Helsinkiläisravintolat menevät mieluummin konkurssiin kuin tarkistavat hintansa realistiselle tasolle
En maksa jostain perusburgerista yli 20 euroa edelleenkään vaikka salaatin sijalla olisi kultaa.
Muutenkaan hinnat eivät ole missään linjassa yleisen palkka- ja hintatason kanssa. Maaseudulla ruokaa saadaan kuitenkin vielä ihan kohtuullisella hinnalla. Esim premiumburger reilun kympin.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Jos ravintolat olisivat edes jossain määrin tasoltaan ja viihtyisyydeltään mitä ne ovat ulkomailla voisin käydä enemmän ravintoloissa. Suomessa palvelu on ala-arvoista, erittäin kallista, ruuan laatu on pikkuisen parempaa kun mitä itse saisi jos lämmittäisi mikrossa ruokaa.
Me olemme ravintolakulttuurin kehitysmaa, niin palvelussa ja ruuan laadussa. Lisäksi ravintolat eivät ole viihtyisiä, lähinnä ahdistavia kokemuksia.
Suomessa ei saa mistään yhtä hyviä ruokia kuin mitä itse laitan. Olen kotona "harjoitellut" yli 30 vuotta ja hionut teininkestävät taidot. Olisi silti kiva joskus syödä ravintolassa, mutta ei ole varaa maksaa näitä hintoja. Ehkä kerran kuussa haetaan nuorten kanssa hampurilaisateriat, koska opiskelijalapseni tykkää, eivätkä itse raaski ostaa. Noin pari vuotta sitten käytiin brunssilla kivassa kahvilassa, sekin on nyt mun tuloilla liiaan kallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, kun ne hinnat määrittää kustannustaso eikä sinun ostovoimasi.Jos hinnoittelee lian alas, niin sillä mennään konkurssiin, ei sillä että on sinulle liian kallista.
Millään kustannustasolla mitattuna burgerista ei saa yli 20€ tuotetta. Mutta kusettamalla kyllä saa. Näemmä teitä vedätettäviä riittää.
Viime vuosikymmenellä käynnistyi tämä trendi, että halvoista pikaruoista tehtiin tekemällä gurmeeta. Gurmee-hampparin tunnistaa kokolihasta, oudoista aineksista, kuten kimschistä, ja tietty järkystä hinnasta.
No mitenköhän buffetravintolat, esim Factory pysyvät pystyssä? Reilulla 13€ saa ahtaa kupuunsa niin paljon kuin jaksaa ja ravintolat vaan porskuttaa ja ketju senkun laajenee.
Huippusuosittuja ovat, lounasaikaan ruuhkaa, kun ei ole ruokaa hinnalla pilattu.
Ahneus se on, joka ravintolat kaataa.
Jos halvan hinnan ravintola on mahdollista saada kannattavaksi, niin miksei kukaan ravintoloitsija ole hoksannut tehdä sitä? Halvoilla hinnoilla mainostaminen nimittäin olisi erinomainen kilpailuvaltti ja helpoin tapa saada ravintola täyteen, joten pitäisiköhän Vauva-palstan paremmin tietävien yrittää vaikkapa yhdessä laittaa suunnitelma käytäntöön?
Suomessa on vaan liian kallista kun kaikseta on paljon välistävetäjiä. Virkarälssi 700 000 eli suurin osa työssäkäyvistä on virassa kovalla palkalla, suomeen voi tulla elätettäväksi, satoja tuhansia kelaturisteja, Massiiviset yritystuet, eläkkeet isommat kuin palkkataso. Työttömiä satoja tuhansia idioottimaisen politiikan seurauksena teettää työt kaukomatkaajilla ja baltialaisilla.
odottelevat jälleen käsi ojossa täysin aiheettomia ja runsaita korona tukia. LAADUN JA HINNAN PITÄÄ OLLA PALANSSISSA ETTÄ JOKU MAKSAA SE ON TÄYSIN UNOHDETTU.
Sehän on helppoo, kun kaveri saa sit alottaa tyhjältä pöydältä.
Me käydään nykyisin ainoastaan ulkomailla ravintoloissa syömässä. Siellä mielellään maksaa enemmänkin kun saa oikeesti hyvää ruokaa.
Ravintoloita aivan liikaa Helsingissä, hyvät pärjää.