Muokkaako työkkäri jälkikäteen suunnitelmia?
Oletteko huomanneet että työnhakusuunnitelmia muokataan kesken suunnitelman sieltä työkkäristä käsin? Luotin näihin mutta huomasin että on käyty kopeloimassa suunnitelmaa. Onko tähän ihan tavallista nykyisin?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pian teihin on oltu sitten yhteydessä kun olette täyttäneet ne suunnitelmat?
Riippuu kuinka kerkeävät. Joskus seuraavalla viikolla, joskus kuukauden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä kiehtoo, että onko suunnitelmaan lisätty jälkikäteen uusia tehtäviä vai onko sitä tekstiä muutettu, Onhan sinulla AP se todellinen suunnitelma pdf-muodossa tallennettuna, jotta voit niitä vertailla?
Siihen ei voi lisätä jälkeenpäin mitään, eikä mitään voi poistaa. Tämä on fakta.
Omien tietojen osalta voi, asia on tullut esiin jo aiemmin ketjussa. Eli siis ei voi luottaa esimerkiksi siihen mitä on luvattu Te-toimiston puolesta avuksi. Ne voidaan ne tiedot poistaa mielivaltaa käyttäen.
Ei siinä ole mielivaltaa, että virkailija poistaa väitteesi jostain työsuhteesta, jos sinulla ei ole siitä työtodistusta. Myös ammattinimikkeesi voidaan vaihtaa. Voit väittää olevas
Ihan oikealle henkilölle tämä tuli. Virheellisiä tietoja on lupa poistaa tai asiakas parhaimmillaan menettää etuutensa siksi, että ilmoittelee mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni työnhaku tulisi olla koko ajan aktiivisena eli työnhakusuunnitelman tulisi olla koko ajan käynnissä nonstoppina. Miksipä siis kiusata heitä jotka haluavat että se uusitaan 3kk välein säännöllisesti? Mielestäni seurantaakin varten oleellista ja erottaapa jyvät akanoista.
Työttömän tulee olla koko ajan työmarkkinoiden käytettävissä eli hakea töitä, olipa siitä suunnitelmassa mainintaa tai ei, olipa suunnitelma voimassa tai ei. Sitten on erikseen työnhakuvelvollisuus eli velvollisuus ilmoittaa, mitä paikkoja on hakenut. Sama asia, toisessa velvollisuus kertoa tekemisistään.
Voit haluta, että suunnitelmasi uusitaan 3 kk välein tai voit olla haluamatta, se uusitaan joka tapauksessa. Työnhakuvelvollisuus voi olla voimassa jopa takautuvasti, joten jos työnhakuvelvollisuuden viimeinen ilmoittamispäivä oli eilen ja uusi suunnitelma tehdään vasta maanantai
Sinähän valehtelet. Luepas uudestaan mitä kirjoitit ja sen jälkeen yritä soveltaa sitä edelliseen kommenttiin.
Kyllä velvollisuus ilmoittaa 4 haetusta paikasta on juurikin tämä työnhakusuunnitelma johon liittyy ne lisätiedot jotka sinne suunnitelmaan on kirjattu. Ja kyllä, koko ajan voimassa mutta eräskin kertoi että vuoteen ei ole häneen oltu yhteydessä, miksi hänen ei tarvitse ilmoittaa hakemistaan paikoista? Toiset tekevät sitä 12kk vuodessa.
Joskus on mennyt ainakin 2-4 viikkoa ilman työnhakuvelvollisuutta, koska työkkäri ei ole soittanut minulle. Minä en ota heihin yhteyttä ikinä. Te-virkailija soittakoon minulle silloin kuin haluaa. Pääsääntöisesti kuitenkin työkkäri soittaa minulle aika lailla sinä päivänä kun työnhakuvelvollisuus päättyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marraskuun lopussa ovat olleet viimeksi yhteydessä, jos ei lasketa kesäkuussa tullutta viestiä, on työntekijä vaihtunut, sen jälkeen ei mitään ole kuulunut. Ei siis ole suunnitelmaa olemassa ei mitään, no niin kauan kuin rahat juoksee niin ihan sama
Onpas ikävä kuulla. Minulla on ollut alusta asti koko ajan suunnitelma kunnossa, aina kun päättyy niin pyydän ottamaan yhteyttä. Kaikki eivät varmaankaan tätä halua tehdä mutta minusta on kiva että rytmi säilyy ja että työkkärillä on minusta aina ajankohtainen kuva sekä ajankohtaiset tiedot olemassa.
Miksi pyydät ottamaan yhteyttä, kun ne joka tapauksessa on ottamassa yhteyttä? Teetät vain turhaa työtä, kun joutuvat tarkistamaan turhan yhte
Ei sitä yhteydenottopyyntöä saisi kuitata pois ja onneksi tilauksesta saa kopion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni työnhaku tulisi olla koko ajan aktiivisena eli työnhakusuunnitelman tulisi olla koko ajan käynnissä nonstoppina. Miksipä siis kiusata heitä jotka haluavat että se uusitaan 3kk välein säännöllisesti? Mielestäni seurantaakin varten oleellista ja erottaapa jyvät akanoista.
Työttömän tulee olla koko ajan työmarkkinoiden käytettävissä eli hakea töitä, olipa siitä suunnitelmassa mainintaa tai ei, olipa suunnitelma voimassa tai ei. Sitten on erikseen työnhakuvelvollisuus eli velvollisuus ilmoittaa, mitä paikkoja on hakenut. Sama asia, toisessa velvollisuus kertoa tekemisistään.
Voit haluta, että suunnitelmasi uusitaan 3 kk välein tai voit olla haluamatta, se uusitaan joka tapauksessa. Työnhakuvelvollisuus voi olla voimassa jopa takautuvasti, joten jos työnhakuvelvollisuuden viimeinen ilmoittamispäivä oli
...... eräskin kertoi että vuoteen ei ole häneen oltu yhteydessä, miksi hänen ei tarvitse ilmoittaa hakemistaan paikoista? Toiset tekevät sitä 12kk vuodessa.
Koska kaikille ei työnhakuvelvollisuutta aseteta. Siksi.
Jep, minulla on tietynlainen työkuva TE-toimiston asiantuntijana mutta kuten sanottu, se ei nyt toteudu. Teen aivan muuta kuin mitä työnkuvani on, koska järjestelmämuutokset, lakimuutokset ja kaikki muutkin muutokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit haluta, että suunnitelmasi uusitaan 3 kk välein tai voit olla haluamatta, se uusitaan joka tapauksessa. Työnhakuvelvollisuus voi olla voimassa jopa takautuvasti, joten jos työ
Ja se syy on mikä? Turha asiakas? Toivoton tapaus? Ei kiinnosta? Vai mikä mahdollisesti? Pelkoko asiakasta kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Jep, minulla on tietynlainen työkuva TE-toimiston asiantuntijana mutta kuten sanottu, se ei nyt toteudu. Teen aivan muuta kuin mitä työnkuvani on, koska järjestelmämuutokset, lakimuutokset ja kaikki muutkin muutokset.
Tämä ei saisi näkyä asiakkaille eikä asiakkaita saisi rasittaa tai kuormittaa te-toimiston sisäisillä ongelmilla. Kaikkien tulisi saada palvelua rehellisesti. On myös epäoikeudenmukaista kiusata ja vainota vain tiettyjä henkilöitä sekä udella heidän yksityisasioitansa.
"Ja se syy on mikä? Turha asiakas? Toivoton tapaus? Ei kiinnosta? Vai mikä mahdollisesti? Pelkoko asiakasta kohtaan? "
Jos et opettele lainaamaan tekstiä johon kommentoit, on aivan turhaa kysellä. Eihän kukaan nyt tiedä mihin tuo kommenttisi viittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei saisi näkyä asiakkaille eikä asiakkaita saisi rasittaa tai kuormittaa te-toimiston sisäisillä ongelmilla. Kaikkien tulisi saada palvelua rehellisesti. On myös epäoikeudenmukaista kiusata ja vainota vain tiettyjä henkilöitä sekä udella heidän yksityisasioitansa.
Meillä on ihan esimiehen käsky nyt jättää kiireettömät asiakasasiat tekemättä. Lausunnot ja kiireelliset hoidetaan, mutta muuten jää nyt tekemättä. Ja vuodenvaihteen muutos tulee tietenkin näkymään asiakkaille, koska heilläkin muuttuu sitten moni asia, kun ei TE-toimistoa enää ole olemassa.
Ja minä en todellakaan kiusaa enkä vainoa ketään. Yksityisasioita kysyn sen mitä laki velvoittaa. On myös työnhakijan etu että sairaudet ym työkyvyn rajoitukset kysytään. Tietenkin.
Asia on kunnossa. Kaikki hakevat aktiivisesti töitä mutta vain harvoja ja valittuja vainotaan joka v i t u n kuukausi. Heipparallaa!
Vierailija kirjoitti:
Asia on kunnossa. Kaikki hakevat aktiivisesti töitä mutta vain harvoja ja valittuja vainotaan joka v i t u n kuukausi. Heipparallaa!
Ja sitten jos ei kukaan ei TE-toimistosta soitakaan sinulle kolmen kuukauden välein, niin sä laitat yhteydenottopyyntöä menemään oma asioinnin kautta ja tekstiviestillä 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit haluta, että suunnitelmasi uusitaan 3 kk välein tai voit olla haluamatta, se uusitaan joka tapauksessa. Työnhakuvelvollisuus voi olla voimassa jopa takautuvasti, joten jos työnhakuvelvollisuuden viimeinen ilmoittamispäivä oli
Onko sinulla ylipäätään vaikeuksia ymmärtää lukemaasi.
1. Jokaisella työttömyysetuutta hakevalla työttömällä on velvollisuus hakea työtä ja koulutusta, olipa työllistymissuunnitelma voimassa tai ei. Mutta huomaa, tähän yleiseen velvollisuuteen ei liity vaatimusta ilmoittaa hakemistaan työpaikoista järjestelmässä. Virkailija voi ja saa niistä silti kysyä, joskaan hän ei voi vaatia todisteita, luottamusloikan ansiosta pelkkä sana riittää.
2. Jos asiakkaalla on voimassaoleva työllisyyssuunnitelma tai sitä vastaava suunnitelma, on siinä x määrä (yleensä 3) työnhakuvelvollisuusjaksoa, joiden aikana tulee hakea 0-4 työmahdollisuutta, määrään liittyvän kriteeristön voit katsoa laista. Nämä työmahdollisuuksien hakemiset tulee ilmoittaa suunnitelmassa sovitulla tavalla.
Työllistymissuunnitelman voimassaolo päättyy, kun sen viimeinen työnhakuvelvollisuusjakso päättyy. Pääsääntöisesti se on 3 kk kuluttua suunnitelman laatimisesta. Työnhakuvelvollisuusjakso on aika kuukauden mittainen (tai sen kerrannainen). Jos suunnitelma ei ole voimassa, ei työnkauvelvollisuus ilmoitusvelvollisuuksineen ole voimassa, mutta asikkaalla on edelleen velvollisuus hakea töitä ja koulutusta ILMAN ERILLISTÄ ILMOITUSVELVOLLISUUTTA. Ja jos ei hae, ei tule sanktiota (kunhan ei kieltäydy työstä tai työtarjouksesta), mutta jos ei hae suunnitelmassa määriteltyä määrää työnhakuvelvollisuusmahdollisuuksia, voi menettää etuutensa. Vissi ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marraskuun lopussa ovat olleet viimeksi yhteydessä, jos ei lasketa kesäkuussa tullutta viestiä, on työntekijä vaihtunut, sen jälkeen ei mitään ole kuulunut. Ei siis ole suunnitelmaa olemassa ei mitään, no niin kauan kuin rahat juoksee niin ihan sama
Onpas ikävä kuulla. Minulla on ollut alusta asti koko ajan suunnitelma kunnossa, aina kun päättyy niin pyydän ottamaan yhteyttä. Kaikki eivät varmaankaan tätä halua tehdä mutta minusta on kiva että rytmi säilyy ja että työkkärillä on minusta aina ajankohtainen kuva sekä ajankohtaiset tiedot olemassa.
Miksi pyydät ottamaan yhteyttä, kun ne joka tapauksessa on ottamassa yhteyttä? Teetät vain t
Siis otan yhteyttä asiakkaaseen, mutta en saa kuitata tätä yhteydenottoa tehdyksi. Miksi ihmeessä vaadit tuollaista, että se sun yhteydenotto on siellä aina ja joka päivä sulle soitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Eihän sieltä edes ole kuukausiin soitettu, johtuuko sitten uudelleen järjestelyistä kun te-toimistot lakkautetaan, ja tilalle tule kuntakokeilu kaikille.
Tuleeko kaikille milloin? Linkki?
Ei nyt koske minua https://www.pori.fi/tyo-ja-yrittaminen/tyollisyyspalvelut/tyollisyyden-…
Joskus vuonna 0 kun viimeksi olin työttömänä niin työnhakusuunnitelmaa oli muokattu vähän erilaiseksi kuin tapaamisella oli sovittu, näissä suunnitelmissa jo pari-kolme erilaista sanavalintaa voi johtaa karenssiin, koska tulkinta voi olla alkuperäisestä toinen, tarkkana kannattaa olla ja laittaa TE korjaamaan sen sellaiseksi kuin keskusteluissa on yhdessä sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli poistunut maininta palkkatuen mahdollisuudesta ilman mitään varoitusta. Mutta varmaan sen sinne saa helposti takaisin jos joku työnantaja siitä kiinnostuu. Siihenhän on selkeät säännöt millä perusteella sen voi saada.
Ei pitäisi poistua, tämähän vastaa jo minunkin kysymykseeni eli muokkaavat mielivallassa asiakkaiden tietoja suunnitelmia koskien. Ihmettelin myös sitä että kaikkia vanhoja tietoja on poistettu ja se tuo nyt turvattomuutta. Minä haluaisin että kaikki tekemäni tehtävät ja asiat sekä yhteydenotot näkyisivät siellä sivuillani. Miksi ne poistuvat tällä tavalla näkymästäni? Olen ihmetellyt asiaa aika pitkään kun tutkin niitä sivuja. Kertokaahan lisää kokemuksianne.
Minäkin sain selvityspyynnön kun olin jättänyt ilmoittamatta hakeamiani työpaikkoja vaikka olin tehnyt ilmoitukset. Kaksi viimeistä ei näkynyt.
Vaikka olin ne kentät täyttänyt. En voinut mitenkään todistaa asiaa sillä eihän ne näkynyt enää määräpäivän jälkeen.
Laitoin selvityksen hakemistani työpaikoista. Mutta harmittaa kun asiaa ei voi itse tarkistaa jälkikäteen.
Joo, viime aikoina työkkäri on alkanut antaa vääriä tietoja työllistymispaikoista ja koulutuksista. Ei kerrota asioita, kerrotaan tahallaan väärin jne
Miten pidät tuosta huolta?