Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muokkaako työkkäri jälkikäteen suunnitelmia?

Vierailija
20.09.2024 |

Oletteko huomanneet että työnhakusuunnitelmia muokataan kesken suunnitelman sieltä työkkäristä käsin? Luotin näihin mutta huomasin että on käyty kopeloimassa suunnitelmaa. Onko tähän ihan tavallista nykyisin?

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein vikat tehtävät ja 2 päivää sen jälkeen lukee että asiointipäivää on automaattisesti muutettu ja asia on virkailijalla käsittelyssä.

Mitä tämä tarkoittaa? En ole saanut mitään asiointipäiviä.

Tähän oli siis tarkoitus vastata, että heillä on ollut suunnitelmana soittaa, mutteivät ole kerenneet tms.

Vierailija
22/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. En edes käy suunnitelmaa lukemassa. Muistan kyllä sen verran hyvin  mitä puhelimessa on sovittu. Käyn vain kuittaamassa velvoitteen tehdyksi kerran kolmen kuukauden aikana.

Minun on pitänyt erikseen käydä hyväksymässä se suunnitelma ennen kuin se tulee voimaan.

Tämä. Suunnitelma pitää hyväksyä ennen kuin se on voimassa ja jos sitä ei hyväksy, voi asiantuntija käydä tekemässä muutoksia esim. työnhakuvelvollisuuden alkamisajankohtaan asiakkaan eduksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. En edes käy suunnitelmaa lukemassa. Muistan kyllä sen verran hyvin  mitä puhelimessa on sovittu. Käyn vain kuittaamassa velvoitteen tehdyksi kerran kolmen kuukauden aikana.

Pitäähän se käydä hyväksymässä.

Vierailija
24/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on jonkun ollut tarkoitus esim. soittaa sinulle, mutta on ollut sairaana tai ei ole kerennyt, niin sitä on siirretty. Joskus sieltä tulee viesti, että soitamme sinulla silloin ja silloin siihen aikaan, joskus soittavat yllättäen.

Itsellä suunnitelman tehtävien tekemisen jälkeen meni yli kaksi kuukautta ennenkuin soitettiin. Toisen kerran soitti kahden päivän jälkeen :D eli ei näytä olevan mitään vakiintunutta käytäntöä, tai eivät ainakaan voi sitä noudattaa.

Okei, ihan hyvä kiitos. Säikähdin vain sitä että ajanvarausta on siirretty automaattisesti koska minulle ei ole tullut ajanvarausta. Tein jo varotoimenpiteet, pistin omalle virkailijalle tekstiviestin ja jätin yhteydenottopyynnön sivuiltani. Kai tässä tulee jo vainoharhaiseksi kun yritetään huijata kaikkialla. :D

Vierailija
25/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on pitänyt erikseen käydä hyväksymässä se suunnitelma ennen kuin se tulee voimaan.

Kyllä niin minunkin. Sivummalta.

Vierailija
26/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli poistunut maininta palkkatuen mahdollisuudesta ilman mitään varoitusta. Mutta varmaan sen sinne saa helposti takaisin jos joku työnantaja siitä kiinnostuu. Siihenhän on selkeät säännöt millä perusteella sen voi saada.

Höpsis. Palkkatuen mahdollisuus on osa suunnitelmaa ja se poistuu vain sillä, että tehdään uusi suunnitelma. Nähtävästi et ole enää palkkatukikelpoinen, joten tieto on poistettu. Hyväksyttyä suunnitelmaa ei voi muuttaa, järjestelmä ei anna tähän mitään mahdollisuutta, joten kyse lienee siitä, että et ole lukenut suunnitelmaasi ennen hyväksymistä.

Vierailija
27/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä linkki ei toimi. Kokeilen tähän vielä uudelleen, mutta jos ei toimi, niin TE-toimiston sivuilla laita hakukenttään "asikaspalvelumalli".

https://toimistot.te-palvelut.fi/uusi-asiakaspalvelumalli1?p_l_back_url…

Vierailija
28/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli poistunut maininta palkkatuen mahdollisuudesta ilman mitään varoitusta. Mutta varmaan sen sinne saa helposti takaisin jos joku työnantaja siitä kiinnostuu. Siihenhän on selkeät säännöt millä perusteella sen voi saada.

Ei pitäisi poistua, tämähän vastaa jo minunkin kysymykseeni eli muokkaavat mielivallassa asiakkaiden tietoja suunnitelmia koskien. Ihmettelin myös sitä että kaikkia vanhoja tietoja on poistettu ja se tuo nyt turvattomuutta. Minä haluaisin että kaikki tekemäni tehtävät ja asiat sekä yhteydenotot näkyisivät siellä sivuillani. Miksi ne poistuvat tällä tavalla näkymästäni? Olen ihmetellyt asiaa aika pitkään kun tutkin niitä sivuja. Kertokaahan lisää kokemuksianne.

Suunnitelmaa ei voi muokata, kun se on hyväksytty. Voi vain ilmoittaa tehtävät tehdyiksi.

Löydät kaikki omat tietosi yhden ainoan napin takaa, etusivulta täppäät "Omat tiedot" ja kas - kaikki on näkyvissä.

Vierailija
29/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärtänyt, että mitä on muutettu, mutta jo allekirjoitettua suunnitelmaa ei voi muuttaa. Jos suunnitelma on tehty, mutta et ole sitä vielä hyväksynyt, niin muutoksia voidaan tehdä, mutta siitä tulee sinulle huomautus ja toki huomaat sen myös lukiessasi suunnitelman ennen allekirjoitusta.

Asiakkaaseen voidaan olla yhteydessä koska tahansa, suunnitelma ja yhteydenotot eivät ole yhteydessä toisiinsa.

Vanhat tiedot eivät häviä.Uudet ja vanhat suunnitelmat näkyvät samalla alustalla.

Soittamiseen en ota kantaa, onko siitä maininta suunnitelmassa?

Jos sinulla oikeasti lukee, että asiointipäivää on automaattisesti muutettu, niin vaikuttaa siltä, että järjestelmä on rikki. Tuon tekstin tulisi näkyä vain asiantuntijalle.

Asiani on siis niin yksinkertainen että kesken

Olet oikeassa, ne tiedot liittyvät suunnitelmaan olennaisesti joten on ikävää että niitä muutetaan. En siis miellä asioita vaan tämähän on kiusantekoa asiakasta kohtaan. 

Tiedän myös miten heidän tulisi toimia mutta onneksi ymmärrän myös että kaikki eivät aina toimi kuten kuuluu. 

Kiitos, odotan nyt yhteydenottoa. Jätin pyynnönkin jo sivuiltani sekä tekstiviestitse omalle virkailijalleni.

Vierailija
30/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein vikat tehtävät ja 2 päivää sen jälkeen lukee että asiointipäivää on automaattisesti muutettu ja asia on virkailijalla käsittelyssä.

Mitä tämä tarkoittaa? En ole saanut mitään asiointipäiviä.

Tähän oli siis tarkoitus vastata, että heillä on ollut suunnitelmana soittaa, mutteivät ole kerenneet tms.

Okei, kiitos myös sinulle. Olen välillä hieman kai stressaantunut. Soittavat sitten.

Vierailija
31/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärtänyt, että mitä on muutettu, mutta jo allekirjoitettua suunnitelmaa ei voi muuttaa. Jos suunnitelma on tehty, mutta et ole sitä vielä hyväksynyt, niin muutoksia voidaan tehdä, mutta siitä tulee sinulle huomautus ja toki huomaat sen myös lukiessasi suunnitelman ennen allekirjoitusta.

Asiakkaaseen voidaan olla yhteydessä koska tahansa, suunnitelma ja yhteydenotot eivät ole yhteydessä toisiinsa.

Vanhat tiedot eivät häviä.Uudet ja vanhat suunnitelmat näkyvät samalla alustalla.

Soittamiseen en ota kantaa, onko siitä maininta suunnitelmassa?

Jos sinulla oikeasti lukee, että asiointipäivää on automaattisesti muutettu, niin vaikuttaa siltä, että järjestelmä on rikki. Tuon tekstin tulisi näkyä vain asiantuntijalle.

Usko nyt, suunnitelmaa ei voi muuttaa, ei edes pilkkuvirhettä korjata!

Seuraava tapaaminen EI ole osa työllistymissuunnitelmaa!

Toivottavasti saavat sinne sivuille testin, joka pitää läpäistä ennen kuin saa etuutta. Siten varmistettaisiin, että asiakkaat ovat lukeneet oikeudet ja velvollisuudet sekä toimintaohjeet. Näyttää siltä, että ainakin sinä olet ohittanut ko. tehtävän pelkällä rastilla.

Vierailija
32/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pian teihin on oltu sitten yhteydessä kun olette täyttäneet ne suunnitelmat?

Tarkoitatko siinä vaiheessa kun ensimmäistä kertaa ilmoittautuu työttömäksi työnhakijaksi? Aika pian tuli tekstari ja sen perään (viikko siitä) soitto. Ei työkkäristä ainakaan minuun ole oltu yhteydessä kuin kolmen kuukauden välein. Kyselevät miten on mennyt, todetaan ettei töitä ole ja ehkä sovitaan tulvasta koulutuksesta. Virkailija kertoo mikä on työnhakuvelvoite (minulla neljä paikkaa/kk) sekä muistuttaa lopulta että käyn parin päivän sisällä kuittaamassa suunnitelman. 

Olen kuullut jonkun kerran että olisi muuteltu puhuttua mutta vähän epäilen asiaa. Korkeintaan lisätty jotain aktivoivaa/kuntouttavaa siinä tapauksessa ettei työttömällä itsellään ole mitään suunnitelmaa työllistymisen tai lisäopintojen suuntaan. Itse olen toistaiseksi välttynyt muulta koska mulla on aina suunniteltuna toimia millä voin yrittää työllistyä. Kuten juurikin opiskelu/koulutus tai työnhaun laajentaminen reilusti, tokia mahdollisuuksien rajoissa, ydinosaamisalueen  ulkopuolelle. 

Vierailija
33/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pian teihin on oltu sitten yhteydessä kun olette täyttäneet ne suunnitelmat?

Tarkoitatko siinä vaiheessa kun ensimmäistä kertaa ilmoittautuu työttömäksi työnhakijaksi? Aika pian tuli tekstari ja sen perään (viikko siitä) soitto. Ei työkkäristä ainakaan minuun ole oltu yhteydessä kuin kolmen kuukauden välein. Kyselevät miten on mennyt, todetaan ettei töitä ole ja ehkä sovitaan tulvasta koulutuksesta. Virkailija kertoo mikä on työnhakuvelvoite (minulla neljä paikkaa/kk) sekä muistuttaa lopulta että käyn parin päivän sisällä kuittaamassa suunnitelman. 

Olen kuullut jonkun kerran että olisi muuteltu puhuttua mutta vähän epäilen asiaa. Korkeintaan lisätty jotain aktivoivaa/kuntouttavaa siinä tapauksessa ettei työttömällä itsellään ole mitään suunnitelmaa työllistymisen tai lisäopintojen suuntaan. Itse olen toistaiseksi välttynyt muulta koska

Kiitti hyvästä opastuksestasi mutta ei liittynyt varsinaisesti aloittamiseen. 

Vierailija
34/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä kiehtoo, että onko suunnitelmaan lisätty jälkikäteen uusia tehtäviä vai onko sitä tekstiä muutettu, Onhan sinulla AP se todellinen suunnitelma pdf-muodossa tallennettuna, jotta voit niitä vertailla?

Vierailija
35/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä on tehty suunnitelma aina 3kk ajalle ja vähän ennen tai jälkeen sen viimeisen suunnitelman "eräpäivää" on soitettu ja tehty seuraava suunnitelma. Asiakkuutteni on siirretty kunnalle. Olen kyllä elänyt joskus senkin vaiheen, ettei melkein vuoteen tullut mitään yhteydenottoa, mutta tän uuden pakkohakupelleilyn jälkeen ovat olleet ihan lainmukaisesti yhteydessä.

Vierailija
36/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin muokataan. Olet kuitenkin saanut hyväksyttäväksesi suunnitelman ja lukenut mitä siellä lukee. Siitä on varmaan lähetetty sinulle paperinen versio jonka olet hyväksynyt. Ei sitä voi muuttaa ilman hyväksyntääsi ja jos muutetaan niin onhan sinulla siitä todiste hyväksymästäsi suunnitelmasta.

Vierailija
37/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden alussa kun systeemit muuttuu niin varmaan on pakka aika levällään.

Vierailija
38/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden alussa kun systeemit muuttuu niin varmaan on pakka aika levällään.

Siellä katkeaa monella automaattinen rahantulo, kun samaan aikaan muuttuu lainsäädäntö, asiakastietojärjestelmä ja palveluntuottaja. Kannattaa ryhtyä jo nyt laittamaan rahaa sukanvarteen, tammikuussa katkeaa monelta työnhaku pieniinkin unohduksiin.

Vierailija
39/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sieltä edes ole kuukausiin soitettu, johtuuko sitten uudelleen järjestelyistä kun te-toimistot lakkautetaan, ja tilalle tule kuntakokeilu kaikille.

Vierailija
40/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä kiehtoo, että onko suunnitelmaan lisätty jälkikäteen uusia tehtäviä vai onko sitä tekstiä muutettu, Onhan sinulla AP se todellinen suunnitelma pdf-muodossa tallennettuna, jotta voit niitä vertailla?

Ei ole nyt tätä uusinta, olen säästänyt paperiversiot jotka sain aiemmin kun asioin siellä virastossa. Täytyypäs tallentaa ne jatkossa. Kiitos sinulle.