Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muokkaako työkkäri jälkikäteen suunnitelmia?

Vierailija
20.09.2024 |

Oletteko huomanneet että työnhakusuunnitelmia muokataan kesken suunnitelman sieltä työkkäristä käsin? Luotin näihin mutta huomasin että on käyty kopeloimassa suunnitelmaa. Onko tähän ihan tavallista nykyisin?

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä kiehtoo, että onko suunnitelmaan lisätty jälkikäteen uusia tehtäviä vai onko sitä tekstiä muutettu, Onhan sinulla AP se todellinen suunnitelma pdf-muodossa tallennettuna, jotta voit niitä vertailla?

Ei ole nyt tätä uusinta, olen säästänyt paperiversiot jotka sain aiemmin kun asioin siellä virastossa. Täytyypäs tallentaa ne jatkossa. Kiitos sinulle.

Lisään vielä kun epähuomiossa ohitin kysymyksesi, siis tietojani koskien suunnitelmaa on muokattu ja pari juttua poistettukin kokonaan siis kesken suunnitelman.

Vierailija
42/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on suunnitelma tullut paperilla ja sen mukaan olen mennyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pian teihin on oltu sitten yhteydessä kun olette täyttäneet ne suunnitelmat?

Itellä on tehty suunnitelma aina 3kk ajalle ja vähän ennen tai jälkeen sen viimeisen suunnitelman "eräpäivää" on soitettu ja tehty seuraava suunnitelma. Asiakkuutteni on siirretty kunnalle. Olen kyllä elänyt joskus senkin vaiheen, ettei melkein vuoteen tullut mitään yhteydenottoa, mutta tän uuden pakkohakupelleilyn jälkeen ovat olleet ihan lainmukaisesti yhteydessä.

Okei. Minullekin on joskus soitettu jo ennen suunnitelman päättymistä valmiiksi ja joskus vasta jälkeen. Jokainen virkailija toimii omalla tavalla ja puhuvat eri tavoin toimintatavoista joten todellakin kummallista. Osa on kyllä mukavia mutta osa tuntuu olevan hieman ilkeitä ja naureskelevat tunnollisuudelle.

Vierailija
44/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin muokataan. Olet kuitenkin saanut hyväksyttäväksesi suunnitelman ja lukenut mitä siellä lukee. Siitä on varmaan lähetetty sinulle paperinen versio jonka olet hyväksynyt. Ei sitä voi muuttaa ilman hyväksyntääsi ja jos muutetaan niin onhan sinulla siitä todiste hyväksymästäsi suunnitelmasta.

Onko sinulla nyt joitakin ongelmia? Miksi sinä väität että olen väärässä kun en ole? Tuo vähättelytyyli ei todellakaan toimi vaan on hyvin loukkaavaa. Tiedän itse mitä olen lukenut ja on todellakin muokattu. Jatkossa tallennan kyllä jokaisen suunnitelman muistitikulleni jonka hyväksyn jotta on sitten niitä dokumenttejakin todisteena asiasta.

Vierailija
45/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden alussa kun systeemit muuttuu niin varmaan on pakka aika levällään.

Onhan ne nytkin jo olleet aika leväällään.

Vierailija
46/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden alussa kun systeemit muuttuu niin varmaan on pakka aika levällään.

Siellä katkeaa monella automaattinen rahantulo, kun samaan aikaan muuttuu lainsäädäntö, asiakastietojärjestelmä ja palveluntuottaja. Kannattaa ryhtyä jo nyt laittamaan rahaa sukanvarteen, tammikuussa katkeaa monelta työnhaku pieniinkin unohduksiin.

Olen itse pitänyt huolta siitä etten unohtele, onko siis muut saaneet erikoiskohtelua?

Vierailija
47/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sieltä edes ole kuukausiin soitettu, johtuuko sitten uudelleen järjestelyistä kun te-toimistot lakkautetaan, ja tilalle tule kuntakokeilu kaikille.

Minulle soitellaan aika useasti ja tarjotaan myös palveluita hyvin paljon sekä tiuhaan tahtiin.

Vierailija
48/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on suunnitelma tullut paperilla ja sen mukaan olen mennyt

Käynnillä saa sen paperiversion, siitä onkin hyvä muistuttaa itseä niistä tehtävistä. 

Vierailija
49/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä kiehtoo, että onko suunnitelmaan lisätty jälkikäteen uusia tehtäviä vai onko sitä tekstiä muutettu, Onhan sinulla AP se todellinen suunnitelma pdf-muodossa tallennettuna, jotta voit niitä vertailla?

Ei ole nyt tätä uusinta, olen säästänyt paperiversiot jotka sain aiemmin kun asioin siellä virastossa. Täytyypäs tallentaa ne jatkossa. Kiitos sinulle.

Lisään vielä kun epähuomiossa ohitin kysymyksesi, siis tietojani koskien suunnitelmaa on muokattu ja pari juttua poistettukin kokonaan siis kesken suunnitelman.

Edelleen intän, että tuo on teknisesti mahdotonta. Suunnitelmaa ei voi muuttaa mitenkään allekirjoituksen jälkeen, se pitää päättää eli kuitata tehdyksi/ei tehdyksi ja laatia kokonaan uusi tilalle. Se ei tule voimaan ennen kuin sen allekirjoitat tai hyväksyt verkkopalvelussa.

Oletko lukenut suunnitelmaa ennen allekirjoitusta? Vaikuttaa siltä, että et ja nyt kun luet, niin koet, että ei se näin mennyt.

Vai - kuten oletan - ne muokatut tiedot eivät edes ole suunnitelmassa vaan muualla omissa tiedoissasi.

Vierailija
50/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen intän, että tuo on teknisesti mahdotonta. Suunnitelmaa ei voi muuttaa mitenkään allekirjoituksen jälkeen, se pitää päättää eli kuitata tehdyksi/ei tehdyksi ja laatia kokonaan uusi tilalle. Se ei tule vo

Omissa tiedoissani kyllä mutta liittyvät siihen suunnitelmaan. Nehän on kirjoitettu samalla kun suunnitelmaa on laadittu joten ne liittyvät siihen. Ei tästä sen enempää, ihmettelin vain tätä asiaa.

Vierailija
51/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin muokataan. Olet kuitenkin saanut hyväksyttäväksesi suunnitelman ja lukenut mitä siellä lukee. Siitä on varmaan lähetetty sinulle paperinen versio jonka olet hyväksynyt. Ei sitä voi muuttaa ilman hyväksyntääsi ja jos muutetaan niin onhan sinulla siitä todiste hyväksymästäsi suunnitelmasta.

Onko sinulla nyt joitakin ongelmia? Miksi sinä väität että olen väärässä kun en ole? Tuo vähättelytyyli ei todellakaan toimi vaan on hyvin loukkaavaa. Tiedän itse mitä olen lukenut ja on todellakin muokattu. Jatkossa tallennan kyllä jokaisen suunnitelman muistitikulleni jonka hyväksyn jotta on sitten niitä dokumenttejakin todisteena asiasta.

Sitä ei pysty muokkaamaan! Siellä ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin "Tee uusi suunnitelma", ei siis "Muokkaa suunnitelmaa" -painiketta.

Suunnitelmasi on täsmälleen sellainen kuin se oli, kun sen allekirjoitit. Koska et sitä lukenut, niin nyt kuvittelet, että sitä on muutettu. Et edes pysty kertomaan, mikä konkreettinen on muuttunut, "joku pieni juttu" ei ole faktaa.

Vierailija
52/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen intän, että tuo on teknisesti mahdotonta. Suunnitelmaa ei voi muuttaa mitenkään allekirjoituksen jälkeen, se pitää päättää eli kuitata tehdyksi/ei teh

No tämä selvensi. Kyse ei ole työllistymissuunnitelmastasi lainkaan, vaan pelkästään omista tiedoistasi. Ne ovat kaksi eri asiaa. Suosittelen tutustumaan lainsäädäntöön, siellä kerrotaan selkeästi, mitä suunnitelma sisältää.

Vierailija
53/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei pysty muokkaamaan! Siellä ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin "Tee uusi suunnitelma", ei siis "Muokkaa suunnitelmaa" -painiketta.

Suunnitelmasi on t

Mitä sinä nyt riehut? Suunnitelmassa on täysin samat tehtävät, koko ajan eli työnhakua ja ilmoitusvelvollisuus 4 paikasta per kk. Kyse oli omista tiedoistani jotka liittyvät tähän työnhakusuunnitelmaan. Ei sen ihmeellisempää kysymyksessä. On vaikea kertoa asioista kun et ota vastaan vaan kiellät kaiken ehdottomana ja käyt vain kimppuuni. Asiat selviävät selvittämällä joten opiskele kuuntelemista sekä ymmärtämistä.

Vierailija
54/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei pysty muokkaamaan! Siellä ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin "Tee uusi suunnitelma", ei siis "Muokkaa suu

Sinä kysyit "Oletteko huomanneet että työnhakusuunnitelmia muokataan kesken suunnitelman sieltä työkkäristä käsin? " ja minä vastasin, että tuo ei ole mahdollista.

Koska olit huomioinesi väärässä, niin keksit, että ei sitä työllistymissuunnitelmaa olekaan muokattu, vaan muita tietojasi. Ne nyt sattuvat olemaan ihan muuta kuin työllistymissuunnitelma, vaikka ne siihen suunnitelmaan liittyvät - niin liittyvät muuten ihan kaikki tietosi mukautetusta koulutuksesta osoitteeseen ja mielenterveysongelmiin, vaikka niitä ei ole tarpeen suunnitelmassa toistaa.

Edelleen fakta on, että suunnitelmaasi ei ole muutettu mitenkään, viranomainen ei ole tehnyt virhettä eikä sinua ole höpnäytetty.

Vierailija
55/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei pysty muokkaamaan! Siellä ei ole mitään muuta vaihtoeht

Äläpäs selitä, ne liittyvät juurikin tähän suunnitelmaan olennaisesti ja niiden tietojen oikeellisuus sekä näkyminen puoltavat minua työnhakijana. On kiusantekoa muokata tietojani sekä poistaa sieltä olennaisia asioita sillä nämä toimenpiteet heikentävät mahdollisuuksiani työnhakijana. Työnantajille esiteltävät tiedot ovat olennaisen tärkeitä. Olisin myös kiitollinen siitä jos tietoihini kirjattaisiin kaikkia hyviä asioita joita olen tuonut ilmi mutta nyt lähinnä tuntuu että mitään hyvää ei haluta tietoihin. Onneksi haen itsekin niitä töitä aktiivisesti enkä vain odottele töitä saapuvaksi. Tämä nyt muillekin joita nämä asiat mietityttävät. Työkkärihän on vain valvova elin lähinnä, toki palveluineen joten muistakaa hakea töitä paljon jotta parannatte työllistymismahdollisuuksianne. Ottakaa myös huomioon ihmisten tapa kohdella teitä ja nähkää millainen käytös on vastenmielistä. Älä siis itse halua olla vastenmielinen, ilkeä ja töykeä ihminen.

Vierailija
56/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuun lopussa ovat olleet viimeksi yhteydessä, jos ei lasketa kesäkuussa tullutta viestiä, on työntekijä vaihtunut, sen jälkeen ei mitään ole kuulunut. Ei siis ole suunnitelmaa olemassa ei mitään, no niin kauan kuin rahat juoksee niin ihan sama 

Vierailija
57/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marraskuun lopussa ovat olleet viimeksi yhteydessä, jos ei lasketa kesäkuussa tullutta viestiä, on työntekijä vaihtunut, sen jälkeen ei mitään ole kuulunut. Ei siis ole suunnitelmaa olemassa ei mitään, no niin kauan kuin rahat juoksee niin ihan sama 

Onpas ikävä kuulla. Minulla on ollut alusta asti koko ajan suunnitelma kunnossa, aina kun päättyy niin pyydän ottamaan yhteyttä. Kaikki eivät varmaankaan tätä halua tehdä mutta minusta on kiva että rytmi säilyy ja että työkkärillä on minusta aina ajankohtainen kuva sekä ajankohtaiset tiedot olemassa. 

Vierailija
58/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei pysty

Miksi sinun on niin vaikea uskoa, että juridisesti nuo mainitsemasi tiedot eivät ole osa työllistymissuunnitelmaa?

Tiedoistasi voidaan poistaa esim. koulutus, jonka väität suorittaneesi, mutta josta et suostu/kykene toimittamaan todistusta. Sieltä voidaan poistaa myös ilmoittamiasi työsuhteita, jotka eivät olleetkaan työsuhteita, pelkkiä kiinnostuksenkohteita. Sieltä voidaan myös poistaa tieto hygieniapassin suorittamisesta, kun ilmenee, että et ole sitä suorittanut jne. Työnantajille esitettävien tietojen tulee olla faktaa, ei toiveita. Työkkärin tietoihin ei kirjata unelmia ja mahdolliset työtodistusten luonnehdinnat kerrot itse työnantajille, työkkärille se ei kuulu.

Vierailija
59/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas ikävä kuulla. Minulla on ollut alusta asti koko ajan suunnitelma kunnossa, aina kun päättyy niin pyydän ottamaan yhteyttä. Kaikki eivät varmaankaan tätä halua tehdä mutta minusta on kiva että rytmi säilyy ja että työkkärillä on minusta aina ajankohtainen kuva sekä ajankohtaiset tiedot olemassa. 

Miksi pyydät ottamaan yhteyttä, kun ne joka tapauksessa on ottamassa yhteyttä? Teetät vain turhaa työtä, kun joutuvat tarkistamaan turhan yhteydenottopyynnön.

Vierailija
60/101 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla nyt joitakin ongelmia? Miksi sinä väität että olen väärässä kun en ole? Tuo vähättelytyyli ei todellakaan toimi vaan on hyvin loukkaavaa. Tiedän itse mitä olen lukenut ja on todellakin muokattu. Jatkossa tallennan kyllä jokaisen suunnitelman muistitikulleni jonka hyväksyn jotta on sitten niitä dokumenttejakin todistee

Olet väärässä suurimmalti osin eivätkä mainitsemasi ongelmat edes kosketa minua. Mahdat olla typerä ihminen ja kierrät ketjuissa kiusaamassa kaikkia muita. Opiskele hieman lisää niitä juridisia asioita.