Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläisravintolat menevät mieluummin konkurssiin kuin tarkistavat hintansa realistiselle tasolle

Vierailija
20.09.2024 |

En maksa jostain perusburgerista yli 20 euroa edelleenkään vaikka salaatin sijalla olisi kultaa.

Muutenkaan hinnat eivät ole missään linjassa yleisen palkka- ja hintatason kanssa. Maaseudulla ruokaa saadaan kuitenkin vielä ihan kohtuullisella hinnalla. Esim premiumburger reilun kympin.

Kommentit (169)

Vierailija
121/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää vähän mitä kaikkia kuluja tulee siigen perusburgerin valmistamiseen, itse ihmettelen miten niitä voidaan myydä alle 30 euron. Tosin jatkuvaan niitä ravintoloita meneekin konkurssiin kun ihmisillä ei ole rahaa ja samalla kuvitellaan että hintoja voisi laskea. 

Joskus tulee vain se piste, oli rahaa tai ei viitsiikö jostain maksaa tiettyjä summia. Jostain burgerista joka ei ole kovin kummoinen tai hanabissestä jossain räkälää muistuttavassa läävässä ei ole sen arvoista.

Kun se palvelu, laatu ei kohtaa sen hinnan kanssa, monet ravintolat Suomessa on kaikenlisäksi erittäin luotaantyöntäviä paikkoja, kokemuksena surkeita. Ei meillä ole kulttuuria palvella ihmisiä tai tehdä ravintoloista viihtyisiä, ruuan laadusta puhumattakaan.

Enpä nyt ilmaisisi asiaa noin kärkkäästi, mutta kyllä tosiasia on että itse olen ennen muutaman kerran kuussa ruokaravintoloiden palveluja käyttänyt. Mutta kyllä nyt on hinnoittelu varsinkin siellä Helsingissä mennyt kipukynnyksen yli. Työreissuilla tuleekin käytyä hakemassa jotain kaupasta hotellihuoneeseen eikä lähdettyä ravintolaan kuten ennen. Jotainhan tuolle pitäisi nyt tehdä, omassa tuttavapiirissä usealta kuulee aivan samaa, että liian kallista on.

Vierailija
122/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarvikkeiden ja muun hintatason nousussa on se hyvä puoli, että pienipalkkaiset naiset alkavat taas tarvita miehiä johonkin (perheen elättämiseen). Tämä lisää perinteisten perheiden määrää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän menevät konkurssiin. Ei vaikuta mun elämään millään tavalla 

Vierailija
124/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teitä köyhiä varten on Hese ja Mäkkäri.

Mulla kyllä riittää rahaa, mutta en tuhlaa sitä mihinkään ylihinnoteltuun kärpäsenpuremaan pakasteannokseen, kun itse tehtynä tai ostamalla halvempia saa yhtä hyvää ellei parempaakin. Ehkä siinä onkin syy miksi mulla rahaa riittää toisin kun sulla..

Vierailija
125/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elintarvikkeiden ja muun hintatason nousussa on se hyvä puoli, että pienipalkkaiset naiset alkavat taas tarvita miehiä johonkin (perheen elättämiseen). Tämä lisää perinteisten perheiden määrää

Totta, kunhan lopetatte samalla sen onlyfanssin ostelun ja seksistä maksamisen!!

Vierailija
126/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös yel-uudistus nostaa tuotteiden ja palveluiden hintaa pienissä yrityksissä. 

Vierailija
127/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, kun ne hinnat määrittää kustannustaso eikä sinun ostovoimasi.Jos hinnoittelee lian alas, niin sillä mennään konkurssiin, ei sillä että on sinulle liian kallista. 

Ei pidä paikkaansa. Hinnat nousee muttei laske, kun pitäisi. Mäkkärit ym. toimii oikein, te ette.

Vierailija
128/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös yel-uudistus nostaa tuotteiden ja palveluiden hintaa pienissä yrityksissä. 

Onkos meillä siis kaikkien aikojen paskin hallitus joka tahtoo lopettaa ihmisten ulkona käymisen ja kaikenlaisen ilonpidon? Viinaa saa kohta kotiinkuljetuksella, siihen se kuitenkin pystyi. Tuleekin mielenkiintoinen ihmiskoe.

Vierailija
129/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, kun ne hinnat määrittää kustannustaso eikä sinun ostovoimasi.Jos hinnoittelee lian alas, niin sillä mennään konkurssiin, ei sillä että on sinulle liian kallista. 

Ei pidä paikkaansa. Hinnat nousee muttei laske, kun pitäisi. Mäkkärit ym. toimii oikein, te ette.

Milloinkas mäkkärit ym on laskeneet hintojaan? On jäänyt huomaamatta. Lopetin käymisen kun bulkkiburgeriaterian hinta nousi yli yhdeksän euron.

Vierailija
130/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama jos maksaa, jos on hyvää mutta kaikissa ravintoloissa on saanut koronan jälkeen hintalaatu-suhteeltaan pelkkää kuraa. Ennen söin aina ravintoloissa, nykyään kokkaan kotona. Koska parempaa. 

Vierailija
131/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amarillo big burger 22,50€ Mitä nää kuvittelee olevansa? Joku Noma? Puolet tuosta voin maksaa.

Vierailija
132/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amarillo big burger 22,50€ Mitä nää kuvittelee olevansa? Joku Noma? Puolet tuosta voin maksaa.

Tuo olisi jo melko hauska vitsi ellei olisi totta. Pakastepihvi ja kuiva halpissämpylä.

Vierailija
133/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri ravintolasta. Meni yli 300€. Jatkakaa kitinäänne.

Vierailija
134/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitä köyhiä varten on Hese ja Mäkkäri.

Mulla kyllä riittää rahaa, mutta en tuhlaa sitä mihinkään ylihinnoteltuun kärpäsenpuremaan pakasteannokseen, kun itse tehtynä tai ostamalla halvempia saa yhtä hyvää ellei parempaakin. Ehkä siinä onkin syy miksi mulla rahaa riittää toisin kun sulla..

Ei sulla mitään rahaa riitä jos pitää kitistä hinnoista.

Vierailija
135/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli tänään ketju missä sai kertoa miksi työttömät valehtelee täällä olevansa varakkaita, mene sinne ulisemaan.

Vierailija
136/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli tänään ketju missä sai kertoa miksi työttömät valehtelee täällä olevansa varakkaita, mene sinne ulisemaan.

Ulise sinä mielummin. Tuntuu käyvän ihan luonnostaan.

Vierailija
137/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kiva ilta, eikä 300€ tuntunut missään. Mites sinulla meni täällä vauvapalstalla?

Vierailija
138/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millään kustannustasolla mitattuna burgerista ei saa yli 20€ tuotetta. Mutta kusettamalla kyllä saa. Näemmä teitä vedätettäviä riittää.

Ähälämipizzeria myy 8 eurolla vastaavaa, ihme että niille ei ole kustannustaso ongelma.

Vierailija
139/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla joku vuokrien ja rakennusten hintoja rajoittava laki . Oikeastaan ravintoloissa syöminen ja juominen pitäisi olla halvempaa kuin ruoan syöminen kotona. En tiedä miten toteutetaan , mutta näin olisi parempi. Rakentamisen ei tulisi olla paras keino saada tuloja ... toki rakentajille tulisi maksaa kunnolla.

Vierailija
140/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen, n 20v sitten, kävin paljon syömässä ravintoloissa.  Nykyisin käyn vain lounasaikaan jolloin hinnoittelu on maltillisempaa. Illalla hinnat ovat sen verran kovat että teen sillä rahalla mieluummin jotain muuta.  Viiniä ja olutta en myöskään juo enää ravintoloissa kuin korkeintaan yhden lasillisen.  Jos tekee mieli enemmän haen pullon alkosta ja kutsun ystäviä kotiini. Sitä paitsi en muutenkaan mielelläni liiku iltaisin kaupungilla, tuntuu niin turvattomalta nykyisin. Taksia en ole käyttänyt Bernerin taksiuudistuksen jälkeen,  olen siis äänestänyt jaloillani, tosin sillä ei ole tainnut olla mitään merkitystä koska asiaa/ epäkohtia ei kukaan ole korjannut. Taitaa pääasiassa kansanedustajat ja firmanpiikkiin ajelijat olla niitä taksin käyttäjiä nykyään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi