Tuleeko Steinerkoulun käyneistä normaaleja kansalaisia, jotka osaavat yhdyssanat ja pääsevät jatko-opintoihin?
Kommentit (26)
Tuntemani steinerkoulun käyneet ovat teatterihippejä jotka tietääkseni käyttävät huumeita. Voi olla että normaalit eivät vain mainosta koulutaustaansa.
En tiedä mutta huonot tulokset yo-kirjoituksissa vaikka viettävät lukiossa 4 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani steinerkoulun käyneet ovat teatterihippejä jotka tietääkseni käyttävät huumeita. Voi olla että normaalit eivät vain mainosta koulutaustaansa.
Älä puhu paskaa ...tyttäreni tyttö käy ko. Koulua on jo loppusuoralla...Olen sivusta seurannut .Sieltä valmisttuufiksuja ja hyvin oppineita ..Siellä on korkeampi moraalitaso koulutus jo alusta saakka .👍👍👍👍👍👍
Vierailija kirjoitti:
eivät osaa, yhdyssanoja, siis....
Osaavat yhtähyvin kuin muissakin kouluissa ..
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta huonot tulokset yo-kirjoituksissa vaikka viettävät lukiossa 4 vuotta.
Ja tätä on aika turha peukutta koska on fakta. Steinerit on olleet aina häntäpäässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu paskaa ...tyttäreni tyttö käy ko. Koulua on jo loppusuoralla...Olen sivusta seurannut .Sieltä valmisttuufiksuja ja hyvin oppineita ..Siellä on korkeampi moraalitaso koulutus jo alusta saakka .👍👍👍👍👍👍
Ja tyttärentytär osaa jo kirjoittaa yhtä hyvin kuin isoäiti?
Steinerpedagogiikan keskeisiä lähtökohtia on olettamus ihmisen henkisestä ydinolemuksesta, ikäkausiin perustuva opetus ja temperamenttioppiin. Muotoilut poikkeavat jonkin verran, mutta perustaltaan kyse on Steinerin antroposofisesta maailman- ja ihmiskuvasta.[6] Steinerin ihmiskäsitys on pseudotieteellinen teoria[7], jossa ihmisen kehitys on liitetty myös planetaarisiin kehityskausiin.[8] Rudolf Steiner totesi ensimmäisen steinerkoulun avauspuheessa, että "Waldorf-koulusta emme halua tehdä maailmankatsomuskoulua... antroposofia ei ole mikään opetussisältö, mutta pyrimme soveltamaan antroposofiaa käytännössä."[9] Steiner itse ymmärsi ja ilmaisi olevansa huolissaan, että käsitys antroposofian opettamisesta saattoi haitata koulun asemaa.
(wikipedia)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eivät osaa, yhdyssanoja, siis....
Osaavat yhtähyvin kuin muissakin kouluissa ..
Niinpä. Yhdys sanat ovat helppoja. Ja niitä oppii kokoajan lisää.👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa hän ei ole tullut isovanhempiinsa!
Osaavat ainakin kaunokirjoitusta.
Olen käynyt steinerkoulua 1.-9. luokat. Osaan yhdyssanat ja olen koulutukseltani maisteri, pääsin lukioon ja yliopistoon ensimmäisellä hakukerralla. Työskentelen opettajana ja elän mielestäni suht "normaalia" elämää.
Voi niistä tullakin. Muun muassa nykyinen pomoni osaa yhdyssanat ja on akateemisesti kouluttautunut Steiner-koulun käynyt
Itse ainakin opin aivan hyvin lukemaan itse virkkaamastani oppikirjasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt steinerkoulua 1.-9. luokat. Osaan yhdyssanat ja olen koulutukseltani maisteri, pääsin lukioon ja yliopistoon ensimmäisellä hakukerralla. Työskentelen opettajana ja elän mielestäni suht "normaalia" elämää.
Sinut pelasti tavallinen lukio?
No Steiner-lukioon pääse jopa alle 7:n keskarvolla. Ei ole tunkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tätä on aika turha peukutta koska on fakta. Steinerit on olleet aina häntäpäässä.
Täytyy suhteuttaa myös lähtötasoon. Lieneekö Steiner-lukioissa ollenkaan keskiarvorajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy suhteuttaa myös lähtötasoon. Lieneekö Steiner-lukioissa ollenkaan keskiarvorajaa?
Ihmetyttää silti, ettei 4 vuodessa saa hankittua edes keskitason osaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se koulu fiksuutta poista, mutta kai siellä tietynlaiseen boheemiin elämäntapaan oppii, mikä voi vaikuttaa tulevaisuuteen.
Tulee normaaleja. Ehkä hieman enemmän luovia.