Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoijilta yritetään nyhtää 150 milj. € lisää vuosittain

Vierailija
19.09.2024 |

Aika kova veto valtiolta. Myy riippuvuutta aiheuttavaa päihdettä ja nostaa hintoja koko ajan vähän kerrallaan kuin mikäkin alamaailman huumekauppias. 

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tupakat, alkoholit ja huumeet pitäisi hävittää kokonaan maailmasta.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, miten ajattelit sen tehdä?

Vierailija
42/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkösavukkeet ja nikotiinipussit säästyi veronkorotuksista.

Tämä hallitus toi nikotiinipussit kauppoihin ja koukuttaa nyt teinit alehinnoin.

Sillä ei ole väliä. Se ei haise minun nenääni. Minä välitän ainoastaan haisevan tupakan vähenemisestä, mielellään kokonaan loppumisesta. 

Tykkäät, kun hallitus loi uuden riippuvuusongelman.

ja nyt se on erityissuojeluksessa.

Kuten sanoin, en välitä siitä. En pätkääkään. Kunhan vain ei tupakka löyhkää minun nenääni.Tapattakoot sillä muut itseään, se on muutenkin sitä huonompaa ainesta. 

Hallitus on samoila linjoila. Minä minä. Muut ei kiinnosta. Näin perskokkareet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vaan ihmeellistä että kaikista suurin älämölä syntyy aina suklaan ja tupakan hinnankorotuksista.

Aijaa. Entä bensa ja ansiotulovero? Tuliko nyt kirjoitettua vähän tyhmyyksiä taas? 

Vierailija
44/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitenkäs kun tupakointi vähenee muutenkin?? Nerokasta politiikkaa. Ne jotka polttavat tilaavat savukkeensa muualta tai ostavat salakuljettajilta. Juu Suomi nousuun. Verotusta kiristämällä tapetaan veronlähde yksi kerrallaan.

Jänskää, kun tästä veronlähteestä ollaan niin huolissaan. 😆

Tupakoivat on tollopersuja.

Vierailija
45/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin lypsy muuttuu tappiolliseksi, kun joudutaan hoitamaan köyhyyden tuomia sairauksia ja niitä on enemmän kuin tupakkasairauksia. Tupakoivat joutuvat valitsemaan huonon ruuan ja skippaamaan lääkkeitä, kun valtio ahneuksissaan kiristää aina vaan samaa kansanryhmää.

Tupakoivilla on vaihtoehtona myös lopettaa tupakointi. Se juuri on näiden hintojen nostamisien tavoitteenakin.

Suomi pyrkii kokonaan savuttomaksi maaksi vuoteen 2030 mennessä, eli kohta saatte kaikki tumpata ne röökinne.

https://savutonsuomi.fi/

1. Veronkorotuksen tavoitteena ei ole vähentää tupakointia vaan lisätä verotuloja 150 miljoonalla

2. "Savuton Suomi" ei tarkoita savutonta Suomea vaan "Suomen tupakkalain tavoitteena on, että väestöstä enintään viisi prosenttia käyttää tupakka- tai nikotiinituotteita vuonna 2030."

Vierailija
46/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitenkäs kun tupakointi vähenee muutenkin?? Nerokasta politiikkaa. Ne jotka polttavat tilaavat savukkeensa muualta tai ostavat salakuljettajilta. Juu Suomi nousuun. Verotusta kiristämällä tapetaan veronlähde yksi kerrallaan.

Jänskää, kun tästä veronlähteestä ollaan niin huolissaan. 😆

Tupakoivat on tollopersuja.

Teikätäti pelaa taas Putinin pussiin. Hyödyllinen idioottu. 

Vierailija
47/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläks joku idiootti röökaa?

Vierailija
48/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin lypsy muuttuu tappiolliseksi, kun joudutaan hoitamaan köyhyyden tuomia sairauksia ja niitä on enemmän kuin tupakkasairauksia. Tupakoivat joutuvat valitsemaan huonon ruuan ja skippaamaan lääkkeitä, kun valtio ahneuksissaan kiristää aina vaan samaa kansanryhmää.

Vaihtoehtoisesti voivat skipata sen röökin ja panostaa ruokaan. En sääli heikoja ihmisiä, jotka ensinnäkin ovat aloittaneet röökamisen kaikista varoitteluista huolimatta ja nyt muo heikot eivät pysty lopettamaan sitä.

Minkähän ikäiset vielä polttavat? Vuonna 1971 ei tupakan vaaroista paljon varoiteltu, enkä 13 vuotiaana olisi varoituksille korvaani lotkauttaut. Fiksu ei olisi aloittanut, joku kirjoitti. Kuinka fiksu on 13-vuotias? Vanhetessa sitä on viisastunut ja olen lopettanut tupakanpolton. Yksi syy siihen on pieni eläke, vaikka säästöilläni voisin jatkaakin polttamista.

Vierailija
49/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi ja siitä maksaminen on vapaaehtoista ja oma valinta 

Juuri näin. Minua aina naurattaa nämä "sitten haen Virosta/Latviasta/Liettuasta/hornantuutista eikä Suomi saa verotuloja! Nih!" -tyypit. Sen kun haette, kunhan sitten tosiaan haette ja joudutte näkemään  vaivaa yököttävän paheenne eteen. Reissuun vaan, rahanmenoa ei voi estää, sillä kyllä ne matkatkin maksaa, jos ei jossain Etelä-Helsingissä asu. 

Mitä vielä odotatte? Hopi hopi! Reissua pukkaa! 

Aikanaan käytiin säännöllisesti sekä Virossa että Venäjällä, itäreissut loppui koronaan ja sitten sotaan. Ei me röökiä itselle olla koskaan tuotu, olutta osa itselle, suurin osa tutuille. Maksaa matkat mutta lastin tuotolla sai ja saa mukavan alennuksen matkakuluihin. Eihän siellä ole käyty kuin muutama kerta alkon hakureissuilla, puolison kanssa useimmiten ystävien luona eli matkailun kannalta. Saahan sitä kotonakin nököttää jos ei kiinnosta matkailu tai ei ole rahaa, ihan vapaasti.

Vierailija
50/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se vaan ihmeellistä että kaikista suurin älämölä syntyy aina suklaan ja tupakan hinnankorotuksista.

Aijaa. Entä bensa ja ansiotulovero? Tuliko nyt kirjoitettua vähän tyhmyyksiä taas? 

Esimerkiksi ansiotuloverotuksesta ei koskaan ole ollut niin paljon ja pitkiä aloituksia kuin suklaan hinnasta.  Nyt jo joulusuklaankin hinnasta itketään ja märistään kuinka jouluna joudutaan olemaan ilman suklaata.

Vierailija
51/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kohta konkurssissa kun kaikki hinnat nousee. Talous ei kasva kun kansalaiset ei osta. Ihmiset ostaa pian vaan pakolliset kuten ruuan Suomesta. Käyttötavarat ja päihteet joko tilataan tai haetaan ulkomailta. Tupakkaa/viinaa/päihteitä sieltä tuodaan tänne jo muutenkin eli ei tarvitse itse lähteä edes merta edemmäs kalaan.

Tällä systeemillä luodaan vaan koko ajan kasvavat pimeät markkinat.

Vierailija
52/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmekö voisi jo lopettaa tämän holhousyhteiskunnan? Verot alas ja jokainen huolehtisi itse terveydenhuoltomenoistaan. Olisi paljon reilumpaa ja mukavampaa.

Vierailija
53/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmekö voisi jo lopettaa tämän holhousyhteiskunnan? Verot alas ja jokainen huolehtisi itse terveydenhuoltomenoistaan. Olisi paljon reilumpaa ja mukavampaa.

Millä rahalla vanhukset hoitaisivat itsensä? Hehän se suurin kuluerä ovat. 

Sally
54/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkösavukkeet ja nikotiinipussit säästyi veronkorotuksista.

Tämä hallitus toi nikotiinipussit kauppoihin ja koukuttaa nyt teinit alehinnoin.

Kaksinaamaista porukkaa tässäkin asiassa. Koukutetaan ensin, rokotetaan sitten. Puhutaan yhtä, sitten sanotaan, ei kun tarkoitin ihan toista, ymmärsitte aivan väärin ja kaksimielinen nauru päälle.

Vierailija
55/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoisesti voivat skipata sen röökin ja panostaa ruokaan. En sääli heikoja ihmisiä, jotka ensinnäkin ovat aloittaneet röökamisen kaikista varoitteluista huolimatta ja nyt muo heikot eivät pysty lopettamaan sitä.

Minkähän ikäiset vielä polttavat? Vuonna 1971 ei tupakan vaaroista paljon varoiteltu, enkä 13 vuotiaana olisi varoituksille korvaani lotkauttaut. Fiksu ei olisi aloittanut, joku kirjoitti. Kuinka fiksu on 13-vuotias? Vanhetessa sitä on viisastunut ja olen lopettanut tupakanpolton. Yksi syy siihen on pieni eläke, vaikka sääs

Kyllä tuolla näyttää olevan kaikenikäisiä tupakoitsijoita kun katsoo esim kaupungin katukuvaa. Nuorimmät ei varmaa ole kuin kymmenvuotiata, ulkonäön perusteellä. Vanhimmat varmaan kasikymppisiä.

Vierailija
56/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti siinä myös onnistutaan.  Ottaa aivoon kun muutama työkaveri ravaa puolentoista tunnin välein ulkona tupakalla. Niille tulee yli tunnin lyhyempi työaika päivittäin kuin muille.  Tuo pitäisi jotenkin hyvittää niille, jotka senkin ajan painavat duunia.

Juuri näin!!

Vierailija
57/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tupakkani ja viinani viikonloppuihin ostan kiskuri hinnasta huolimatta kotimaasta enkä lähde niitä hakemaan muualta. Se on sitten pois muilta yrittäjiltä kun en käy ravintoloissa, tapahtumissa, kampaajalla enkä rahoita kulttuuria.

Jos tulee sairauksia niin olen ainakin veroja maksanut kotimaahan ostamalla kalliita laillisia aineita. Laittomia aineita en ole koskaan käyttänyt enkä aio.

Vierailija
58/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalijärkinen lopettaisi, fiksu ei olisi koskaan aloittanutkaan.

Pöllittiin sitä muutama savuke faijan askista välillä. Ravitallilla lauantaisin istuskeltiin metsän laidalla ja joku toi pussikaljaa meille. Tupakkaakin kokeiltiin mutta ei maistunut minulle. 30 vuotta oli taukoa, sitten sain halvalla pikkusikareita jostain ja välillä polttelen puolikkaan tai kokonaisen terassilla olusen kanssa. Maistuuko edes tupakka miltään jos sitä koko ajan kiskoo... olut ei ainakaan maistu. Minua ei muiden tupakointi haittaa, joillekin se tuntuu olevan pakkomielle, pitää olla joku ryhmä mitä vihata.

Vierailija
59/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla vanhukset hoitaisivat itsensä? Hehän se suurin kuluerä ovat. 

Omilla rahoillaan. Jos rahat ei riitä voitaisiin tarjota kivunlievitystä ja/tai eutanasiaa inhimillisistä syistä. Eutanasiaa voitaisiin muutenkin tarjota vanhuksille aktiivisesti. Monet heistä sen haluaisivat. Elämä on jo nähty, elämänilo mennyt, kipuja, ei haluta olla muiden avun varassa ja halutaan tehdä viimeinen palvelus Suomelle.

Vierailija
60/103 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan lähes kaiken ulkomailta, en tuota paljoa verorahoja riistäjäsuomelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan