Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläisravintolat menevät mieluummin konkurssiin kuin tarkistavat hintansa realistiselle tasolle

Vierailija
20.09.2024 |

En maksa jostain perusburgerista yli 20 euroa edelleenkään vaikka salaatin sijalla olisi kultaa.

Muutenkaan hinnat eivät ole missään linjassa yleisen palkka- ja hintatason kanssa. Maaseudulla ruokaa saadaan kuitenkin vielä ihan kohtuullisella hinnalla. Esim premiumburger reilun kympin.

Kommentit (169)

Vierailija
141/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, kun ne hinnat määrittää kustannustaso eikä sinun ostovoimasi.Jos hinnoittelee lian alas, niin sillä mennään konkurssiin, ei sillä että on sinulle liian kallista. 

Suo siellä, vetelä täällä. Jos ruoka liian halpaa ei kata vuokraa, jos ruoka liian kallista ei asiakkaita ja taas jää vuokra maksamatta 🤷

Vierailija
142/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitä köyhiä varten on Hese ja Mäkkäri.

Meidän perheellä ei riitä rahat enää sinnekään

Ehkä ette vaan kuulu ravintoloitsijoiden kohderyhmään? Itse olin keskiviikkona liikkeellä ja joka paikka oli täynnä. Kyllä muille kelpaa.

Lähetä toki kuva siitä täydestä ravintolasta Helsingin sanomiin niin se julkaistaan kun sellaisen kerran näit. 

Käytiin ke iltana töölöläisessä ravintolassa joka sattuu olemaan meidän kantapaikka. Täynnä oli, erinomainen illallinen viineineen, hyvä palvelu ja tunnelma. Illan erikoisuus oli live jazz bändi. Asiakkaiden ainoa ongelma vaikutti olevan ettei kaikki voineet jäädä loppuun asti kun oli töitä seuraavana aamuna ja aikainen  herääminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ette vaan kuulu ravintoloitsijoiden kohderyhmään? Itse olin keskiviikkona liikkeellä ja joka paikka oli täynnä. Kyllä muille kelpaa.

Ihan olette itse äänestäneet. Sitä niitätte, mitä kylvitte 😁

Vierailija
144/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokratasot on niin korkealla. 

Kiinteistösijoittajalla - kuten esim. eläkerahastolla - on tuottotavoitteensa. Jos vuokra laskee niin laskee tuototkin. Ja lopulta myös eläkkeet. 

Vierailija
145/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistösijoittajalla - kuten esim. eläkerahastolla - on tuottotavoitteensa. Jos vuokra laskee niin laskee tuototkin. Ja lopulta myös eläkkeet. 

Sitten vuokraa tilat yksityiseltä. Enpä usko että hesen keskustassa eläkerahastotkaan kovin kauaa tyhjiä kiinteistöjä seisottavat ellei vuokralaisia löydy.

Vierailija
146/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten vuokraa tilat yksityiseltä. Enpä usko että hesen keskustassa eläkerahastotkaan kovin kauaa tyhjiä kiinteistöjä seisottavat ellei vuokralaisia löydy.

Itseasiassa seisottavat. Rahastot arvioivat että kannattaa pitää muutama vuosi tyhjänä mieluimmin kuin laskea hintaa, pitkällä juoksulla tämä kannattaa.

Vierailija
147/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan olette itse äänestäneet. Sitä niitätte, mitä kylvitte 😁

Miten tuo ulinasi liittyi viestiin johon olit vastaavinasi?

Vierailija
148/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa seisottavat. Rahastot arvioivat että kannattaa pitää muutama vuosi tyhjänä mieluimmin kuin laskea hintaa, pitkällä juoksulla tämä kannattaa.

No sitten seisottavat. Yksityisiä kiinteistönomistajia riittää.

Vierailija
149/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paistelin tuossa oikein hyvän n. kolmen euron pihvin. Lisukkeiden hintaa en ilkeä edes sanoa. Ei minulla olisi varaa syödä ravintolassa tällä tavalla ja minä sentään tienaan melkein kuusi tonnia kuussa.

Kolmella eurolla et saa hyvää pihviä  mistään kaupasta. Mutta ehkäpä kasvstar elukat itse tai metsästät pihvilihasi.

Toisaalta, ei ne metsästämällä hankitut pihvitkään ilmaisia ole.

150 - 200 g nöt ytterfilé torde man få till det priset. Vad är det för fel på det?

Vierailija
150/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki vesi - 10€

Vierailija
151/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla lailla seisottavat tiloja tyhjillään myös heseä (?) isommissa kaupungeissa. Moni yksityinenkin pitää parempana odotella kuin alkaa dumppaamaan hintoja. Eihän työntekijätkään alenna palkkoja saadakseen töitä. 

Vierailija
152/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen, n 20v sitten, kävin paljon syömässä ravintoloissa.  Nykyisin käyn vain lounasaikaan jolloin hinnoittelu on maltillisempaa. Illalla hinnat ovat sen verran kovat että teen sillä rahalla mieluummin jotain muuta.  Viiniä ja olutta en myöskään juo enää ravintoloissa kuin korkeintaan yhden lasillisen.  Jos tekee mieli enemmän haen pullon alkosta ja kutsun ystäviä kotiini. Sitä paitsi en muutenkaan mielelläni liiku iltaisin kaupungilla, tuntuu niin turvattomalta nykyisin. Taksia en ole käyttänyt Bernerin taksiuudistuksen jälkeen,  olen siis äänestänyt jaloillani, tosin sillä ei ole tainnut olla mitään merkitystä koska asiaa/ epäkohtia ei kukaan ole korjannut. Taitaa pääasiassa kansanedustajat ja firmanpiikkiin ajelijat olla niitä taksin käyttäjiä nykyään. 

Ei kai raiskailu ja basaarikulttuurin tulo ole taksiuudistuksen syy?

Vierailija
153/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksaisin, jos olisi sen arvoista. Kuitenkin yleensä petyn. Ruoassa on usein liikaa suolaa, tai yrttejä ja mausteita on käytetty säästeliäästi. 

Vierailija
154/169 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, kun ne hinnat määrittää kustannustaso eikä sinun ostovoimasi.Jos hinnoittelee lian alas, niin sillä mennään konkurssiin, ei sillä että on sinulle liian kallista. 

Ja jos liian ylös hinnoittelet, sillä mennään myös konkrussiin, kun asiakkaiden ostovoima ei riitä.

Vierailija
155/169 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ravintolat saavat tietysti hinnoitella tuotteensa niin korkealle kuin haluavat,  mutta on päivänselvää, että se kaventaa ostajakuntaa. Kahdella kympillä saa ruokaa jo useammaksi päiväksi itse laitettuna. Enitenhän hintojen nousu vaikuttaa juuri pienituloisiin ja alempaan keskiluokkaan eli noiden burgereiden pääasialliseen kohderyhmään.

Vierailija
156/169 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varaa mutta en kyllä maksa mistään hampurilaisesta edes kymppiä. Kuusi euroa on siinä ja siinä et viittis maksaa. En muutenkaan heitä rahaa ikkunasta joten miksi laittaisin sitä ruokaan? 

Vierailija
157/169 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain kaupungin osassa oli kebabpizzerioiden hintasota josta viranomaiset kiinnostui. Pizzeriat selvitti asian kait näin, femman pitsat oli vain tietyt ja muut tuotteet oli normihintaisia. Se oli vain mainoskikka ja sillä ne sai kaikki sinne. Mäkkärilläkin on noin euron maksavia tuotteita mutta ei niitä kuitenkaan pääsääntöisesti myydä. Tässä siis tullaan siihen, että moni ravintoloitsija ei osaa markkinoida oikein. Moni myös valitsee ruokakauppansa sen mukaan et missä on joku tietty asia tarjouksessa vaikka ostaa kärrynsä täyteen muita tuotteita. 

Vierailija
158/169 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteilyvarustamot on toinen hyvä esimerkki. Jos risteilyn hinta on matala niin ihmiset iloisesti varaa niitä ja laivoilla törsävät koko sille varatun budgetin. Vikingline hyvänä esimerkkinä. Laivat ovat olleet aivan täynnä kun taas puolestaan tallinkilla tyhjiä. Vikingline on tehnyt hyvän tuloksen kun  taas puolestaan tallink huonon. 

Vierailija
159/169 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön ruokaa kolmesta syystä. 

1. pysyäkseni hengissä

2. pysyäkseni terveenä

3. nauttiakseni elämästä

Koska lähelläni ei ole kunnollista ravintolaa ja koska palkkani on vain "normaalitasoa", syön arjessani ravintolassa vain harvoin. Tiedän pari hyvää ravintolaa, mutta ne ovat eri kaupungissa. Heillä siis laadukkaat, usein kotimaiset, (ei puoli eineksiä), raaka-aineet ja hinta silti kohdallaan.

Silloin, kun syön ravintolassa ruoan pitää ehdottomasti olla laadukkaista raaka-aineista tehtyä, hyvänmakuista ja ruoan pitää pitää yllä hyvää terveyttäni. Roskaruokaa en syö oikeastaan koskaan, en edes pidä siitä.

Tällä hetkellä kaipaan ravintolaa, joka myisi ulos laadukasta kotiruokaa. Elän kiireistä vaihetta elämässäni ja ostaisin mielelläni esim. itse tehtyä, aidoista aineksista valmistettua kaalilaatikkoa, lohikeittoa yms. perusruokaa arkeen. Ravintolassa voisi olla viihtyisä sisustus ja pieni tila ruokailijoille. Ulosmyynnissähän on pienempi veroprosenttikin.

Vierailija
160/169 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat erikoinen kansa. Eivät käytä palveluja ja ostavat halvinta mahdollista. Seurauksena työttömyyttä ja julkisen sektorin velkaantumista. Alamme näyttää valitettavasti enemmän Itä-Euroopan maalta kuin pohjoismaalta. Muut Pohjoismaat tosin tajusivat olla liittymättä euroon, eli heillä on sentään korkopolitiikka ja valuuttajousto käytössä

Eipä sitä suomalaisilta paljon kysytty, kun euroon liityttiin. Me kuitenkin olemme kaiken, typerien päätöstenkin, maksumiehiä. Emmekä edes ole vaatineet noiden idioottien päitä vadille. Kiltit vässykkä suomalaiset saavat mitä tilaavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi