Helsinkiläisravintolat menevät mieluummin konkurssiin kuin tarkistavat hintansa realistiselle tasolle
En maksa jostain perusburgerista yli 20 euroa edelleenkään vaikka salaatin sijalla olisi kultaa.
Muutenkaan hinnat eivät ole missään linjassa yleisen palkka- ja hintatason kanssa. Maaseudulla ruokaa saadaan kuitenkin vielä ihan kohtuullisella hinnalla. Esim premiumburger reilun kympin.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Ongelma Suomessa kauttaaltaan on ylihinnoittelu, yrittäjä voi polkea jalkaa lattiaan ja räyhätä kustannuksista hamaan tappiin asti, se on hänen oikeutensa. Kuluttajalla on oikeus olla maksamatta vaikkapa 10 euroa tuopista jossain kämäisessä kuppilassa.
Me hei ymmärretään tuskasi, sulla on ne kulut ja haluaisit jotain viivan alle. Meillä muilla on myös tietty sietokynnys ja ei me emme maksa jostain perusbissestä tai paskasta palvelusta satasia, istuen jossain läävässä missä haisee kusi.
Syynä siihen on liuta sääntöjä ja verokiila.
Suomessa pitää laskuttaa 6000 jotta voi maksaa 2000€ palkkaa (työntekijä saa käteen 1500), firma saa voittoa 500.
Ukssa 4000 laskutuksella voi maksaa 2000 (työntekijä saa 1700) firma saa 500
Olen yrittäjänä kummassakin maassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska realistisella tasolla ei tule riittävästi katetta, vaikka liikevaihtoa olisi enemmän.
Jos on riittävän hyvä hintalaatusuhde niin mesta pyörii stadissa hyvin.
Et maalaistollo ymmärrä, mitä kiinteistövuokrat ovat Helsingissä.
Ei kaupunkilaistollo ymmärrä että kun tuote on kunnossa on myyntivolyymitkin.
Ei voi hintoja laskea jos kulut vaan nousee. Pitäiskö niiden työntekijöiden tehdä palkatta työtä? Tai ostaa jotain laitonta mutta halpaa ruoka-ainetta, lihaa säkeistä auton takaluukusta jossain öisellä parkkipaikalla? Tai jättää vuokra ja sähkölasku maksettua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska realistisella tasolla ei tule riittävästi katetta, vaikka liikevaihtoa olisi enemmän.
Varmasti ymmärrän tämän sinua paremmin. Vuokrat ovat niin korkeita, ettei se tuote vaan tuota riittävästi, kun yksinkertaisesti tila ei riittäisi mainitsemallesi volyymille. Teitä varten tosiaan on Mäkkärit ja Heset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitä köyhiä varten on Hese ja Mäkkäri.
Eipä mulla ole enää varaa niissäkään käydä.
Mulla ja monella muulla on.
Hienoo kuulla että joillakin menee hyvin! Suurimmalla osalla ei tunnu menevän. Nauti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti ymmärrän tämän sinua paremmin. Vuokrat ovat niin korkeita, ettei se tuote vaan tuota riittävästi, kun yksinkertaisesti tila ei riittäisi mainitsemallesi volyymille. Teitä varten tosiaan on Mäkkärit ja Heset.
Taidat majailla sitten väärässä kiinteistössä. Eikö yrityssuunnitteluun saa ihan maksutontakin apua nykyään?
Suomalaiset ovat erikoinen kansa. Eivät käytä palveluja ja ostavat halvinta mahdollista. Seurauksena työttömyyttä ja julkisen sektorin velkaantumista. Alamme näyttää valitettavasti enemmän Itä-Euroopan maalta kuin pohjoismaalta. Muut Pohjoismaat tosin tajusivat olla liittymättä euroon, eli heillä on sentään korkopolitiikka ja valuuttajousto käytössä
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat erikoinen kansa. Eivät käytä palveluja ja ostavat halvinta mahdollista. Seurauksena työttömyyttä ja julkisen sektorin velkaantumista. Alamme näyttää valitettavasti enemmän Itä-Euroopan maalta kuin pohjoismaalta. Muut Pohjoismaat tosin tajusivat olla liittymättä euroon, eli heillä on sentään korkopolitiikka ja valuuttajousto käytössä
Maailman kovi veroaste tekee tehtävänsä
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan jaloilla äänestämiseksi. Olisi aika typerää maksaa jostain sellaisia summia joille ei koe saavansa vastinetta. Yrittäjät voivat kääntyä hallituksen puoleen jos kokevat tullensa väärinkohdelluiksi.
Vierailija kirjoitti:
Paistelin tuossa oikein hyvän n. kolmen euron pihvin. Lisukkeiden hintaa en ilkeä edes sanoa. Ei minulla olisi varaa syödä ravintolassa tällä tavalla ja minä sentään tienaan melkein kuusi tonnia kuussa.
Kolmella eurolla et saa hyvää pihviä mistään kaupasta. Mutta ehkäpä kasvstar elukat itse tai metsästät pihvilihasi.
Toisaalta, ei ne metsästämällä hankitut pihvitkään ilmaisia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paistelin tuossa oikein hyvän n. kolmen euron pihvin. Lisukkeiden hintaa en ilkeä edes sanoa. Ei minulla olisi varaa syödä ravintolassa tällä tavalla ja minä sentään tienaan melkein kuusi tonnia kuussa.
Kolmella eurolla et saa hyvää pihviä mistään kaupasta. Mutta ehkäpä kasvstar elukat itse tai metsästät pihvilihasi.
Kolmella eurolla ei saa minkäänlaista riistalihakikkaretta jos kaikki kulut laskettaisiin. Kyllä possu ja nauta on edullista tavaraa siihen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa sillä ihan hyvän jauhelihapihvin.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, kun ne hinnat määrittää kustannustaso eikä sinun ostovoimasi.Jos hinnoittelee lian alas, niin sillä mennään konkurssiin, ei sillä että on sinulle liian kallista.
mennään silläkin konkurssiin, kun vihreä siirtymä on verottanut asiakkaat köyhiksi eikä ostovoimaisia asiakkaita riitä ravintolan pyytämille hinnoille
hampparin voi itse tehdä ja tulee paljon parempaa
todellakin, ei ennen kuin 24 karaatia ja 25kg pölkky mukana.
Vierailija kirjoitti:
en raski mennä kahville ja leivokselle vaikka olisi varaa, ulkomailla kyllä
Sen paikan ei ole tarkoitus olla mikään pikaruokala. Jossa hotkaistaan vartissa ruoka ja poistutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa sillä ihan hyvän jauhelihapihvin.
Sen ehkä. Tai jonkun 60% laputetun sitkeän ulkofilepihvin.
Muuten oikein hieno yritelmä provoksi, mutta tossa kuudessa tonnissa karahti kiville.