisinko edes tai saisiko edunsaaja mahdollisia korvauksia, koska mielenterveyteeni vedoten tehtiin kerran terveydenhuollosta lasu. No, onneksi indeksisijoituksissa sentään 225 000 e. Saisi perintöverot katettua, mutta jäljelle jäävä osuus olisi aivan liian vähäinen summa kokonaisuutta ajatellen. Yritän pysyä hengissä ja sijoittaa vielä useamman vuosikymmenen jälkipolven hyväksi.
Ei ole mitään vakuutusta,