Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoijilta yritetään nyhtää 150 milj. € lisää vuosittain

Vierailija
19.09.2024 |

Aika kova veto valtiolta. Myy riippuvuutta aiheuttavaa päihdettä ja nostaa hintoja koko ajan vähän kerrallaan kuin mikäkin alamaailman huumekauppias. 

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhosyövän ja muiden  keuhkosairauksien hoito maksaa

Vierailija
82/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senverta kovaa myrkkyä että parempi että verotetaan niin ettei joudu muut maksamaan viuluja vääjäämättömistä taudeista.

Savuton aiheuttaa enemmän terveydenhuollon kustannuksia pidemmän elinikänsä johdosta.  

Heh, mahtaa jotakin jonain päivänä harmittaa eläkkeitä maksella, kun syön, nukun, liikun terveellisesti, välttelen aurinkoa ja melkein nollastressi. Eikä lapsuuden jälkeen mitään terveydellistä ongelmaa😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, hintaa saisi nostaa enemmän.

Vierailija
84/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ironisesti nuo maksavat vähemmän kuin vaihtoehto, joka on se, että ihmiset elävät vuosikausia kauemmin. 

Vierailija
85/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitsijoilla on aivotkin tuhoutuneet, koska he aina perustelevat tupakointiaan sillä, että olemassa myös alkoholia ja huumeita, joita jotkut käyttävät. No, ei ihmetytä, koska tyhmähän sitä pitää jo valmiiksikin olla, jos alkaa tupakoida. Mikään ei ole niin oksettavaa kuin tupakoitsijan löyhkä, jota ne levittävät ympärilleenkin. Ja sitten kehtaavat vielä vaatia keuhkosyöpiensä ja keuhkoahtaumiensa hoitoa muiden rahoittamana.

Tupakka ja viina veroilla pitääkin saada parhainta hoitoa ja entäs niiden sairaudet jotka eivät ole maksaneet mitään veroja saadessaan siltikin sairaudet. NEKIN KUSTANNETAAN varmaankin tupakoitsijoiden ja juoppojen maksamista veroista.

Jos tupakkaa ja viinaa ei enää tässä yhteiskunnassa myytäisi niin kaikkien verot nousisi ja ketään ei hoidettaisi enää ilmatteeksi tai puoli ilmatteeksi.

Tulisi sairausvakuutus ja ilman sitä ei enää saisi hoitoa. Minulle se sopisi jos saisin tupakkani ja viinat halvemmalla, verottomasti. En maksa muiden hoidosta ja maksan vain omasta hoidostani.

Vierailija
86/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus taitaa olla Suomen kallein terveydenhuollon ongelma. Monilla olisi eri ääni kellossa, jos suklaalevyn hinta nostettaisiin 40 €:oon tai karkkipussi hinta kolmeenkymppiin. Nuohan eivät edes ole riippuvuutta aiheuttavia päihteitä, joten hintoja voisi aivan hyvin korottaa. Suurin osa kansasta on niin simppeliä, ettei osaa ajatella itseään ja omaa kulutuskäyttäytymistään pidemmälle. Minä, minä, minä eikä kukaan muu. 

Vierailija
87/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin päättää nii korottaisin 25 euroon samantien tupakkiaskin hinnan.

Vierailija
88/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus taitaa olla Suomen kallein terveydenhuollon ongelma. Monilla olisi eri ääni kellossa, jos suklaalevyn hinta nostettaisiin 40 €:oon tai karkkipussi hinta kolmeenkymppiin. Nuohan eivät edes ole riippuvuutta aiheuttavia päihteitä, joten hintoja voisi aivan hyvin korottaa. Suurin osa kansasta on niin simppeliä, ettei osaa ajatella itseään ja omaa kulutuskäyttäytymistään pidemmälle. Minä, minä, minä eikä kukaan muu. 

Lihavuutta voi aiheuttaa ns. terveellisetkin ruuat kun syö enemmän mitä kuluttaa. Minä en syö suklaata ollenkaan ja karkkipäivä joskus kahden kuukauden välein sillä sokeri äklöttää mutta joskus tekee mieli hieman salmiakkia ja hedelmä aakkosia.

En tarvitsisi ollenkaan sokeri tuotteita ja siltikin olen lihava kun syön ns. terveellistä ruokaa enemmän mitä kulutan. Teen liian hyvää ruokaa enkä voi vastustaa sitä ja käyn yölläkin jääkaapilla.

Ei kaikki liho jostain sokerista ja vähäravinteisesta ruuasta. Terveellisestäkin ruuasta voi lihoa jos syö sitä enemmän mitä kuluttaa.

Kaupan kaikki ruokamainokset telkassa aiheuttaa lihavuutta. Joka juhlapöytä kukkurallaan jumalattomasti eri ruokalajikkeita alkaa soimaan jo kauan ennen joulua ja ihmisiä manipuloidaan ostamaan järkyttäviä määriä ruokaa mainostaen telkassa. Telkassa syydetään ihmisten mieleen koko ajan jotain syötävää. Koko elämä pitää olla grillaamista ja ruokakauppiaiden osta, osta ja osta.

Tämä on ihan hirveetä ruokakauppiaiden mainostamista telkasta mitä ihmisille syydetään että syö ja syö ja syö entistäkin enemmän. Oletko koskaan ajatellut kuinka meitä meitä ihmisiä manipuloidaan syömään entistäkin enemmän jotta ruokakauppiaat tekevät jättivoittoja.

Vierailija
89/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa itketään heikomassa asemassa olevien leikkauksilta ja muusta vastaavasta mutta samalla kaikki ovat todella innokkaita nostamaan esimerkiksi tupakan verotusta vaikka tupakoitsijat ovat niitä heikoimmassa asemassa olevia

Vierailija
90/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei ole pakko tupakoida.

Vierailija
91/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijat haisee pahalle!

Vierailija
92/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahalta haiseminen käy kalliiksi.

Vierailija
93/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitsijat haisee pahalle!

Hien hajuinen ja pesemätön ihminen haisee kyllä kaikkein pahimmalle.

Vierailija
94/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne maksaa ihan kaikkien sairauksien hoito.

Ilman saasteista ja ruuan torjunta aineiden myrkyistä tulee yhä enevälle syöpä eikä ole tarvinnut viinaa juoda ja tupakkaa polttaa päivääkään saadakseen syövän.

Syö sitten ihan mitä tahansa niin ihan kaikissa tehotuotannon ruuissa on myrkkyjä.

Isovanhempi marjasti tien laitamilta ja söi marjoja paljon ja sai maha ja maksa syövän.

Vierailija
95/103 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reisille menee tämäkin homma valtiolta. Ei tupakan tai alkoholin hinta voi olla kovinkaan paljon kovempi kuin naapurimaissa. Menee verorahat salakuljettajille.

Vierailija
96/103 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että nyhdetään. Myös tuonti ulkomailta pitäisi laittaa laittomaksi. Tupakoinnin lopettamisen tukemiseen pitäisi myös laittaa lisää resursseja terveydenhuollossa. Fyysiset vieroitusoireethan ei ole kummoiset (itse tupakoinnin lopettaneena tiedän), mutta moni tarvitsisi psyykkisen riippuvuuden selättämiseen ammattilaisen tukea. Tämä maksaisi itsensä takaisin moninkertaisesti, kun tupakkakuolemat ja -sairastavuus vähenisi.

Katsos kun minä en halua lopettaa vaikka riskit on tiedossa.

Vaihdoin vapeen, itselle kustannukset vajaan 10€/vko ja sama nautinto mikä tupakasta. Minulla ei ole mitään intressiä elellä kovin vanhaksi. Nyt säästyneillä rahoilla reissaan sitten enemmän ulkomaille joten valtion kassa jää monelta osin vajaaksi, monta tuhatta euroa jää minulta nyt saamatta ja se on teille totalitaristeille aivan oikein. Katsos kun tienaa omat rahansa niin ne saa ainakin toistaiseksi vielä tuhlata siten kuin haluaa. Toivottavasti valtion leikkauspolitiikka vain jatkuu.

Vierailija
97/103 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahan lisäksi enemmän vaikutusta olisi sillä että punkerot suljettaisiin ulos yhteiskunnasta. Ei roskaruuan ostaminen ole mikään perusoikeus, kyllä nämä saadaan nykytekniikalla ostokieltoon kun painoindeksi ylittää 25. 

Vierailija
98/103 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin lypsy muuttuu tappiolliseksi, kun joudutaan hoitamaan köyhyyden tuomia sairauksia ja niitä on enemmän kuin tupakkasairauksia. Tupakoivat joutuvat valitsemaan huonon ruuan ja skippaamaan lääkkeitä, kun valtio ahneuksissaan kiristää aina vaan samaa kansanryhmää.

Vaihtoehtoisesti voivat skipata sen röökin ja panostaa ruokaan. En sääli heikoja ihmisiä, jotka ensinnäkin ovat aloittaneet röökamisen kaikista varoitteluista huolimatta ja nyt muo heikot eivät pysty lopettamaan sitä.

Minkähän ikäiset vielä polttavat? Vuonna 1971 ei tupakan vaaroista paljon varoiteltu, enkä 13 vuotiaana olisi varoituksille korvaani lotkauttaut. Fiksu ei olisi aloittanut, joku kirjoitti. Kuinka fiksu on 13-vuotias? Vanhetessa sitä on viisastunut ja olen lopettanut tupakanpo

Melkein voisin sanoa, kun katukuvaa katson, että tämä taloustilanne ja joka asian kallistuminen on tuonut meille lisää tupakoitsijoita. Näkyy niin nuoria kuin vanhojakin tupakoitsijoita.

Vierailija
99/103 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kuuden tunnin risteily Tallinnaan ja ongelma on ratkaistu. Välillä pääsee myös Riikaan lentäen halvalla. Riikan lentokentällä aski maksaa joku 4-5 euroa.

Valtio korottaa hintoja ja pimeä tuonti ulkomailta kasvaa.

Toisaalta kynnys aloittaa tupakointi nousee, jos aloittaminen vaatii paljon rahaa tai matkustamisen ulkomaille. Hinnan nostaminen on ihan hyvä asia, täyskielto taas todennäköisesti toisi enemmän haittoja kuin hyötyjä (ainakin tässä vaiheessa).

Vierailija
100/103 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotus kiristyy ja saksitaan köyhiltä tulot muutenkin. Viedäät tupakitkin suusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi