Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä henkivakuutus?

Vierailija
20.09.2024 |

Kuka on edunsaaja ja kuinka suuri on korvaussumma. Hinta/ vuosi? Teidän ikänne?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen laskemaan, paljonko saisit säästettyä jos laittaisit säästöön sen vakuutusmaksun verran. Voi yllättää, että saisit siten enemmän. Kenties sinua myös yllättää tieto siitä, että vakuutusyhtiö tekee voittoa

Ottamalla henkivakuutuksen lyöt ikään kuin vetoa valuutusyhtiötä vastaan, että menehdyt. Tiedät tietty omat asiasi paremmin kuin vakuutusyhtiö esim. millaisia riskejä otat ja millaiset elintavat sinulla on, joten tuo vakuutuksen ottaminen voi olla kannattavaakin.

Vierailija
42/80 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläni oli ja kun menehtyi tapaturnaisesti niin äitini sai 20k€, minä ja veljeni 10k€. Äitini jäi yksin omakotitaloon maaseudulle asumaan joten vakuutusraha tuli tarpeeseen koska eläkeläisenä joutui yksin maksamaan kaikki kulut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää, lapset jo aikuisia, saavat perinnöstä itselleen tukea.

Vierailija
44/80 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Vakuutusmaksu on n. 600e/vuosi. Edjunsaaja on poikani ja korvaussumma muutama kymppitonni, mutta sehän laskee iän myötä. Kannattaa kuolla nuorena. N65

Kerrotko mistä ostit vakuutuksen?

Vierailija
45/80 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, 120 tuhatta korvaussumma ja lapset edunsaajina. Ryhmähenkivakuutus ammattiyhdistysalennuksella, noin 130 euroa vuodessa maksaa mulle. Raukeaa sinä vuonna kun täytän 70 - tai varmaan jos eroan ammattiyhdistyksestä ennen sitä. 

Vierailija
46/80 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Edunsaajina mies ja lapsi. Mies saa montutettua minut omalla osalla ja lapsi saa maksettua osallaan perintöveron.

Vierailija
47/80 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edunsaajana puoliso, summa muistaakseni noin 30 000. Säästöhenkivakuutus, joka maksetaan mulle 65 vuotiaana, jos en kuole ennen sitä (arvioitu summa pienempi kuin kuolintapauksessa). Loppuunmaksettu eli en maksa siitä enää mitään - kasvaa vain korkoa. 

Vierailija
48/80 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen laskemaan, paljonko saisit säästettyä jos laittaisit säästöön sen vakuutusmaksun verran. Voi yllättää, että saisit siten enemmän. Kenties sinua myös yllättää tieto siitä, että vakuutusyhtiö tekee voittoa

Ottamalla henkivakuutuksen lyöt ikään kuin vetoa valuutusyhtiötä vastaan, että menehdyt. Tiedät tietty omat asiasi paremmin kuin vakuutusyhtiö esim. millaisia riskejä otat ja millaiset elintavat sinulla on, joten tuo vakuutuksen ottaminen voi olla kannattavaakin.

Myös vakuutusmaksut nousevat iän myötä, ja vastaavasti myös korvaussumma alenee tyypillisesti iän myötä. Jos henkivakuutus olisi varma sijoituskohde, tai edes todennäköinen, niin kaikki sijoittajat tarttuisivat siihen. Henkivakuutuskauppa ei oikeasti kannata tilastollisesti, paitsi vakuutusyhtiön kannalta.

Vierailija
49/80 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkivakuutus on Pariturvana yhdessä puolison kanssa. Otettu aikanaan helpottamaan asuntolainan maksua, jos toinen menehtyy. Lainaa ei enää ole, joten vakuutusmäärää pienennettiin nykyiseen 23000€  ja edunsaajaksi muutettiin lapsemme. Hinta 88€/v. Ajatuksena oli, ettei lapselle tule ongelmia perintöveron kanssa, tuolla kuitannee isomman osan puolikkaan okt:n aiheuttamasta verosta. 

Vierailija
50/80 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä voi olla noin alhaiset vuosimaksut? Meillä useita satasia per nuppi. Nyt ikää sen verran ettei enää vaihtaminen onnistu. 

Tuossa juuri katsoin mitä esim 50v mediaanituloinen 90 000 lainaosuudella joutuisi maksanasn niin vähintään 500-800€/v???

Täällä porukka maksaa alle 100e/v??

Vierailija
51/80 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, 150 000€, menee kolmelle lapselle, jonkun 180€/vuosi taitaa maksaa. Olen 40v. Ajattelin ottaa sen ennen kuin tulee mitään sairautta tms, jonka jälkeen sitä ei enää saisi. 

Vierailija
52/80 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, 150 000€, menee kolmelle lapselle, jonkun 180€/vuosi taitaa maksaa. Olen 40v. Ajattelin ottaa sen ennen kuin tulee mitään sairautta tms, jonka jälkeen sitä ei enää saisi. 

Ja tämä on ammattiliiton kautta, silloin siihen saa jonkun 60-70% alennuksen.

Vierailija
53/80 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä voi olla noin alhaiset vuosimaksut? Meillä useita satasia per nuppi. Nyt ikää sen verran ettei enää vaihtaminen onnistu. 

Tuossa juuri katsoin mitä esim 50v mediaanituloinen 90 000 lainaosuudella joutuisi maksanasn niin vähintään 500-800€/v???

Pääsääntöisesti vakuutusmaksun suuruuteen vaikuttaa ikä sekä korvaussumman suuruus. Nuorena otettuna on halvempi. Mun loppuun maksetun vakuutuksen ottanut mulle lapsena äitini Suomi Yhtiöstä (tai mikä suomi Salama olikin aikoinaan). Yhtiö lopetti toimintansa ja jakoi pääomansa asiakkailleen niin, että vakuutuksesta ei tarvi maksaa enää vuosimaksuja. Vakuutukset siirtyivät OP:n hallintaan.

Vierailija
54/80 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo, jolla pariturva maksaa 88€/v. Meillä on hinnassa iso alennus, -65%. Mistä hyvästä, en muista, ehkä jotain liiton kautta neuvoteltuja juttuja, niin kuin muutenkin vakuutusmaksuissa. Ja se tosiaan laski aika paljon siinä vaiheessa, kun asuntolaina loppui ja vakuutusmäärää laskettiin järkevämmälle tasolle. Uutta tai isompaa henkivakuutusta en enää saisi näillä terveystiedoilla, ikää on molemmilla 5o+ v.

Vierailija
55/80 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä henkivakuutus? On

Kuka on edunsaaja? Minä

ja kuinka suuri on korvaussumma? Ikuinen elämä

Hinta/ vuosi? Ilmainen

Teidän ikänne? Ikuinen

Vierailija
56/80 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sen rahan sitten itselleen kun täyttää 65v eikä oo vielä kuollut? T. Nuori ja tietämätön

Vierailija
57/80 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako sen rahan sitten itselleen kun täyttää 65v eikä oo vielä kuollut? T. Nuori ja tietämätön

Riippuu vakuutuksesta. Säästöhenkivakuutuksesta saa jonkin kokoisen summan (pienemmän kuin korvaus kuolintapauksessa). Tavallisessa henkivakuutuksessa ei ole mitään säästösummaa, joka maksettaisi ottajalle tietyssä iässä.

Vierailija
58/80 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa 120 000 €, vuosimaksu 236 €. Olen viisikymppinen.

Vierailija
59/80 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Muut tiedot eivät ole julkisia

Vierailija
60/80 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitut on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi