Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perintörahat pankissa jo viidettä kuukautta!

Vierailija
20.09.2024 |

Onko muilla mennyt näin kauan? Onko kokemuksia? Kaikki on valmiiksi tehty. Pankissa sanottiin kysyttäessä, että perunkirja on jonossa. On ruuhkaa. 

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta meni, S-pankki kyseessä.

Vierailija
2/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kaksi viikkoa meni. Mielestäni se on kohtuuaika. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs kiire niillä on? Onpahan aikaa miettiä viisaasti niiden suhteen.

Vierailija
4/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain perintörahat samana päivänä. 420000 euroa siirtyi salamana äidin tililtä minun tilille. Oikeusaputoimisto auttoi tekemään perukirjan ja minä ja veljeni olimme ainoat perijät. Sitten mentiin osuuspankkiin suoraan oikeusaputoimistosta ja osuuspankissa meni 45 minuuttia kun rahaa siirrettiin ja äidin kolme tiliä suljettiin. Piti pistää nimi viiteen paperiin pankissa, siis minun ja veljeni nimmarit kaikkiin papereihin. Aika sutjakkaasti homma kävi. Pankkineiti kävi näyttämässä papereita pankin lakimiehelle ja siinä meni 10 minuuttia ja kaikki kunnossa siinä se.

Vierailija
5/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas pitkä aika. Äitini perukirja oli viime vuonna tarkastettavana Nordeassa ja S-pankissa. Nordea käsitteli sen noin viikossa ja S-pankilla taisi mennä kolme viikkoa. Tosin äitini kuolinpesä oli suht selkeä. Vain asunto-osake ja tilillä olevat rahat varallisuutena ja kaksi perijää.

Vierailija
6/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä meni pari kk (OP) mutta johtui siitä että itse kämmivät sen kanssa, nopeasti kävi sitten kun pistin niihin vähän vauhtia. Palvelulupaus alunperin oli n. 2vko. 

Vierailija
7/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli vuotta meni, S-pankki kyseessä.

Meillä meni kaksi päivää S-Pankissa.

Vierailija
8/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon vaikuttaa millaista omaisuutta on ja jos on paljon kaikkea, kestää kauemmin tarkistaa asioita. Jos ei ole mitään muuta omaisuutta kuin rahaa, jako ja perunkirjan teko on helppo. Silloin rahatkin saa nopeasti.

Vierailija
9/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei he perukirjaa tarvitse vaan jakokirjan ja valtakirjan yhdelle osakkaalle, joka kävelee pankkiin niiden kanssa ja jakaa rahat. Näin toimittiin meillä.

Vierailija
10/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Vierailija
11/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei he perukirjaa tarvitse vaan jakokirjan ja valtakirjan yhdelle osakkaalle, joka kävelee pankkiin niiden kanssa ja jakaa rahat. Näin toimittiin meillä.

Meillä taas meni niin, että pankki vapautti rahat jaettavaksi vasta sitten, kun siellä oli perukirjat tutkittu ja tarkastettu. Luulin, että näin toimitaan kaikissa pankeissa. 

Vierailija
12/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain perintörahat samana päivänä. 420000 euroa siirtyi salamana äidin tililtä minun tilille. Oikeusaputoimisto auttoi tekemään perukirjan ja minä ja veljeni olimme ainoat perijät. Sitten mentiin osuuspankkiin suoraan oikeusaputoimistosta ja osuuspankissa meni 45 minuuttia kun rahaa siirrettiin ja äidin kolme tiliä suljettiin. Piti pistää nimi viiteen paperiin pankissa, siis minun ja veljeni nimmarit kaikkiin papereihin. Aika sutjakkaasti homma kävi. Pankkineiti kävi näyttämässä papereita pankin lakimiehelle ja siinä meni 10 minuuttia ja kaikki kunnossa siinä se.

Mielenkiintoista, lakimies ei siis varmistanut edes sitä, että te olette perijät? Virkatodistukset pitäisi varmistaa.

Vierailija
13/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koukkunokka nauttii ilmaisesta korosta!

Vierailija
14/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, lakimies ei siis varmistanut edes sitä, että te olette perijät? Virkatodistukset pitäisi varmistaa.

Joo, ei ole osuuspankki ainakaan. Tuskin on edes ollut mitään 840 tuhannen perintöäkään, ei tuollaiset perijät mitään oikeusaputoimistoa käytä.

Vierailija
15/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eikös ne tuossa syynätty kun pankkineiti kävi näyttämässä papereita lakimiehelle? Ei kait siinä oikeasti muutamaa minuuttia pidempään mene. Vielä jos perunkirjan on laatinut oikeusaputoimiston työntekijä, eikä naapurin Pentti. Penttiä yhtään väheksymättä.

Vierailija
16/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni 14 kk. Selkeä, pieni kuolinpesä, ei lainkaan lainaa, omaisuutena asunto-osake, tilillä rahaa noin 4000 e ja osakkeissa saman verran.

Pankki jarrutti kaikkea koko ajan. Tarvittiin virkatodistus kuolinpesään kuulumattomalta puolisoltani (emme ole naimisissa) enkä vieläkään ymmärrä, että miksi tuo piti erikseen todistaa. Tarvittiin todistuksia siitä, että vastikkeet oli maksettu. Tarvittiin todistus siitä, että osake ei ole lainan vakuutena missään ja pankki vaati osakekirjoja itselleen, kunnes jako tehty. Ei annettu, pankille ei kuulu pesän valvonta. Vainajan virkatodistus vanheni tuona aikana, kaikki pysähtyi, kunnes saatiin uusi. Lopulta tehtiin pankkia varten valepesänjako eli kaikki siskolleni, jotta hän sai edes jotain ulos pankista, mutta pörssiosakkeita ei suostuttu antamaan, pankki halusi pitää ne, toki siirsi siskon nimiin. Ne olisivat olleet vakuutena siltä varalta, että siskoni tarvitsee lainaa.

Siis ihan mahdoton hullunmylly, jonka päätteeksi pankin kiinteistövälittäjä ilmoitti, että asuntoa ei saa laittaa myyntiin muiden kuin heidän toimiston kautta, koska he tuntevat tapauksen.

Vierailija
17/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kuoli tammikuussa, perintö saatiin jaettua lokakuussa. Tosin oman aikansa otti kun alaikäiselle kuolinpesän osakkaalle hommattiin edunvalvoja.

Vierailija
18/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä viisaasti? Minä ainakin tiedän jo etukäteen mitä teen niillä: ryyppään hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
19/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintörahat pankissa jo viidettä kuukautta!

Helpolla pääsit mulla tämä perintöasia kesti noin 20 vuotta ennen kuin tuli jotain tolkkua..siinä oli kyseessä Suomi Ruotsi maaottelu,eli perinnönsaajia kummaltakin puolen.

Vierailija
20/58 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainajalla oli tilit Paikallisosuuspankissa ja Nordeassa. Paikallisosuuspankkiin vietiin paperit (perukirja, sukuselvitykset ja perinnönjakosopimus) perjantaina. Pankki oli siirtänyt rahat perillisten tileille seuraavan viikon tiistaina.

Nordeassa siirsin itse rahat vainajan tililtä perillisten tileille 9 päivää perunkirjoituksen jälkeen. Muut osakkaat olivat antaneet minulle valtakirjan. Voi olla, että siirto olisi onnistunut jo tätä ennenkin. Tässä asioita nopeutti varmasti se, että Nordean oma lakimies laati perukirjan, joten sitä ei tarvinnut enää erikseen tarkistaa jossain Nordean yksikössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän