Onko teillä henkivakuutus?
Kuka on edunsaaja ja kuinka suuri on korvaussumma. Hinta/ vuosi? Teidän ikänne?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Summa 120 000 €, vuosimaksu 236 €. Olen viisikymppinen.
Liiton kautta oma maksuni olisi 500€/v samalla summalla joten valehtelet
Kyllä on. Korvaussumma 100 000 € ja siihen päälle OP:n vuosittain mahdollisesti maksama lisä (tänä vuonna +50%). Edunsaajana lapset (2).
Minulla ei ole omistusasuntoa, eikä omaisuutta, joten olen hoitanut asian tällä tavalla. Vakuutus voimassa 70-vuotiaaksi asti.
Elämme uusperhessä ja talo on siis puolison kokonaan.
N39
Ihan ilman pelottelua tai hysteriaa - kuka tahansa voi kuolla "milloin tahansa". Tukehdut pullaan tai porkkanaan, hukut avantouinnilla, saat aivoinfarktin maratonilla tai joku vaan sattuu nukahtamaan rattiin ja ajaa sun päälle.
Elintavoilla voi vaikuttaa, mutta tuurista on paljon kiinni - geeneissäkin.
Netissä on useita keskusteluja Suomi Yhtiön alasajosta ja pääoman jaosta vakuutuksen omistajille: Osa maksumuurin takana: https://www.talouselama.fi/uutiset/tama-on-suomi-kultapossukerho-jakaa-…
https://www.hs.fi/talous/art-2000002848243.html
https://keskustelu.kauppalehti.fi/threads/suomiyhtioen-henkivakuutus-op…
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14381848/opn-tarjous-suomi-yhtion-vanho…
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen laskemaan, paljonko saisit säästettyä jos laittaisit säästöön sen vakuutusmaksun verran. Voi yllättää, että saisit siten enemmän. Kenties sinua myös yllättää tieto siitä, että vakuutusyhtiö tekee voittoa
Minulla henkivakuutus maksaa osaltani 80e/vuosi (ammattiliiton kautta saan alennusta), otettu n. 15 vuotta sitten. Jos nyt kuolisin, niin rahaa olisi kertynyt vakuutusmaksut säästämällä 1200 euroa. Henkivakuutuksesta sen sijaan napsahtaisi korvausta kuolemasta yli 100 000 euroa. Totta kai vakuutus on minulle vain kuluerä, enhän minä tule niitä rahoja kuolemastani saamaan, mutta tuo 1200 euroa on halpa hinta siitä, että puoliso saisi leskeksi jäädessään asuntolainamme kuitattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä voi olla noin alhaiset vuosimaksut? Meillä useita satasia per nuppi. Nyt ikää sen verran ettei enää vaihtaminen onnistu.
Tuossa juuri katsoin mitä esim 50v mediaanituloinen 90 000 lainaosuudella joutuisi maksanasn niin vähintään 500-800€/v???
Täällä porukka maksaa alle 100e/v??
Täällä jengi valehtelee minkä ehtii, olet oikeassa maksujen suhteen
Tosi monella näyttää olevan ammattiyhdistysten kautta. Niissä on tosi isot alennukset. Mullakin on OAJ:n ryhmähenkivakuutus. Se maksaa 13 euroa kuussa tällä hetkellä, korvaussumma 120 000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä voi olla noin alhaiset vuosimaksut? Meillä useita satasia per nuppi. Nyt ikää sen verran ettei enää vaihtaminen onnistu.
Tuossa juuri katsoin mitä esim 50v mediaanituloinen 90 000 lainaosuudella joutuisi maksanasn niin vähintään 500-800€/v???
Tosi monella näyttää olevan ammattiyhdistysten kautta. Niissä on tosi isot alennukset. Mullakin on OAJ:n ryhmähenkivakuutus. Se maksaa 13 euroa kuussa tällä hetkellä, korvaussumma 120 000.
Niin no, kumpi kannattaa?
Vakuutusmaksu 500e/v itse vai maksella liiton jäsenmaksua 800e + tuo vakuutusmaksu/v?
Itsellä ja puolisolla molemmilla 210 000 e, edunsaajana omaiset. Ikää 35v. Hinta 550e/v yhteensä.
Pariturva n. 80 000€. Eli puoliso tai perintökaaren mukaan. Hinta n. 200€/vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Pariturva n. 80 000€. Eli puoliso tai perintökaaren mukaan. Hinta n. 200€/vuosi.
Ikä molemmilla 50 v. Vakuutus ollut 17.5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, kumpi kannattaa?
Vakuutusmaksu 500e/v itse vai maksella liiton jäsenmaksua 800e + tuo vakuutusmaksu/v?
Niin, se kannattaa jokaisen huomioida. Itse maksan liiton jäsenmaksua muista syistä kuin tämän vakuutusedun takia mutta toki se on kiva hyödyntää kun siihen liittoon kuuluu joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ässä seöityksiä hintaeroihin:Henkivakuutus ja Pariturva ovat eri asia. Riippuu myös iästä millä hinnalla vakuutuksen saa, kauan aikaa sitten otettu vakuutus on edullisempi kuin viime vuosina otettu. Liiton kautta voi saada edullisemmin
Monta muuttujaa siis. Sinänsä mielenkiintoinen avaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Summa 120 000 €, vuosimaksu 236 €. Olen viisikymppinen.
Liiton kautta oma maksuni olisi 500€/v samalla summalla joten valehtelet
En valehtele, mukana on paljon alennusta.
On. Kaikkilla perheenjäsenillä on henki- ja tapaturmavakuutukset. Lisäksi lapsilla sairauskuluvakuutukset.
Pakko oli aikanaan ottaa. Asuntolainaa ei saannut muuten.
On, 100000e arvosta vakavan sairauden tai kuoleman varalle. Ison asuntolainan vuoksi otimme. Oma osuuteni lainasta tulisi tuolla lähes kokonaan kuitattua. Takaisinmaksuturvaa tarjottiin pankilta, mutta henkivakuutus on joustavampi kun rahan saa käyttää, mihin haluaa ja vaikka myydä talon itselle sopivalla aikataululla.