Miten tuunaatte Mama-kananuudelit?
Tonnikalapurkki vedessä liemineen toimii ainakin hyvin.
Kommentit (122)
Olen laittanut milloin mitäkin mitä jääkaapista siihen nuudelinhimohetkeen löytyy. Keitettyä kananmunaa, kypsää possupihviä saksinut suikaleiksi sekaan, joskus jotain leikkelettä muutama siivu sipruna, kevätsipulia, lihapullia, pieni loraus kuohukermaa tai ruokalusikallinen sulatejuustoa, lisämausteeksi aina sitruunamehua ja pieni loraus soijaa, sekä turaus srirachaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo kananuudelit on mielenkiintoisia siitä kun ne on täysin vegaanisia. Missä se kana on?
Ainesosat
VEHNÄjauho 70%, palmuöljy, modifioitu tapiokatärkkelys, suola, sokeri, mausteet, aromivahventeet (E621, E635), chilijauhe, väri (sokerikulööri), kuivattu kevätsipuli, happamuudensäätöaineet (E500, E501, E451, E330), sakeuttamisaine (E466), SOIJAKASTIKE (SOIJApavut, vesi, suola), aromi
Kana on päässyt karkuun!🐔
Kana on siinä vain tuo viimeinen, eli aromi. Muisto kanasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo kananuudelit on mielenkiintoisia siitä kun ne on täysin vegaanisia. Missä se kana on?
Aromissa. Tiesithän että aromiaineita ei tarvitse merkitä tuoteluetteloon.
https://www.nuudelit.fi/nuudelit/kananmakuinen-nuudeli/
Ihan tuotteen valmistaja itse kertoo: Vegaaninen
Juu, niin varmasti on, mutta se kanan maku on aromissa, jota ei mainita tuoteluettelossa. Kukaan ei tiedä siis mitä se oikeasti on.
Niin, miten se kanan aromi tehdään? Synteettisesti? Tosi terveellistä. Om nom. Tähän on tultu. Kyllä minäkin noita joskus syön ja ihan hyvää on, kun tuunaa. Mutta ei ole terveysruokaa takuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole lihapullat tullut mieleenkään, pitänee kokeilla. Nötköttiä olen joskus laittanut ja nälkä siirtyy silläkin.
Kannattaa kokeilla! Eihän tämä mitään gourmeeta ole, mutta pienellä tuunauksella pikanuudeleista saa nopean aterian vähällä vaivalla. Pieni kourallinen lihapullia liemen joukkoon ja päälle silppuaa kevätsipulia hieman. Tulee jo melkein ihan oikeaa ruoka-annosta muistuttava tekele.
Nuo broilerin pienet sisäileet on aika käteviä nuudelikeitossa. Kypsyvät suurinpiirtein samassa ajassa kuin nuudelitkin. Ei tarvitse älttämättä käyttää pannullakaan. Suoraan vaan sinne liemeen.
Tuore korianteri on tietysti aasialaistyylisissa nuudelikeitoissa se kruunu. Toki kaikki eivät siitä tykkää, mutta mistäpä kaikki tykkäisivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainesosat
VEHNÄjauho 70%, palmuöljy, modifioitu tapiokatärkkelys, suola, sokeri, mausteet, aromivahventeet (E621, E635), chilijauhe, väri (sokerikulööri), kuivattu kevätsipuli, happamuudensäätöaineet (E500, E501, E451, E330), sakeuttamisaine (E466), SOIJAKASTIKE (SOIJApavut, vesi, suola), aromi
Kana on päässyt karkuun!🐔
Oho, mun yksi sukulainen ilmeisesti oli oikeassa, kun väitti että ne kananuudelit käy kasvissyöjillekin, ettei niissä ole kuin keinotekoista kana-aromia. Minä en silloin sitä uskonut, ajattelin vaan että jäärä yrittää huijata kasvissyöjää syömään lihaa, koska pitää koko kasvissyöntiä naurettavana. Mutta eihän tuossa tosiaan ole mitään eläinperäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, niin varmasti on, mutta se kanan maku on aromissa, jota ei mainita tuoteluettelossa. Kukaan ei tiedä siis mitä se oikeasti on.
Niin, miten se kanan aromi tehdään? Synteettisesti? Tosi terveellistä. Om nom. Tähän on tultu. Kyllä minäkin noita joskus syön ja ihan hyvää on, kun tuunaa. Mutta ei ole terveysruokaa takuulla.
Joo selvää on, että nuo on suunnilleen keinotekoisinta ruokaa mitä voi olla. Kana-aromi on tosiaan synteettisesti valmistettua, ja tuote on vegaaninen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan 90-luvulta että jommatkummat, YumYum tai Mama vedettiin markkinoilta koska oli syöpää aiheuttavia ainesosia. Olin köyhänä opiskelijana syönyt kyseisiä nuudeleita varmaan kuorma-autollisen. Muistaako joku kummasta oli kyse, ja olikohan se joku tietty maku vai kaikki? YumYumia ei juurikaan enää kaupoissa näe?
Kaveri toi kuivattuja suppilovahveroita. Niistä jauhoa morttelissa ja lihaliemeen. nuudelit tai pastaa sekaan ja tuorejuustoa sekä palvikylkisiivuja.
Aika hyvä. Tuota kananmunaa käytän minäkin juuri noin, haudutettuna ja keltuainen lödenä.
Vierailija kirjoitti:
Kana on siinä pussissa.
Tosi pieni kana!
Minä leikkele hyvin maustettuja nakkeja pieniksi siivuiksi ja laitan liemeen. Kun nuudelit ovat turvonneet, niin kaadan liemen pois. Parmesanjuustoa.
Minusta on niin ihanan herkullisia etten tuunaa ollenkaan.
Kivikylän pulled pork joko mukana tulevan kastikkeen kanssa tai ilman, toimii oikein hyvin. Kananmuna myös niinkuin muutkin ovat sanoneet.
Yleensä sillon kun syön nuudeleita, kaapissa ei ole mitään millä niitä tuunaisi. Joskus löytyy pakasteherneitä ja niitä sitten sekaan. Nuudelit on mulle köyhäilyruokaa ihan kuten kaurapuurokin. Valmistuskin on yhtä köyhää: iso murokulho -> nuudelilaatta halki ja kippoon mausteiden kanssa -> vedenkeittimestä kuumaa vettä ja kattilan kansi kipon päälle -> Av-palstailua kunnes nuudelit pehmeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kana on siinä pussissa.
Tosi pieni kana!
Se onkin kuivattu! Märät kanat eivät noin pieneen pussiin mahdu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin tällaisen:
AN ARTIFICIAL CHICKEN FLAVOR AND A PROCESS FOR PREPARING THE SAME ARE PROVIDED, STARTING FROM A COMBINATION OF A HEXOSE, A BLAND PROTEIN HYDROLYZATE, AND ARACHIDONIC ACID COMPOUND. SUCH AS ARACHIDONIC ACID, AND/OR METHYL OR ETHYL ARACHIDONATE, AND CYSTEINE, CYSTINE OR A NONTOXIC ACID ADDITION SALT THEREOF. THE FLAVOR IS OBTAINED BY HEATING THIS MIXTURE FOR UP TO TEN MINUTES AT A TEMPERATURE WITHIN THE RANGE FROM ABOUT 60 TO ABOUT 90*C.
Pekonirouhetta pussista, ja kourallinen sekavihanneksia. Nopea ja toimii.
Vierailija kirjoitti:
Pekonirouhetta pussista, ja kourallinen sekavihanneksia. Nopea ja toimii.
Enpä olle kuullutkaan valmispekonirouheesta. Kaikkea sitä onkin piti ihan googlettaa. En kuitenkaan löytänyt kuin 2kg pusseissa. Saa muutaman nuudeliannoksen syödä.
Pilkon sekaan puoli pakettia nugetteja.