Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitteko jos ystävänne tai tuttavanne ei huomioisi suruanne?

Vierailija
20.09.2024 |

Eivätkä esim lähettäisi kukkia?

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne huomioi.

Vierailija
2/100 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastunut syöpään eikä sisko ole viitsinyt edes soitella. 

Vierailija
4/100 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niin tai näin, nainen loukkaantuu aina

Vierailija
5/100 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi syöpäakka! Mistä saatanasta te kaikki tänne av:lle löydätte?

Vierailija
6/100 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä sanoi että ei voi huomioida suruani koska ei tiedä mitä käyn läpi koska ei ole käynyt samaa läpi.

Muuten ei haittaisi, mutta kun se lopputulos oli tosiaan se että itkin isäni kuolemaa, tämä pyöritteli silmiään ja käänsi puheen johonkin mieheen kenen kanssa sillä hetkellä sutinaa. Ei olla ystäviä enää. Ei oltu kyllä silloinkaan, en vaan tajunnut sitä silloin.

Vierailija
7/100 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Kun olen läheistä surrut, en ole suonut ajatustakaan muille ihmisille ja niiden tekemisille tai tekemättä jättämiselle. Mieluiten olen vaan ollut yksin käymässä suruani läpi, muut ihmiset on ollut vain häiriö.

Vierailija
8/100 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä sanoi että ei voi huomioida suruani koska ei tiedä mitä käyn läpi koska ei ole käynyt samaa läpi.

Muuten ei haittaisi, mutta kun se lopputulos oli tosiaan se että itkin isäni kuolemaa, tämä pyöritteli silmiään ja käänsi puheen johonkin mieheen kenen kanssa sillä hetkellä sutinaa. Ei olla ystäviä enää. Ei oltu kyllä silloinkaan, en vaan tajunnut sitä silloin.

Mitä hänen olisi pitänyt tehdä?

Vierailija
9/100 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aika kamala ihminen. Eikö yhtään hävetä?

Vierailija
10/100 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olisin surussani niin kiinni, etten huomioisi mitenkään jotain kukkalähetyksiä. Ehkä yllättyisin siitä, jos _mitään_ yhteydenottoa ei tulisi.

Vierailija
11/100 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt nykyaikana mitään kukkia odottaa? Riittää kun ottaa osaa. Tai jos asiasta on kerrottu jossain FB-postauksessa, niin surunaamareaktio riittää.

Kohdatessa on tietenkin huomaavaista ottaa toisen tunnetila huomioon, vaikkei osaisi siihen itse eläytyä.

Jotkut ovat lapsuudenperheestä oppineet mallin, että ikävistä asioista ei puhuta. Mutta kyllä aikuisena pitää ymmärtää, että tällainen on epätervettä. Jos ei osaa sanoa mitään, niin pitäköön sitten suunsa kiinni.

Vierailija
12/100 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi mikä ystävä tuo muka on! Hyvä kun pääsit eroon, kamala kuspää.

Vierailija
13/100 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ehkä en. Riippuu asian haaroista

Vierailija
14/100 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viitsinyt? Kertonee sinusta enemmän tuo? Soita sä hälle

Vierailija
15/100 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuunnella, lohduttaa. Mun isä kuoli vaan kerran, se nai niitä laitapuolenkulkijoita joka viikko.

Vierailija
16/100 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa tyhmä kysymys. Osoittaa myötätuntoa tietenkin, kuunnella.

Vierailija
17/100 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. Eivät kaikki edes tiedä tuosta perinteestä. Esim mun miehelle tuli ihan täytenä yllätyksenä kun hänen äitinsä kuoli, että tuollainen tapa on olemassa. Oli kuitenkin yli 30v kun tämä tapahtui.

Vierailija
18/100 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aika kamala ihminen. Eikö yhtään hävetä?

Ei. Henkilökohtaisten asioiden kertominen tuntemattomille ilman kysymistä on erittäin epäkohteliasta ja epäkunnioittavaa

Vierailija
19/100 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäskö sun lähteä vaikka ulos kävelylle? Aika pahasti menee nyt tämä palsta sulla ihon alle.

Vierailija
20/100 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Yhdellä ystäväkseni luulemalla ei ollut viikkoihin aikaa puhua edes puhelimessa, kun vanhempani sairastui vakavasti ja taisteli hengestään. Se oli aika järkytys, varsinkin kun olin itse tukenut häntä aiemmin paljon. Sen sijaan oli yllättävää, että ihmiset jotka eivät olleet olleet elämässäni vuosiin, tarjoutuivat avuksi ja kuuntelijaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän