Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ainahan moottoritielle liittyvälle on annettu tilaa.

Vierailija
18.09.2024 |

"Suomen maanteillä on kovaa vauhtia yleistynyt tapa, jossa moottoritiellä ajava autoilija antaa tilaa kiihdytyskaistalla ajavalle autoilijalle."

https://yle.fi/a/74-20111843

Aina näin on tehty ja se on pelkästään hyvä asia, että huomioidaan toiset ja annetaan tilaa.

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan järjetön laki, että noin ei saisi tehdä.

Kaistan vaihto aiheuttaa turvallisuusriskin. 

Isomman turvallisuusriskin aiheuttaa se että jökötetään omalla kaistalla etenkin vilkkaammassa liikenteessä kun rampilta tulee rekkoja ja muuta selkeästi liikennevirtaa hitaampaa liikennettä joka ei pysty tai uskalla kiihdyttää liikennevirran nopeuteen rampilla.

Surkea kuski on silloin jos ei osaa ajaa letkassa pitäen riittävää turvaväliä. Jos rekka tulee rampilta niin voi tiputtaa omaa nopeuttasi jotta se rekka mahtuu siihen väliin. 

Vierailija
102/108 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi vaikka hiljentää omaa vauhtia jos joku liittyy motarille? Sitten ei tarvitse kaistaa vaihtaa.

Se että äkkiä hiljentää nopeutta aiheuttaa taas helposti sieltä takaa tuleville äkkinäisiä kaistanvaihtoja ja jälleen ollaan siinä tilanteessa että riskit kasvavat.

Miksi et pidä riittävää turvaväliä edellä ajavaan niin silloin sun ei tarvitse hiljentää vauhtia eikä sun silloin tarvi hätääntyä jos edessä ajava auto hiljentää äkkiä nopeutta? 

Mä itse olen jopa järkyttynyt siitä kuin surkeita ja hölmöjä kuskeja on olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan järjetön laki, että noin ei saisi tehdä.

Kaistan vaihto aiheuttaa turvallisuusriskin. 

Isomman turvallisuusriskin aiheuttaa se että jökötetään omalla kaistalla etenkin vilkkaammassa liikenteessä kun rampilta tulee rekkoja ja muuta selkeästi liikennevirtaa hitaampaa liikennettä joka ei pysty tai uskalla kiihdyttää liikennevirran nopeuteen rampilla.

Surkea kuski on silloin jos ei osaa ajaa letkassa pitäen riittävää turvaväliä. Jos rekka tulee rampilta niin voi tiputtaa omaa nopeuttasi jotta se rekka mahtuu siihen väliin. 

Jos rampilta tulee rekka tai mikä tahansa muu hitaampi kulkija, kaistaa saa vaihtaa ohituksen aloittamiseksi. Se kielletty toiminta on sellaista, että väistetään liittyvää ja palataan sen jälkeen hänen taakseen. 

Vierailija
104/108 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun turvaväli koskaan motarilla ole niin pieni etteikö siihen vaikka yhdistelmä mahtuis väliin.

Vierailija
105/108 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun turvaväli koskaan motarilla ole niin pieni etteikö siihen vaikka yhdistelmä mahtuis väliin.

Ei ehkä sinun mitta 90% kuskeista pitää liian pientä turvaväliä ja 90% kuskeista ajaa ylinopeutta kun he ei tiedä mitä nopeusrajoitus tarkoittaa.

Vierailija
106/108 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä sinun mitta 90% kuskeista pitää liian pientä turvaväliä ja 90% kuskeista ajaa ylinopeutta kun he ei tiedä mitä nopeusrajoitus tarkoittaa.

Ylinopeus on ehdottomasti isoin ongelma, jota moottoritiellä esiintyy. Vaikka ajaisit suurinta sallittua, aina on niitä jotka menevät ohi ja katoavat horisonttiin. Selvästi moottoriteillä on liian vähän nopeusvalvontaa.

Vierailija
107/108 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos edessä ja mun takana on tilaa eikä uuvatti osaa tähdätä kuin mun vierelle niin ajakoon sit pientareella

Noita uuvatteja todellakin ON.

Ei tiedä itkisikö vai nauraisi...

Mutta sen siitä saa kun luottaa vaan siihen että tilaa saa eikä osata ajaa & liikennesilmä puuttuu.

Vierailija
108/108 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tesla kuskit ei anna tilaa eikä väistä. Kokemusta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi