Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoijilta yritetään nyhtää 150 milj. € lisää vuosittain

Vierailija
19.09.2024 |

Aika kova veto valtiolta. Myy riippuvuutta aiheuttavaa päihdettä ja nostaa hintoja koko ajan vähän kerrallaan kuin mikäkin alamaailman huumekauppias. 

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkösavukkeet ja nikotiinipussit säästyi veronkorotuksista.

Tämä hallitus toi nikotiinipussit kauppoihin ja koukuttaa nyt teinit alehinnoin.

Sillä ei ole väliä. Se ei haise minun nenääni. Minä välitän ainoastaan haisevan tupakan vähenemisestä, mielellään kokonaan loppumisesta. 

Vierailija
22/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen voi lopettaa jos tuntuu kalliilta

Sen vois lopettaa muutenkin, jos yhtään olisi tahtoa ja älyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu! Ette te löysät pskat siitä irti pääse.

Vierailija
24/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalijärkinen lopettaisi, fiksu ei olisi koskaan aloittanutkaan.

Vierailija
25/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein niille paskiaisille! 

Vierailija
26/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi vähenee koko ajan. Nuoret vapettavat. Ja jätkät myy nuuskaa repusta nuorille. Nikotiininesteet ja pussit oli myös mukana veron nostossa. 

Suurin osa tupakoitsijoista harkitsee välillä lopettavansa. Tuo verotulo siis vähenee portaittain alaspäin. Varsinkin jos halutaan se savuton 2030.

Vierailija
27/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin lypsy muuttuu tappiolliseksi, kun joudutaan hoitamaan köyhyyden tuomia sairauksia ja niitä on enemmän kuin tupakkasairauksia. Tupakoivat joutuvat valitsemaan huonon ruuan ja skippaamaan lääkkeitä, kun valtio ahneuksissaan kiristää aina vaan samaa kansanryhmää.

Tupakoivilla on vaihtoehtona myös lopettaa tupakointi. Se juuri on näiden hintojen nostamisien tavoitteenakin.

Suomi pyrkii kokonaan savuttomaksi maaksi vuoteen 2030 mennessä, eli kohta saatte kaikki tumpata ne röökinne.

https://savutonsuomi.fi/

Ymmärrät varmasti itsekin, että savuton Suomi on samanlaista utopiaa kuin rasismiton Suomi. Verot ovat jo tehtävänsä tehneet ja tupakointi on vähentynyt valtavasti Suomessa. Ylinopeudet aiheuttavat myös sairauksia ja kuolemia Suomessa, mutta ei niihin puututa nostamalla polttoaineen veroa. Nyt tilanne on se, että alkoholin ja tupakan osalta verot menevät ulkomaille, mutta haitat jäävät Suomeen. Tämähän ei ole millään tavalla optimi tilanne, tiedät sen itsekin. Suomessa ei myöskään tupakoitsijat lisääntyisi vaikka tupakka-askin hinta laskisi nyt vaikka 6-8 euroon. Kukaan ei määräänsä enemmän varmaankaan polta ja nuorille tupakointi ei maistu.

Vierailija
28/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä hallitus toi nikotiinipussit kauppoihin ja koukuttaa nyt teinit alehinnoin.

Sillä ei ole väliä. Se ei haise minun nenääni. Minä välitän ainoastaan haisevan tupakan vähenemisestä, mielellään kokonaan loppumisesta. 

Tykkäät, kun hallitus loi uuden riippuvuusongelman.

ja nyt se on erityissuojeluksessa.

Vierailija
29/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalijärkinen lopettaisi, fiksu ei olisi koskaan aloittanutkaan.

Minä olen fiksu. Fiksuna on hyvä olla! 

Vierailija
30/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin lypsy muuttuu tappiolliseksi, kun joudutaan hoitamaan köyhyyden tuomia sairauksia ja niitä on enemmän kuin tupakkasairauksia. Tupakoivat joutuvat valitsemaan huonon ruuan ja skippaamaan lääkkeitä, kun valtio ahneuksissaan kiristää aina vaan samaa kansanryhmää.

Vaihtoehtoisesti voivat skipata sen röökin ja panostaa ruokaan. En sääli heikoja ihmisiä, jotka ensinnäkin ovat aloittaneet röökamisen kaikista varoitteluista huolimatta ja nyt muo heikot eivät pysty lopettamaan sitä.

Vierailija
31/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi vähenee koko ajan. Nuoret vapettavat. Ja jätkät myy nuuskaa repusta nuorille. Nikotiininesteet ja pussit oli myös mukana veron nostossa. 

Suurin osa tupakoitsijoista harkitsee välillä lopettavansa. Tuo verotulo siis vähenee portaittain alaspäin. Varsinkin jos halutaan se savuton 2030.

Nikotiininesteet ja pussit säästyy veronkorotuksista.

Hallitus haluaa saada nuoret koukkuun.

Vierailija
32/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkaverolla kerättiin vuonna 2008 valtiolle tuloja 630 miljoonaa euroa. Tupakkaveron tuotto ylitti vuonna 2018 miljardin euron rajan, mutta sen jälkeen tupakkaveron korotukset eivät ole enää merkittävästi lisänneet verotuloja.

https://yle.fi/a/3-12182211

Vierailija
33/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan ihmeellistä että kaikista suurin älämölä syntyy aina suklaan ja tupakan hinnankorotuksista.

Vierailija
34/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tupakat, alkoholit ja huumeet pitäisi hävittää kokonaan maailmasta.

Vierailija
35/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäät, kun hallitus loi uuden riippuvuusongelman.

ja nyt se on erityissuojeluksessa.

Kuten sanoin, en välitä siitä. En pätkääkään. Kunhan vain ei tupakka löyhkää minun nenääni.Tapattakoot sillä muut itseään, se on muutenkin sitä huonompaa ainesta. 

Vierailija
36/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma. Tosi turha päihde. 

Vierailija
37/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, vieläkö joku tupakoi? 

38/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan että pitää maksaa stanasti siitä että saa myr kyttää kanssaeläjiään. Toivottavasti maksaa lähivuosina 20€. Tavallaan terro rismi a passiivinen tupruttelu

Vierailija
39/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi lopetta tai käydä hakemassa muualta halvemmalla.

Itse hain alkohoolit Ruotsista, ettei orpo saa vero rahoja.

3l viinitonkka yli 10€ halvempi system bolaketissaja oluen 0,5l 7,2%saa samalla hintaa, kun surkean keskarin 0,33clsuomesta.

Sama peli väkevissä...

Vierailija
40/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakoivilla on vaihtoehtona myös lopettaa tupakointi. Se juuri on näiden hintojen nostamisien tavoitteenakin.

Suomi pyrkii kokonaan savuttomaksi maaksi vuoteen 2030 mennessä, eli kohta saatte kaikki tumpata ne röökinne.

https://savutonsuomi.fi/

onko noi savuton suomi sivuston kuvat valittu jostain kuvapankista, kun ei ne suomalaisilta näytä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi