Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu typerältä tunnustaakin, mutta pelkään meidän remonttimiestä. Syytä vai ei?

Vierailija
18.09.2024 |

Eli tehdään remonttia talossa ja tietyt asiat tekemään on palkattu ammattilainen. Täällä niitä ei hirveästi ole saatavilla, joten otettiin tästä läheltä tutun suosittelemasta firmasta.

Alussa jo sanottakoon että mä olen tehnyt työtä mm. rikoksista tuomittujen, narkkareiden ym kanssa ja tullut hyvin toimeen, en ole pelännyt heitä, osaan toimia väkivaltatilanteissa jne. En siis ole mikään säikky säpsy ihminen. Mutta tässä remonttimiehessä on jotain todella epämiellyttävää.

Tyyppi on epäsiisti, elehtii kummallisesti ja puhuu, karjahteleekin itsekseen. Tulee aina etukäteen ilmoittamatta, en välttämättä huomaa muusta kuin että koira alkaa haukkua, kun tyyppi seisoo ikkunan takana kädet taskussa, sisälle tuijottaen. Ei siis soita, ei koputa oveen, vaan seisoo ikkunan takana kun näkee minut sisällä. Välillä tulee sanomaan mulle jotain mutta seisoo vaan ja tuijottaa jotenkin vihaisen oloisena, eikä saa sanottua mistä on kyse. Kerran sain mieheltäni viestin että pitää näyttää tälle tyypille sähköjutut, tyypin esimies oli miehelleni ilmoittanut, kun ei tyyppi tullut multa suoraan kysymään, seisoi vain ja tuijotti minua ja asuntoa. Vaikka häneltä kysyy että mitä, niin ei. Ei vastaa mitään järkevää.

Kerran sanoin hänelle että nyt on kaikki tällä hetkellä meidän pyytämät asiat tehty, kiitokset ja soitamme sitten kun voi taas tulla tekemään. On siis ollut heillä firmankin toive että tulevat aina sitä mukaa kun meillä asiat etenee, ettei ole sitten isoa urakkaa kerralla. Ja siis nimenomaan hänelle painotin että nyt ei kannata tulla, ennen kuin me seuraavan kerran soitamme. Seuraavana aamuna tyyppi seisoi taas ikkunan takana, meinasin saada slaagin. Hänellä oli kuulemma jäänyt joku juttu tekemättä. Teki sen ja kun kävi ulkona, sieltä kuului ilmanvaihtokanavia pitkin puhetta ja karjahtelua. Oli yksin, eikä puhunut puhelimessa.

Yhtenä päivänä kun tyyppi oli täällä, kuulin ulko-ovelta rasahduksen ja ajattelin hänen tulevan sisälle. Ei tullut, odotin minuutin pari. Keskeytin työt ja lähdin katsomaan, niin tämä tyyppi seisoo tuulikaapissa, pelästyi kun avasin oven. Kuulemma "tässä vaan vähän katselin että millainen eteinen".

Ja ei, tämä ei todellakaan ole keksitty juttu. Ja ihan oikeasti mulle on tullut olo etten halua olla tuon tyypin kanssa missään tekemisissä enää. Enkä halua häntä meidän pihaan ja kotiin enää. Seisoo ikkunan takana ja kuuntelee oven takana ties kuinka kauan, ellen huomaa, wtf??!

Olenko mä sekoamassa? 

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun miehellä ei ole sitten yhtään mitään ongelmia tämän kaverin kanssa ollut ennen kuin itse ilmoitit asiasta hänelle? Kuulostaa hiukan siltä, että sielä on joku asperger joka on melkein pelokas kommunikoimaan naisten kanssa, ja siksi jäätyy ja takeltelee helpoimmatkin vuorovaikutustilanteet. 

Mies on huomannut tyypin olevan tosi erikoinen persoona, mutta hänelle juttelee normaalisti, eikä karjahtele tms jos mieskin on paikalla. Mutta ei mieskään ole saanut häntä ilmoittamaan tulostaan etukäteen. Tänään mies sanoi hänelle, että nyt ei sitten tarvitse tulla, ennen kuin soitamme. Ja sen jälkeen juteltiin miehen kanssa ja todettiin, että emme enää tuonne soita. Ap

Vierailija
82/94 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos henkilöllä on vaikka Tourette ja Autisimi, niin olis kyllä todella hienoa, että tämä kerrottais asiakkaalle " Hei, ei tarvitse sitten pelätä tätä meidän Jooseppia, sillä on tourette ja autisimi,joten käytös voi olla omalaatuista"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni ääntelee tuolleen ja on autismin kirjolla, voi olla että kokee naisen turvalliseksi niin kehtaa päästää niitä äännähdyksiä tai sit luulee ettet kuule. Tai voi olla että pelkää naisia. 

Vierailija
84/94 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ettei viitsinyt vastata sulle suoraan jotain viittaa kyllä jonkinlaiseen naisvihaan, ei ees viitsi puhua naiselle, voi olla vähän tynnyrissä kasvatettu ja luultavasti kirjolla/mikälie psykoosi alkamassa kun ääntelee itsestään. 

Vierailija
85/94 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
86/94 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeni sekoilee. Niin, joku täällä kysyi ivallisesti, että mihis se mahdollinen Tourette katoaa aloittajan miehen seurassa. Minulla ei ole tourettea, mutta olen sivistynyt, joten ymmärrän eri asioita. Ei se mihinkään katoa, kuten vallan mainiosti tiedät. Oireilu johtuu erilaisista negatiivisista tunteista, kuten esim. ahdistus. Oireilu jatkaa näitä tunteita ja ehkä lisää niitä. Kierre on valmis. Ei ihmistä kaikki paikat ja tilanteet ahdista. Oireilu voi lieventyä tai poistua kokonaan tilanteessa x, ja pahentua tilanteessa y. Ei änkyttäjäkään änkytä laulaessaan. Tourette-tyyppi ei huutele ja sätki unissaan. Minä en myöskään änkytä, mutta tiedän siitäkin aiheesta, koska olen fiksu ja sivistynyt.

Vierailija
87/94 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan syytä pelätä. Pistäkää ovet aina lukkoon. Laita mies asialle ja peru ne loput työt, yrittäkää saada joku muu. 

Vierailija
88/94 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tilanne kuullostaa kyllä ihan  kauhuelokuvan alulta. Muista pitää ovet lukossa.

Vierailija
89/94 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko remppamies taas seissyt ikkunan takana?

Vierailija
90/94 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
91/94 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko remppamies taas seissyt ikkunan takana?

Ei ole nyt käynyt, kun mies teki viimeksi hänelle selväksi että nyt ei ole hänelle töitä, piste. Eilen huomasin vaatteita vaihtaessani miettiväni että toivottavasti tämä tyyppi ei ole nyt pihassa, kum verhot oli auki. Pakko oli käydä tarkistamassa ettei ole autoa portilla 🙈 

Ap

Vierailija
92/94 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: eilen sitten kävi pahin pelkoni toteen tämän asian suhteen. Olin makkarissa vaihtamassa vaatteita. Yhtäkkiä sivusilmässäni näkyi jotain ylimääräistä ikkunassa. Säpsähdin ihan kamalasti. Tuo remontti mies seisoi ikkunan takana kastoi minua ihan estottamasti. Samalla hän raaputteli ikkunan karmea, vaikka emme olleet edes tilanneet työtä.

Vaistomaisesti peitin rintani ja vedin verhot kiinni. Puin päälle ja menin pihalle. Huusin hänelle, että mitä ihmettä teet täällä. Hän sitten mumisi jotain mä vähän viimeistelin ja lähti autolleen. Pian starttasi ja ajoi pois. Nyt tekee mies valituksen tästä.

Ap

Vierailija
93/94 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa: eilen sitten kävi pahin pelkoni toteen tämän asian suhteen. Olin makkarissa vaihtamassa vaatteita. Yhtäkkiä sivusilmässäni näkyi jotain ylimääräistä ikkunassa. Säpsähdin ihan kamalasti. Tuo remontti mies seisoi ikkunan takana kastoi minua ihan estottamasti. Samalla hän raaputteli ikkunan karmea, vaikka emme olleet edes tilanneet työtä.

Vaistomaisesti peitin rintani ja vedin verhot kiinni. Puin päälle ja menin pihalle. Huusin hänelle, että mitä ihmettä teet täällä. Hän sitten mumisi jotain mä vähän viimeistelin ja lähti autolleen. Pian starttasi ja ajoi pois. Nyt tekee mies valituksen tästä.

Ap

Mahdatko olla oikea ap? Eiköhän työt ole jo tehty.

Vierailija
94/94 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen tarina tällä kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme